Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-09, 16:48   #16
whuddafuks
Elskar pråttin asså
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 511
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Enligt honom är Jeff Nippard natty också så hans trust är nere på 2/10.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jeff kan väl ändå rätt sannolikt vara natty? Är ju inte någon overklig fysik han har. Tänk på att han är väldigt kort dessutom..
whuddafuks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-09, 18:19   #17
TommyBoy
Ärkepåve
 
TommyBoys avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 266
Studier är inget att hänga i granen. Studera de personer som fått bäst resultat och 10-20 set, beroende på muskelgrupp visar sig vara optimalt.
TommyBoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-09, 19:54   #18
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av TommyBoy Visa inlägg
Studier är inget att hänga i granen. Studera de personer som fått bäst resultat och 10-20 set, beroende på muskelgrupp visar sig vara optimalt.
Man ska alltså göra sin egen studie och enbart lita på den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-09, 23:04   #19
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Det gäller att hålla isär "att stimulera muskeltillväxt" och att "stimulera maximal muskeltillväxt".
Vet att jag sett rätt många studier där endast några set i veckan stimulerar muskeltillväxt (mer än man trott), men där fler set stimulerar mer.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 02:03   #20
TommyBoy
Ärkepåve
 
TommyBoys avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 266
Ja. Undersök, samla fakta, dra slutsats.
TommyBoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 07:10   #21
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av whuddafuks Visa inlägg
Jeff kan väl ändå rätt sannolikt vara natty? Är ju inte någon overklig fysik han har. Tänk på att han är väldigt kort dessutom..
Ja, varför skulle han inte kunna vara det?

/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 09:22   #22
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av whuddafuks Visa inlägg
Jeff kan väl ändå rätt sannolikt vara natty? Är ju inte någon overklig fysik han har. Tänk på att han är väldigt kort dessutom..
Overklig och overklig, beror på vad man har för referenspunkt.
Omöjligt? Nej. Sannolikt? Också nej. Vad har en person som tjänar sitt levebröd på sin fysik på youtube att tjäna på att inte dopa sig.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 09:36   #23
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Vad har en person som tjänar sitt levebröd på sin fysik på youtube att tjäna på att inte dopa sig.
Jag ser ofta samma argument gällande huruvida filmstjärnor är dopade eller ej — ”vad skulle de tjäna på att inte dopa sig?” Jag vet inte om jag köper argumentet; har inte alla människor rätt bra skäl att inte dopa sig? Doping innebär väl, hur försiktig man än är, en viss hälsofara? Och det är ju väldigt stigmatiserat, och fortfarande olagligt, vilket betyder att man måste gå och smyga med det, vilket jag personligen hade tyckt var väldigt drygt iallafall. Man kan hävda att det är omoraliskt att stödja distributörer m fl... Plus att det är segt att ha speciella substanser man måste ta med jämna mellanrum, jag tycker själv t ex att det är lite småjobbigt att jag har ett piller jag måste ta en gång om dagen som jag måste hålla reda på året runt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 09:44   #24
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag ser ofta samma argument gällande huruvida filmstjärnor är dopade eller ej — ”vad skulle de tjäna på att inte dopa sig?” Jag vet inte om jag köper argumentet; har inte alla människor rätt bra skäl att inte dopa sig? Doping innebär väl, hur försiktig man än är, en viss hälsofara? Och det är ju väldigt stigmatiserat, och fortfarande olagligt, vilket betyder att man måste gå och smyga med det, vilket jag personligen hade tyckt var väldigt drygt iallafall. Man kan hävda att det är omoraliskt att stödja distributörer m fl... Plus att det är segt att ha speciella substanser man måste ta med jämna mellanrum, jag tycker själv t ex att det är lite småjobbigt att jag har ett piller jag måste ta en gång om dagen som jag måste hålla reda på året runt.
I Sverige ja. Inga filmstjärnor bor här. I USA får du det du vill ha på recept så länge du har lite $$$. Inte heller olagligt att gå runt med grejer i systemet, det är i princip bara i Sverige det är det. Bland annat därför vi har högst överdosrelaterade dödsfall per capita i den västerländska världen. Ingen hemlighet.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 09:48   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
I Sverige ja. Inga filmstjärnor bor här. I USA får du det du vill ha på recept så länge du har lite $$$. Inte heller olagligt att gå runt med grejer i systemet, det är i princip bara i Sverige det är det. Bland annat därför vi har högst överdosrelaterade dödsfall per capita i den västerländska världen. Ingen hemlighet.
Likt förbaskat säger filmstjärnorna ”min kropp i senaste Avengers-filmen var resultatet av fyra timmars träning per dag och kycklingfilé varannan timme” när de blir intervjuade av Jimmy Fallon. Ingen vågar gå ut med att man är dopad. Stigmatiseringen är väldigt stor där också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 09:52   #26
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Nej. Det är vanligt att få testo utskrivet. Det handlar om att få sin egen prestation att se bättre ut än vad den är och promota en hälsosam livsstil.

