Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-13, 21:50   #15571
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Hatar att jag blir så lätt irriterad av små saker. Som nu tjejen min var på fest i fredags och nu har hon lagt upp bilder från den på hennes blogg. Och det är kort på hennes killkompisar och en när hon tar kort jämte en annan av hennes killkompis som hon kännt i typ 7 år, och jag blir skitsur för bilderna, jag vet inte varför blir bara irriterad.

oops dubbel post
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 21:55   #15572
Fru_Flisa
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 2 358
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Hatar att jag blir så lätt irriterad av små saker. Som nu tjejen min var på fest i fredags och nu har hon lagt upp bilder från den på hennes blogg. Och det är kort på hennes killkompisar och en när hon tar kort jämte en annan av hennes killkompis som hon kännt i typ 7 år, och jag blir skitsur för bilderna, jag vet inte varför blir bara irriterad.

oops dubbel post
Prata, prata, prata. Prata känslor och lär känna varandra.
__________________
Träning
Fru_Flisa är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 21:59   #15573
liimani
unemployed
 
liimanis avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Du går på krogen 1 gång i månaden och ditt nick är mycketbrännvin?
+1
reagerade på samma sak
__________________
Been dwarfing MP since 2k11

Welcome 2 Hell - My Story
liimani är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 22:00   #15574
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Vem dricker brännvin på krogen?
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 22:02   #15575
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Fru_Flisa Visa inlägg
Prata, prata, prata. Prata känslor och lär känna varandra.
Men känns som hon tycker man är löjlig om man säger till henne att man inte gillar bilderna. Hon har kort på nån idiot som står i bar överkropp som jag inte gillar.
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 22:05   #15576
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Men känns som hon tycker man är löjlig om man säger till henne att man inte gillar bilderna. Hon har kort på nån idiot som står i bar överkropp som jag inte gillar.
Jag har haft samma problem.
Blev riktigt illa till mods när det kom upp massa "sitta i knäet och kramas"-bilder på någon kille jag hade 0 koll på. Ringde upp henne direkt så fort jag såg bilderna och frågade lite oskyldigt kring bilderna och avslutade med att berätta hur jag kände.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 22:10   #15577
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Jag har haft samma problem.
Blev riktigt illa till mods när det kom upp massa "sitta i knäet och kramas"-bilder på någon kille jag hade 0 koll på. Ringde upp henne direkt så fort jag såg bilderna och frågade lite oskyldigt kring bilderna och avslutade med att berätta hur jag kände.
Jo jag slog en pling till henne men hon svarar inte. Det är inget sitta i knäet eller kramas, det är en person som hon tycker är dum i huvudet men som hon tagit kort på i bar överkropp. Och samma kväll så skulle jag ringa henne och då var det nån av henens killkompis som svarade och drygade som fan som hon har lagt upp bilder på.
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 22:19   #15578
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Jo jag slog en pling till henne men hon svarar inte. Det är inget sitta i knäet eller kramas, det är en person som hon tycker är dum i huvudet men som hon tagit kort på i bar överkropp. Och samma kväll så skulle jag ringa henne och då var det nån av henens killkompis som svarade och drygade som fan som hon har lagt upp bilder på.
En fråga bara.. Är det här ett långdistansförhållande? Fick magkänslan av det bara. Skulle vara lite klassiskt problem isf för en som inte egentligen klarar av långdistansförhållanden.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 22:20   #15579
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
En fråga bara.. Är det här ett långdistansförhållande? Fick magkänslan av det bara. Skulle vara lite klassiskt problem isf för en som inte egentligen klarar av långdistansförhållanden.
Varför skulle det vara ett klassiskt problem?
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-13, 22:25   #15580
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Varför skulle det vara ett klassiskt problem?
*Överdriven svartsjuka som är internet-relaterade.
*Bloggarbrud...
*Känsla av bristande kontroll på sin partner

är några av symptomen. Vet flera som haft liknande problem. Även jag hade en gång samma problem för en sisdär 7 år sen. När jag var en riktigt svartsjuk djävel.

Du undvek att svara på min fråga. Ska jag ta det som att ni har ett långdistansförhållande?

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-13 klockan 22:26.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 09:54   #15581
Ademius
Registered User
 
Ademiuss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Berlin, Tyskland
Inlägg: 161
Ja, hur är det med det här med långdistansförhållanden? Jag håller på att lappa ihop min relation till mitt ex och vi har pratat om att ha något slags långdistansförhållande när jag flyttar hem till Sverige igen. Avståndet skulle då vara nästan 50 mil, eller runt 1 timme med flyg plus transport t o f flygplatserna på kanske 30 min, vilket känns överkomligt.

