Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-08, 22:53   #46
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
4 lyckade övningar idag! Skönt!!

lul nu frågade du inte mig men jag tycker 90 grader är bra lutning, dvs helt parrallelt med golvet precis som i filmen http://www.youtube.com/watch?v=ss5SuopztW4 dvs explodera upp och släpp ner, ta ett nytt andetag och explodera upp på nytt.
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:54   #47
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Citat:
Ursprungligen postat av lul Visa inlägg
Hur är formen på stångrodden? Jag har svårt att luta tillräckligt mkt(ca 35-45 grader tycker jag) när det blir tunga vikter, för svag bål. Blir lätt att jag står rätt rakt.
Jävligt starka rodd är det jag vill komma fram till
Hmm jag lutar mig faktiskt hyfsat långt fram, dock ej vågrätt med golvet. Svårt att uppskatta grader, definitivt inte 45, men kanske 30-35.

Supinerat grepp. Försöker göra dem så strikt som möjligt, sträcker ut armarna helt i bottenläget och sen upp med stången mot naveltrakten. Överkroppen rör väl sig något när man bli tröttare men inget som jag bryr mig om, det är ju inte i närheten av några tokjuck iaf
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:56   #48
JoeyP
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 3 951
Nice 5x5 2gånger i veckan då alltså?
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:58   #49
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
Nice 5x5 2gånger i veckan då alltså?
Nej tre ggr i veckan faktiskt Böj varje pass!
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 23:02   #50
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
4 lyckade övningar idag! Skönt!!

lul nu frågade du inte mig men jag tycker 90 grader är bra lutning, dvs helt parrallelt med golvet precis som i filmen http://www.youtube.com/watch?v=ss5SuopztW4 dvs explodera upp och släpp ner, ta ett nytt andetag och explodera upp på nytt.
Jag har spanat in den där videon men jag vet inte, jag tycker det är skönt att släppa tillbaka stången sakta och känna att det sträcker ut i ryggen i bottenläget. Känns bra i trapzen oxo vilket jag gillar. Men ska prova den där varianten någon gång också.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 23:14   #51
lul
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 220
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
4 lyckade övningar idag! Skönt!!

lul nu frågade du inte mig men jag tycker 90 grader är bra lutning, dvs helt parrallelt med golvet precis som i filmen http://www.youtube.com/watch?v=ss5SuopztW4 dvs explodera upp och släpp ner, ta ett nytt andetag och explodera upp på nytt.
Jag vet inte varför jag skrev 35-45 grader, jag tycker att 90grader är så man ska köra också. Det är 35-45 grader jag kör när jag kommer upp till tyngre vikter för att jag har för svag bål! haha
lul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 08:56   #52
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Ska definitivt prova vågrätts-rodden på fredag, misstänker att vikterna inte blir lika "imponerande" då tyvärr, fast man vet ju aldrig
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 12:37   #53
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
I kväll är det dax för ökning i böj, 97.5 kg. Lite spännande ändå, det kommer bli det tyngsta jag lagt på stången ever. Extra spännande eftersom det inte var så länge sedan jag fick deloada till 85 när 95 var för tungt. Hoppas på skapligt tryck i benen iaf!
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 22:41   #54
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Knäböj
5 x 97.5 kg
5 x 97.5 kg
5 x 97.5 kg
3 x 97.5 kg
3 x 97.5 kg

Inte så pjåkigt för att vara det tyngsta man nånsin kört med, tror nog jag kan klara 5x5 om något pass eller två.

Militärpress
5 x 45 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg
4 x 45 kg
2 x 45 kg

Trodde ett tag att jag äntligen skulle klara 5x5 på denna, men sen tog jag slut trots lång vila. Blir deload 10% nästa gång eftersom jag försökt flera pass på 45 utan att lyckas.

Marklyft (överhandsgrepp)
5 x 107.5 kg

Fick upp det men det var knappt att tummarna orkade hålla emot, greppet var på väg att släppa, 110 kg är det tveksamt om jag klarar. Får se nästa gång.

Chinups (handflator bakåt)
7 x kv
5 x kv
4 x kv

Otroligt svårt att öka i dessa, blir samma siffror varje gång känns det som. Men men, bara att nöta på.

Nöjd med passet, och särskilt böjen
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 00:44   #55
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Nice böj!!
militärpressen och bänken når man nog ett tak på med det här programmet, kanske man får köra nån vecka eller två med treor och se om man kan trissa upp vikten något och sen gå tillbaka och försöka klara femmor igen
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 08:24   #56
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
Nice böj!!
militärpressen och bänken når man nog ett tak på med det här programmet, kanske man får köra nån vecka eller två med treor och se om man kan trissa upp vikten något och sen gå tillbaka och försöka klara femmor igen
Yeps, axelpressen verkar vara vanlig att man stall-ar på ett par gånger. 3or blir ett alternativ om deload inte fungerar.

Undrar just när chinsen ska börja gå bättre, verkar segt som fan att öka så mycket att man behöver hänga på sig vikter.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 13:45   #57
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
japp har hört att chins är sjukt svårt att öka i.. möjligtvis får man testa köra femmor även där med typ 5 kilo även om man bara klarar 8 utan
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 20:58   #58
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Blev ett lite kortare pass idag ...

Knäböj
5 x 5 x 97.5 kg

Fick upp alla fem setten denna gång men är inte nöjd med formen på slutet så det blir minst ett pass till på 97.5 kg. Stod en ledig träningsbänk i närheten så kunde faktiskt ställa upp telefonen och filma set fyra. Aldrig sett mig själv böja så det var lite intressant, kan nog få till något djupare nästa pass.



Bänkpress
5 x 5 x 65 kg

Gick som förväntat, skönt att min axelvärk har gått över iaf, tillbaka på 67.5 kg nästa vecka.

Stångrodd
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 80 kg
5 x 70 kg

Blev lite labb på denna idag, första tre setten utförde jag med överkroppen helt vågrätt och släppte ned stången i golvet. Hade otroligt svårt att utföra övningen på detta sättet, måste marklyfta upp stången om jag ska få tag i den och hålla ryggen rak. Och sen när man ska släppa ned den i golvet måste jag böja väldig mycket på benen för att inte få bananrygg. Tror nog jag fortsätter rodda med ryggen i vinkel utan att släppa ned stången i golvet, känns klart bättre.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:07   #59
Mattiazk
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 10
Kul med lite 5x5 träning

Har dragit igång ett lite modifierat 5x5 program,skulle vara kul och veta hur länge du vilar mellan seten?

Fina ökningar du gjort den här skall följas
Mattiazk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:16   #60
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Najsa böjs!!!
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)