Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-15, 22:35   #1066
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Javisst har SD haft monopol och nöjligtvist har (S) lyckats locka tillbaks några gamla betongsossar genom att börja bedriva sin Carlssons-politik men resterande (MP, C, L, M, KD) .. det är nog ingen som vet riktigt vad dom gör än att gynnar SD mer. Se på (M), tror någon att Anna har lyckats vinna tillbaka väljare? Eller Annie Lööf? Jan Björklund?

.... neee. :/
Fast KD, , hon behöver bara säga en enda sak som jag håller med om och de har min röst.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 22:52   #1067
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Kristdemokraternas ledare slickar *** på den nation som vill (om de inte redan har gjort det) förbjuda Nya Testamentet.



Israel är för övrigt en ockupationsstat vars medborgarskap baseras på rasliga grunder. Troende jude eller ej spelar ingen roll, om genetiken stämmer har du mer rätt att bo där som rysk jude än palestinier som har bott där i generationer och har fått sina hem nedmejade med bulldozrar.

Israel är som den starkaste nidbild av Nazityskland som ingen vågar kritisera p.g.a. risken att bli kallad antisemit.

Jag ser fram emot den dag då kristna får tillbaks sin ryggrad.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-03-15 klockan 22:53.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 22:54   #1068
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Fast att bli kallad antisemit är som att bli kallad nazist, rasist eller fascist. Orden är så pass uttjatade att ingen bryr sig längre.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 22:55   #1069
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Fast att bli kallad antisemit är som att bli kallad nazist, rasist eller fascist. Orden är så pass uttjatade att ingen bryr sig längre.
Antisemit är nog det tyngsta ordet idag, resten av orden ser jag som komplimanger i kontexten av dagens samhällsklimat.

För att citera Per Engdahl (som ironiskt nog var fascist):

"Har Du en fiende, trumpen och trist,
en som Du vill sätta på kneken,
sprid blott ett rykte att han är fascist,
sen är han ute ur leken.
Och om rivalen är fin i sitt sätt,
harmlös som Hasse och Frasse,
kan Du trots detta få bort honom lätt:
säg bara, den han är nasse.

Sant eller ej spelar alls ingen roll.
Ryktet kan göra en ängel till troll.
Använd blott uttrycket högerextrema.
Det gör effekt och är gångbart som tema.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-03-15 klockan 23:00.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 22:59   #1070
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Antisemit är nog det tyngsta ordet idag, resten av orden ser jag som komplimanger i kontexten av dagens samhällsklimat.
Då lever du nog i en bubbla, flertal gånger har Israel gått loss på den internationella arenan alt. Europeiska arenan och vrålat antisemit till höger och vänster, reaktioner på detta är "Jaha, då var man antisemit igen".

Googla loss på "European union anti sematic" eller dylikt så komemr du hitta Israels alla uttalande och hur EU reagerar.

.. inget öht.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 23:02   #1071
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Då lever du nog i en bubbla, flertal gånger har Israel gått loss på den internationella arenan alt. Europeiska arenan och vrålat antisemit till höger och vänster, reaktioner på detta är "Jaha, då var man antisemit igen".

Googla loss på "European union anti sematic" eller dylikt så komemr du hitta Israels alla uttalande och hur EU reagerar.

.. inget öht.
Kan erkännas att jag haft smådålig koll på politiken i ungefär två år, men tidigare så tog det hårt åtminstone. Det har väl blivit lite "pojken som ropade varg" över det.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 23:11   #1072
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Israel verkar ha stigande problem med religiös fanatism. USA har (tycker jag) mycket religiös fanatism. Liksom mellanöstern. Judendom, kristendom eller Islam kan jag ibland tycka är lite hugget som stucket.
Tycker man bör sikta på att röra sig bort från teokrati.
Vi får se hur Turkiet kommer utvecklas, jag tror de kommer försöka och med stor sannolikhet kommer lyckas retardera från Ataturks fina idé att skilja stat från religion.

Varför vi har kristdemokraterna i Sverige och hur man kan rösta på dem förstår jag inte. Ser reaktionen till "Islamdemokraterna" framför mig. Skulle nog ta hus i helvete om de fick stort stöd.

Intressant också hur många av de mer fanatiska grenarna inom våra tre abrahimitiska religioner ofta är mot preventivmedel. Rätt smart. De ynglar av sig i större utsträckning och får mer och mer makt med tiden i kraft av sitt antal, fungerar även finfint i demokrati.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2017-03-15 klockan 23:12.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 23:38   #1073
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Antisemit blir bara ett skällsord om man är vit och samtidigt har rasistiska åsikter om andra grupper (exklusive vita). Är du i övrigt PK och till vänster är det fritt fram att hata judar allt vad du orkar.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-15, 23:42   #1074
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
. Är du i övrigt PK och till vänster är det fritt fram att hata judar allt vad du orkar.
Säg inte det. Jag blev kallad för nazist när jag som aktiv i Ung Vänster för över 10 år sedan när kritiserade judisk ägandedominans inom media och bankväsende.

