Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-01, 15:03   #31
skattefusk
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 213
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vet inte hur det är med användning på skalpen, men när hårsäckarna har mognat till ''terminal'' hår i ansiktet så stannar håret för evigt när man lägger av med minox. Tog själv ett avbrott tidigt och var borta i flera veckor, hände absolut ingenting med de svarta hår som utvecklats. Finns dessutom massa exempel på folk som lagt av i ett par år och inte förlorat någonting
Nix, när man slutar använda Minoxidil så får man håravfall. De ytor som tidigare var hårfria kommer i princip bli hårfria igen.

Senast redigerad av skattefusk den 2017-09-01 klockan 15:04.
skattefusk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 15:07   #32
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av skattefusk Visa inlägg
Nix, när man slutar använda Minoxidil så får man håravfall. De ytor som tidigare var hårfria kommer i princip bli hårfria igen.

27. Will I keep my new growth?
From what we've seen, most people do keep their growth. What people seem to lose is vellus hair that did not transition into terminal while on minox. What can you do about this? To counter this, some users have decided to stay on minox for more than 6 months allowing more time for remaining vellus hairs to turn terminal. This should be done at your own discretion. We have members who have been off of minox for over a year and kept all of their gains because they went terminal.

http://imgur.com/a/880LO
Här kan det läsas om skillnaden mellan ett slut av användning i ansiktet och på huvudet.

Denna fråga ställs dagligen i facebook-gruppen ''Minox Beard Spot'' som har över 40.000 medlemmar och är den största myten om minox.

Senast redigerad av smerk den 2017-09-01 klockan 15:08.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 15:18   #33
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Det finns inga preparat som fixar din skallighet, det är endast transplantation som kan lösa det. De medel som finns fördröjer endast och eller mildrar håravfallet. När du slutar med produkterna kommer du enligt all tillförlitlig information tappa det som möjligen kan ha fördröjts av preparaten. Dyra produkter med halvkasst resultat som dessutom har en hel del bieffekter.

Ska man göra något så är det transplantation om man har tur att håravfallet är såpass godartat att dina donator ytor har tillräckligt med grafts för att täcka upp förlusten och fortfarande ha bra med densitet kvar i donatorområdena.

Transplanterar du när du inte redan har tappat allt det hår du enligt din genetik ska tappa så kommer du ha kvar det transplanterade håret vilket kan se för jävligt ut.
Du har dessutom ärrbildning att tänka på, antingen ett långt streck i nacken eller hundratals små vita prickar av ärr där dina hårsäckar har tagits ifrån vid transplantation.

På vissa syns dom mycket, på vissa syns dom inte alls.
Man kan micropigmentera dessa och även andra delar av huvudet, alltså taturera in färg så du får en illusion av hårstubb. Kan ge bra resultat för vissa.

Turkiet är rekommenderat för transplantation pga pris och kvalitet. Ta dock inte de billigaste skitställena, det är löpande band och inte kvalitet som eftersträvas där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 15:49   #34
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Så går det när man missbrukar kreatin.
Har kreatin en negativ effekt för hårväxten på huvudet? :o

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2017-09-01 klockan 15:51.
r3mpuh är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 15:54   #35
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Har kreatin en negativ effekt för hårväxten på huvudet? :o
Det ökar dht nivån, så teoretiskt ja, om du nu har ärftligt anlag för tunnhårighet. Men finns väl inget bevis för det.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 19:49   #36
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Finns generisk finasteride för övrigt, som nästan inte kostar någonting.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 22:17   #37
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Vill lägga in en liten varning här ifall nån snubblar på denna tråd. Rekommenderar nog att man funderar efter ordentligt innan man tar beslutet att börja med finasterid. Jag använde i 10år men lade ner i somras. Hade inga bieffekter jag kan säkert koppla ihop med finasterid medan jag använde, men de kom nu efteråt istället. Har nu haft testikelvärk i några veckor. Verkar vara väldigt vanlig bieffekt när man lagt av. Tänk er känslan när pungen kläms åt just så det börjar smärta. Tänk sen att det aldrig släpper utan ligger kvar 24/7 vecka efter vecka. Har inte besökt nån läkare än om just det här men från alla diskussioner om problemet jag läst så finns det ingen säker förklaring eller botemedel. Kan vara prostatan som hindrats växa under kuren så den håller nu på att ta igen sig. Har ingen lust att hoppa på medicinen igen som botemedel med risk att sabba nåt ännu mera. Så mitt råd efter min erfarenhet; hålls till andra medel eller raka. Hålls borta från finasterid.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)