Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-23, 12:02   #4891
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
endast ett av passen hade lite intensitet att tala om. Resten var bara rörelse. räknar inte riktigt det som rediga träningspass faktiskt.

Sen får man ta hänsyn till vad tre pass faktiskt innebär. Tre lyftarpass? Ja då
Kanske. Att simma lite fram å tillbaka och att hoppa lite rep / göra sit-ups räknar jag inte riktigt som klok träning.

Skulle dock behöva mer lyftning, för att bli bra på skiten.

______________________________________

Precis! Det är därför jag testar lite nytt, Typ som simning. Roande för sinne och själ! Kul att öva något nytt!

Lite sugen på att köra lite boxningspass igen. Träffade gamla polare från när jag tränade boxning, ska nog testa på det igen!
De där tre passen hade jag utan att blinka räknat som träning. Joggar jag tre km räknar jag det som träning, fastän jag kan jogga ett maraton. Jag delar verkligen inte din bild att det enbart är pass med intensitet som är träning. Det känns spontant som ett tänk som kan leda till överträning.

Du har ju tidigare skrivit att du uppskattar när man är ärlig mot dig och hur kul det än är med nya träningsformer så måste det väl ändå vara det sista du behöver? Du klagar på att kroppen inte svarar men adderar likt väl aktivitet på aktivitet. Jag följer inte din journal slaviskt men tror mig ha uppfattat att du i varierande utsträckning ägnar dig åt följande:
- SL
- OL
- Byggning
- Rodd
- Löpning
- Simning
- Någon sorts crossfit-inspirerad allmänfys
- Säkert något mer

Jag tränar MYCKET men jag kan inte ens jämföra mig med dig. Igår kändes det skit att böja efter att ha sprungit en mil, det löser jag inte genom att addera en aktivitet till nästa gång utan genom att fundera ut hur jag kan vara fräschare vid nästa tillfälle. Som utomstående så känns det som att du skulle vinna så otroligt mycket genom att försöka bli bra på en-två saker istället för okej på sju stycken. Skippa resten och fokusera på någon enstaka aktivitet.

Nu går man igenom den senaste sidan och ser att du verkar sliten och lite svag. Man tänker "hur ska han råda bot på detta, det verkar inte sunt?". Sen är det sista man läser att du är sugen på att träna lite boxning. Du måste ju förstå hur fan det låter?

Du är tillåten att bli irriterad över det här inlägget, det rör mig inte. Jag blir dock irriterad, eller kanske snarare frustrerad, av att gå in i den här journalen och bevittna hamsterhjulet som du befinner dig i.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 14:08   #4892
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Jag måste tyvärr hålla med överstående talare. När jag skrev att det finns annat i livet att upptäcka än träning så skriver du att du är sugen på att testa boxning och har ju börjat med simning. Det gör mig lite orolig. Boxning och simning är ju.. träning.

Är det helt otänkbart att ha en period där du inte tränar mer än 2-3 pass per vecka för att låta kroppen återhämta sig lite? Typ promenera runt i naturen, ta det lugnt, äta bra, syssla med musik som du gillar och "bara" nöja dig med vardagsmotion. Det kommer inte hända att du vaknar upp och har tappat 10 kilo muskler och är smällfet eller något liknande. Du kan tveklöst behålla den form och styrka du har genom att underhålls träna typ 2 pass per vecka, som jag sagt tidigare. Jag tror du skulle vinna mycket sinnesro och livskvalité på att börja våga vila lite. Som ovanstående talare så tycker jag det inte är rätt melodi att lägga på mer aktivitet som lösning på att man känner sig sliten som fan.

