Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-29, 08:39   #10606
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Jag tycker jag ser mer definition runt mage/bröst iallafall. Snyggt!

Jag vet inte hur ditt upplägg inför loppet ser ut men du tror inte att det kan vara till fördel att bara köra på med deffen och ha balans +-0 närmare loppet? typ samma vecka? Alt. att du kör deff tills dagen innan/efter lopp där du fyller på extra/refeedar för att få extra trück, om du inte redan tänkt det.

bara lite tankar.
Danke!

Jo, det är väl ingen dum idé. Snarare mer vettigt än min ursprungsidé. Var bara så inställd på att det skulle gå så långsamt som möjligt i.o.m. all tid som jag har på mig. Vi får se helt enkelt! Räknar ju inte kalorier så svårt att styra takten exakt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 11:34   #10607
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Andra dagen på Ola's vlcd-variant. Ett halvkilo tyngre idag mot för gårdagens vikt, lol, och brottas så det står härliga till med hungerskänslor. I normala fall brukar jag inte tänka så mycket på mat, men nu tänker jag på mat hela tiden. Känner mig som en tjackpundare som är redo att göra ett personrån om jag ser någon komma med pizzakartonger.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 14:57   #10608
DieErste
Registered User
 
DieErstes avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 651
påbörjade igår en 13 veckors diet som är tänkt att gå från 88kg till under 80kg.
Träningen ser ut såhär:
Mån: vilodag
Tis: Ben(Marklyft + Frontböj och isolationsövningar)
Ons: Press
Tors: drag
Fre: armar
Lör: Ben(Böj+Raka mark)
Sön: Bröst/rygg

Morgonpromenad 5-7ggr i veckan 6-9km (6km på vardagar). har hållit detta från och till sen i somras och tycker det är en bra start på dagen + några kalorier extra i förbrukning.

dagen blir typ:

05:15 - Promenad

09:00 - Frukost på jobbet
3 ägg + 2dl äggvita stekt i nonstickpanna

12:30 - Lunch
200g proteinkälla
200g potatis el 50g fullkornsris
200g broccoli

15:00 - Mellis
Vassleshake 38g + ev. frukt

17-18: träning
10g EAA innan + Vassleisolat 38g efteråt

19-20: Middag
samma som lunch fast 100g vitt ris istället för potatisen.

Ska landa i runda slängar på 1700kcal vilket borde ge ca 1kg i veckan.

Styrkestatsen just nu:

Mark: 160x8
Bänk: 100x9
Böj: 120x8

Har en lite längre jobbresa planerad men verkar finnas gym på hotellet och tar med Vassle så man kan hålla proteinintaget högt om man inte kan välja lågkalori med högt protein
DieErste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 20:19   #10609
JP Morgan
Registered User
 
JP Morgans avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 145
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har det släppt?

Det här med att sötsuget försvinner helt efter ett tag är väl en liten skarvning. Jag kan givetvis fortfarande bli sugen på något sött. Då tycker jag att det är bättre att stilla det med minsta möjliga än att ignorera det. Igår blev den en proteinbar, förra veckan en minimal lösgodispåse(~20 kr). Vi människor fungerar olika men för mig är detta tillräckligt.
Nej jag klarade det faktiskt inte mer än 2 dagar. Hade glömt bort att vi hade AW på jobbet och var tvungen att jobba över, så hann inte äta middag -> alkohol på tom mage, resten är historia haha

Men nu har jag hållit mig sen söndag, så det är work in progress. Nej suget försvinner nog aldrig riktigt, men detta har ärligt talat varit det värsta sockersug jag haft i hela mitt liv. Sen dag 1 har jag varit trött (kanske inte sockret, men I think so för inget annat har ändrats i min dagliga rutin) och det enda jag tänkt på när jag går hemåt samt hemma (när jag inte gör något) är choklad och dylikt. Galet, var på tiden man avvärjde sig
__________________
Finns det något roligare än nationalekonomi?
JP Morgan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 10:45   #10610
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag har under de senaste dagarna kommit på mig själv med att tänka på hur mycket slappare vissa plagg sitter på mig. Då har jag inte gått ned mer än max ett par kg. Ärmar som tidigare satt perfekt runt armarna sitter nu "normal-slappt", skjortor som passade perfekt och var alldeles lagom tighta är nu "normal-slappa". Nu ska jag inte ned SÅ mycket i vikt så det är ingen större fara, men hade jag satsat på att bli riktigt rippad så hade jag fan behövt uppdatera hela garderoben. Allt är anpassat efter ca 92-93 kg kv. Avskyr kläder som inte sitter bra.

Kör vidare med mina slarviga helger. Tyckte inte att det blev så farligt men förra veckans uteblivna skidåkning fick nog påverkan på vikten till sist ändå. Vägde in mig på 90,0 kg både i måndags och tisdags. Rätt uppenbart att jag inte kan vara för självsäker och arrogant vad gäller deffen. Om jag inte anstränger mig lite vad gäller kosten och rör på mig mindre så kommer det givetvis att barka åt fel hål. 89,5 kg idag. Ska vara seriös veckan ut och slarva minimalt i helgen som kommer
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-01, 13:31   #10611
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
1 Feb 118,1 kg (-1,7 kg)

Lite trög start men annars känns det bra. Cardion flyter på och undantaget något pass har jag haft energi som vanligt. Bara att fortsätta ösa på!
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-01, 16:11   #10612
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Andra dagen på Ola's vlcd-variant. Ett halvkilo tyngre idag mot för gårdagens vikt, lol, och brottas så det står härliga till med hungerskänslor. I normala fall brukar jag inte tänka så mycket på mat, men nu tänker jag på mat hela tiden. Känner mig som en tjackpundare som är redo att göra ett personrån om jag ser någon komma med pizzakartonger.
U go! Kommer bli spännande att följa hur det tar sig. Hur länge ska du hålla på?

