Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-19, 21:13   #61
Osvold
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Säg som det är.
Du har ingen lust att diskutera för du har inget vettigt att komma med.
Vad du än förväntar dig så skall det stämma.
Osvold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-19, 21:43   #62
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Från oss så klart. Vi är staten. Och då har alla rätt att ens barn ska få spela fotboll om de vill. Inte bara de bästa.
Precis från oss. Om staten lät bli att konfiskera så mycket av våra löner skulle vi utan vidare kunna betala mer själva för diverse tjänster och föreningar utan att skattemedel behöver skyfflas in i verksamheterna(missförstå mig rätt här,det finns saker som kan behöva stöd,att bedriva fotbollsklubb skall inte behöva kosta så ohemult mycket pengar om det inte skyfflas pengar på saker som inte är av yttersta vikt för fotbollsspelandet).
Fotboll är ingen rättighet. Däremot kan varenda kotte som vill spela fotboll om vilja och andra spelare existerar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 14:36   #63
Kotten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
Vinster idag med 10-0 och 11-0.Ena motståndarlaget spelade en kille hela matchen, den bästa i deras lag, dom hade tagit ut dom bästa till den här matchen sa deras ledare, för dom visste att vi var bra, så toppning förekommer oavsett. Alla ledare jag pratar med tycker det är helt värdelöst utan tabeller och resultat, även dom ledarna som har barn som mest förlorar. Dom ledarna som är drivna att vinna toppar oavsett tabeller eller inte. Förövrigt har vi målskillnad på 45-1 senaste 4 matcherna med våra 2 lag och grabbarna säger att det är tråkigt när det inte finns tabeller. Hoppas det blir någon ändring snart
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 14:42   #64
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten Visa inlägg
Vinster idag med 10-0 och 11-0.Ena motståndarlaget spelade en kille hela matchen, den bästa i deras lag, dom hade tagit ut dom bästa till den här matchen sa deras ledare, för dom visste att vi var bra, så toppning förekommer oavsett. Alla ledare jag pratar med tycker det är helt värdelöst utan tabeller och resultat, även dom ledarna som har barn som mest förlorar. Dom ledarna som är drivna att vinna toppar oavsett tabeller eller inte. Förövrigt har vi målskillnad på 45-1 senaste 4 matcherna med våra 2 lag och grabbarna säger att det är tråkigt när det inte finns tabeller. Hoppas det blir någon ändring snart
Klart de tycker det är tråkigt. Spela matcher som inte är gäller nånting är ju tråkigt. Måste ju vara ännu värre om det inte ens räknas poäng/mål. Då är det ju förmodligen roligare att träna. Då har ju varje spelare mycket fler bolltoucher också, och har mer att göra så att säga.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 14:44   #65
Kotten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Klart de tycker det är tråkigt. Spela matcher som inte är gäller nånting är ju tråkigt. Måste ju vara ännu värre om det inte ens räknas poäng/mål. Då är det ju förmodligen roligare att träna. Då har ju varje spelare mycket fler bolltoucher också, och har mer att göra så att säga.
Vi har 89-4 i målskillnad sista 7 matcherna och på det får dom inte ens en tabell, ger mer att träna mot varandra så det är säkert roligare ja
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 09:08   #66
skattefusk
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 213
Hade min unges hockeylag slutat med resultat så hade utvecklingen stannat där också. Självklart ska man toppa och försöka vinna hela tiden. Vem skulle vilja spela vidare annars, om man inte är helt värdelös. Men då kanske man ska söka sig vidare till annat...

Ska jag gå runt o grina om jag inte får lika mycket lön som min chef? Nej, jag är inte lika duktig och ska inte vara på toppen där.

Senast redigerad av skattefusk den 2017-08-22 klockan 09:10.
skattefusk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 09:45   #67
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Jag funderar på en grej som jag tror är relaterad till fjanteriet. Det där med att låta den som är sämst eller minst lämpad vinna för att denne blir glad då. Jag tänker på saker som att vilja välja en tjock handikappad rasifierad transvestit till årets Lucia som extremexempel. Är det här från samma typ av tänk/inställning/ideologi eller något annat?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 10:27   #68
tumme
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 349
Citat:
Ursprungligen postat av skattefusk Visa inlägg

Ska jag gå runt o grina om jag inte får lika mycket lön som min chef? Nej, jag är inte lika duktig och ska inte vara på toppen där.
Det görs ju hela tiden ju! Därför vi har 50% skatt för att du ska få vara med och leka.
tumme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 10:56   #69
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av tumme Visa inlägg
Det görs ju hela tiden ju! Därför vi har 50% skatt för att du ska få vara med och leka.
Du har inte 50% skatt för att dina anställda tycker att det är orättvist annars. Sån makt har de inte. Du har 50% skatt för att politiker desperat behöver dina pengar att spendera på mestadels skit.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)