Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-20, 10:47   #16
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Att lägga upp bilder på byggare som inte skulle vara dopade är helt menlöst. Den ende som vet om han är dopad eller inte är personen på bilden. Och lägger man upp en bild på sig själv som exempel vet ingen annan än den personen om han ljuger.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:02   #17
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Hur kommer det sig att en normallång bodybuilder i halvbra form bara kan väga låt oss säga 90kg som mest utan att vara dopad när en strongman eller styrkelyftare ren kan väga 130+ med bara några få procentenheter mer kroppsfett?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:10   #18
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Hur kommer det sig att en normallång bodybuilder i halvbra form bara kan väga låt oss säga 90kg som mest utan att vara dopad när en strongman eller styrkelyftare ren kan väga 130+ med bara några få procentenheter mer kroppsfett?
Om du just nu talar om strong men i elitklass så är det bra mycket mer kroppsfett, kroppsvikt, och längd på dem.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:21   #19
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Om du just nu talar om strong men i elitklass så är det bra mycket mer kroppsfett, kroppsvikt, och längd på dem.
Ja givetvis blir det bra mycket mer fett med 15% på 130kg/180cm än 10% på 90/180. Eller för den delen mer kilo fett med 10% på 130/180 än antalet kg fett med 10% på 90/180.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:33   #20
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Här har gudiol skrivit lite om ämnet.
http://traningslara.se/muskeltillvax...on-ovre-grans/
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:33   #21
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att lägga upp bilder på byggare som inte skulle vara dopade är helt menlöst. Den ende som vet om han är dopad eller inte är personen på bilden. Och lägger man upp en bild på sig själv som exempel vet ingen annan än den personen om han ljuger.
Håller med dig helt och hållet med facit att sk. rena idrottare som ståtar som förebilder för olika förbund inte håller för en närmarare granskning.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 11:46   #22
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ja givetvis blir det bra mycket mer fett med 15% på 130kg/180cm än 10% på 90/180. Eller för den delen mer kilo fett med 10% på 130/180 än antalet kg fett med 10% på 90/180.
Meeer. Deras fettprocent är högre än 15%. Har du sett hur de ser ut?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 12:13   #23
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av nisse1976 Visa inlägg
Här har gudiol skrivit lite om ämnet.
http://traningslara.se/muskeltillvax...on-ovre-grans/
I studien han citerar så fick Jack Delinger den högsta uppmätta FFM; 28. Här finns ett galleri med bilder: http://www.classicbodybuilders.com/c...kdelinger.html

Tycker att Eiferman var grövre: http://www.classicbodybuilders.com/c...eeiferman.html
Kan vara för att Eiferman har större pecs än Delinger
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"

Senast redigerad av panzerpig den 2017-08-20 klockan 12:15.
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 12:55   #24
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Längden -100 vid 3-4% tror jag.
Det är därför vi har en tävlingsklass som heter CBB. Då finns det en liten chans att en som tränat ren hela livet kan vinna en bodybuildingtävling.
Räknade på mig själv enligt Casey Butts formel och då hamnar jag lite över längden -100, men då anses hans formel i allmänhet vara optimistisk.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 13:45   #25
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Jag har tränat 26 år med målet att bli så stor jag kan och når ungefär upp till längden -100 i den formen. Då tycker jag ändå att jag har relativt lätt att öka i muskelmassa, och har under perioder varit bra stark och tävlat i strongman med framgång. Dock har jag en smal grund som gör att jag ser större ut vid en viss vikt.

Senast redigerad av Mats J den 2017-08-20 klockan 13:46.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 15:21   #26
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
I studien han citerar så fick Jack Delinger den högsta uppmätta FFM; 28. Här finns ett galleri med bilder: http://www.classicbodybuilders.com/c...kdelinger.html

Tycker att Eiferman var grövre: http://www.classicbodybuilders.com/c...eeiferman.html
Kan vara för att Eiferman har större pecs än Delinger
Kan nog vara lite svårare att bedöma dom äldre tidernas byggare eftersom de hade en högre (okänd?) fett-%.
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 15:49   #27
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Det finns ju en del ruggigt stora byggare som sagt sig vara rena med, som Gustavo Badell. Kali Muscle och (som diskuterades i en annan tråd) Mike O´Hearn. Badell var nog lite i överkant, men en Mike O´Hearn-fysik kan man med tillräcklig naivitet låtsas vara möjlig att uppnå ren.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 16:41   #28
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det finns ju en del ruggigt stora byggare som sagt sig vara rena med, som Gustavo Badell. Kali Muscle och (som diskuterades i en annan tråd) Mike O´Hearn. Badell var nog lite i överkant, men en Mike O´Hearn-fysik kan man med tillräcklig naivitet låtsas vara möjlig att uppnå ren.
Japp, god given genetics och 100% hardwork.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 17:02   #29
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Här är en snubbe John Grimek nån gång på 40-talet så han borde vara ren. Snygg fysik men knappast någon enorm massa, finns minst ett par killar på mitt gym (som inte ens är ett "byggargym" som är mycket större (och hyfsat hårda).
dSr79TT.jpg
John_Grimek2.jpg
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 17:52   #30
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Här är en snubbe John Grimek nån gång på 40-talet så han borde vara ren. Snygg fysik men knappast någon enorm massa, finns minst ett par killar på mitt gym (som inte ens är ett "byggargym" som är mycket större (och hyfsat hårda).
Bifogad fil 115465
Bifogad fil 115466
Det är svårt att jämföra bilder. Killar som är så här biffiga som John är på kort är riktigt biffiga i verkligheten. Fota killarna på gymmet i samma poser och jämför.

Vilket Gym kör du på idag ?
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)