Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-02-02, 22:40   #1756
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
Citat:
Ursprungligen postat av DJJOHANSSON Visa inlägg
SISU nutrition har ett som smakar persika, jag har inte smakat det men deras andra smaker är skitgoda!
tackar, ska testas
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-03, 09:09   #1757
marolss
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 87
Sisu nutrition med smak av persika är det proteinpulver jag håller som det godaste jag någonsin druckit.

Som referens kanjag säga att jag skulle lägga samtliga mmsports vassle på en 2a och gymgrossistens på en 1a. Jag finner en konstig eftersmak och smakerna skiftar bara marginellt betyget, typ 2.1 för vanilj och 2.4 för choklad tex.

Jag har druckit protein i 12 års tid och testat säkert närmre 100 sorter nu, lite av mitt intresse att testa proteinpulver :-)

Gillar för övrigt engelska märken likt theproteinworks då dessa har goda smaker men är väldigt tunna utan ngt tjockningsmedel.

De proteinrikare jag håller högst är trutein och PES selected snickerdoddle. Dessa är dock svindyra i Sverige och trutein finns väl inte ens kvar här.
Tyngres kladdkaka och fitnessguruns cookie dough (kaseiner) håller jag också högt.

Sedan har jag nyligen provat:
Swedish supplements risalamalta och päron. Risalamaltan ger jag 2 i betyg, päron ger jag 4. Den var riktigt god faktiskt.

Sedan då sisu nutrition.
Choklad- riktigt god! Svårt för chokladsmaker annars men denna får en fyra.
Persika- helt sanslös! Denna går upp jämsides med truteins lemon smak på 5+++. Grym och en ren njutning.

Jag har nu beställt flera påsar till av persika och även deras citronsmak för att prova.
marolss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-03, 10:27   #1758
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av BJM Visa inlägg
Samma kombo jag kör nu. Riktigt bra vassle tycker jag. EAAn är inte dum den heller, men jag gillar mina EAA lite mindre söta och artificiella.
Härligt, ser fram emot att testa dom

Kolos EAA är den enda jag gillar. Men det är för att dom trots allt har 95% aminosyror i sig, jämfört med många andra som ligger på 80-85%. Trots det så smakar kolos bra. (MM sports EAA-X vattenmelon är ganska fin också)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-03, 13:25   #1759
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
PureSwe Mjölkchoklad - Mycket bra faktiskt. Blandades bra och trevlig chokladsmak. Påminner lite om den hemgjorda varma chokladen man bjöds på när man var liten på skoterturer och andra vinteraktiviteter. Blandade med lite ljummet vatten, tycker man får ut mest smak istället för iskallt vatten plus att det mixar bättre.

Vet faktiskt inte om jag har smakat någon bättre chokladsmak.

Vaniljen smakas ikväll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-03, 21:53   #1760
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
PureSwe Vanilj - Förmodligen det bästa vaniljpulvret tillsammans med kolos gamla vanilj. Riktigt bra (nu blandade jag dock 50/50 mjölk/vatten). Piskar alla andra svenska märkens vanilj. Kanske att GoNutrition är på samma nivå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-03, 22:46   #1761
BJM
Registered User
 
BJMs avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 864
Blandade 1 dl PureSwe Mjölkchoklad med 2 dl vispgrädde häromdagen. HERREGUD SÅ GOTT.

(halva dagens kaloriintag typ)
__________________
Jagar kilon, watt och minuterStrava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-03, 22:48   #1762
BJM
Registered User
 
BJMs avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 864
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Härligt, ser fram emot att testa dom

Kolos EAA är den enda jag gillar. Men det är för att dom trots allt har 95% aminosyror i sig, jämfört med många andra som ligger på 80-85%. Trots det så smakar kolos bra. (MM sports EAA-X vattenmelon är ganska fin också)
Känns nästan som att det är samma tillverkare på MM Sports EAA & Kolos EAA (dricker dom om vartannat nu), extrem lika i smak, konsistens etc. Men kan ha fel.
__________________
Jagar kilon, watt och minuterStrava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-03, 22:56   #1763
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
Citat:
Ursprungligen postat av marolss Visa inlägg
Sisu nutrition med smak av persika är det proteinpulver jag håller som det godaste jag någonsin druckit.

Som referens kanjag säga att jag skulle lägga samtliga mmsports vassle på en 2a och gymgrossistens på en 1a. Jag finner en konstig eftersmak och smakerna skiftar bara marginellt betyget, typ 2.1 för vanilj och 2.4 för choklad tex.

Jag har druckit protein i 12 års tid och testat säkert närmre 100 sorter nu, lite av mitt intresse att testa proteinpulver :-)

Gillar för övrigt engelska märken likt theproteinworks då dessa har goda smaker men är väldigt tunna utan ngt tjockningsmedel.

De proteinrikare jag håller högst är trutein och PES selected snickerdoddle. Dessa är dock svindyra i Sverige och trutein finns väl inte ens kvar här.
Tyngres kladdkaka och fitnessguruns cookie dough (kaseiner) håller jag också högt.

Sedan har jag nyligen provat:
Swedish supplements risalamalta och päron. Risalamaltan ger jag 2 i betyg, päron ger jag 4. Den var riktigt god faktiskt.

Sedan då sisu nutrition.
Choklad- riktigt god! Svårt för chokladsmaker annars men denna får en fyra.
Persika- helt sanslös! Denna går upp jämsides med truteins lemon smak på 5+++. Grym och en ren njutning.

