Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-11, 23:45   #15481
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
hahaha verkligen inget sådant, jag är en 7a utseendemässigt eller kanske en 6,5a.... gillar bara o snacka med folk, inbillar mig att är man trevlig o social av sig så är det lättsamt för andra också o gagga skit o så ses man o umgås... inge förväntningar, ingen "date" eller grejs, orka... jag älskar folk bara =)
Hur vet tjejerna det innan de träffat dig?

Singelpolarna brukar säga att det är rätt knepigt ändå, typ man skickar nått meddelande till en tjej fast de vet att hon säkert drunknar i mejls. Svårt att sticka ut, eller ens få mejlet läst. Men du får ett helt tjog napp på en gång. Eller så har du grymmaste presentationsbilden som de inte kan säga nej till?
Adama är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 00:22   #15482
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Jag undrar ni som är tillsammans med någon men inte bor ihop. Och din partner ska på fest, vill ni då att hon/han ska berätta det eller spelar det ingen roll?
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 00:38   #15483
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Att när tjejen står redo med plånboken sträcka fram sitt kort och säga "Nej nej, jag betalar" och sedan tycka att tjejen är en subba för att man får betala låter inte riktigt rättvist. Det låter mer som att man sabbar för sig själv genom att leta fel hos varenda person man träffar.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:17   #15484
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Jag undrar ni som är tillsammans med någon men inte bor ihop. Och din partner ska på fest, vill ni då att hon/han ska berätta det eller spelar det ingen roll?
Hlet klart berätta! Kan inte se att man inte skulle vilja veta vad partnern har för sig. Å andra sidan om man hade en relation där man inte pratade så ofta då kanske det inte spelar lika stor roll, men pratar man med varandra varje dag är det väl naturligt att man vet vad den andre har för sig.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:21   #15485
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Hlet klart berätta! Kan inte se att man inte skulle vilja veta vad partnern har för sig. Å andra sidan om man hade en relation där man inte pratade så ofta då kanske det inte spelar lika stor roll, men pratar man med varandra varje dag är det väl naturligt att man vet vad den andre har för sig.
Jag känner likadant. Jag träffade tjejen en liten stund förut och hon var onykter och berättade att hon håller på och dricker men några polare. Jag vart lite irriterad att hon inte sa nåt till mig men somsagt så frågade jag inte. Och tyckte det var synd att hon inte frågade om jag ville hänga med och dricka.
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:24   #15486
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Hur vet tjejerna det innan de träffat dig?

Singelpolarna brukar säga att det är rätt knepigt ändå, typ man skickar nått meddelande till en tjej fast de vet att hon säkert drunknar i mejls. Svårt att sticka ut, eller ens få mejlet läst. Men du får ett helt tjog napp på en gång. Eller så har du grymmaste presentationsbilden som de inte kan säga nej till?
Drunkna ja... Alltså hade ingen aning att det var så vanligt detta med att random killar skickar meddelanden till tjejer. Inte direkt lika vanligt att vi killar råkar ut för samma sak. Och sedan att det finns så många joppar som inte verkar kunna ta ett nej eller förstå vad ignorera betyder...
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:28   #15487
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Jag känner likadant. Jag träffade tjejen en liten stund förut och hon var onykter och berättade att hon håller på och dricker men några polare. Jag vart lite irriterad att hon inte sa nåt till mig men somsagt så frågade jag inte. Och tyckte det var synd att hon inte frågade om jag ville hänga med och dricka.
Ibland måste man låta sin partner ha egen tid och vill hon bara vara med sina tjejkompisar (antar att hon inte är på någon stor fest, då verkar det ju helskumt) så bör det väl respekteras. Hade det varit för mig hade jag dock krävt en förklaring varför hon inte sagt något.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:30   #15488
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Jag undrar ni som är tillsammans med någon men inte bor ihop. Och din partner ska på fest, vill ni då att hon/han ska berätta det eller spelar det ingen roll?
Har funderat kring hur folk gör här också.
Jag vill att tjejen ska berätta i förväg om hon ska träffa någon killpolare en kväll eller ledig dag. Jag vill även veta om hon ska ut och festa. Om hon INTE säger så tar jag det som ett svek faktiskt eller att hon är respektlös. Oftast så jag tappar intresset för en tjej. Pga bristande respekt.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:32   #15489
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Jag hatar när någon betalar för mig (gäller även kompisar), så jag försöker undvika det i största möjliga mån. De gånger någon insisterat att få betala för mig har det bara lett till dålig och pinsam stämning då jag antingen blivit lite bitter över att ha förlorat diskussionen samt får stå i skuld till någon eller att den andre känt sig överkörd när jag bestämt betalat trots hans protester. Så... den som träffar mig gör bäst i att låta mig sköta mitt
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:33   #15490
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Ibland måste man låta sin partner ha egen tid och vill hon bara vara med sina tjejkompisar (antar att hon inte är på någon stor fest, då verkar det ju helskumt) så bör det väl respekteras. Hade det varit för mig hade jag dock krävt en förklaring varför hon inte sagt något.
Hon är med både med kill och tjej kompisar. Jag frågade varför hon inte berättade och hon svarade att hon inte behövde berätta allt hon gjorde för mig.
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:35   #15491
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Hon är med både med kill och tjej kompisar. Jag frågade varför hon inte berättade och hon svarade att hon inte behövde berätta allt hon gjorde för mig.
Låter som det är dags att sätta ner foten.
Finns inget sorgligare att se än när en vän (hänt ofta) tofflar sig så pass att tjejen plötsligt anser sig så mycket mer värd än sin pojkvän.