Vill bara att du ska ta hand om dig, kompis!
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 14:20   #4893
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Vågen visade 73,25kg d.v.s -0,25 sen sist jag vägde mig. Det innebar av okänd anledning extra kvällsmuffel, så hamnade på en cirkus 3700 idag. That's about it. Gott, men inte direkt nödvändigt. Nu blir det hålla sig på runt balans igen (3500) tills styrkan avtar. No exceptions
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Måste bulka upp alltså
^ Från mitten av februari i år
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Kroppsvikt: 71,2

Typ samma. Då har ändå mina konditionspass senaste veckorna varit riktigt dåliga. Uteblivna roddintervaller och x-trainer istället för löpning då löpningen, tråkigt nog, verkar triggar igång cystorna i knävecken (svullnad i vader etc). Och har ätit som faaan senaste veckorna.

Inte lagt till överdriven volym/mer träning heller. har hållit mig rätt bra på banan senaste veckorna tycker jag. Vet ej om jag gör progression dock. Avvaktar, gått lite för kort tid än.
^ Förra veckan

Du har alltså gått ner 2 kg sedan dess? Vad hände med bulka!?

Kaloriöverskott och sänkt träningsmängd - explosion av gains (i ditt fall)! Bra att du sänkt styrketräningsvolymen men känns som du ligger högre än Proxys program förespråkar. Det är ju ca 15-18 veckoset för de stora muskelgrupperna och 10 för de små.

Senast redigerad av 1x0 den 2018-05-23 klockan 14:22.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 12:08   #4894
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Viktavstämning v13 (tack Mickee för mall <3 )

Dag - Dagsvikt - Kaloriintag - Övrigt

Vikt tas efter träning, oftast.

Måndag - 71,8 - 3500 +/- 100 - Nytt träningsblock påbörjat
Tisdag - 71,5 (-0,3) - 3500 +/- 100 - xx
Onsdag - 71,3 (-0,2) - 4000 +/- 200 - Konditionsdag, jobb 15-21
Torsdag - 71,9 (+0,6) - 3750 +/- 100 - Bestämde att ligga på 3750/dag istället
Fredag - 72,0 (+0,1) - 3500 +/- 100- Inte helt kry. Vet ej om det blev 3750 här
Lördag - 71,9 (-0,1) - 4000+ - cheat/kaosdag, kom hem sent efter jobb+träning och saker sket sig. Påskfirande + prinsesstårta
Söndag - 72,3 (+0,4 morgonvikt) / 71,8 (post-workout vikt) - 3500 - Förkyld, rosslig, seg, trött, aptitlös

Medelvikt v13 ~ 71,8

Kommentar:

Kaotiskt vecka med mycket stress kring träning & annat. Inga ursäkter, på't igen med nya och bättre tag. Träningsblocket fortsätter som vanligt med en "moderate" volume, träningsprinciper inspirerade av DR. Mike israetels riktlinjer och proxy's low-volume training system.

Såg Jonnie Canditos 6-week strength program och blev extremt sugen på bänk/böj/mark. Kan det gå att kombinera med tyngdlyftningen tro? Har ett träningsblock med komplex/kombinationsträning i lyftningen just nu, d.v.s. mycket teknikfokus samt med böj/dragstyrka. Kom gärna med åsikter!

Ska försöka våga hålla mig på 3750 en träningsdag numera, det innebär +1750 kcalöverskott (eller något) / vecka. Tror det gör sig bättre än 2 dagar av +500 (kondition). Blir osäker på min energiförbrukning. Tror jag bränner mer på jobbet än vad jag tror t.ex. Springer runt och hjälper folk, plockar godislådor, går/lyfter med korgar, fyller på kassar, står i kassan och lassar varor/pratar etc etc.

jag skulle bara vilja släppa tyglarna och köra på stuket "träna hårt och ät bra", problemet då är att jag kommer hamna i samma cp-overload 100set /kroppsdel/vecka -trams igen då. Därför försöker jag hitta program/riktlinjer att följa för att inte sluta upp i samma spår.

Är extremt dålig på att vila också. Tränar gärna mer än varje dag = hållbart? vet ej. Antagligen inte.

