Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-18, 11:30   #61
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt vad du försöker komma åt eller argumentera kring.

Person X som är överviktig, som postar bild på facebook på en överviktig kvinna med texten "var stolt över vem du är" behöver nödvändigtvis inte propagera för att övervikt är bra - det är ju ingen som säger att överviktiga människor inte ska eller får må bra mentalt. Givetvis kan man vara stolt och nöjd över sin personlighet ändå.

Skillnaden är när Person Y postar en bild på en slimmad kvinna med texten "bara hundar gillar ben, riktiga män gillar kurvor!". Dels rackar man ner på sitt eget kön och inte bara på de som tränar, utan på de som är smala av naturen och har svårt att gå upp i vikt. Sjukt vanligt förekommande, men av någon anledning så pratar kvinnor bara om "fatshaming". Man talar väldigt tyst om den mobbing som finns mot smala kvinnor som hela tiden ska få anorexiastämpeln på sig trots att de kan vara fullt friska.

Likaså, det Person Y gör är att normalisera övervikt. Givetvis ryggdunkas detta av en hel hög med andra kvinnor/tjejer.

Utöver det så går det bara en vecka innan Person Y postar en bild på en vältränad man med texten "this is what we women want". Bara för att göra hyckleriet fulländat.
Jag pratar om icke-smala människor som postar bilder på sina kroppar och får kritik för att de "propagerar för fetma". Jag har faktiskt aldrig sett någon av de jag följer posta en bild på en smal människa och skriva "usch, kolla vad smal och äcklig hon är". Några postar bilder på sig själva i olika vinklar och visar hur lätt det är att ta en bild ur en "fördelaktig" vinkel och därmed få helt andra former än i en annan pose, eller bilder på sig själva när de var smalare och kontrastera med att de mår bättre i nuvarande kroppsform än vad de gjorde då. Men, ni som ser så extremt många Person Y får gärna posta exempel på t.ex. stora Instagramkonton som beter sig så.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2017-08-18 klockan 11:32.
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 11:33   #62
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Skillnaden är när Person Y postar en bild på en slimmad kvinna med texten "bara hundar gillar ben, riktiga män gillar kurvor!". Dels rackar man ner på sitt eget kön och inte bara på de som tränar, utan på de som är smala av naturen och har svårt att gå upp i vikt.

Likaså, det Person Y gör är att normalisera övervikt. Givetvis ryggdunkas detta av en hel hög med andra kvinnor/tjejer.
Att Y rackar ned på smala (på gränsen till underviktiga, men inte sjukligt anorektiska) normaliserar väl inte övervikt?

Ifall man klankar ner på en tjej på 165cm som väger 50kg betyder ju inte att man tycker hon skulle vägt 90kg. Det finns ju några viktklasser däremellan också.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 11:37   #63
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag kan tycka att man har ännu mer ansvar som USA:s president visavi skräpmat än vad random instagrammare har. Återigen: de större konton jag har sett skriver typ "du har samma rätt att visa dig i bikini som alla andra, må inte dåligt över hur du ser ut" och ingenting i stil med "chips är asnyttigt, övervikt är superhälsosamt, det bara måste ni testa!" (möjligen har jag sett någon göra det i ironisk form därför att påståendet "ni propagerar för fetma!" är så vanligt).

Bonussvar: jag är intresserad av samhället i stort och följer alla möjliga typer av konton. Jag förmodar att även du följer kroppspositiva konton eftersom du har så extremt stor koll på vad de skriver? Ge gärna exempel på vilka du menar.
En person som är i normal form och är offentlig ska väl inte behöva avstå från den typen av mat? Det går väl alldeles utmärkt att äta skräpmat utan att bli fet? Jag ser inte att man propagerar för något alls om man lägger upp en vanlig matbild utan något budskap. Visar väl snarare på att presidenten är som vilken vanlig människa som helst och inte bara käkar hummer och kaviar.

