Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-11, 17:18   #4711
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Jag har sålt rätt många Doro-telefoner kan jag säga. Segmentet som handlar dem verkar inte vara speciellt priskänsliga. Det är telefoner som är ungefär lika avancerade som min gamla Hemglass-miniräknare, men folk har inga problem att lägga 1000-1500 kr (beroende på modell) på en just för att den är anpassad för de som söker en enklare telefon med tydlig display/text.

Detsamma gäller deras Hemtelefon-sortiment. Enkelt och tydligt - men samtidigt lite dyrare. Jag tror absolut att Doro har en bra sits på marknaden när snittelefonen bara blir gradvis mer avancerad i övrigt.
Största risken jag ser är om någon stor spelare bestämmer sig för att erbjuda samma utbud, tar nog ungefär 2 veckor att sno ihop motsvarande produkt till halva priset. Men marknaden verkar samtidigt vara väldigt liten globalt..
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 05:02   #4712
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av Minimjölk Visa inlägg
Någon som är sugen på att tjäna pengar under februari? Shamaran-racet har påbörjats i jakten på AT4-spek. Bara en tidsfråga innan den kommer ha stigit över 3kronor.
5,5% upp i Kanada efter Stockholm stängde. 2,81.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 09:06   #4713
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Ah, tusan. Missade JM för att jag var för snål med köp-priset. Trodde 191 skulle räcka då de slutade på 188,5 - men icke! Den stack iväg 6% direkt.

Börsen har bra tempo vid öppning
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 09:51   #4714
xodd
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 95
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
5,5% upp i Kanada efter Stockholm stängde. 2,81.
I vanlig ordning specas kursen upp. Magkänslan säger mig att vi kommer trilla ner till runt 2,70 igen efter att rapporten släppts. Kursen kommer få sig en uppvärdering den dagen man är producerande.

Där emot hade jag aldrig vågat tradea mitt innehav i aktien kortsiktigt.
xodd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 18:00   #4715
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
I vanlig ordning specas kursen upp. Magkänslan säger mig att vi kommer trilla ner till runt 2,70 igen efter att rapporten släppts. Kursen kommer få sig en uppvärdering den dagen man är producerande.

Där emot hade jag aldrig vågat tradea mitt innehav i aktien kortsiktigt.
Med rapporten menar du den som Avanza anger ska släppas 17/2? Tyckte jag såg något om det på forumet. Kan inte minnas att jag har sett det datumet någon annan stans, men så har jag långt ifrån stenkoll på rapportdatum också iofs.

Jag tycker det ska bli intressant att se hur marknaden reagerar på resursuppdateringen och resultaten från AT-4 som borde komma inom en månad iaf.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-13, 11:37   #4716
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Dumpade Acando idag, vill ha loss pengarna till annat. Blev dryga 10% sedan inköp 28:e november. Mer än nöjd med den!

Nu ser portföljen ut såhär:

Bahnhof 4,10%
Beijer Alma 6,32%
Blackrock Municipal (BFK) 5,51%
Betsson 6,01%
Räntekonto 10,83%
Castellum 7,81%
Övriga likvida tillgångar 6,40%
Protector Forsikring 6,75%
Spiltan Räntefond Sverige 38,77%
Swedbank 7,49%
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-13, 12:56   #4717
Alfers
Pump up the jam.
 
Alferss avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Halmstad
Inlägg: 802
Havsfrun uppe 17,59% sedan köp. Dags att plocka hem?
__________________
Instagram
Alfers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:09   #4718
krilleh
Banned User
 
krillehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Nu börjar uppgången för guldet. Gått upp från 1200 -> 1320 usd sista 6 veckorna.
Och Dow jones är ner -3.3 % i år.

Som sagt. Bra att hedga med.

Senast redigerad av krilleh den 2014-02-14 klockan 16:15.
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 09:49   #4719
Donner
In Sweden we call it a kick
 
Donners avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 675
Serstech börjar mer och mer bli en finne i röven. Tråkig aktie som lever vidare på att det finns "potentiella kunder". Upp 8% ena dagen ner 8% andra. Men vill inte stå utanför OM det skulle komma en order.
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 10:49   #4720
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Lite besviken på Doros rapport, jag halverade innehavet på rapportdagen och hittils var det rätt beslut.

Sålde även ut Volvo idag, så jäkla trött på det bolaget, lovar runt och håller tunt. Äger även gamla Volvo, personbilar, igenom Geely, det har inte varit någon direkt munter historia så här långt.

Solglimtar är Novo Nordisk, samt BYD som gått starkt.

