Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-29, 21:42   #31
Blandol
Registered User
 
Blandols avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Borås
Inlägg: 408
Ser bra ut
__________________
Tummen ner för greatearth
En gång räckte.
Blandol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-30, 08:49   #32
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av Blandol Visa inlägg
Ser bra ut
Tackåbock!

Känner mig stel i höfterna idag igen, igår efter jag hade sprungit hade jag en helt annan rörelselängd i steget när jag var gottigt varm. Det slår till då och då, och gör så ont att jag viker mig dubbel.

I hästtermer skulle jag säga stelhet på böjt spår och orena ökningar, möjligtvis en halv grads hälta men mer åt rörelsestörning. Det värmer tydligen ur vilket pekar på att det är muskulärt alternativt någon sena. Får googla nåt jävla anatomischema och titta hur det sitter ihop i bäckenregionen.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-07, 13:07   #33
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Simmade i tisdags (1 juli) men annars har det varit dött på träningsfronten en vecka, var på fest tisdag kväll vilket renderade årets värsta bakfylla hittills i 28 graders värme. Never again säger jag. Har varit på semester torsdag-måndag men tänkte köra igen ikväll. Ska även försöka boka in mig hos sjukgymnasten på gymet för att få hjälp med höfterna. Misstänker att det grundar sig i den gamla knäskadan och det vore bra om någon kunnig kunde känna igenom det.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-07, 20:06   #34
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Pass 1: ben/axlar
a) Utfallssteg med hantlar, 8 kg 2x20 steg.

b) Benpress i maskin 90-85-80 kg, 3x8. Helt tokslut i benen efter utfallen, nästan skrattretande.

c) Insida lår 56 kg, 3x8

d) Utsida lår med annan teknik än förut. Dropset 3x8 83 kg, 81 kg, 78 kg

e) 2x rotatorcuff i CC. 12x2, 9 kg med varierat grepp. Det slutna greppet kan jag lägga på mer i nästa gång, men i det öppna är det greppet som sviker snarare än axeln.

f) Militärpress i maskin, 24,75 kg. Kan lägga på mer nästa gång, var inte alls lika slut i axlarna som jag brukar vara.

g) Hantellyft åt sidan. 3 kgs hantel, svårt att få kontakt med rätt muskel.

Uppvärmning: 3 km på cykel
Nedvarvning: 1 km promenad, 2,5 km cykel.

Är löjligt trött i benen efter det här, fick hålla mig i ledstängerna när jag skulle gå i trappor efteråt, det blir spännande imorgon...

Lyckades inte få tid hos sjukgymnasten förrän 5 aug, får se till att stretcha ordentligt och träna benen försiktigt fram till dess.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 00:31   #35
Dravena
30% Cyborg
 
Dravenas avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 155
Behöver tant en rullstol månntro?
Dravena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 07:21   #36
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av Dravena Visa inlägg
Behöver tant en rullstol månntro?
Nejdå, armarna kan ju hjälpa till att trycka upp mig ur stolar etc.

Igår skulle jag tränat egentligen, hade bokat instruktör för uppföljning av nya programmet men lyckades inte bara komma försent (jobbet) utan glömde även programmet hemma. Körde några övningar jag hade frågor på men det blev rätt halvdant. Skulle köra efter men iom att jag bara kört nya programmet för en gång kom jag inte ihåg ordningen etc. Surade ur och åkte hem. Får ta nya tag idag med pass 3 bröst/triceps/mage.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 09:08   #37
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
a) breda chins, 1 uppvärmningsset på 67 kg, sedan 58,5 kg 10x1, 54 kg 10x1

b) super pullover 38,25 kg- 36 - 33,75 kg x 10 reps. Hittade bättre inställningar och fick ordning på rörelsebanan.

c) compound row dropset 40,5 kg 12x1, 38,25 kg 10x1, 36 kg 10x1. Fokuserade mycket på att verkligen känna efter i rörelsen, hade teknikgenomgång på den här maskinen senast och tyckte det tog bättre.

d) Rear delt 25 kg

e) Bicepscurl med hantel 7 kg hantel, 2x10 repetitioner. Mycket bra, kände verkligen av det.

f) Preachercurl i maskin dropset 25 kg 12x1 22,5 kg 12x1. tråkövning.

g) Abdominal dropset 40,5 kg 10x1, 38,25 kg 10x1, 36 kg 10x1

h) Ryggresning i maskin 38,25 kg.12x1, 36 kg 10x1


Jag är lite besviken att jag inte var tröttare i ryggen än vad jag blev , det känns att jag har tränat idag men inte mer. Kan inte lasta på mer vikter än vad jag gör i övningarna, möjligen om jag kan pressa mig mer i chinsen.

