Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-13, 11:28   #31
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
En enda som sticker ut i storlek. Kan finnas flera men isåfall sköter de inget annat kring träningen för att det skulle ge nåt resultat.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 17:42   #32
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Dopningen har gått ner i åldrarna. Det är inte ovanligt att 10-åringar dopar sig. I alla fall i USA.
Inte ovanligt? Även om det hänt mer än en gång ”i USA” så är det nog extremt ovanligt.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 17:44   #33
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Inte ovanligt? Även om det hänt mer än en gång ”i USA” så är det nog extremt ovanligt.
Jag tycker inte det är konstigt. När jag var 10 ville jag ha snygg kropp med minst lika stor frenesi som nu. Jag var väl 6-7 när jag började förbanna min ölmage och önska att jag såg ut som en He-Man-gubbe.

Det lustiga är att tioåringarna kan få tag i det, dock. Har svårt att se hur det ska gå till utan en välvillig (?) storebror eller förälder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 17:53   #34
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Inte ovanligt? Även om det hänt mer än en gång ”i USA” så är det nog extremt ovanligt.
Var en undersökning som länkades på kolo för inte så länge sedan från Grub som hade ett underlag på ~160k ungdomar från USA.

Var något liknande med 10 procent som svarade att de hade provat steroider innan de fyllt 10 år. Sedan minns jag inte procentsatserna för de andra åldersgrupperna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 18:10   #35
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Var en undersökning som länkades på kolo för inte så länge sedan från Grub som hade ett underlag på ~160k ungdomar från USA.

Var något liknande med 10 procent som svarade att de hade provat steroider innan de fyllt 10 år. Sedan minns jag inte procentsatserna för de andra åldersgrupperna.
Vad tror ni skulle hända om vi skickade ut en sådan undersökning till alla ungdomar som inte har testat steroider, vad blir procentsiffran då? 9? 0?

Senast redigerad av poppen11 den 2018-03-13 klockan 18:14.
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 20:52   #36
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Undrar vilka gym i USA som tillåter 10 åringar att träna där.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 21:33   #37
Klagarn
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 198
Många många...att sätta ett stick i stjärten är inte svårt.

Att ha stenkoll på kosten däremot är det få som klarar av. Det är där det brister för de flesta.
Klagarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 09:14   #38
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Inte ovanligt? Även om det hänt mer än en gång ”i USA” så är det nog extremt ovanligt.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5476735/
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 09:40   #39
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Klagarn Visa inlägg
Många många...att sätta ett stick i stjärten är inte svårt.

Att ha stenkoll på kosten däremot är det få som klarar av. Det är där det brister för de flesta.
Och för att inte tala om hur enkelt det är att slänga i sig ett par piller per dag. Och hur otroligt enkelt det är att få tag på.
Jag tror det är fler som använder men som det inte märks på, än det är som använder som faktiskt sticker ut på något vis.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 11:27   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tror många använder AAS inte för att bli stora heller, utan för att minska kroppsfett (man kan banta utan att tappa muskler i samma utsträckning), för att känna sig yngre och fräschare, eller rentav för den psykologiska effekten (eufori och högt självförtroende).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 12:55   #41
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 040
Jag tycker att det känns väldigt märkligt. Jag som inte alls varit i kontakt med "roids" eller tränat med de som använt. Har bara hört historier om vissa personer och någon som tagit förr som erkänt och sådär. Men hur får ni reda på alla dessa? Så många är öppna med det åt er?

Jag har aldrig ens blivit testad, skulle kanske ta det som en komplimang, men det räcker att se på mina blygsamma ökningar för att se att så inte är fallet.
Ribcage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 13:10   #42
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Jag tycker att det känns väldigt märkligt. Jag som inte alls varit i kontakt med "roids" eller tränat med de som använt. Har bara hört historier om vissa personer och någon som tagit förr som erkänt och sådär. Men hur får ni reda på alla dessa? Så många är öppna med det åt er?
Jag har inte ens hört historier, om du syftar på historier om personer som man är mer eller mindre bekant med eller vet vem/vilka det är. Skulle jag vilja dopa mig skulle jag stå helt handfallen och inte veta var jag skulle vända mig.

Till saken ska dock tilläggas att jag alltid har tränat på "snälla" gym, mestadels Friskis. Det har inte varit några råa ställen med idel enorma snubbar. Det spelar väl in. Det spelar väl även in att jag under mina 10 år på gym inte har varit den mest sociala personen.

Har man spenderat tid på ett annat sorts gym förstår jag att man kan ha en helt annan bild av doping-utbredningen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 13:12   #43
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Jag tycker att det känns väldigt märkligt. Jag som inte alls varit i kontakt med "roids" eller tränat med de som använt. Har bara hört historier om vissa personer och någon som tagit förr som erkänt och sådär. Men hur får ni reda på alla dessa? Så många är öppna med det åt er?

Jag har aldrig ens blivit testad, skulle kanske ta det som en komplimang, men det räcker att se på mina blygsamma ökningar för att se att så inte är fallet.
Det fetmarkerade, har man varit i "branschen" länge så lär man sig känna igen prepparna, självklart har man fel ibland men det är svårt att dölja fysiska effekter och den fina utvecklingskurvan man får när man sköter det bra.

Jag tror ingen är så dum i Sverige att de är öppna med vad de tar till ens nära vänner, det är väl om man tränar tillsammans och är väldigt nära.
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 13:14   #44
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Jag tycker att det känns väldigt märkligt. Jag som inte alls varit i kontakt med "roids" eller tränat med de som använt. Har bara hört historier om vissa personer och någon som tagit förr som erkänt och sådär. Men hur får ni reda på alla dessa? Så många är öppna med det åt er?
Det beror nog helt och hållet på i vilka kretsar man rör sig i (tränar, tävlar osv).

Man kan med gott samvete konstatera att majoriteten av de som tävlar i kroppsbyggning eller vissa (inte IPF) styrkesporter brukar AAS. Och umgås man med folk som pysslar med AAS så kommer det per automatik förr eller senare på tal.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 13:16   #45
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Om man tränat i årtionden på byggargym och började träna på tiden det var lagligt att använda steroider lär man känna folk. Och folk känner folk. Efter ett tag vet folk om man är pålitlig att prata om saken med.

För några månader sedan började jag prata med en fitnesstjej som stod på crosstrainern bredvid min och det dröjde inte länge innan hon glatt beskrev sitt upplägg och vad hon använde.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)