Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-18, 08:59   #16
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Kör du övningen som förstaövning? I så fall lägg den sist. Annars är det väl bara att jobba upp till du kan göra 20-reppare åtminstone?
Den är först men jag tränar bröst 2 ggr i veckan och hpn är i princip passets enda bröstövning, förutom viktade dips.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 09:11   #17
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
tycker att den tar bra på tuttulaturen även med väldigt hög vinkel. Jag gillar den övningen, en grej du kan göra är att köra den som dropset efter samma med stång om hantlarna är för lätta. Lägg på stången en vikt som du kanske kan göra tio reps med, men sluta efter sju, sedan kör du direkt med hantlarna.

Det är lite krångligt, men ger precis den där tung hantelpress-feelingen jag tror du är ute efter även med lätta hantlar.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 10:16   #18
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Svankar inte mycket men lite brygga blir det nog. Det känns som att det tar en del i övre bröst åtminstone.

Jag kör aldrig militärpress så därför får det gärna ta på axlar men både och är att föredra och min målsättning. Fullt djup, aldrig studs. Klonkar inte ihop heller med flit. I mitt huvud är mina hantelpressar nog ganska exemplariska i utförande.
ofta kan man ju ställa ner lutningen till hälften om man skippar brygga/svank.

Jag förstår att dina är bra men ofta så kör folk såpass att de har minst 5cm kvar till djupet man skulle få med skivstång. Klassisk nybörjare "jag är starkare i hantelpress än i bänk"
Man kan ju vrida hantlarna så att handen kan passera bröstet i djup. På så sätt blir ju 37.5kg mycket tyngre, särskilt om du testar de små grejerna jag skrev i förra inlägget

eller börja köra lutande bänk
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)