Ska man lägga sådant ansvar på presidenten så ska han väl posta tränings- och motionsbilder också för att föregå med gott exempel etc. Det är väl knappast presidentens huvudsakliga uppgift. En fotbollstränare är sällan den som är bäst på att spela fotboll, utan denne ska se till att laget kan prestera som helhet.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 11:41   #64
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag pratar om icke-smala människor som postar bilder på sina kroppar och får kritik för att de "propagerar för fetma". Jag har faktiskt aldrig sett någon av de jag följer posta en bild på en smal människa och skriva "usch, kolla vad smal och äcklig hon är". Några postar bilder på sig själva i olika vinklar och visar hur lätt det är att ta en bild ur en "fördelaktig" vinkel och därmed få helt andra former än i en annan pose, eller bilder på sig själva när de var smalare och kontrastera med att de mår bättre i nuvarande kroppsform än vad de gjorde då. Men, ni som ser så extremt många Person Y får gärna posta exempel på t.ex. stora Instagramkonton som beter sig så.
Jag följer bara träningskonton på instagram så jag har inga exempel till dig där. Exemplen finns på min facebook, men det är vänner/bekanta som jag inte vill offentliggöra eller hänga ut. En del är gamla klasskompisar som varit överviktiga länge och där kroppsformen har varit densamma i många år. Något intresse för kost/motion finns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Att Y rackar ned på smala (på gränsen till underviktiga, men inte sjukligt anorektiska) normaliserar väl inte övervikt?

Ifall man klankar ner på en tjej på 165cm som väger 50kg betyder ju inte att man tycker hon skulle vägt 90kg. Det finns ju några viktklasser däremellan också.
Att Y rackar ner på en smal (inte på gränsen till undervikt, utan en fullt frisk och normal kroppsform) och menar på att riktiga män inte ska välja detta - utan postar en bild på en överviktig kvinna och menar på att detta är det som män ska välja. Vad menar du att budskapet är i sådana fall?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 11:49   #65
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Det känns som om diskussionen spårar för att man försöker klumpa ihop alla och kategoriskt placera rubbet i ett och samma fack. Det är nog ingen som har påstått att en överviktig tjej som publicerar en bild på sig själv och säger att hon mår bra propagerar för fetma. Det som styr vad bilden säger är ju vilket budskap man skickar med, oavsett om det är en meme eller en facebookstatus.

Därför ogillar jag skarpt t.ex. budskapet "bara hundar gillar ben". Det är bland det elakaste jag ser som postas och som uppskattas/ryggdunkas offentligt.

Av någon anledning ser jag aldrig samma personer ryggdunka när en man lägger upp memen med texten "riktiga män har sexpacket i kylen".
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 11:50   #66
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det som oroar mig mest i hela "kroppsdebatten" är att barn (ffa då flickor) så tidigt verkar lära sig att deras självvärde ligger i kroppens utseende.
Det är dock så världen ser ut och förmodligen alltid kommer se ut. Säger inte att det är rätt.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 11:54   #67
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Återigen: de större konton jag har sett skriver typ "du har samma rätt att visa dig i bikini som alla andra, må inte dåligt över hur du ser ut" och ingenting i stil med "chips är asnyttigt, övervikt är superhälsosamt, det bara måste ni testa!" (möjligen har jag sett någon göra det i ironisk form därför att påståendet "ni propagerar för fetma!" är så vanligt).
Nu är du lite väl optimistisk.

Det börjar bli väldigt vanligt med fettaktivister som enbart klassar gravt överviktiga på 200 KG som "överviktiga". När det gäller var och varannan kvinna efter 40 som går upp ett par KG fett varje år och har typ 35% BF så förklarar aktivisterna det med "du kan inte se på någon om den är ohälsosam", "kroppen mognar", "vi ser alla olika ut", "du duger precis som du är", "ideal är en social konstruktion" osv. Jag har själv överviktiga släktingar som följt med denna ström och därför inte ser det som ett problem längre.

Min gissning är att det växande informationssamhället och mäns preferensen för partners har gjort att kvinnor är så känsliga när det gäller utseende.

