Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-04-09, 22:11   #42766
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Lawl, man får leta jorden runt med lykta för att hitta något så patetiskt som "9 out of 10 times"-ursäkten. Men det är väl lite den dumstolta mentaliteten som krävs för att vara en elitfighter, aldrig någonsin tvivla på sig själv oavsett vad. Vi svenskar skulle behöva mer av det generellt.

Här är vad Rumble sade, rätt magstarkt för en kvinnomisshandlare:

Citat:
Ursprungligen postat av Rumble
I'm big on respect in this sport, so I give it and expect it back. Some ppl can't handle a ass whooping like a man. You loss to Jon you talked trash after, you loss to me and you talk trash now After showing respect at first.
So this is dedicated to you from me and that 6 out of 7 days...
Like I said I need only one to end your life and career @alexthemauler
I never showed you any disrespect ever and now you say this.
That's some low class stuff right there if any class at all
Happy #TBT Alex
Och sedan en bild när Alex för stryk.

Senast redigerad av cero den 2015-04-09 klockan 22:17.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:18   #42767
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Det är lite synd, Alex brukar komma bra överens med fighters han möter, vilket är en av anledningarna till att han är så likeable. Samtidigt kan det ju vara positivt ur ett marketing-perspektiv för en eventuell rematch.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:20   #42768
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Är ju en sak å tänka det för att behålla ett starkt psyke och en helt annan sak att säga det
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:44   #42769
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Rumble är väl känslig eftersom han är mitt i ett training camp. så förmodligen lätt roidrage av han.


























mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:51   #42770
spoonchest
Registered User
 
spoonchests avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Östeföss
Inlägg: 893
Därför att: "Jag fick stryk för att han är en bättre fighter än mig, och skulle vi gå en match igen så kommer jag att förlora".. inte är något en vettig tävlingsmänniska skulle slänga ur sig. I synnerhet inte en fighter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Dem som som gör det där lilla extra är dem som sen får höra att dem har bra gener av dem som inte gör det
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 23:09   #42771
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Daniiiel Visa inlägg
Är ju en sak å tänka det för att behålla ett starkt psyke och en helt annan sak att säga det
Om man säger något tillräckligt många gånger blir det verklighet.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 23:19   #42772
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Om man säger något tillräckligt många gånger blir det verklighet.
lol true that!
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 23:57   #42773
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av spoonchest Visa inlägg
Därför att: "Jag fick stryk för att han är en bättre fighter än mig, och skulle vi gå en match igen så kommer jag att förlora".. inte är något en vettig tävlingsmänniska skulle slänga ur sig. I synnerhet inte en fighter.
Personligen har jag mer respekt för en fighter som säger: "Han var bättre än mig den kvällen, jag ska ta med mig läxorna från den förlusten och komma tillbaka som en bättre och mer komplett fighter." Det går bra att uttrycka att man kommer vinna framtida fighter utan att säga sånt där, vilket blir lite extra fånigt när man blivit knockad i första ronden.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 00:28   #42774
Derbel McDillet
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 38
Nä detta var inte kul läsning. Fattar att han försöker kaxa smått när han vill åt en titelmatch men vad fan håller han på med nu? Han är ju redan i läget att om han vinner mot Glover och kanske en till mot nån topp 5 så får han säkert sin rematch. Finns ingen anledning att snacka skit i nuläget, kommer nog inte ge honom en ny titelchans fortare men eventuellt en grudge-rematch mot Rumble. Visserligen är det kanske smart att börja bråka med Rumble ifall Rumble faktiskt tar bältet.

"Jag kan absolut slå honom men ibland går det inte som man vill" hade låtit bra mycket bättre. Personligen tror jag Alex tar Rumble en av två dagar.
Derbel McDillet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 01:57   #42775
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Jag tror att det är lite svårt att föreställa sig vad fighters går igenom. Han förlorade ändå framför 30 tusen svenskar, på ett brutalt sätt, i en fight där han var favorit (iaf i alla svenskars ögon). Det var ju på vippen att han lade av med mma överhuvudtaget, så det är väl ett sätt som han kan rationalisera bort förlusten på. Även om det är lite tråkigt att han låter som en brasse.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 11:15   #42776
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Jamie Varner öppnade upp om sina hjärnskador på förra avsnittet av MMA hour. Enligt hans neurolog ska han ha haft över 30 hjärnskakningar, och trots det ville han inte avboka den sista matchen. Varner berättade även att han oftast inte kan komma ihåg om han tvättat håret eller inte när han står i duschen och liknande saker i vardagen, jävligt skrämmande. 30 år gammal..
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 11:30   #42777
arthax
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Tidigare bodde jag där, nu bor jag här
Inlägg: 1 644
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Jamie Varner öppnade upp om sina hjärnskador på förra avsnittet av MMA hour. Enligt hans neurolog ska han ha haft över 30 hjärnskakningar, och trots det ville han inte avboka den sista matchen. Varner berättade även att han oftast inte kan komma ihåg om han tvättat håret eller inte när han står i duschen och liknande saker i vardagen, jävligt skrämmande. 30 år gammal..
What?! hemskt!

Har för mig att det finns en gräns i hockey för hur många hjärnskakningar man får ha innan karriären är över. Finns det något sånt inom MMA?

Visst fick väl Goodrigde också något besked om förväntad Alzheimer eller liknande?

Tragiskt.
arthax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 12:14   #42778
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Dana själv har väl sagt att han säger nej till äldre fighters som börjar svikta.

Arrangörerna borde ta mer ansvar, så bra betalar det inte ifall man inte är på p4p hype train listan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 17:27   #42779
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Finns ett enormt mörkertal vad gäller hjärnskador inom fullkontaktsporter. Om du åkt på en hård smäll och sedan känner dig yr och har ont i huvudet ett par dagar så kan det mycket väl vara en lätt hjärnskakning, och dessa undersöks inte ens alltid eftersom att atleterna är så dumstolta och tror att det är en del av att vad som krävs för att vara alfa.

UFC och comissionerna verkar inte vara så oroade, de lät ju Varner tävla med 30 hjärnskakningar och extrema kognitiva problem i bagaget. Maynard fick ett nytt kontrakt efter 3 KO-förluster osv.

Ang Varner säger han dock att minnet blivit bättre sedan han slutade ta smällar, men hjärnan kommer knappast återhämta sig helt.

Senast redigerad av cero den 2015-04-10 klockan 17:29.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 17:35   #42780
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
När vi ändå är inne på det negativa, vad fan är Crocop/Gonzaga för huvudmatch egentligen? Speciellt när man har Manuwa mot Blachowicz, en polsk som bara förlorat 1 av sina senaste 14 matcher, på samma kort. Jag förstår att de vill mjölka ur varenda droppe ur dessa två veteraner innan de går i pension, men är det verkligen smart långsiktigt? Matchen lär vara extremt ful. Mirkos topp är så långt passerad att det inte ens är roligt.

Har man köpt biljetter för att få se sin första gala och huvudmatchen suger lär man gå därifrån med en sur smak i munnen oavsett om resten av kortet är bra.

Senast redigerad av cero den 2015-04-10 klockan 17:38.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)