Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-18, 07:56   #6091
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Långpass igår, dvs jag var ute länge men kom väl inte särskilt långt. :p 12 km på 75 min, bara 2,5 i PTE, så nöjd med känslan. Hade kunnat rulla på en bra stund till.

Körde lätt styrketräning i morse, raka mark med gummiband om höfterna som extra motstånd, stångrodd, oh press, bålövningar, utfall och stretch. Svettigt inne på gymet idag!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 07:57   #6092
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Lördag blev det distanspass på 55 min, ofokuserad på tempo så vete fan vad det blev av det.

Söndag morgon ridning, släpade mig ut på tröskelpasset i miltempo på em och lyckades faktiskt genomföra fast jag var jättetrött.

Sover överlag för lite, så kompenserade med att inte ta mig ur sängen förrän åtta i morse, och har i skrivande stund inte tagit mig hemifrån än.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 15:01   #6093
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Har grandios dos av åtaganden den här veckan som skär in på träningstiden. Frågade löparcoach vad jag bör prioritera, han sa naturligtvis kvalitetspassen. Jag hade önskat att han sagt att jag kunde skippa 4x1000 m intervaller, men det var ju naivt...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 06:59   #6094
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Snabbt gympass för att hinna med lite underhåll också. Marklyft några set, stångrodd, pressar ovanför huvudet, bålövningar och stretch, inklämt mellan jobb och ridningen på kvällen.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 20:17   #6095
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Lätt kvalitetspass idag, trösklar 2x12 min i 5:35-tempo, med 5 min gåvila mellan. Fortfarande skruttig i höger gluteus/höft. Behandlade med bandyboll innan passet, vilket var effektivt, men jag känner av det igen nu när jag är klar. Behandling hos Panda på torsdag så jag kan springa det riktiga kvalitetspasset antingen efter det eller på lördag...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 13:17   #6096
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Torsdagslöpningen förra veckan blev mera hasande, eftersom höften fortfarande gjorde ont. Lätt styrketräning fredag, sen försökte jag springa igen på lördagen men det gick sådär, höft och rygg var inte direkt nöjda.

Vila söndag, måndag red jag hos min kompis som efter några minuter redde ut varför jag hade ont i ryggen och höftböjarna, och en timmes ridning i korrekt sits redde ut både ryggontet (skakade loss eländet, bokstavligt) och fick höften att släppa. Hittade typ kontakt med bålmuskler, kul grej!

Behandling hos Panda i tisdags, rehabövningar och NSAID 10 dagar, och efter överläggning med löparcoach även löpvila. Har kört gym plus rehab onsdag och fredag, lite promenad tisdag kväll. Blir lugnt fram till nästa fredag, så hoppas jag att inflammationen lagt sig tills dess.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-04, 09:32   #6097
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Hur går rehaben, undrar säkert ingen. Bortsett från att jag trampade snett igår så det krasade i högerfoten när jag brottades med en skottkärra så går det ganska bra, tycker jag...

Har kört trädgårdscrossfit med putta, släpa, gräva, dra av diverse jordmassor i två dagar med en skottkärra med dåligt lufttryck i hjulet...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-04, 10:04   #6098
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
trädgårdscrossfit
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-04, 10:14   #6099
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
trädgårdscrossfit
Du är säkert bekant med fenomenet även om du inte hört benämningen förut?
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-05, 08:56   #6100
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Ridning igår, fick inte ont i ryggen, men höften är inte riktigt nöjd. Rehabade och stretchade i morse och lär göra om stretch ikväll också. Tänkte känna på lätt löpning på torsdag om den lätta stukningen på foten inte sätter käppar i hjulet.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 09:30   #6101
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Vi kan väl uttrycka det som att rehaben går sådär. Inflammationen i slemsäck eller vad fan det var är på bättringsvägen, men har fått löparknä som är riktigt irriterat. Har redan gett upp tanken på lopp nästa lördag och får nöta rehabträning och ev försöka simma för att utmana konditionen då löpning är helt uteslutet och cykling inte heller är bra.

Har tappat lite av rutinen för styrketräningen jag gjorde regelbundet i våras, och den gjorde nog mer nytta än vad jag förstod för att motverka sånt här.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 09:34   #6102
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Heh, höft, rygg, knä, fot. Nästan enklare du rabblar de få kroppsdelar som inte protesterar :P

Krya på kroppen så du blir fit for real fight igen.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 09:40   #6103
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Heh, höft, rygg, knä, fot. Nästan enklare du rabblar de få kroppsdelar som inte protesterar :P

Krya på kroppen så du blir fit for real fight igen.
Det är ju väldigt tydligt att det i princip är samma problem som bara visar sig på olika sätt i olika delar av samma kroppshalva, så kan vi säga. :p Den oheliga kombinationen är väl det som lett till löparknät. Läste på om det igår där det även nämndes att för mycket stillasittande kan irritera inflammationen. Jävla svårt att göra rätt, känner jag...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 16:26   #6104
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Trist med ett sådant där moment22 där det inte riktigt går att vinna.
Som du redan vet är rörelse ohyggligt viktigt.
Pigga på dig nu!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-12, 14:10   #6105
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Får se om jag kapitulerar och simmar några gånger som aktivitet. Simmar dock så dåligt att det inte direkt blir konditionsträning, men trött blir jag...

Har kört rehabträning söndag, ridit måndag, rehab tisdag igen. Ska träna med Panda imorgon eftermiddag, det brukar ge träningsvärk...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)