Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-24, 12:08   #106
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
45cm slak
Trist med en mini.

Nu när vi talar Coolidge effect så frångår jag mina principer och gör en n=1.

Min kompis körde hedonism över påsken och hade en ny tjej varje dag i 4 dagar. Han hävdar att han var ett klockrent exempel på the Coolidge-effect. Han hade inga problem alls trots viss utmattning. Inga hjälpande blå piller behövdes heller. Tilläggas att han inte är ngn ungvalp som orkar hålla på hur länge som helst utan han är 40+. I Möbelns ålder alltså...

Senast redigerad av Macroman den 2018-05-24 klockan 12:15.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-24, 14:45   #107
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag är bara 40 på pappret. I kroppen är jag 70 och i knoppen c:a 12.

Jag förnekar inte Coolidge-effekt alls jag vill mest påpeka att jag inte tror att den är speciellt applicerar som ett slags argument mot att ni inte skulle klara av monogami. De flesta par har inte så mycket sex att mannen får coolidge-effekt och behöver en ny kvinna för att få lust till det. Det är snarare så att kvinnan tappar intresset före, så om ni nu inte är vana vid något extremt som att dagligen ha fyrkant med tre superporriga porrstjärnor så är det inget att oroa sig för
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-24, 15:02   #108
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag vill be om ursäkt för eventuell raljant ton jag har, det är inte menat att dissa någon alls. Tvärtom, helst vill jag krama Macroman mfl. som tagit upp ämnet öht. Då sånt här är så intressant att jag blir alldeles överexalterad över att få ynnesten att bolla mina tankar om ämnet.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-25, 09:26   #109
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag vill be om ursäkt för eventuell raljant ton jag har, det är inte menat att dissa någon alls. Tvärtom, helst vill jag krama Macroman mfl. som tagit upp ämnet öht. Då sånt här är så intressant att jag blir alldeles överexalterad över att få ynnesten att bolla mina tankar om ämnet.
Haha, fortsätt med den raljanta tonen den behövs!

Min kompis blev fö knäckt när jag nämnde the Coolidge effect för honom och att det fanns forskning tom om detta. Han anser att den bla leder till att han bara vill ha nya tjejer hela tiden och inte kan/vill stadga sig/nöja sig.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-25, 09:39   #110
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Haha, fortsätt med den raljanta tonen den behövs!

Min kompis blev fö knäckt när jag nämnde the Coolidge effect för honom och att det fanns forskning tom om detta. Han anser att den bla leder till att han bara vill ha nya tjejer hela tiden och inte kan/vill stadga sig/nöja sig.
Du får hälsa honom att hon sannolikt kommer tröttna på att ligga med honom innan han tröttnar på att ligga med henne. Jag har läst nånstans att en kvinna får minskad lust och börjar tröttna på att ligga med en man när nyförälskeksen lägger sig, det tar två år. Samma process för en man tar fyra år, vilket typiskt leder till att mannen gnäller om sexbrist år 2-4 och efter det gnäller kvinnan att mannen tappat lusten vilket leder till uppbrott år sju.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-25, 09:47   #111
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Biologiskt och mansfientligt förklaras detta något i stil med att två år är lagom att skaffa två barn med en man, srdan vill hon ha barn med någon annan man och mannen är kär lite längre för att skydda henne och barnen tills en annan man tar över. Barn med annan far än de tror är ofta barn tre i en barnaskara vilket skulle stödja den tesen. Mansfientligt så det förslår.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-25, 10:06   #112
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Såg någon graf om att kvinnors sexlust ökar med åldern och att männens minskar. Har med hormoner och grejer att göra. Kan dock inte verifiera om 50+are vill ha mer sex.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-25, 10:39   #113
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Biologiskt och mansfientligt förklaras detta något i stil med att två år är lagom att skaffa två barn med en man, srdan vill hon ha barn med någon annan man och mannen är kär lite längre för att skydda henne och barnen tills en annan man tar över. Barn med annan far än de tror är ofta barn tre i en barnaskara vilket skulle stödja den tesen. Mansfientligt så det förslår.
Har också hört att det är förvånansvärtt hög % att 3e barnet har en annan far än familjefadern.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Såg någon graf om att kvinnors sexlust ökar med åldern och att männens minskar. Har med hormoner och grejer att göra. Kan dock inte verifiera om 50+are vill ha mer sex.
Tror det bara är en feministisk myt. Möjligen är det relativt till män som har skyhögt mkt högre lust som unga än kvinnor och att denna skillnad minskar med åldern.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-25, 11:00   #114
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Har också hört att det är förvånansvärtt hög % att 3e barnet har en annan far än familjefadern.