Senast redigerad av xan den 2017-08-18 klockan 11:56.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 11:58   #68
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Att Y rackar ner på en smal (inte på gränsen till undervikt, utan en fullt frisk och normal kroppsform) och menar på att riktiga män inte ska välja detta - utan postar en bild på en överviktig kvinna och menar på att detta är det som män ska välja. Vad menar du att budskapet är i sådana fall?
Jag googlade på "smala tjejer" och fick upp denna:



Hon är ju inte anorektisk så vitt jag kan bedömma. Men väldigt smal och vältränat och med väldigt lite kroppsfett.

Den här tjejen (som jag fick fram då jag googlade på "normala tjejer") är varken över- eller underviktig skulle jag säga.



Ifall tjej nummer två var mitt ideal och jag skrev att jag tyckte tjej nummer ett var anskrämligt smal och borde smaska i sig en patatisgratäng eller två för att mer likna min drömmtjej så är väl detta knappast att normalisera övervikt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 11:59   #69
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
En person som är i normal form och är offentlig ska väl inte behöva avstå från den typen av mat? Det går väl alldeles utmärkt att äta skräpmat utan att bli fet? Jag ser inte att man propagerar för något alls om man lägger upp en vanlig matbild utan något budskap. Visar väl snarare på att presidenten är som vilken vanlig människa som helst och inte bara käkar hummer och kaviar.

Ska man lägga sådant ansvar på presidenten så ska han väl posta tränings- och motionsbilder också för att föregå med gott exempel etc. Det är väl knappast presidentens huvudsakliga uppgift. En fotbollstränare är sällan den som är bäst på att spela fotboll, utan denne ska se till att laget kan prestera som helhet.
Det är precis det som är poängen. En person som lägger upp enstaka bilder på vad hen äter propagerar inte nödvändigtvis för en särskild kosthållning oavsett om hen är överviktig eller inte. Det är en bild på mat och en människa, liksom. Jag kan snarare tycka att det är bra att olika kroppar syns i olika sammanhang.

En person som uttryckligen försörjer sig t.ex. på att sälja tjänster eller produkter är det en lite annan femma med, tycker jag (t.ex. den Youtube-profil som diskuterades i en annan tråd och som har en webshop för "hälsosamma produkter"). Då är man inte längre en privatperson utan en marknadsaktör med tydligt "propagandasyfte".

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag följer bara träningskonton på instagram så jag har inga exempel till dig där. Exemplen finns på min facebook, men det är vänner/bekanta som jag inte vill offentliggöra eller hänga ut. En del är gamla klasskompisar som varit överviktiga länge och där kroppsformen har varit densamma i många år. Något intresse för kost/motion finns inte.
Jaha, men det är ju isf individer som uttrycker sin åsikt på nätet? Eller har dina vänner och bekanta tusentals följare som ser dem som sina förebilder?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 12:06   #70
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ifall tjej nummer två var mitt ideal och jag skrev att jag tyckte tjej nummer ett var anskrämligt smal och borde smaska i sig en patatisgratäng eller två för att mer likna min drömmtjej så är väl detta knappast att normalisera övervikt.
Det är ju snarare så här "idealet" som proklameras brukar se ut (eftersom det också efterliknar hur de själva ser ut);

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 12:11   #71
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det är precis det som är poängen. En person som lägger upp enstaka bilder på vad hen äter propagerar inte nödvändigtvis för en särskild kosthållning oavsett om hen är överviktig eller inte. Det är en bild på mat och en människa, liksom. Jag kan snarare tycka att det är bra att olika kroppar syns i olika sammanhang.