Nu har jag inget emot judar i sig varken då eller idag, men ägandekoncentration till en väldigt liten grupp är alltid problematiskt från ett demokratiperspektiv.

Möjligheten till yttrandefrihet via Internet är väldigt positiv för det fria ordet i mina ögon, alla idéer blir tillgängliga i en teoretiskt jämlik arena. Ägandekoncentration väger mindre och mindre, förhoppningsvis får även nazisterna mindre vatten på kvarnen av det så att deras argument rinner ut i sanden.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-03-15 klockan 23:46.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-16, 02:47   #1075
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Antisemit är nog det tyngsta ordet idag, resten av orden ser jag som komplimanger i kontexten av dagens samhällsklimat.
Så du skulle känna dig mer bekväm att offentligt bli stämplad som Nazist än som Antisemit i Sverige?

Måste erkänna att jag är fascinerad över svenskars fixering vid just Israel.

Senast redigerad av Vinter den 2017-03-16 klockan 02:50.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-16, 03:06   #1076
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Israel verkar ha stigande problem med religiös fanatism. USA har (tycker jag) mycket religiös fanatism. Liksom mellanöstern. Judendom, kristendom eller Islam kan jag ibland tycka är lite hugget som stucket.
Tycker man bör sikta på att röra sig bort från teokrati.
Vi får se hur Turkiet kommer utvecklas, jag tror de kommer försöka och med stor sannolikhet kommer lyckas retardera från Ataturks fina idé att skilja stat från religion.

Varför vi har kristdemokraterna i Sverige och hur man kan rösta på dem förstår jag inte. Ser reaktionen till "Islamdemokraterna" framför mig. Skulle nog ta hus i helvete om de fick stort stöd.

Intressant också hur många av de mer fanatiska grenarna inom våra tre abrahimitiska religioner ofta är mot preventivmedel. Rätt smart. De ynglar av sig i större utsträckning och får mer och mer makt med tiden i kraft av sitt antal, fungerar även finfint i demokrati.
Jag postade en video i ämnet av en känd psykolog som forskat i ämnet. Han talar om den "tredje" vägen. Den som täpper till hålet som trolöshet lämnar efter sig utan att man vänder sig till marxism eller nationalism.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-16, 03:36   #1077
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Judendom, kristendom eller Islam kan jag ibland tycka är lite hugget som stucket.
Straffet för avfallighet i Islam är döden och skrifterna handlar till stor del om hur man ska hantera icke-muslimer och detta eftersom stora delar av religionen formades under och genom rent erövringskrig. Judendomen är i det närmaste stängd för icke-etniska judar. Kristendomen är det djupaste etiska systemet människan producerat genom alla tider - hoppfullt om allas förbätterlighet, förlåtande mot allas fel, och fritt för alla att komma och gå. Om man måste välja så är valet ganska enkelt.

Det bör noteras att ingen av de stora folkmördarna genom historien har varit kristna: Muhammad, Genghis Khan, Napoleon, Stalin, Hitler, Pol Pot etc.

Senast redigerad av Klein den 2017-03-16 klockan 03:37.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-16, 03:46   #1078
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Straffet för avfallighet i Islam är döden och skrifterna handlar till stor del om hur man ska hantera icke-muslimer och detta eftersom stora delar av religionen formades under och genom rent erövringskrig. Judendomen är i det närmaste stängd för icke-etniska judar. Kristendomen är det djupaste etiska systemet människan producerat genom alla tider - hoppfullt om allas förbätterlighet, förlåtande mot allas fel, och fritt för alla att komma och gå. Om man måste välja så är valet ganska enkelt.

Det bör noteras att ingen av de stora folkmördarna genom historien har varit kristna: Muhammad, Genghis Khan, Napoleon, Stalin, Hitler, Pol Pot etc.
Och jag som trodde att koloniseringen av Amerika med tillhörande folkmord genomfördes av kristna?
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-16, 03:50   #1079
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Och jag som trodde att koloniseringen av Amerika med tillhörande folkmord genomfördes av kristna?
Vilket folkmord? Urinvånarna dog i huvudsak helt oavsiktligt av sjukdomar. Dessutom så finns det mer indan-DNA idag än det fanns då Europeerna kom dit så om något är det ju motsatsen.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2017-03-16, 07:18   #1080
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Straffet för avfallighet i Islam är döden och skrifterna handlar till stor del om hur man ska hantera icke-muslimer och detta eftersom stora delar av religionen formades under och genom rent erövringskrig. Judendomen är i det närmaste stängd för icke-etniska judar. Kristendomen är det djupaste etiska systemet människan producerat genom alla tider - hoppfullt om allas förbätterlighet, förlåtande mot allas fel, och fritt för alla att komma och gå. Om man måste välja så är valet ganska enkelt.

Det bör noteras att ingen av de stora folkmördarna genom historien har varit kristna: Muhammad, Genghis Khan, Napoleon, Stalin, Hitler, Pol Pot etc.
Ja enkelt val, ingen av dem. Kristendomen är fullkomligt vedervärdig.
Wain är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)