Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-10, 18:10   #16
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Jag har kommit in i en period då jag föredrar tajta tjejer. Har alltid varit en som gillat lite booty-brudar, men nu har jag blivit mera mainstream i mina preferenser
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:14   #17
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag går efter en ganska enkel mall om vi går tillbaka i tiden: höga svagt markerade kindben, avsmalnande ögon, rund ansiktsform, 160-165 och korrekt midja-höft-kvot. Sedan är det troligt att hon har kort cendréfärgat hår och är fräknig.

Det är tröskelvärdet, även om det inte är helt hugget i sten. Därefter kommer personligheten som helt avgör.
haha, underbar fysisk mall där, o jag som tyckte jag var "picky"
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:15   #18
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Jag skule ha svårt med en tjej som är fet och äter ohälsosamt hela tiden.Lite fett skadar inte men om en person har +15 kg övervikt och sitter och äter chips varje kväll så skulle jag ha svårt med.En annan sak som stör mig sjukt mycket är födelsemärken i ansiktet, men utseendet har endå inte så stor betydelse i helheten trots allt.Bara för att nån är snygg så kan hon endå vara avtändande av andra orsaker.
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:18   #19
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha, underbar fysisk mall där, o jag som tyckte jag var "picky"
Det är inget jag tänker på medvetet. Ytterst få tjejer som inte stämmer överens med mallen får mig intresserad, helt enkelt.

Vet inte vad som är mest tongivande bland mina [omedvetna] urvalskriterier. Jag tror det är WHR.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:18   #20
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Fast det är ju å andra sidan småtjejernas ideal, vilka de hämtat från lite äldre tjejer. Inte många män som tycker det är attraktivt.
Håller inte med dig alls herrn!

Visst, ett par för spinkiga och tunna armar på en tjej som går i topp är inte snyggt, men om du fokuserar på midjan och neråt och ser en tjej som har en tight röv och smala, slanka ben - ofta med åtsittande leggings, tighta jeans eller annat... än så länge har jag inte hört en karl klaga över det.

Tvärtom så importeras tighta thailändskor mer nu än någonsin förr och nog sjutton har det att göra en del med att de ofta är små, smala, smidiga osv. Hade de varit smällfeta överlag så tror jag inte svenska medelålders män hade backpackat till just Thailand i samma utsträckning för o hämta hem fruar. Samma sak med ryssland/baltikum för övrigt, svenska män hämtar hem en hel del damer därifrån också och där är kulturen ännu starkare kring att tjejer ska vara smala, precis som i Italien, Slovakien mm. Flera av dessa länder är det rentav skämmigt att vara något annat än slank/tight om man är tjej. I Sverige är det dock en kamp åt andra hållet, att idealet ska ändras och att mulligt är vackert.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:19   #21
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hur viktigt är det egentligen att ens partners kropp matchar dagens skönhetsideal?
Jag vill ha en partner som ser efter sin kropp och mår sunt.

Det behöver inte vara gymträning utan går bra med vadsomhelst, men jag vill ha någon som har liknande värderingar som jag vad gäller välmående, att man lägger tid och reflektion på sitt välmående, både fysiskt och psykiskt. Jag vill ha någon som tycker att sig själv också är viktig, som tycker om sig själv, och tar vara på sig själv och ser till att må bra helt enkelt.
Då ingår oftast nån form av träning där och med det följer oftast en utseendemässigt trevligare kropp som bonus.