Precis som att tour-de-france-cyklare inte säger att dom sitter och pumpar blod ut och in ur sina kroppar inför loppen och att Ronnie Coleman sa att han gick på "dat dere celltech".

Tror du till exempel Simeon Panda, Mike O'Tren och andra nattybuilders är natty för dom säger det också?


Sorry, men så ser inte verkligheten ut. Du blir inte som Mike O'Tren för att du köper hans grodägg.


PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 10:05   #27
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nej. Det är vanligt att få testo utskrivet. Det handlar om att få sin egen prestation att se bättre ut än vad den är och promota en hälsosam livsstil.

Precis som att tour-de-france-cyklare inte säger att dom sitter och pumpar blod ut och in ur sina kroppar inför loppen och att Ronnie Coleman sa att han gick på "dat dere celltech".

Tror du till exempel Simeon Panda, Mike O'Tren och andra nattybuilders är natty för dom säger det också?


Sorry, men så ser inte verkligheten ut. Du blir inte som Mike O'Tren för att du köper hans grodägg.
Du missförstod mig. Jag tror inte att de är natty. Jag pratar om att de måste sitta och ljuga om sitt dopande i tv.

Precis som att killen som gjorde Bigger, stronger, faster ljög om sin doping under flera år för sina föräldrar, trots att det var i USA. Och när han väl erkände så började hans mamma gråta. Doping är väldigt stigmatiserat även i det stora landet i väst, även om stigmat väl börjar luckras upp.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 11:16   #28
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Men då det handlar om att inte bara tjäna ihop till sitt levebröd utan även tjäna rätt bra på det genom sin fysik tror jag många, jättemånga, är redo att ta risker och smyga med det.
Skulle säga att anledningen till att t.ex de flesta professionella idrottsmän inte dopar sig är för att de blir testade. Den ekonomiska vinningen av att vara dopad och därmed lite bättre än alla andra är en enorm lockelse, för att inte tala om vad kändisskapet är.

Youtube testar vad jag vet inte sina kreatörer. Inte heller Hollywood. Och vem fan bryr sig egentligen? Det går alltid rykten om att den och den skådisen dopade sig inför den rollen osv. Det är ju bara rykten och det har i princip aldrig skadat någons karriär vad jag vet? Som PureWhey skriver, de får det utskrivet och det sker under läkares kontroll. Det är inget de kommer att åka dit för. Och i slutändan är det INGEN som bryr sig om Hugh Jackman har dopat sig eller inte, uppenbarligen! Och han kan sitta på Jimmy Fallon och säga att detta är resultatet av 5 timmars träning om dagen och en diet uteslutande bestående av ekologisk kycklingfilé - för det är säkert sant det OCKSÅ.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 12:06   #29
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av TommyBoy Visa inlägg
Ja. Undersök, samla fakta, dra slutsats.
Rimligtvis så borde studier ingå i att samla fakta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 12:58   #30
FyllSkalle
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 240
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag ser ofta samma argument gällande huruvida filmstjärnor är dopade eller ej — ”vad skulle de tjäna på att inte dopa sig?” Jag vet inte om jag köper argumentet; har inte alla människor rätt bra skäl att inte dopa sig? Doping innebär väl, hur försiktig man än är, en viss hälsofara? Och det är ju väldigt stigmatiserat, och fortfarande olagligt, vilket betyder att man måste gå och smyga med det, vilket jag personligen hade tyckt var väldigt drygt iallafall. Man kan hävda att det är omoraliskt att stödja distributörer m fl... Plus att det är segt att ha speciella substanser man måste ta med jämna mellanrum, jag tycker själv t ex att det är lite småjobbigt att jag har ett piller jag måste ta en gång om dagen som jag måste hålla reda på året runt.
Jag är väldigt övertygad om att doping i Hollywood är väldigt vanligt när rollen kräver muskler och bra fysik.

https://www.youtube.com/watch?v=7FnwuG06kRI


https://www.youtube.com/watch?v=rdERmhRQeYU&t=482s
__________________
"Det är aldrig försent att ge upp"
"Man skall aldrig förvänta sig något , för då blir man bara besviken"
"Är det för bra för att vara sant-Då är det inte sant"
FyllSkalle är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)