Körde väldigt lite uppvärmning och har knappt kört nån cardio den här veckan. Ska se till att promenera på morgonen from helgen, regnställ har jag så det är bara att bita ihop. Pappa tar tillbaka sin bil imorgon så då blir det mer cykla igen också.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-13, 08:08   #38
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Bröst/triceps söndag
Uppvärmning: 4 km cykel i pulstempo

a) Vertical chest 40,5 kg dropset om 12-8-4

b) Pec fly 29,5 kg dropset om 12-8-4

c) Incline shoulder press 13,5 kg 12-8-4. Lite för lätt, mer vikt nästa gång.

d) CC-drag nedåt, supinerat och pronerat grepp (vet inte om terminologin är rätt?) 27 kg. 12x1 vardera greppet. Tog fint idag.

e) assisted dips 49,5 kg, dropset om 12-8-4

f) magövning på pilatesboll: raka, långa crunches. 8x3 Fick knas med höftböjarna igen och fick fruktansvärt ont. Jag är verkligen inte mesig men det där fick mig att ligga i en kvidande hög på mattan. Avbröt och åkte hem ganska snart efteråt.


h) abdominal dropset om 10x3 40,5-38,25-36

Skulle ha gett mig ut på en längre cykelrunda på vägen hem men det gjorde bara för ont. Får avstå (f) tills jag fått ordning på vad det är som triggar smärtorna i höftböjaren.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-13, 19:12   #39
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
a) breda chins, 54 kg 10x1 58,5 kg 10x1. Bättre kontroll när jag gör det lättare.

b) super pullover 38,25 kg- 36 - 32 kg x 10 reps.

c) compound row dropset 40,5 kg 12x1, 38,25 kg 10x1, 32 kg 10x1. Fick bättre tryck och känsla i ryggen idag, positivt.

d) Rear delt 25 kg

e) Bicepscurl med hantel 7 kg hantel, 2x10 repetitioner, 6 kg 10x1 rep

f) Preachercurl i maskin dropset 25 kg 12x1 22,5 kg 12x1. tråkövning.

g) Abdominal dropset 40,5 kg 10x1, 38,25 kg 10x1, 32 kg 10x1

h) Ryggresning i maskin 38,25 kg.12x1, 36 kg 10x1

Uppvärmning: 20 min på cykel, cardio: 20 min på cykel hemåt. Ca 3 km åt båda hållen.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 08:08   #40
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Morgonlöpning i Rödbo med Dravena. Sprang mer än förra gången iaf, höll dock inte riktigt koll eftersom jag inte har någon vettig klocka. Skönt, inte speciellt jobbigt eftersom jag höll lite lägre tempo än normalt. Stabilt
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 08:14   #41
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
edit: var ute ca 1 h och 10 min
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 11:40   #42
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Pass 1: ben/axlar

Uppvärmning: 10 min på crosstrainer

a) Utfallssteg med hantlar, 8 kg 2x20 steg. Knasigt med tekniken, vingligt.

b) Benpress i maskin 90-85-80 kg, 3x8. Tungt.

c) Insida lår 56 kg, 3x8

d) Utsida lår med annan teknik än förut. Dropset 3x8 78 kg, 76 kg, 72 kg

e) 2x rotatorcuff i CC. 12x2, 9 kg öppet grepp, 13,5 slutet grepp
Kändes bra idag, har hittat rörelsen och det bränner fint.

f) Militärpress i maskin, 26 kg. (PB) stabilt. Nästa mål är att ta sig över 30 kg's-gränsen. Med nuvarande upplägg torde det inte vara omöjligt inom en snar framtid.

g) Hantellyft åt sidan. 3 kgs 2x8, 4 kg 1x8

Avslutade med 2x20 utfallssteg med 5 kg hantel i ett högre tempo, fick bättre känsla och kom åt på rätt ställen. Avslutade med lite mage och några min på crosstrainern medans jag väntade på kompisen som jag åkte dit med. Man ska passa på att köra ben när man får åka räserbil dit och hem.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 11:45   #43
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Dagens tips: se till att iPodsladden är ordentligt undanstoppad, annars kan den fastna i hantelstället och skapa viss... förvirring när den skall trasslas ut. Tur att det bara var jag och kompisen i friviktsrummet.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-22, 10:09   #44
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Lurande infektion i kroppen. Kommer hem från jobbet och bara svimmar i soffan. Ska försöka få till en promenad kring Rödbo ikväll iaf.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-29, 00:16   #45
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Finland är farligt

Efter fem timmar på akuten med ett toksvullet knä gäller följande för träning:

*discoträning framöver i cirkus sex-åtta veckor men jag ska belasta knät så gott det går. Kryckor och Voltaren.

*lös benbit av något slag i bakre delen knät, något som läkaren betecknade som "märkligt" då hon inte ser var den kommer ifrån.

*vi kan konstatera att om du går in på akuten och hävdar knäskada kan det vara så att de inte prioriterar ditt fall jättehårt på ortopeden.

*återbesök om åtta veckor.

Slutligen kan jag meddela att upprinnelsen till det hela grundar sig på att gravitationens lagar även gäller i Finland.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)