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det enda som är ett no-no utseendemässigt är övervikt. Nu pratar jag inte om att så fort det är mjukt så är det ett fetto, utan en påtaglig tjockhet. Annars inte.
+1
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:21   #22
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Jag tycker at det är så att man söker sig till brudar som motsvarar ens eget utseende.jag skulle aldrig gå fram till den snyggaste bruden på krogen för att jag tycker att mitt utseende inte går att mäta med hennes, jag tycker ochså oftast mer om utseendet på dom som ser mer "alldagliga ut"
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:21   #23
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Svårt att säga. Det beror ju helt på personen också. En person som är lite mullig men ändå är en väldigt positiv tjej, som klär sig snyggt och ändå tar hand om sig själv är ofantligt mycket snyggare än de som är lika tjocka men är betydligt mer white-trash i sitt sätt att klä sig och bete sig.
Håller med, hållning, självförtroende osv är mkt viktigt som bidrar till en helhet tillsammans med kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Jag har kommit in i en period då jag föredrar tajta tjejer. Har alltid varit en som gillat lite booty-brudar, men nu har jag blivit mera mainstream i mina preferenser
I ärlighetens namn så är de flesta jag känner precis som du, dvs sjukt intresserade av tjejer som är lite mer tight, har lite mindre rumpa osv. Dock är flertalet av de jag känner i relationer tillsammans med tjejer som inte är så tighta - så det kanske är mer en "dröm" eller "fint o titta på" än någon kriterie som är livsviktig för en relation?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:23   #24
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Jag skule ha svårt med en tjej som är fet och äter ohälsosamt hela tiden.Lite fett skadar inte men om en person har +15 kg övervikt och sitter och äter chips varje kväll så skulle jag ha svårt med.En annan sak som stör mig sjukt mycket är födelsemärken i ansiktet, men utseendet har endå inte så stor betydelse i helheten trots allt.Bara för att nån är snygg så kan hon endå vara avtändande av andra orsaker.
+15kg är ju knappt en minibulk
Det du nämner låter mer som själva livsstilen, med chips varje kväll osv, än själva kroppen. Håller med om att en ohälsosam livsstil kan vara sjukt avtändande och att snygga personer per automatik inte behöver vara speciellt upphetsande då man ser egenskaper, värderingar och annat.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Det är inget jag tänker på medvetet. Ytterst få tjejer som inte stämmer överens med mallen får mig intresserad, helt enkelt.

Vet inte vad som är mest tongivande bland mina [omedvetna] urvalskriterier. Jag tror det är WHR.
WHR?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:23   #25
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det enda som är ett no-no utseendemässigt är övervikt. Nu pratar jag inte om att så fort det är mjukt så är det ett fetto, utan en påtaglig tjockhet. Annars inte.
Var går gränsen mellan mjuk och tjockis?

Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan
Det du nämner låter mer som själva livsstilen, med chips varje kväll osv, än själva kroppen. Håller med om att en ohälsosam livsstil kan vara sjukt avtändande och att snygga personer per automatik inte behöver vara speciellt upphetsande då man ser egenskaper, värderingar och annat.
Indeed. Därför är utseende alltid bara ett tröskelvärde. Sedan får man lära känna personen och se om det är någon man vill umgås med.

Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan
WHR?
http://en.wikipedia.org/wiki/Waist-hip_ratio - 0,6-0,8.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:25   #26
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var går gränsen mellan mjuk och tjockis?
Det är väl också en sakfråga. Om man inte ser tjock ut med kläderna på så är man väl inte tjock, iaf. Jag är mjuk, men inte tjock, t.ex.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:26   #27
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Jag vill ha en partner som ser efter sin kropp och mår sunt.

Det behöver inte vara gymträning utan går bra med vadsomhelst, men jag vill ha någon som har liknande värderingar som jag vad gäller välmående, att man lägger tid och reflektion på sitt välmående, både fysiskt och psykiskt. Jag vill ha någon som tycker att sig själv också är viktig, som tycker om sig själv, och tar vara på sig själv och ser till att må bra helt enkelt.
Då ingår oftast nån form av träning där och med det följer oftast en utseendemässigt trevligare kropp som bonus.
Var går din gräns?
Jag förstår att ytterligheterna med en kille på 130 pannor med nätbrynja, falukorvsring i näven, en kall öl och fädbodjäntan inte tilltalar dig, men om snubben tränar lite på veckovis basis och rör på sig, men inte bryr sig speciellt mkt om kost mm, inte har rutmage och säger "äh, man får tycka om mig som man är, jag motionerar iaf och mår bra" och så har han rätt stor rumpa, lite mage, kärlekshandtag och gäddhäng. OK eller inte OK?
Förutom sin kropp så har han precis allt du önskar, behandlar dig som världens prinsessa utifrån precis så som du vill bli behandlad osv och du känner att du lätt hade kunnat skaffa barn med han. Hur resonerar du här?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:30   #28
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det är väl också en sakfråga. Om man inte ser tjock ut med kläderna på så är man väl inte tjock, iaf. Jag är mjuk, men inte tjock, t.ex.
Då får man ha på sig mycket mörka kläder som döljer, lyfter upp & trycker in! :-)
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:30   #29
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Då får man ha på sig mycket mörka kläder som döljer, lyfter upp & trycker in! :-)
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:36   #30
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan
Jag förstår att ytterligheterna med en kille på 130 pannor med nätbrynja, falukorvsring i näven, en kall öl och fädbodjäntan inte tilltalar dig,
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)