Minimjölk hur kände du med IS rapporten? Mina farhågor bekräftades kände jag, långt kvar till vinst och spreaden är hemsk i aktien.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 10:53   #4721
Minimjölk
Registered User
 
Minimjölks avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: på Lasse Kongos vind
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Serstech börjar mer och mer bli en finne i röven. Tråkig aktie som lever vidare på att det finns "potentiella kunder". Upp 8% ena dagen ner 8% andra. Men vill inte stå utanför OM det skulle komma en order.
ha ha, precis vad jag tänkt senaste veckorna, det finns dock en potentiellt enorm uppsida. Detta innehav skall du främst se på lite sikt (några år) och inte bry dig så mycket över dagskursen. Aktien är dessutom pga sin ultralåga omsättning omöjlig att daytrejda i samt använda teknisk analys.

jag skulle inte lägga någon stor andel av mitt innehav i denna typen av aktier men att ha typ 5st liknande denna med ca 1-2% andel kan ju visa sig vara lösnamt på lite sikt om kursen mångdubblas. Gäller att ha en hel del is i magen på alla dessa förhoppningsbolag och du kan ge dig den på att om du går ur så kommer det inte dröja länge innan kursdubbling. Köp och behåll i en byrålåda och bry dig inte så mycket om du ligger plus/minus just idag utan se det istället som att du äger X antal värdepapper är mitt råd.

Edit: och där på bara 10min gick vi från -8% idag till +4% bara genom att någon köpte på sig för ca xx.xxx kr.
__________________
Fetthalt 0,1%

Senast redigerad av Minimjölk den 2014-02-17 klockan 11:02.
Minimjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 11:00   #4722
Minimjölk
Registered User
 
Minimjölks avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: på Lasse Kongos vind
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Lite besviken på Doros rapport, jag halverade innehavet på rapportdagen och hittils var det rätt beslut.

Sålde även ut Volvo idag, så jäkla trött på det bolaget, lovar runt och håller tunt. Äger även gamla Volvo, personbilar, igenom Geely, det har inte varit någon direkt munter historia så här långt.

Solglimtar är Novo Nordisk, samt BYD som gått starkt.

Minimjölk hur kände du med IS rapporten? Mina farhågor bekräftades kände jag, långt kvar till vinst och spreaden är hemsk i aktien.
Jag ligger äntligen plus i Volvo så jag har samma fundering som dig att sälja av snart.

Vad det gäller IS så såg väl rapporten ut ungefär som förväntat. Jag hade hoppats (inte trott) att de skulle göra lite mindre minus men det är egentligen ointressant utan på sikt har de intressanta produkter och marknaden kommer bli större. För min del är IS lite på samma nivå som Serstech, de får hoppa upp och ned ett antal procent om dagen men tids nog kommer de förhoppningsvis gå upp ordentligt när markande mognat.

Vad det gäller IS känner jag en del av de stora investerarna och de skulle inte gått in om de inte trodde på bolaget på lite sikt. Så länge jag har lägre GAV än de så är jag inte orolig.
__________________
Fetthalt 0,1%
Minimjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 16:44   #4723
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Första pengarna inkasserade då! Bioteknikfonderna stod för merparten av min första uthämtade tusenlapp. De gick ned som allt annat efter börsen toppade där i januari, men jag dubblade upp då det verkade vända och har fått ut runt 10% på dem totalt. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska satsa på, men det ska bli roligt att lista ut
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 23:27   #4724
tomccc
Kärlek
 
tomcccs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av Minimjölk Visa inlägg
Jag ligger äntligen plus i Volvo så jag har samma fundering som dig att sälja av snart.

Vad det gäller IS så såg väl rapporten ut ungefär som förväntat. Jag hade hoppats (inte trott) att de skulle göra lite mindre minus men det är egentligen ointressant utan på sikt har de intressanta produkter och marknaden kommer bli större. För min del är IS lite på samma nivå som Serstech, de får hoppa upp och ned ett antal procent om dagen men tids nog kommer de förhoppningsvis gå upp ordentligt när markande mognat.

Vad det gäller IS känner jag en del av de stora investerarna och de skulle inte gått in om de inte trodde på bolaget på lite sikt. Så länge jag har lägre GAV än de så är jag inte orolig.
Volvo lär dra på måndag, du får tacka tyskarna.
tomccc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 10:43   #4725
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av krilleh Visa inlägg
Nu börjar uppgången för guldet. Gått upp från 1200 -> 1320 usd sista 6 veckorna.
Och Dow jones är ner -3.3 % i år.

Som sagt. Bra att hedga med.
Det k*kiga va att jag i början av februari flytta över 20k från tillväxtmarknader till guld det va bara den lilla detaljen att det va 5 likviddagar på säljfonden, inklusive 1 dag innan banken skicka iväg ordern och ytterligare en dag innan ordern las på det externa fondbolaget (sen fem dagar på det) samma visa med fonden jag köpte där det tog ytterligare två dagar innan jag fick dagens kurs. Under dessa 2+5+2 dagarna hade guldfonden stigit med 10%. Tråkigt sätt att missa 2k. Men men, man lärde sig nått på detta åxå. Synd att jag va så ouppmärksam på att likviddagarna på säljfonden bara. Hade jag sett det så hade jag nog slaktat sparkontot och gått in med de pengarna i väntan på att fondförsäljningen skulle gå igenom.
Handla med fonder är sååå slött!

Btw ligger mina Volvo upp 15% men frågan är om jag tror på bolaget på lång sikt så att jag ska behålla aktierna eller om jag ska satsa på nått bättre...

Senast redigerad av ChrisDEFC den 2014-02-23 klockan 10:45.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)