Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-19, 23:19   #1
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Största rena bodybuildern

Jag funderar på hur stor man kan bli utan att dopa sig. Enda sättet att veta (om man inte själv är jättestor och ren) är väl att titta på gamla bodybuilders från tiden innan anabola steroider fanns tillgängligt. Ger en underskattning (eftersom träningsmetoder utvecklades) men visar i alla fall vad som minst är möjligt.

När gjorde anabola steroider sitt intåg i bodybuilding? Nån som kan posta en bild på någon av de största innan den tidseran?

Senast redigerad av Jocke67 den 2017-08-19 klockan 23:20.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 01:44   #2
Beefcake1993
Registered User
 
Beefcake1993s avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 562
Tror att det finns någon sådan tråd på flashback ifall du orkar leta upp den där.
__________________
Född: 1993 (23år) Längd: 187cm Vikt: ~118kg
Benpress: 510kg Bänk: 240kgx1 gym 220kg tävling Mark: 265kgx1
Midja: 97.5cm Bröst: 129cm Axlar: 145cm Överarmar: H51.5 V51.5cm Underarmar: H40.5cm V40.5cm Vader 41.5cm
Träningsjournal: Beefcakes road to domination instagram
Beefcake1993 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 07:27   #3
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Glöm inte att det är en genetisk komponent. Bara för att en person nått en bra fysik den naturliga vägen betyder inte det att du kan uppnå detsamma. Du kanske bara kommer halvvägs
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 08:16   #4
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Glöm inte att det är en genetisk komponent. Bara för att en person nått en bra fysik den naturliga vägen betyder inte det att du kan uppnå detsamma. Du kanske bara kommer halvvägs
Ja självklart, jag är mest nyfiken på ungefär hur många av de största grabbarna som jag ser på gymmet som kan tänkas vara dopade. Trots utveckling inom kosttillskott och träningsmetoder tror jag inte att genpoolen i en stockholmsförort är sådan att det skulle finnas flera stycken på ett lokalt gym som rena bygger mer muskelmassa än världens främsta bodybuilders från tiden innan de började dopa sig.

Hur var det 1965, hade byggarna börjat med steroider då?

AAEAAQAAAAAAAAn-AAAAJGQ3OTVmMzVmLTAzNGMtNDQ2NS05NTZlLTE1OWNjY2RkMjVhMg-1.jpg
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 08:42   #5
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Ja självklart, jag är mest nyfiken på ungefär hur många av de största grabbarna som jag ser på gymmet som kan tänkas vara dopade. Trots utveckling inom kosttillskott och träningsmetoder tror jag inte att genpoolen i en stockholmsförort är sådan att det skulle finnas flera stycken på ett lokalt gym som rena bygger mer muskelmassa än världens främsta bodybuilders från tiden innan de började dopa sig.

Hur var det 1965, hade byggarna börjat med steroider då?

Bifogad fil 115463
Ja, Reeves experimenterade ju med steroider
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 08:50   #6
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Ja självklart, jag är mest nyfiken på ungefär hur många av de största grabbarna som jag ser på gymmet som kan tänkas vara dopade. Trots utveckling inom kosttillskott och träningsmetoder tror jag inte att genpoolen i en stockholmsförort är sådan att det skulle finnas flera stycken på ett lokalt gym som rena bygger mer muskelmassa än världens främsta bodybuilders från tiden innan de började dopa sig.

Hur var det 1965, hade byggarna börjat med steroider då?
Skulle vilja påstå att det är mer utbredd än man tror, även om man tror att det är utbrett.

Ganska ofta i kombo med andra droger. Min erfarenhet från de jag har stött på i allafall i min umgängeskrets.

Senast redigerad av Starke75an den 2017-08-20 klockan 08:51.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 09:02   #7
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Får vi ha en "natty or not?"-tråd med bildposter? Finns ju några utländska om en googlar. Alberto Nunez nämns ofta i dem:

1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 09:17   #8
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Jag funderar på hur stor man kan bli utan att dopa sig. Enda sättet att veta (om man inte själv är jättestor och ren) är väl att titta på gamla bodybuilders från tiden innan anabola steroider fanns tillgängligt. Ger en underskattning (eftersom träningsmetoder utvecklades) men visar i alla fall vad som minst är möjligt.

