Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-20, 09:45   #16
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
Behöver du seriöst andras förslag för att kunna fatta ett eget beslut i en sådan fråga?

Du kommer troligtvis träffa människor på nollningen som inte heller kan ta egna vuxna beslut, men å andra sidan det är bra då du vill träffa likasinnade, osäkra och obeslutsamma människor.
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 09:55   #17
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
De som deltog i nollningen var de som verkade hålla ihop och sedan köra grupparbeten ihop. Jag gick igenom en ganska snäll nollning och deltog inte på allt men även det som kändes löjligt kan vara nyttigt när det är en grupp nya människor som tillsammans tycker det är löjligt. Lite som lumpen när binder ihop en grupp genom att tvinga dem tillbringa tid tillsammans och sedan utsätta dem för skit så. Vi hade också någon som var i din ålder då och det påverkade inte.

De som gick igenom någon nollning var också de som verkade lättast komma in i studierna sen och gjorde grupparbeten tillsammans. Men det kan såklart inte ha något med nollningen att göra utan att osociala/oseriösa struntade i både utbildning och nollning och att deltagande inte skulle gjort någon skillnad.

Det är en väldigt begränsad tid med ganska stora möjligheter så jag tycker du skall försöka delta.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:00   #18
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Är det snygga brudar på nollningen? Isåfall skall du också vara med, om inte så kan du lira starcraft med gott samvete.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:04   #19
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Vilket är viktigast för dig?

Varför kan du inte gå någon dag eller två?

Varför skulle du inte kunna skapa kontakt efteråt?

Varför kan du inte spela starcraft efter nollningsveckan?

Hur vet du att din utbildning är vidrigt tråkig och varför går du den då?

Varför satsar du inte på starcraft på heltid?

Du är 26, inte 74 (vilket enligt många inte heller anses som en särskilt hög ålder). Skärp dig.
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:08   #20
Ame
Friidrott
 
Ames avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 916
Gå på nollningen! Utifrån vad du skrivit här så finns det ingen anledning för dig att inte göra det. Helt klart är det så att de som nollades ihop tenderar att hänga ihop en del även efter nollningen eftersom det är dem man känner. Inte för att det inte går att skaffa vänner ändå, men att delta på nollningen gör det hela enklare.
Nu vet jag inte hur din nollning är avseende alkohol men på våran så var hälften av dagarna tvungna att vara alkoholfria och det var aldrig något direkt supande. Det skulle inte ha varit något problem att vara nykterist på min nollning.
Jag var för övrigt 8-9 år äldre än de flesta andra i klasen och tyckte inte det var några problem, ingen bryr sig.
Ame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:26   #21
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Nej, man behöver inte gå på "sånt där j**a fjanteri" som en vän till mig sa. Jag håller med honom
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:38   #22
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Angående självdiagnostiserad dyskalkyli så har även jag satt en sådan på mig själv. Klarade knappt av matte A när jag läste om den på komvux i din ålder. Men nu x-antal år senare så lyckades jag läsa matte 2 (tidigare B) på flex, dvs självstudier hemma. Det var ett helvete men klarade det med hårt nötande varje kväll. Fick tom betyg D . Det är lätt att dra ner sig själv och ge upp, men det mesta går om man bara tar tag i det (lättare sagt än gjort).

Nu har du redan gett dig på denna utb och får ge det en chans. Men det finns mer än just matematik som du säkert klarar även om du intalat dig själv att det är kört. Hoppas utbildningen blir bättre än du intalat dig. Lycka till.

Senast redigerad av Gober den 2017-08-20 klockan 11:42.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:39   #23
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Det låter på dig som att du vill komma in i gemenskapen och träffa vänner men att du inte är särskilt sugen på processen och tycker det är lite jobbigt.
Om du känner så men ändå vill lära känna folk och träffa vänner så kommer det nog vara steg på den vägen som är jobbiga i någon form oavsett när stegen skall tas.
Personligen tror jag att beta av den jobbiga processen är enklare på nollningen än senare då det kommer vara flera som är i samma sits som dig. Efter nollningen kommer fler folk ha funnit varandra och det kommer vatt vara svårare att "komma in"
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:46   #24
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 729
Nollades inte under min första utbildning för jag kunde inte komma pga av körkort, när jag bytte program så nollades jag. Tyckte det var lite lättare att träffa nytt folk när jag nollades för man fick allting mer "gratis" men annars var det in princip samma.

Men sen var ju nollningen riktigt rolig så hade varit ovärt att inte gå dit.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 12:44   #25
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Nollades inte under min första utbildning för jag kunde inte komma pga av körkort, när jag bytte program så nollades jag. Tyckte det var lite lättare att träffa nytt folk när jag nollades för man fick allting mer "gratis" men annars var det in princip samma.

Men sen var ju nollningen riktigt rolig så hade varit ovärt att inte gå dit.
"Pga" står för på grund av.