Ska försöka hålla fettintag på 1g kv "styrketräningsdagar" och 0,5-0,75 på konditionsdagar (mer glykogenkrävande). B.la. p.g.a utebliven libido (fortfarande) och jag tror att min lilla hårt pressade kropp skulle göra sig gott av lite mer fett.
Har du någon uppdatering på detta? Ge mig. Denna posten är från snart två månader sedan.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 16:53   #4895
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
De där tre passen hade jag utan att blinka räknat som träning. Joggar jag tre km räknar jag det som träning, fastän jag kan jogga ett maraton. Jag delar verkligen inte din bild att det enbart är pass med intensitet som är träning. Det känns spontant som ett tänk som kan leda till överträning.



Du har ju tidigare skrivit att du uppskattar när man är ärlig mot dig och hur kul det än är med nya träningsformer så måste det väl ändå vara det sista du behöver? Du klagar på att kroppen inte svarar men adderar likt väl aktivitet på aktivitet. Jag följer inte din journal slaviskt men tror mig ha uppfattat att du i varierande utsträckning ägnar dig åt följande:

- SL

- OL

- Byggning

- Rodd

- Löpning

- Simning

- Någon sorts crossfit-inspirerad allmänfys

- Säkert något mer



Jag tränar MYCKET men jag kan inte ens jämföra mig med dig. Igår kändes det skit att böja efter att ha sprungit en mil, det löser jag inte genom att addera en aktivitet till nästa gång utan genom att fundera ut hur jag kan vara fräschare vid nästa tillfälle. Som utomstående så känns det som att du skulle vinna så otroligt mycket genom att försöka bli bra på en-två saker istället för okej på sju stycken. Skippa resten och fokusera på någon enstaka aktivitet.



Nu går man igenom den senaste sidan och ser att du verkar sliten och lite svag. Man tänker "hur ska han råda bot på detta, det verkar inte sunt?". Sen är det sista man läser att du är sugen på att träna lite boxning. Du måste ju förstå hur fan det låter?



Du är tillåten att bli irriterad över det här inlägget, det rör mig inte. Jag blir dock irriterad, eller kanske snarare frustrerad, av att gå in i den här journalen och bevittna hamsterhjulet som du befinner dig i.

Kanske var dumt sagt. Allting är ju någon form av rörelse, men simningen t.ex. så simmar jag fram & tillbaka - vilar - repeat. Övar teknik bara och slappnar av. Iofs så tränar jag ju på att bli bättre på att simma, men inte alla på samma nivå som lyftning och/eller byggningen. Det blir ingen intensitet att tala om - inte slitsamt. Tvärtom. Men det kanske är fel tänkt?

Det går säkerligen att dela upp det så, men det går även att förminska det till:

- OL
- powerbuilding
- konditionsträning
- allmänt varierande aktivitet

Men absolut, jag skulle nog vinna mer på att fokusera mer på färre saker, men det är svårt, jag gillar att testa nytt / röra på mig lite för mycket. Jag har typ ett behov av mycket variation för tillfället. Annars blir jag uttråkad och omotiverad? Rörelse, träning och håll igång är liksom min livsstil. Jag älskar det! Och vill hålla igång med så mycket jag kan och orkar för att bli så mycket maskin som möjligt. Men samtidigt avskyr jag det, särskilt när det inte går som jag vill.

Jag vet inte varför jag har stagnerat så hårt helt plötsligt. Käkar extremt mycket, sover bra, tränar enligt program. Men jag tappar motivation när det stannar av. Kanske behöver jag bara ytterligare mer mat? Eller som du sade, fokusera på färre saker.

Det känns som att jag börjar nå min gräns eller något. Är förvirrad.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Har du någon uppdatering på detta? Ge mig. Denna posten är från snart två månader sedan.

Uhm, kan nog ordna till helgen. Glömt skriva upp

Har loggat vikt i MyFitnessPal.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
^ Från mitten av februari i år

^ Förra veckan

Du har alltså gått ner 2 kg sedan dess? Vad hände med bulka!?