Jag har nu beställt flera påsar till av persika och även deras citronsmak för att prova.
Spännande, väntar på persika och kokos nu
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-04, 08:27   #1764
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av marolss Visa inlägg
Sisu nutrition med smak av persika är det proteinpulver jag håller som det godaste jag någonsin druckit.

Som referens kanjag säga att jag skulle lägga samtliga mmsports vassle på en 2a och gymgrossistens på en 1a. Jag finner en konstig eftersmak och smakerna skiftar bara marginellt betyget, typ 2.1 för vanilj och 2.4 för choklad tex.

Jag har druckit protein i 12 års tid och testat säkert närmre 100 sorter nu, lite av mitt intresse att testa proteinpulver :-)

Gillar för övrigt engelska märken likt theproteinworks då dessa har goda smaker men är väldigt tunna utan ngt tjockningsmedel.

De proteinrikare jag håller högst är trutein och PES selected snickerdoddle. Dessa är dock svindyra i Sverige och trutein finns väl inte ens kvar här.
Tyngres kladdkaka och fitnessguruns cookie dough (kaseiner) håller jag också högt.

Sedan har jag nyligen provat:
Swedish supplements risalamalta och päron. Risalamaltan ger jag 2 i betyg, päron ger jag 4. Den var riktigt god faktiskt.

Sedan då sisu nutrition.
Choklad- riktigt god! Svårt för chokladsmaker annars men denna får en fyra.
Persika- helt sanslös! Denna går upp jämsides med truteins lemon smak på 5+++. Grym och en ren njutning.

Jag har nu beställt flera påsar till av persika och även deras citronsmak för att prova.
Återkom gärna med ett utlåtande om deras citronsmak! Har också varit lite sugen på att testa den samt jordgubbssmaken.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-04, 11:57   #1765
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av BJM Visa inlägg
Känns nästan som att det är samma tillverkare på MM Sports EAA & Kolos EAA (dricker dom om vartannat nu), extrem lika i smak, konsistens etc. Men kan ha fel.
Jag tycker att MM's är snäppet sämre, i smaken med Äpple. Lite surare på något sätt.

Kolos gör/gjordes ju av Fairing. Jag tvivlar på att dom kommer göra mer då fler och fler produkter försvinner från kolos shop (från kolozzeums märke). Jag gissar på att EAAn snart är borta också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-05, 23:08   #1766
sebbanboy14
Registered User
 
sebbanboy14s avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 897
Fick hem två proteinpulver idag



ON Gold whey Jordgubb:
blandade den med vatten och inga klumpar alls. Rinnigt i konsistensen. Luftade jordgubb med någon konstig bismak. Smakade desamma. Jordgubb och en liten eftersmak. Inga problem att få i sig
Får 6av10pinnar på smaken.


Dalblads Whey class+
jordgubb: Hade innan kört Dalblads Pretipower whey i 4 år. Hoppades att detta skulle smaka likadant då detta är uppföljaren. Luktade likt men denna hade liten mer konstgjord lukt. samma konsistens med vatten. Lite trögare än andra proteinpulver. Kan säker va så att jag använder lite för lite vatten. Smaken påminde om Pretipower men toppar inte den lika bra. Ingen supersmak men inge som man kommer ha problem heller att få ner.
Får 6av10 pinnar på smaken
__________________
Träningstråden - "Från 100kg till 75kg" http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209748
Bara till att börja följa
sebbanboy14 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 15:50   #1767
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Jag får utöka min fråga från innan då, eftersom ProPud nu har lanserat sin vaniljsmak och även den tycker jag är helt brutalt god. Smakar som Marzansås som man vispat upp med lite grädde.

Om någon lyckas hitta ett proteinpulver som antingen rakt av smakar som ProPud Vanilj eller genom någon slags fluff med mjölk/grädde etc går att få till samma smak på; hojta till.

Måste säga att de prickat in tre klockrena smaker nu på sina Propuds. Övriga två var riktigt goda de också, men vaniljen kan jag verkligen få cravings på.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-11, 20:12   #1768
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Har lagt en ny beställning med lite mer smakprov, kommer förhoppningsvis i veckan
Provat några fler smaker från MyProtein nu (alla smaker blandas med ca 2dl mjölk).

Natural Chocolate
Riktigt god! Det smakar varm choklad.

Stevia Chocolate
Bra chokladsmak men svagare sötma och även en viss metallisk eftersmak, om än svag. Stevia är helt enkelt inte lika gott som sötningsmedel.

Chocolate Mint
Bra och tydlig mintsmak. Tänker genast på Marianne-godisar.

Peanut Cookie
Det smakar och luktar mer popcorn än jordnöt. Tänker biosalong. Smaken är till en början helt OK men sedan kommer det en vedervärdigt besk eftersmak som gör att resten åkte i vasken. Värsta jag druckit på länge. Måste fått en dålig batch.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-11, 20:21   #1769
Jpettersson91
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 23
Fick hem Tyngre kasein kanelbulle idag, första gången jag testar proteinpulver från dom. Den blev ganska tjock som shake eftersom det är kasein men smaken va grym! Ska testa i gröten och se hur det blir. Men smakmässigt är det 10/10 rekommenderas!
Jpettersson91 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 14:11   #1770
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Måste ju finnas någon mer här än jag som tycker att Tyngre Nötkräm luktar aningen mögel?

Idag när jag öppnade burken vid en annan person, så gick det bara 2-3 sekunder så sa denne: "vad konstigt det började lukta.. Nästan mögel". Så det är ju då inte bara jag som tycker det
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)