Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-18, 16:13   #16
Skrollovicz
Registered User
 
Skrolloviczs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 045
Glutes are a motherfucker.
Skrollovicz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 17:08   #17
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Trappmaskinen är väl inte fel? Han kanske inte vill ha för biffiga ben eller inte tycker det är värt insatsen.

många tycker det manligt med stor bringa å axlar men tycker att starka ben ser ut som kvinnoben/röv, det är väl ok att tycka? Hålla igång med trappmaskinen är väl bra?
__________________
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 17:31   #18
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Varför tvinga någon som inte vill träna ben att träna ben?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 17:36   #19
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Varför tvinga någon som inte vill träna ben att träna ben?
För att man "ska" träna ben.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 17:55   #20
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag tycker man kan köra löpträning för benen och konditionen och så kör man rodd, pullups, bänkpress/armhävningar och miltärpress/handstående armhävningar. Lägg till lite hängande benlyft och rygglyft för bålen, samt kanske lite rotatorcuffar för säkerhets skull.

Ett perfekt träningsprogram som tränar varenda muskel i kroppen helt optimalt. Ni behöver inte ens betala mig. Tacka mig sen. Varsågod på förhand.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 20:48   #21
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Han bör träna ben för att det ser fånigt ut sen när de är toktunna + att många benövningar också stärker bålen på olika sätt. Han behöver ju inte tokträna dem. Dessutom kommer hans ben att minska drastiskt i volym när han gått ner i vikt, om han lyckas med det. Kanske läge att ha muskler på dem då?

Han bör träna rygg för att det (för mig i alla fall) är mycket svårare att få en rygg att se bra ut än bröst och axlar och för att minska risken för axelskador längre fram. Dessutom får man rätt mycket biceps tränat gratis när man kör rygg.

Man måste inte köra lika mycket ben som överkropp men gymmar han varje dag borde han köra benövningar två gånger i veckan i alla fall.

Har man inte tid kan man supersetta ben med bröst, axlar eller armar, funkar utmärkt.
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 21:41   #22
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Man skippar väl inte att träna ben enbart av estetiska skäl, att man inte bryr sig om stora ben? Utan också för det är den jobbigaste träningen? En amrap i knäböj på 65-75%1RM är ju jobbigare än ett helt bröst- och bicepspass.
Har man inte mycket tid åt styrketräningen och estetik är enda målet, då förstår jag att mer krut på överkroppen läggs.
Tycker benträning bygger bra psyke att lära sig ta i!

Det enda jag stör mig på med legdayskippare, är alla ursäkter varför de inte tränar ben: "Får ont i knäna." "Hittar inga jeans som passar." "Jag spelar fotboll."
Aldrig någon icke-bänkpressare som börjar försvara sig, varför han inte bänkpressar?
Aldrig hört: "Varför kör du inte knäböj?" - "Jag vill inte." Utan det är alltid massa ursäkter.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 22:29   #23
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
jag kommer ihåg någon gång för många år sen när jag var på gymmet dom första månaderna så brukade jag endast köra benspark&bencurl för jag var rädd för benpressen och tänkte att det borde räcka för fram o baksida :P

Gillade inte o träna ben sen heller när jag körde det en gång i veckan. Det var så jag blev lurad till den mörka sidan(SL) o nu måste jag träna ben 4 ggr i veckan, vafan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 22:43   #24
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Benträning, framför allt knäböj, är kul när man bulkar! Deffar man så suger det.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 01:04   #25
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Man bör väl rimligen träna allt om man skall styrketräna. Starka ben och rygg är bra att ha.

Men om man bara ser till det estetiska har ju Dio mer eller mindre rätt. Det som märks är armar, pecs, deltoider, bröst och traps. Och till viss del lats.

Folk som har halvhyfsade gener för muskelbyggande har redan ben som ser helt ok ut. De kan böja hur mycket som helst och vare sig brudarna eller polarna kommer att ser någon skillnad. Bänkpress och bicepscurl är vad som ger resultat. Så är det bara.

Ingen normal människa får en överkropp som ser ut som Arnold under hans glansdagar samtidigt som benen ser ut som ett par trumpinnar. Just ain't happening. Antingen ser benen helt ok ut och överkroppen kan tränas till något halvhyfsat, eller så ser benen ut som benknotor täckta av skinn och då är genetiken kass och överkroppen kommer att se spinkig ut oavsett hur mycket man tränar.

De som avbildas på alla "friends don't let friends skip leg day"-memes är folk som suttit i rullstol eller av annan anledning drabbats av atrofi i benen. Inte aktiva människor som gjort ett eller två set för lite i benpressen.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 03:39   #26
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Finns en hel del gamla styrkeatleter från förr som inte styrketränade ben pga knäskador från slitiga jobb eller något. Verkar som ben är viktigare nuförtiden. Trappmaskin är väl rätt bra annars...? Alltid nåt. Fast skulle träna rygg ändå. Tränade själv sådär utan rygg i början men när jag började med rygg var det som man upptäckte någonting stort, fundamentalt på något sätt.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 07:07   #27
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Helt fel. Ryggen är så fettfri att den alltid ser vältränad ut, på en ickefet otränad individ. Latsen märks bara när man lyfter armarna åt sidan.
Stämmer verkligen detta? Speciellt bakifrån så gör väl en bred rygg att man ser mer muskulös och vältränad ut. Sen tror jag också att större lats gör att armarna hänger mer utåt i avslappnat läge (känns som det för mig själv i alla fall) vilket kanske också gör att man ser kralligare ut?
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 07:17   #28
VINGTOR
Suck me sideways
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 108
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Finns en hel del gamla styrkeatleter från förr som inte styrketränade ben pga knäskador från slitiga jobb eller något.
Vilka då?
VINGTOR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 09:27   #29
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Han behöver inte lägga någon större vikt på det men känns sådär att börja som total nybörjare i ben och rygg när man ändrat sig efter ett antal år. Från gymräv till noob.

Men om han vet att han inte kommer ändra sig så se King grubs svar.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 17:28   #30
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av VINGTOR Visa inlägg
Vilka då?
Första jag kommer på var svenk-amerikanen Karl Norberg. Han var naturligt stark men öste på med tung styrketräning i medel till ålderdomen.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)