Kaloriöverskott och sänkt träningsmängd - explosion av gains (i ditt fall)! Bra att du sänkt styrketräningsvolymen men känns som du ligger högre än Proxys program förespråkar. Det är ju ca 15-18 veckoset för de stora muskelgrupperna och 10 för de små.

Ärligt talat, ingen aning. Har senaste månaden lagt mig på 4000 kcal / dag och några enstaka ”cheat-days”. Har gått ner i vikt. Tror jag råkat kompensera på något vänster. Ändå har jag försökt följa programmering för lyftning och powerbygget, utan större framgång.

Börjar undra om mitt testo-brist påverkar min styrka och progression så mycket. Eller om jag fortfarande tränar för mycket / äter otillräckligt.



Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Jag måste tyvärr hålla med överstående talare. När jag skrev att det finns annat i livet att upptäcka än träning så skriver du att du är sugen på att testa boxning och har ju börjat med simning. Det gör mig lite orolig. Boxning och simning är ju.. träning.

Är det helt otänkbart att ha en period där du inte tränar mer än 2-3 pass per vecka för att låta kroppen återhämta sig lite? Typ promenera runt i naturen, ta det lugnt, äta bra, syssla med musik som du gillar och "bara" nöja dig med vardagsmotion. Det kommer inte hända att du vaknar upp och har tappat 10 kilo muskler och är smällfet eller något liknande. Du kan tveklöst behålla den form och styrka du har genom att underhålls träna typ 2 pass per vecka, som jag sagt tidigare. Jag tror du skulle vinna mycket sinnesro och livskvalité på att börja våga vila lite. Som ovanstående talare så tycker jag det inte är rätt melodi att lägga på mer aktivitet som lösning på att man känner sig sliten som fan.

Vill bara att du ska ta hand om dig, kompis!


Mja, jag tränar lite simning med
Mamma typ 1-2 gånger i månaden för att få lite aktivitet och återhämtning tillsammans. 30-45 min simning och bastu på det är extremt avslappnande.

Jag lever för rörelse, och vill hålla igång så mycket jag kan. Inget annat tillfredsställer mig så mycket, om inte musicerandet som jag redan utövar dagligen. Träning är livet!

Jag har ingen lust att underhållsträna när jag är i en period där jag kan och framförallt har tid att göra som bäst framsteg, bara kroppen kunde sammarbeta lite. Sen över sommaren kommer det bli mer jobb, sen drar jag och börjar folkhögskola. Det är nu jag kan träna, det är nu jag kan lägga min bas. Jag vill inte missa det!

Jag tror dock ni misstolkar lite, om jag testar text ett eller två box-pass så är det för att testa nytt - istället för något annat. Det kommer inte vara utöver all annan träning. Det finns (tyvärr) inte tid för hehe
________________________________________

Nej, men jag måste definitivt få lite mer struktur här. När jag inte kan träna/känner mig 100% så vågar jag inte överäta heller. Utan jag hamnar på en balans-platå igen där jag bara tränar, och tränar, utan att egentligen få progression någonstans. Men jag tränar.. bara för att jag gillar att träna och röra på mig. Det är wierd. Men även om jag inte gör framsteg enligt program så kan jag alltid hitta på något annat. Adhd much?!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 17:33   #4896
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.

Update

1. Kommer få avstå från lyftning och tung underkroppsträning pga cystorna. Ska få kortisonspruta imorgon. Extremt ledsen över detta. Känns som att jag kommer tappa allt. Men kan knappt gå på vänsterben just nu. Det är så sprängfyllt av vätska/cystor.

2. Vet inte om jag kommer våga hålla mig på 4000 / dag om jag ändå inte kan träna ordentligt (lyftning). Vad tror vi? Värt att bulka ändå?

Får väl bli bodybuilding framöver eller något shit. Vad jag nu väljer att fokusera På.