Problemet är att vi inte direkt har någon plan på kort sikt att bo i samma stad igen förrän åtminstone ett år till. Vi pluggar för närvarande på olika orter och hennes stad är för liten för att flytta till p g a jobb. Vi pratar på skype, sms, facebook och dylikt ofta, skype en gång i veckan på ett par timmar per gång. Det var tal om att hon kanske skulle kunna genomföra en del av sin utbildning i min stad från och med 2013..

Det verkar ju kunna gå bara man vill, men vad är viktigast att tänka på?

För min egen del skulle jag gärna se det som en mer temporär lösning, men det är inte alltid så lätt att göra något åt. Bara man är villig att prioritera, verkligen försöka och kunna planera och sätta av tid så borde det ju fungera. Tanken på att kunna ses över en helg en gång i månaden är lite nedslående dock, särskilt eftersom vi inte riktigt har någon definitiv lösning i sikte. Sjukt jobbig sits då vi enbart haft runt 2,5 månad i samma stad sedan vi träffades i våras, det tog också slut mest p g a distansen under sommaren då vi bodde på olika håll. Vi har dock en avsevärt mycket bättre relation idag än vad vi hade under sommaren.
__________________
1 RM [450] 104 Bänk - 149 Böj - 197 Mark -Kv 72,1 kg
Inte tillräckligt opti - bulkjournalen!
Ademius är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 10:38   #15582
eng
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av Ademius Visa inlägg
Ja, hur är det med det här med långdistansförhållanden?
Jag och tjejen bor på olika orter, hon jobbar dessutom ofta helg, jag jobbar helg ibland. Plus allt annat i livet som ska hinnas med också.
Det är inte helt enkelt.

Tror det underlättas av att både hon och jag inte är typen som förhållandehoppar, (dvs alltid skaffar ny strax efter eller innan det gamla förhållandet tagit slut). Så vi är båda vana vid att leva själv och uppskattar egentid.
Ett annat plus är att precis när vi träffades kunde vi umgås väldigt mycket, tror det är besvärligare att bygga något nytt på avstånd.

Men samtidigt, talesättet att kärlek växer med avståndet, stämmer inte på mig.
Jag saknar henne mest helgen efter t.ex. semestern, när vi kunnat umgås intensivare. När det går längre tid mellan att vi träffats, så börjar man (jag) komma in i den bekväma singellivslunken igen. De där timmarna i bilen för att träffas kort på fredagskvällen innan hon ska jobba på lördagen, börjar kännas lite motigt istället för upplyftande, vilket inte är ett bra tecken.
eng är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 16:08   #15583
mycketbrännvin
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 799
Jag tror inte på långdistansförhållande.Ok om man sällskapat länge så kanske det funkar men i början i en relation när man vill lära nån tror jag att avstånd inte är bra alls.Jag håller med föregående talare att när man kommer in i singellivslunken så blir det tungt att åka sena kvällar,långa sträckor för att träffa någon.





Jag är så nervös att jag mår illa.Jag har inte hört av henne idag men vill endå avvakta lite, vill inte vara för "på".Hon borde ju endå vara intresserad då ddet var hon som bad att få min nr och sms:ade samma kväll att det hade varit trevligt.Fyfan jag hatar sånt här
mycketbrännvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 17:21   #15584
Cranky
Registered User
 
Crankys avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Värmland
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Jag är så nervös att jag mår illa.Jag har inte hört av henne idag men vill endå avvakta lite, vill inte vara för "på".Hon borde ju endå vara intresserad då ddet var hon som bad att få min nr och sms:ade samma kväll att det hade varit trevligt.Fyfan jag hatar sånt här
Sluta tänk på henne, vad som händer så hjälper det dig inte nu. Om du nu har bestämt dig spela cool ett tag så får du helt enkelt sysselsätta dig med andra saker så att du inte tänker på henne. Umgås med dina polare, se på film, träna på gymmet, läs en bok, gör dina läxor osv.
Cranky är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-14, 18:58   #15585
Fru_Flisa
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 2 358
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Men känns som hon tycker man är löjlig om man säger till henne att man inte gillar bilderna. Hon har kort på nån idiot som står i bar överkropp som jag inte gillar.
Jag menade inte prata som i att du bör uttrycka dina egna känslor ur ett egocentriskt perspektiv utan att du bör lära känna henne djupare så att du kan slippa svartsjukekänslorna eller lära dig hantera dom alternativt förstå dem. Det kan du tex göra genom att fråga henne om hennes tankar och känslor och själv vara öppen, lyssna och reflektera.
__________________
Träning
Fru_Flisa är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)