n.
Jag kan inte hjälpa att fundera på hur mannen där, biologiske pappan till tredje ungen tänker där. "Jaha här har vi en mamma med två små barn som vill ligga med mig. Här är nog smart att stoppa in snoppen, verkligen". Vill det sig "väl" och de blir ett par får han någon annans två ungar på köpet, vill det sig illa blir han far till ett barn som han inte får träffa. Det finns ju rätt stor risk för diverse olika tråkiga följder, så hur billig och pantad får man egentligen bli för att ta den risken bara för att få ligga?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-25, 11:29   #115
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag kan inte hjälpa att fundera på hur mannen där, biologiske pappan till tredje ungen tänker där. "Jaha här har vi en mamma med två små barn som vill ligga med mig. Här är nog smart att stoppa in snoppen, verkligen". Vill det sig "väl" och de blir ett par får han någon annans två ungar på köpet, vill det sig illa blir han far till ett barn som han inte får träffa. Det finns ju rätt stor risk för diverse olika tråkiga följder, så hur billig och pantad får man egentligen bli för att ta den risken bara för att få ligga?
Oftast engångsligg med "okända" alfahannar gissar jag.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-25, 23:45   #116
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Har nyss bytt arbetsplats. Första veckan. Det har gått fantastiskt bra och varit skitroligt. Hade nyss en AW och blir närmast hembjuden till en av de nya kollegorna. Jag spelade förstås dum men jag vet inte hur bra jag lyckades...

Alltså, vadfan... Det är såklart kul med uppmärksamhet men vad fan? Jag vet för helvete inte ens vad hon heter och jag har redan dissat henne.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-26, 05:39   #117
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Mer awkward nu än om du hade följt med hem kanske?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-26, 09:59   #118
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mer awkward nu än om du hade följt med hem kanske?
Jo, förmodligen. Fattar inte hur hon tänkte där bara. Liten arbetsplats dessutom. Kan ju i varje fall vänta med könsumgänget tills jag lärt mig namnet på alla.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-03, 13:22   #119
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag vill se om jag tänker/känner rätt här:

Jag är rätt sur på mina kollegor. Vi har jobbat ihop i många år. I år fyllde jag 40. När någon fyller jämnt brukar vi samla ihop och ge varandra något. Flera kollegor fyller jämnt i år och jag är alltid med och lägger pengar. Jag är aldrig den som köper eller arrangerar saken, men lägger pengar.

Jag fick ingenting. De pratade om att jag fyllde jämnt tidigare under året, men när jag väl blev 40 i april, så blev det ingenting.

Nu är det inte så att jag ville ha något speciellt, men det hade vart trevligt att bli uppvaktad ändå. Symboliken i det.

Det här gör mig rätt sur. Jag känner mig förbisedd, trots att det är en struntsak. Jag kommer givetvis inte beklaga mig öppet, kräva en ursäkt och ställa till en scen, eller kräva en present i efterhand. Vill de inte uppvakta mig så skall de givetvis inte göra det heller. Men jag känner mig bra purken. Min fråga är: Är jag jävligt barnslig som blev purken över detta?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-03, 13:35   #120
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag vill se om jag tänker/känner rätt här:

Jag är rätt sur på mina kollegor. Vi har jobbat ihop i många år. I år fyllde jag 40. När någon fyller jämnt brukar vi samla ihop och ge varandra något. Flera kollegor fyller jämnt i år och jag är alltid med och lägger pengar. Jag är aldrig den som köper eller arrangerar saken, men lägger pengar.

Jag fick ingenting. De pratade om att jag fyllde jämnt tidigare under året, men när jag väl blev 40 i april, så blev det ingenting.

Nu är det inte så att jag ville ha något speciellt, men det hade vart trevligt att bli uppvaktad ändå. Symboliken i det.

Det här gör mig rätt sur. Jag känner mig förbisedd, trots att det är en struntsak. Jag kommer givetvis inte beklaga mig öppet, kräva en ursäkt och ställa till en scen, eller kräva en present i efterhand. Vill de inte uppvakta mig så skall de givetvis inte göra det heller. Men jag känner mig bra purken. Min fråga är: Är jag jävligt barnslig som blev purken över detta?
Det beror väl på kanske.

Ifall du är ovän med flera av kollegorna så är det väl kanske rimligt att de inte uppvaktar. Är detta inte fallet så verkar det ju vara ett rätt sunkigt beteende av dem. Fast ifall de medvetet beter sig på det sättet så verkar det ju också troligt att det ligger nåt mer bakom.

Antingen så är dina kollegor riktiga ärkekräk och skiter i din födelsedag fastän ni alla är "bästa kompisar" eller så har ni nån slags konflikt där ni kanske är lite passivt aggressiva mest hela tiden. Ifall ni har nån slags konflikt, och detta är en del i konflikten, så känns det svårt att veta om det är rimligt agerat av dem eller inte.

Sen kan det såklart vara så att de ändå på nåt sätt glömt av födelsedagen på nåt sätt. Kanske var den personen som brukar vara drivande gällande sådant här sjuk eller nåt liknande.

Hur som helst är det ju rimligt att du blir sur.

Ifall detta bara var ett dåligt maskerat försök till att få gratulationer:

Senast redigerad av svenbanan den 2018-06-03 klockan 13:36.
svenbanan är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)