Gillar inte att vara bunden, vill vara allsidig. Fan.

Jävla skit, hur kan man ens bli allsidig utan ett fungerande ben







Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-05-24 klockan 17:37.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 19:03   #4897
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417


4000 kcal är inte "bulk". Det är svagt överskott/balans.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 09:14   #4898
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg




4000 kcal är inte "bulk". Det är svagt överskott/balans.


Vad innebär ”bulk” för dig då?

det verkar som att min energiförbrukning skjutit i höjderna. Märkligt, eftersom jag gick upp i vikt på 3,5k for ett tag sedan.

Det enda jag blir nojig över är att jag ska tappa typ lyftteknik eller övrigt flås/styrka om jag väljer att fokusera på färre saker. Att hitta den balansen är skitsvårt imo.

Hur riskerar jag att inte tappa (så mycket) av det ena om jag fokuserar på det andra?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 11:36   #4899
Adept
Registered User
 
Adepts avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 525
Ett tips är att ha något slags träningsblock där du fokuserar på exempelvis tyngdlyftning under 6 veckor. Sedan byter du fokus och kör endast underhållsträning för tyngdlyftningen. Många olika idrottare gör detta, även crossfitters då dom kör mycket grundstyrka och närmare tävling blir det istället mer mjölksyra och uthållighet.
__________________
Arketyp
Adept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 13:51   #4900
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Adept Visa inlägg
Ett tips är att ha något slags träningsblock där du fokuserar på exempelvis tyngdlyftning under 6 veckor. Sedan byter du fokus och kör endast underhållsträning för tyngdlyftningen. Många olika idrottare gör detta, även crossfitters då dom kör mycket grundstyrka och närmare tävling blir det istället mer mjölksyra och uthållighet.


Ja. Frågan är väl bara hur jag lägger upp det. Och det här med ”underhållsträningen” är ofta det som blir för mycket


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 14:01   #4901
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Kortison-injektion i knät - avklarat. Fyfan vad läskigt oh äcklig det var. Han böjde knät hejvilt fram och tillbaka för att sprida kortisonet runtomkring, och all vätska Kring knät skvalpade runt och alla i rummet typ kräktes för att det lät så vidrigt, Hahaha.

Övrigs order från mr doktor:

Närmsta veckan, ingen hårdare fysisk ansträngning för underkroppen så att kortisonet kan göra sin verkan. Stretching, lätta promenader, stångböj och liknande är okej.

Vecka 2 kommet allting vara i princip återställt.

Ska få återkallelse till magnetröntgen så att de kan komma fram till varför jag fått cystor och inflammation kring knäna. Jag tänker själv att det kan ha och göra med när jag fick inflammation vid muskelfästena kring knä / knäleder / patella för 1-1,5 år sedan. Men just baker-cystor har jag haft sedan slutet av högstadiet om jag minns rätt. Inte tagit reda på skiten förrän nu dock.

Då är ju frågan hur jag ska lägga upp träningen framöver i 2v. Någon lyftning kan vi ju inte tala om.

Gå all out bodybuilding?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 18:28   #4902
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Då är ju frågan hur jag ska lägga upp träningen framöver i 2v. Någon lyftning kan vi ju inte tala om.

Gå all out bodybuilding?
Vad sägs om att passa på att faktiskt vila och låta kroppen återhämta sig lite? (Iaf första veckan)
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 19:47   #4903
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Kortison-injektion i knät - avklarat. Fyfan vad läskigt oh äcklig det var. Han böjde knät hejvilt fram och tillbaka för att sprida kortisonet runtomkring, och all vätska Kring knät skvalpade runt och alla i rummet typ kräktes för att det lät så vidrigt, Hahaha.

Övrigs order från mr doktor:

Närmsta veckan, ingen hårdare fysisk ansträngning för underkroppen så att kortisonet kan göra sin verkan. Stretching, lätta promenader, stångböj och liknande är okej.

