Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-04-01, 11:10   #31
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Karkkan Visa inlägg
Ja så kan vara. Är väl inte direkt oroad, utan mera konstigt att man tappat typ allt jag tränat under nya programmet och dom 16 veckorna, i efterhand känns det som man drömmt allt.
Min högra armbåge är ganska dåliga, varje gång jag tänker på det när jag gör en övning så går det sämre. Om jag bara gå in och kör utan att tänka på det så brukar det oftast bli bättre.

Att sitta och rota i varför det går dåligt är ju bra om man verkligen har problem med något stort och allvarligt, men att sitta och självdiagnostisera sig själv på internet är nog mer skadligt än ditt ursprungliga problem.

Acceptera att du inte är Phil Heath, acceptera att du inte är Brian Shaw, försök ha roligt när du tränar i alla fall och börja köra lite mera träning fokuserad på hjärta och kondition istället. Ibland är det bra att veta när det är dags att ge sig.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2021-04-01 klockan 11:11.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-05, 09:22   #32
Karkkan
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 59
Jag tror delvis att det har med kosten att göra, att jag äter för dåligt.
sen har jag börjat joggat typ 10-15 min nästan varje dag. vill inte jogga längre för då får jag ont i knän mm.
Tror jag ska ta och räkna lite kalorier för att se hur jag ligger. Dock vet jag inte proteinets betydelse, har man lite knas med njurarna är det väl olämpligt att trycka i sig alltför mkt.
Karkkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-06, 16:24   #33
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av CoKEmaN Visa inlägg
Allt är inte svart eller vitt.. Men bör utredas.
Har jag påstått att allt är svart eller vitt?

Svaret är nej det har jag inte gjort!

Och jag talar av väldigt lång egen erfarenhet. Har du fel i magen, glöm att prestera på topp. Det tar bort jättemycket av din potential.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-06, 16:26   #34
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av Karkkan Visa inlägg
Jag känner inte ens av att jag skulle ha njurproblem, det upptäcktes på en kontroll att stickan visade protein i urinen typ en 2:a eller vad det nu var. Så det var väl bara tur att dom upptäckte det i tidigt skede.

Enligt läkarna så har man ju IBS, men det är för dom inte ser ngt fel på blodproverna, andra prover än de jag bifogade.

Allting gick ju sämre när jag började med medicinen, då pajade magen och träningen blev sämre. men jag har testat vara utan medicinen nån vecka och jag vet inte om det blev nån skillnad eller om det är pga IBS eller maten eller vad som helst, det är så svårt lokalisera problemet
Hur ser avföringen ut? Det är det första du ska ha koll på. Är det något som är fel där så ska du be om att få göra koloscopi (skittrist jag vet men det är det man måste göra). Tunntarmen bör också röntgas givetvis.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-16, 08:45   #35
Karkkan
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 59
Det typiskt IBS karaktär på magen så att säga.

Men jag har väl lyckats bena ut att nått med laktos och ev fett mängd som ställer till det.

Sen har eftersom magen blir mera kaos ju längre veckan går. Jag har ätit samma mat på på samma dag så att säga, i flera månader, så har jag märkt att ons tor fre, är magen sämre, dom dagarna har det blivit lite halvfabrikat, typ qourn nuggets, kyckling pinnar o dyl. Mån tis, är det köttförs och kyckling fileér.

Så halvfabrikatet är nog ingen höjdare direkt, la in det pga av jag trodde laxen för fet var problemet först. Men typen utav fett spelar tydligen inte så stor roll för magen utan det är mängden fett som är avgörande.

Jag skulle vilja gör en helvändning med kosten och försöka äta vettigt för styrketräning.
Karkkan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)