Sen gör det mig även förbannad för nu är det många tjejer som har en fucked up bild om hur ett förhållande ska se ut. Jag skämmer gärna bort en tjej. Men då ska det vara pga mina initiativ inte pga att hon har lagt upp sjuka regler och gest-scheman som man måste följa. (vandrade iväg lite nu)
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:37   #15492
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Jag hatar när någon betalar för mig (gäller även kompisar), så jag försöker undvika det i största möjliga mån. De gånger någon insisterat att få betala för mig har det bara lett till dålig och pinsam stämning då jag antingen blivit lite bitter över att ha förlorat diskussionen samt får stå i skuld till någon eller att den andre känt sig överkörd när jag bestämt betalat trots hans protester. Så... den som träffar mig gör bäst i att låta mig sköta mitt
Är precis likadan. Bjuder bara folk när de inte har möjlighet och jag MYCKET gärna vill ha deras sällskap.
Jag är en nästan lite läskigt principfast
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:40   #15493
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Låter som det är dags att sätta ner foten.
Finns inget sorgligare att se än när en vän (hänt ofta) tofflar sig så pass att tjejen plötsligt anser sig så mycket mer värd än sin pojkvän.

Sen gör det mig även förbannad för nu är det många tjejer som har en fucked up bild om hur ett förhållande ska se ut. Jag skämmer gärna bort en tjej. Men då ska det vara pga mina initiativ inte pga att hon har lagt upp sjuka regler och gest-scheman som man måste följa. (vandrade iväg lite nu)
Vet inte om man kan se det nåt postivt men hon hade förfest med enbart tjejer. Man jag vart absolute besviken att hon inte sa nåt eller frågade om jag ville hänga med. Hennes tjejkompisar har inte med sina killar men det är inget udantag för att kunna bli tillfrågad. Känns patetisk att jag nåste fråga om jag får hänga med på fest.
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:42   #15494
yeahgrr
yeah right
 
yeahgrrs avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Härnösand/Sundsvall
Inlägg: 272
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Hon är med både med kill och tjej kompisar. Jag frågade varför hon inte berättade och hon svarade att hon inte behövde berätta allt hon gjorde för mig.
det låter som det är en ganska ung tjej det är frågan om.... det hör väl till vanligt folkvett att tala om vad man gör för varann om man är ihop... och det behöver ju ändå inte betyda att man gör allt tillsammans heller...
yeahgrr är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 01:42   #15495
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Vet inte om man kan se det nåt postivt men hon hade förfest med enbart tjejer. Man jag vart absolute besviken att hon inte sa nåt eller frågade om jag ville hänga med. Hennes tjejkompisar har inte med sina killar men det är inget udantag för att kunna bli tillfrågad. Känns patetisk att jag nåste fråga om jag får hänga med på fest.
Fast smyger hon ut efter att ha sagt att hon ska vara hemma? För att fråga vad man ska göra i helgen är ju en oskyldig fråga du kan ställa om du verkligen är nyfiken och inte har några planer. Har inte jag några planer så snackar jag givetvis med bruden först om vad hon ska göra! Oftast gör man ju det iaf. Cause shes my laaaaaaaadyyyyyy
Filthy är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)