Vecka 2 kommet allting vara i princip återställt.

Ska få återkallelse till magnetröntgen så att de kan komma fram till varför jag fått cystor och inflammation kring knäna. Jag tänker själv att det kan ha och göra med när jag fick inflammation vid muskelfästena kring knä / knäleder / patella för 1-1,5 år sedan. Men just baker-cystor har jag haft sedan slutet av högstadiet om jag minns rätt. Inte tagit reda på skiten förrän nu dock.

Då är ju frågan hur jag ska lägga upp träningen framöver i 2v. Någon lyftning kan vi ju inte tala om.

Gå all out bodybuilding?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fortsätt med push-pull men skippa legday och tyngdlyftningen!
Push-pull-vila. Upprepa.
Eller: push-vila-pull-vila. Upprepa.

Kan du inte vila kan du köra push-pull utan vilodagar. Men då får du sänka passvolymen så veckovolymen inte spårar!
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 19:49   #4904
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av mickee Visa inlägg
vad sägs om att passa på att faktiskt vila och låta kroppen återhämta sig lite? (iaf första veckan)


+1
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 12:27   #4905
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Håller också med om att du kanske skulle passa på att vila lite, och känna att det är okej? Speciellt med tanke på att du är skadad. Är det något som bromsar dig från att vila som är relaterat till mat, vikt och utseende? Jag tänker på att du ibland verkar rädd som om något skulle hända med ditt appearence? Du kommer inte att tappa muskler, lägga på dig fettmassa och få börja om på ruta ett om du så skulle vila en månad. Kanske lite styrka och liiiiiiiiiite muskelmassa, men inget du skulle märka. Vila är en jävligt bra sak som många missar. Speciellt nu när du är skadad tycker jag att du faktiskt ska ge kroppen en ordentlig chans till att få återhämta sig och läka lite.

Du nämnde i något inlägg att du var rädd för att äta ordentligt dagar du inte tar ut dig rätt rejält fysiskt? Det är rätt oroande att läsa och känns som att du omedvetet, paralellt med din framgång, långsamt glider tillbaka i samma mönster, eller utvecklar någon slags rejäl ortorexi.

Jag är också sådan att jag lever för att röra på mig, jag älskar att vara aktiv. Men det senaste har jag inte tränat något intensivt alls, pga skallskada. Det finns dock mängder med saker att göra där du kan hålla dig aktiv utan att köra sönder dig själv. Promenera med vänner, kasta frisbee i parken, städa hemma, fixa i trädgården, spela musik eller what ever. Att vara aktiv innebär inte att man måste träna som en dåre dag ut och dag in.

Det senaste har du ju själv sagt att inget går bra med träningen i princip, att du känner dig trött, omotiverad och sliten. Samtidigt säger du att du inte riktigt vet vad det beror på och att du ska "återhämta" dig dagen efter som i sin tur betyder simma, crosstrainer och lättare lyft på gymet. Det är liksom inte konstigt att kroppen säger i från till slut. Du är så pass ung så jag kan tänka mig att du influeras av Grub, men för de allra flesta är det inte ett hållbart liv att träna så ofta och mycket om man inte är idrottare på heltid, vill säga. Speciellt inte om man vill ha ett rikt liv vad gäller sociala relationer, nöjen och annat som är utanför dörrarna på gymet.

Jag tänker bara högt och ordbombar när jag skriver här i din journal, men du vet att jag bara bollar med dig och vet själv att det kan vara skönt att kasta tankar fram och tillbaka. Samtidigt säger du att man ska vara ärlig så jag försöker tänka högt och vara ärlig. Säger inte att jag talar en sanning som är den enda kring hur du borde leva. Det kan du själv bara avgöra. Men, jag vill verkligen inte att du kör sönder dig själv, eller att du börjar glida till det extrema och börjar må dåligt över och/eller bli tvångsmässigt besatt av träningen.

Hugs your way, bro!
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)