/Svin
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 12:46   #26
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Har precis genomlidit min första nollevecka. Har varit allt från "sektmöten" och blivit "instängda" (man är ju fri att lämna när man vill) i ett mörkt rum med en monoton melodi på loop i 2 timmar, en halv miljard cirkellekar och namnlekar samt lite brännboll och dylikt. Men även lite introduktionsmatte, kurspresentation, IT-genomgång och sånt som faktiskt är värt att gå på
Jag har skippat samtliga gasquer, fester, pubbar och kvällsevenemang.

ALLT är frivilligt och ingen kommer att tvinga dig med på något (förutom kanske lite gnäll om gasquer och fester då ). Jag har själv lämnat 2 grejer tidigare eller mitt under aktiviteten. Ena gången hade jag en tid att passa och andra så ledsnade jag bara på den där jävla melodin, 2½ timma fick räcka :p

Är nöjd med att ha deltagit på den delen av nollningen jag deltagit på och det har varit bra för att lära känna lite folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Angående självdiagnostiserad dyskalkyli så har även jag satt en sådan på mig själv. Klarade knappt av matte A när jag läste om den på komvux i din ålder. Men nu x-antal år senare så lyckades jag läsa matte 2 (tidigare B) på flex, dvs självstudier hemma. Det var ett helvete men klarade det med hårt nötande varje kväll. Fick tom betyg D . Det är lätt att dra ner sig själv och ge upp, men det mesta går om man bara tar tag i det (lättare sagt än gjort).

Nu har du redan gett dig på denna utb och får ge det en chans. Men det finns mer än just matematik som du säkert klarar även om du intalat dig själv att det är kört. Hoppas utbildningen blir bättre än du intalat dig. Lycka till.
Håller med, jag skrev omprov på Matte A-D, klarade nätt och jämnt matte E. Matte diskret/F var väl den enda mattekursen på gymnasiet jag inte hade problem med. Och nu ska jag kötta igenom en av de "tyngre" civilingenjörsutbildningarna.
Det är bara en fråga om vilja och tålamod.

Jag är för övrigt 26 också, är äldre än de flesta faddrarna och majoriteten av klassen. Jag bryr mig inte om det och tror inte heller någon annan bryr sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-08-20 klockan 12:54.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 12:58   #27
Woodrow
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg
Vilket är viktigast för dig?

Varför kan du inte gå någon dag eller två?

Varför skulle du inte kunna skapa kontakt efteråt?

Varför kan du inte spela starcraft efter nollningsveckan?

Hur vet du att din utbildning är vidrigt tråkig och varför går du den då?

Varför satsar du inte på starcraft på heltid?

Du är 26, inte 74 (vilket enligt många inte heller anses som en särskilt hög ålder). Skärp dig.
Jag kan ta beslutet själv, vill också påpeka att Stargraft-grejen inte var jätteseriös. Är ju rätt harmlöst att bara starta en tråd för lite tips. Har fått massor av bra tips i denna tråden så det tackar jag jättemycket för! Men ska erkännas att jag förmodligen lider av lite social fobi och tycker det blev för mycket på en gång. Finsittningar och fest varje dag enligt schemat. Tänkte bara få tips från andra som utbildat sig hur betydande dessa två veckor är. Annars som jag skrev innan hade jag nog försökt engagera mig mer när jag väl börjat utbilda mig.

Aja, jag får väl tvinga mig igenom några dagar, oavsett hur obekväm jag är på fester.
Woodrow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 13:01   #28
Woodrow
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Är det snygga brudar på nollningen? Isåfall skall du också vara med, om inte så kan du lira starcraft med gott samvete.
Om jag ska gå efter mina fördomar gissar jag på enbart tjejer, 19 år. Inte jätteintellektuella. Och så jag, 26 år gammelgubbe.

Senast redigerad av Woodrow den 2017-08-20 klockan 13:02.
Woodrow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 13:02   #29
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Överreklamerat, finniga tonåringar som nyss flyttat hemifrån festar loss för första gången... Varit på två nollningar, det mest hjärndöda jag gjort, stanna hemma, du lär känna de som är vettiga under programmets gång.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 13:06   #30
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Woodrow Visa inlägg
Men ska erkännas att jag förmodligen lider av lite social fobi och tycker det blev för mycket på en gång. Tänkte bara få tips från andra som utbildat sig hur betydande dessa två veckor är. Annars som jag skrev innan hade jag nog försökt engagera mig mer när jag väl börjat utbilda mig.
Tror det beror lite på hur man är som person, är man väldigt social har man nog inga större problem att komma in i klassen utan nollningen. Dock så beror det ju också på hur sociala klassen är också.

När jag som förskräckt och blyg 19-åring gick teknisk bastermin så kom jag in i en klass där alla hade känt varandra i en termin redan. Jag lyckades komma in väldigt bra ändå, men det var flera gäng som var riktigt trevliga och sociala så det hjälpte också.

Det är också intressant att prata med faddrarna för att få en uppfattning om hur de tycker utbildningen är, vad som har varit svårt/lätt, hur de tänker på framtiden, vilken master de funderar på att välja och varför osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-08-20 klockan 13:08.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)