En person som uttryckligen försörjer sig t.ex. på att sälja tjänster eller produkter är det en lite annan femma med, tycker jag (t.ex. den Youtube-profil som diskuterades i en annan tråd och som har en webshop för "hälsosamma produkter"). Då är man inte längre en privatperson utan en marknadsaktör med tydligt "propagandasyfte".
Är det någon som ens sagt emot det? Jag uppfattar det som att det fäktas lite mot väderkvarnar just nu

Det är budskapet som skickas med som avgör, hade Trump skrivit "more fast food for the people!" så hade hans just nu oskyldiga matbild fått en annan betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jaha, men det är ju isf individer som uttrycker sin åsikt på nätet? Eller har dina vänner och bekanta tusentals följare som ser dem som sina förebilder?
Jag förstår inte riktigt vad du menar här? Måste man ha tusentals följare för att propagera för normalisering av övervikt menar du? Kan man inte propagera i mindre grupper, forum, kommentarsfält etc utan att för den delen vara känd eller berömd?

Budskapet som skickas med är övertydligt att man själv inte är sugen på förändring, utan förväntar sig att omvärlden ska ställa om och anpassa sig efter sitt ego. Det är det absolut mest bekväma och det skulle jag kunna applicera på en hel mängd med andra attribut, för att göra min egen tillvaro enklare. "Riktiga kvinnor gillar män med små penisar, bara schlappgrottor vill ha storsnasar!" osv. :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 12:13   #72
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Det är dock så världen ser ut och förmodligen alltid kommer se ut. Säger inte att det är rätt.
Och jag anser bl.a. baserat på egen erfarenhet att det finns jättemycket man kan göra åt saken.

Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Nu är du lite väl optimistisk.

Det börjar bli väldigt vanligt med fettaktivister som enbart klassar gravt överviktiga på 200 KG som "överviktiga". När det gäller var och varannan kvinna efter 40 som går upp ett par KG fett varje år och har typ 35% BF så förklarar aktivisterna det med "du kan inte se på någon om den är ohälsosam", "kroppen mognar", "vi ser alla olika ut", "du duger precis som du är", "ideal är en social konstruktion" osv. Jag har själv överviktiga släktingar som följt med denna ström och därför inte ser det som ett problem längre.

Min gissning är att det växande informationssamhället och mäns preferensen för partners har gjort att kvinnor är så känsliga när det gäller utseende.
Jag fattar inte riktigt vad din poäng är. Folk blir tydligen överviktiga trots att det larmas hej vilt om hur farlig övervikt är. Jag flög av min häst och bröt nacken, vilket hade kunnat döda mig, och trots att jag visste att det var riskfyllt så red jag samma häst igen när mitt skelett var läkt. Vi har den friheten i vårt land att vuxna människor till stor del får välja vilka faror de utsätter sig själva för.

När det gäller barn ser jag det som nyckeln att skapa självkänsla som inte beror till så stor del på kroppsform. Det gäller oavsett om ungen är över-, under- eller normalviktig. Övervikt kan som sagt bland annat bero på att personen känner sig värdelös p.g.a. sin kropp. Jag tror mer på att uppmuntra barn till rörelse och bra matvanor (även tjocka kan ha bra mat- och träningsvanor, hör och häpna!) än att tala om för dem att tjocka människor är fula, odugliga och lata.

Vad det gäller partnerpreferenser så har det visat sig att kvinnor ofta har ett smalare ideal än vad män generellt föredrar. Dvs det är inte nödvändigtvis mäns preferenser som dikterar idealen. Plus att jag jämt och ständigt hör (bl.a. här på Kolozzeum) hur lätt det är för tjejer att hitta en partner oavsett hur de beter sig eller ser ut därför att män har så "hög tolerans". Så jag vet inte riktigt hur folk ska ha det i den frågan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 12:19   #73
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Det är ju exakt samma fenomen i budskapet "riktiga män har sexpacket i kylen" och de bilder/memes osv som postas då och då i sociala medier på det. Det man säger med det budskapet är att någon som är vältränad inte är "en riktig man", utan att riktiga män = har ölmage = normalisering.

Det är inte detsamma som att säga att "är du man och överviktig = våga tycka om dig själv". Man försöker ställa sin egen situation i bättre dager genom att nedvärdera en annan kroppsform.

Det godtas dock att man gör en sådan post, men om en vältränad herre postar "riktiga män har inte ölmage" så räknas det som fatshaming. Same same but different och två helt olika reaktioner.