Dietat ganska drastiskt (-1000 kcals jämfört med höstens balans) sedan 2/1, med några dagars undantag. Motivationen är inte på topp. Gått ned 2-2,5 kg. Ser åtminstone bättre ut i spegeln
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 08:23   #10613
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
V.2
Kv: 90,0 kg
V.3
Kv: 89,9 kg
V.4
Kv: 89,2 kg
V.5
Kv: 89,2 kg

Blev rätt perfekt till slut. Om jag väljer att sköta mig i helgen så är jag sub 90 kg nästa vecka, det är jag övertygad om. Eventuellt om jag inte sköter mig också. Vi får se!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 14:21   #10614
FairtradeDave
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Kört sen 2/1 -18.
Starvikt 80.5
Dagens vikt 76.5

Dagsintag har legat på 2000 kalorier. Har inte haft några cheatdays och har vägt all mat, inga undantag. Siktar på 170-200g protein, 60-70g fett och resten kolhydrater.

Kört SL5x5 och har under tiden gått upp till följande (började med 40kg i alla övningar tror jag, har erfarenhet sen tidigare men lyckas aldrig hålla igång träningen längre perioder pga livet)
72.5kg i böjen (inga deloads, ett teknikfail på 70kg)
55kg i bänken (en deload från 55 till 50)
42.5 MP (två fails där, men ingen deload ännu)
55kg skivstångsrodd (inga fails)
105kg i marken. (två fails, greppet viker på 4e reppet och ett 5e rep är bara att glömma).
FairtradeDave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 12:34   #10615
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Hade refeed igår. Blev massa lasagne, 2 semlor och ett skrov mitt i natten. Trodde att jag skulle hålla lite vätska imorse åtminstone, men både min vikt och midja var helt oförändrad. Ser dock fylligare ut i spegeln så det var nog behövligt.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 18:54   #10616
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Försökte lugnt glida in på någon sorts kaloribalans i förrgår och dagen innan det vilket slutade med att jag åt nästintill konstant under hela dagen och hamnade på överskott... Det var inga sötsaker eller godis alls utan vanlig, relativt nyttiga livsmedel men vad spelar det för roll. Har länge haft den hör störningen, har inga alls problem att hålla mig till min diet, äta mina måltider dag efter dag, tacka nej till frestelser etc när jag har planerat vad jag ska äta och hur mycket men när jag inte håller koll och räknar på det jag äter så blir mat en tidsfördriv för mig snarare än ett livsbehov... Jaja, tror att jag fortsätter 1-2 veckor till bara för att utvidga spelrummet. Har intalat mig själv att jag kan avsluta dieten vilken dag som helst om jag så vill.
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 10:44   #10617
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
88,5 kg i morse. Misskötte kosten alla tre helgdagarna men tränade väldigt mycket som kompensation för det. Att de senaste nio dagarna till stor del har spenderats på toaletten kan nog ha påverkat i positiv bemärkelse också

Har märkt att mina cravings har skiftat rätt rejält de senaste månaderna. Är typ mer sugen på goda drycker än chips och godis. Blir mycket blåbärssoppa och apelsinjuice i helgerna. Magen har dessutom, två helger i rad, sagt ifrån när jag har ätit pizza. Pizzan är ett givet helginslag men kommer nu att dumpas. Blir Sveriges minst fuskiga fuskardagar i framtiden: blåbärssoppa, apelsinjuice och någon färdig-pasta
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 08:45   #10618
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Hatar suspekta invägningar. 86,3 kg i morse, d.v.s. 2,2 kg lägre än gårdagens invägning(som var en av mina lägsta invägningar i år). Vete fan hur jag ska tolka den siffran. Vågen har varit vettig och stabil hittills men 86,3 kg vägde jag inte ens in mig på en enda gång när jag var färdigdeffad i fjol. Vad tror ni?

Mycket rörelse i förrgår och igår kombinerat med ett moderat matintag och många toabesök är väl det som talar för.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 09:46   #10619
Christian1980
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 171
Hade min lägsta vikt hittills förra veckan 97.5kg (på 201cm), men åkte snöskoter och drack och åt onyttigt i helgen. 98.1 imorse så det var inte så farligt. Lite vätska under huden så definitionen på magrutorna var lite sämre nu.

Badade bubbelpool och badtunna i helgen också och insåg att jag måste köpa nya badbyxor, de var alldeles för stora :P
Christian1980 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 14:42   #10620
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Hatar suspekta invägningar. 86,3 kg i morse, d.v.s. 2,2 kg lägre än gårdagens invägning(som var en av mina lägsta invägningar i år). Vete fan hur jag ska tolka den siffran. Vågen har varit vettig och stabil hittills men 86,3 kg vägde jag inte ens in mig på en enda gång när jag var färdigdeffad i fjol. Vad tror ni?

Mycket rörelse i förrgår och igår kombinerat med ett moderat matintag och många toabesök är väl det som talar för.
Digital eller analog våg? Jag litar aldrig på digitala nu.. har en old school analog hemma som alltid är exakt.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)