När gjorde anabola steroider sitt intåg i bodybuilding? Nån som kan posta en bild på någon av de största innan den tidseran?
Du får komma ihåg att generellt fanns det inga riktiga träningsredskap och att träningsförhållanden var oftast endast en skivstång,en hantel och en träbänk samt egentligen inga kunskaper om träningslära-fysiologi eller näringslära.

Därför går det inte att jämföra dagens förutsättningar eller dåtidens resultat med varandra.

Förutsättningarna för att träna rätt och att äta rätt är idag rena rocket-science jämfört med dåtiden.

Dopingpreparaten var relativt okända för gemene även om de inte var receptbelagda på dåtiden, informationskanalerna saknades och nördarna var få.

Nuförtiden är gemene man/kvinna istället överinformerade och kan inte sålla eller använda informationen på rätt sätt.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2017-08-20 klockan 09:19.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 09:30   #9
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Du får komma ihåg att generellt fanns det inga riktiga träningsredskap och att träningsförhållanden var oftast endast en skivstång,en hantel och en träbänk samt egentligen inga kunskaper om träningslära-fysiologi eller näringslära.

Därför går det inte att jämföra dagens förutsättningar eller dåtidens resultat med varandra.

Förutsättningarna för att träna rätt och att äta rätt är idag rena rocket-science jämfört med dåtiden.

Dopingpreparaten var relativt okända för gemene även om de inte var receptbelagda på dåtiden, informationskanalerna saknades och nördarna var få.

Nuförtiden är gemene man/kvinna istället överinformerade och kan inte sålla eller använda informationen på rätt sätt.
Mr Sweden 1959


Samir Mr Olympia, Rachel och Uffe 1980/81 Uffe ser tunn ut men han har 48 cm i överarm här bilden luras. Menar att det är få som kan slå den volymen i den formen idag till hans längd
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2017-08-20 klockan 09:32.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 09:34   #10
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Det är omöjligt att bevisa och leder bara till diskussioner som ingen kan vinna
Går man tillbaka i tiden så sägs det att steroiderna uppfanns på 30-talet men började användas av lyftare och byggare i USA på 50-talet under Bob Hoffman. Kollar man på de bästa innan dess så var de flesta inte bara byggare utan sysslade med tyngdlyftning samtidigt, de tränade inte endast för att bli stora.
Träningen har även utvecklats enormt sen dess, IAF om man ser till hypertrofi.
Men byggare som:
George Eifermann, John Grimek (innan 1950, han har sagt att han testade steroider mot slutet av sin karriär) och Marvin Eder var alla muskulösa och starka.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 09:39   #11
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Får vi ha en "natty or not?"-tråd med bildposter? Finns ju några utländska om en googlar. Alberto Nunez nämns ofta i dem:
Alberto är inte natty, jag följde han och Matt ogus länge sen och där nämnde de att Alberto aldrig sagt han var natty då flera anklagade honom för att vara fake natty. MEN det är möjligt att han är natty idag.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:17   #12
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Hur var det 1965, hade byggarna börjat med steroider då?
Larry Scott erkände väl steroidbruk?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:24   #13
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Mr Sweden 1959


Samir Mr Olympia, Rachel och Uffe 1980/81 Uffe ser tunn ut men han har 48 cm i överarm här bilden luras. Menar att det är få som kan slå den volymen i den formen idag till hans längd
Linus Carlen.
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:37   #14
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Hur var det 1965, hade byggarna börjat med steroider då?
Amerikanska idrottare började med steroider vid mitten av 50-talet.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:42   #15
Sansad
Registered User
 
Sansads avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 278
https://i.ytimg.com/vi/bRRRDiZJ1Qk/hqdefault.jpg
Sansad är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)