Två fel blir inte ett rätt, men det är rätt tokigt hur snedvriden hela kroppsdebatten är. Dessutom bara för att lägga till en till sak så stör jag mig enormt är att media totalt utelämnar att så brutalt stor andel pojkar i tidig ålder handlar prepp och börjar preppa i försöket att få den optimala kroppen. Kurrapporter på flashback från 14-åringar som undrar var man ska köra in nålen eller vad som händer om man dubblar dosen oralt intag osv. Heeeelt galet. Både jakten på den perfekta kroppen samt penisstorleken och hur mycket "manlighet" det är per default kopplat till storleken är det väldans tyst om.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 12:20   #74
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
När det gäller barn ser jag det som nyckeln att skapa självkänsla som inte beror till så stor del på kroppsform. Det gäller oavsett om ungen är över-, under- eller normalviktig. Övervikt kan som sagt bland annat bero på att personen känner sig värdelös p.g.a. sin kropp. Jag tror mer på att uppmuntra barn till rörelse och bra matvanor (även tjocka kan ha bra mat- och träningsvanor, hör och häpna!) än att tala om för dem att tjocka människor är fula, odugliga och lata.


Vad det gäller partnerpreferenser så har det visat sig att kvinnor ofta har ett smalare ideal än vad män generellt föredrar. Dvs det är inte nödvändigtvis mäns preferenser som dikterar idealen. Plus att jag jämt och ständigt hör (bl.a. här på Kolozzeum) hur lätt det är för tjejer att hitta en partner oavsett hur de beter sig eller ser ut därför att män har så "hög tolerans". Så jag vet inte riktigt hur folk ska ha det i den frågan.
Självklart ska man inte säga att någon är dålig på grund av sin kroppsform, tycker dock inte man ska låta någon leva i förnekelse i att deras livsstil är hälsosam om den inte är det, det får framföras på ett så bra sätt som möjligt, vilket kan vara svårt.

Att kvinnor har ett smalare ideal menar du då ideal av kvinnokroppar? Det jag har märkt iallafall är att kvinnor föredrar smala killar över annat (sjukt stor skillnad för mig när jag blev av med lite vikt) medan många män inte gillar när kvinnor är smala. Tycker ofta att män uppmuntrar kurvor.

Senast redigerad av smerk den 2017-08-18 klockan 12:21.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 12:22   #75
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag kan tycka att man har ännu mer ansvar som USA:s president visavi skräpmat än vad random instagrammare har. Återigen: de större konton jag har sett skriver typ "du har samma rätt att visa dig i bikini som alla andra, må inte dåligt över hur du ser ut" och ingenting i stil med "chips är asnyttigt, övervikt är superhälsosamt, det bara måste ni testa!" (möjligen har jag sett någon göra det i ironisk form därför att påståendet "ni propagerar för fetma!" är så vanligt).

Bonussvar: jag är intresserad av samhället i stort och följer alla möjliga typer av konton. Jag förmodar att även du följer kroppspositiva konton eftersom du har så extremt stor koll på vad de skriver? Ge gärna exempel på vilka du menar.
Jag har inte heller sett det du beskriver(det med "chips är asnyttigt" etc.). Det jag dock har sett är människor som har slutat problematisera sin övervikt och vänt den till något bra och positivt. Jag talar inte om mulliga tjejer, jag talar om sjukligt feta individer. Man använder den s.k. smal-hetsen för att rättfärdiga att man själv är fet. Det kan inspirera andra att göra likadant.

I min värld är fetma och anorexia ett problem, sjukdomar. Jag vill inte att personerna ska förbli sjuka, jag vill att de ska bli bättre. Jag tror inte att vi gör det genom att normalisera fetma. Att vi sedan inte gör dom bättre genom att skrika "träna tjockis!" är en annan femma, båda är dåliga metoder.

Kontona dyker upp emellanåt i utforskaren på Instagram, har ofta svårt för att hålla mig ifrån att klicka på bilderna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)