Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-14, 20:37   #31
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Nu kommer fler förslag om förbud ifrån regeringen:

https://sverigesradio.se/artikel/reg...ka-forintelsen

"Regeringen vill göra det straffbart att förneka Förintelsen. Det beskedet ger justitieminister Morgan Johansson i dag."
Det där är farligt på riktigt.

Oceanien har alltid varit i krig med Eurasien, ect ect.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-14, 20:42   #32
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Nu kommer fler förslag om förbud ifrån regeringen:



https://sverigesradio.se/artikel/reg...ka-forintelsen



"Regeringen vill göra det straffbart att förneka Förintelsen. Det beskedet ger justitieminister Morgan Johansson i dag."
Nu blev jag förintelseförnekare.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-14, 20:45   #33
Ekko
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 35
Finns det inte risk att förbjud blir diskriminerande?
Vi kanske borde förbjuda förbjud.
Ekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-14, 23:24   #34
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Nästa steg blir att det är förjudet att förneka något annat. Bit för bit tills vi alla måste tycka precis som Plastis låtsas tycka annars blir det böter/fängelse/ingen försörjning/näringsförbud.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 01:43   #35
Librish
Registered User
 
Librishs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 285
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kraftigt ökande hatbrott mot asian-americans. Samtliga förövare är african-americans men ändå skylls det på ehite supremacy. Så blir det när antirasister får bestämma.
Var exakt skylls allt på white supremacists? Har sätt väldigt många poster på forum som säger "nu skyller *dom* allt på vita människor" men jag tror inte jag sett en enda artikel eller post som faktiskt gör det? Går säkert att hitta om man letar men när klagandet om klagandet är så mycket vanligare känns det som offermentalitet.
Librish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 01:44   #36
Librish
Registered User
 
Librishs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 285
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Det där är farligt på riktigt.

Oceanien har alltid varit i krig med Eurasien, ect ect.
Fast det är ju inte som att Tyskland är en live action-version av 1984 och där har sådana förbud funnits länge.
Librish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 06:51   #37
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 031
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Fast det är ju inte som att Tyskland är en live action-version av 1984 och där har sådana förbud funnits länge.
Att Tyskland inte klarar av att vara rationella i just denna fråga är inte konstigt. Att vi huxflux skall följa efter däremot det är mindre rimligt.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 07:39   #38
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Var exakt skylls allt på white supremacists? Har sätt väldigt många poster på forum som säger "nu skyller *dom* allt på vita människor" men jag tror inte jag sett en enda artikel eller post som faktiskt gör det? Går säkert att hitta om man letar men när klagandet om klagandet är så mycket vanligare känns det som offermentalitet.
BLM, feminazis, wokerörelsen, metoo, klimatrörelsen, svt, ...
__________________
P r o f e . t

Senast redigerad av Fredszky den 2021-04-15 klockan 07:41.
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 07:44   #39
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Var exakt skylls allt på white supremacists? Har sätt väldigt många poster på forum som säger "nu skyller *dom* allt på vita människor" men jag tror inte jag sett en enda artikel eller post som faktiskt gör det? Går säkert att hitta om man letar men när klagandet om klagandet är så mycket vanligare känns det som offermentalitet.
Nån insnöad person går in på twitter och läser en tweet där nåogn skriver "bad white people" och deras profil säger att de stödjer eller är en del av t.ex. BLM, LBQT, Antiracist, POC etc. och så får man det till att alla svarta, antirasister eller whatever skyller på vita.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 07:45   #40
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Nu kommer fler förslag om förbud ifrån regeringen:

https://sverigesradio.se/artikel/reg...ka-forintelsen

"Regeringen vill göra det straffbart att förneka Förintelsen. Det beskedet ger justitieminister Morgan Johansson i dag."
Korret att vi följer andra EU länder i den här frågan.

"Har man inget att förneka har man inget att dölja"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 13:07   #41
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Var exakt skylls allt på white supremacists? Har sätt väldigt många poster på forum som säger "nu skyller *dom* allt på vita människor" men jag tror inte jag sett en enda artikel eller post som faktiskt gör det? Går säkert att hitta om man letar men när klagandet om klagandet är så mycket vanligare känns det som offermentalitet.
i artiklar som:

https://theconversation.com/white-su...-the-us-157566

Jag kan leta upp femtioelva till.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 14:49   #42
Librish
Registered User
 
Librishs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 285
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
BLM, feminazis, wokerörelsen, metoo, klimatrörelsen, svt, ...
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
i artiklar som:

https://theconversation.com/white-su...-the-us-157566

Jag kan leta upp femtioelva till.
Det är ju det här jag menar. Om man letar kan man hitta vad som helst, jag pratar om vad ni stöter på i vardagen. Eller brukade du läsa opeds från The Conversation innan den där artikeln?

Jag läser stöter på "alla skyller på vita mentaliteten" på kolozzeum (den här tråden) och i kommentarsfälten på nyhetsartiklar på reddit och Hacker News. Då går jag alltså inte in på dessa sidor för att hitta exempel. Var stöter ni på det ni pratar om?
Librish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 14:55   #43
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Det är ju det här jag menar. Om man letar kan man hitta vad som helst, jag pratar om vad ni stöter på i vardagen. Eller brukade du läsa opeds från The Conversation innan den där artikeln?

Jag läser stöter på "alla skyller på vita mentaliteten" på kolozzeum (den här tråden) och i kommentarsfälten på nyhetsartiklar på reddit och Hacker News. Då går jag alltså inte in på dessa sidor för att hitta exempel. Var stöter ni på det ni pratar om?
Kommentarer på facebook, lärare, insändare i tidningar, svt, YouTube, artiklar i tidningar, falska påståenden publicerade i tidningar eller på Facebook / YouTube.
För min del har jag haft svårt att slippa se den typen av kommentarer / artiklar.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 15:01   #44
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Det är ju det här jag menar. Om man letar kan man hitta vad som helst, jag pratar om vad ni stöter på i vardagen. Eller brukade du läsa opeds från The Conversation innan den där artikeln?

Jag läser stöter på "alla skyller på vita mentaliteten" på kolozzeum (den här tråden) och i kommentarsfälten på nyhetsartiklar på reddit och Hacker News. Då går jag alltså inte in på dessa sidor för att hitta exempel. Var stöter ni på det ni pratar om?
Jag tycker Henrik Jönsson är duktig på att problematisera och visa att det faktiskt är mer utbrett än vad vissa vill påstå.



__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-15, 15:10   #45
Librish
Registered User
 
Librishs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 285
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Kommentarer på facebook, lärare, insändare i tidningar, svt, YouTube, artiklar i tidningar, falska påståenden publicerade i tidningar eller på Facebook / YouTube.
För min del har jag haft svårt att slippa se den typen av kommentarer / artiklar.
Kan du ge ett konkret exempel med screenshot eller liknande? Är det alltså en av dina vänner på FB som skriver typ "allt är vita människors fel"? I vilka tidningar som du läser ser du sådana artiklar? Vilka typer av Youtube videor ser du sådana kommentarer på?

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag tycker Henrik Jönsson är duktig på att problematisera och visa att det faktiskt är mer utbrett än vad vissa vill påstå.



Kan du sammanfatta eller länka till visst parti? 45 minuter är lite långt.
Librish är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)