Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-12, 21:45   #16
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Tyvärr inte...
Det är bra,bara undrar.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 21:51   #17
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Dock handlade frågan om folk på gymmet och inte i din bekantskapskrets.
Aha, så mina icke-tränande vänner som dopar sig för skojs skull räknas alltså inte.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 21:56   #18
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Är det lika mycket kontroller på gymmen fortfarande som när polisen var på hugget?
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 22:32   #19
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Aha, så mina icke-tränande vänner som dopar sig för skojs skull räknas alltså inte.
Nej.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Köttis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 22:46   #20
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Oj, efter att ha spenderat flera år i Norge, tränat på 2 av de kändaste byggargymmen i Oslo där 90% tävlar, har tävlat eller har planer på det, använder I princip alla doping. Det pratas öppet om det, säljs och ingen bryr sig eftersom Norge för några år sedan tillåtit privat bruk.

Ni skulle bli förvånade över hur många som faktiskt använder, trots att det inte märks överhuvudtaget. Vet inte hur många jag snackat med som berättat vad dem går på och vilka doser, men som trots det fått skrattretande dåliga resultat.

Senast redigerad av Maximal den 2018-03-12 klockan 22:49.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 22:48   #21
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ingen aning, pratar aldrig med folk på gymmet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 22:55   #22
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Oj, efter att ha spenderat flera år i Norge, tränat på 2 av de kändaste byggargymmen i Oslo där 90% tävlar, har tävlat eller har planer på det, använder I princip alla doping. Det pratas öppet om det, säljs och ingen bryr sig eftersom Norge för några år sedan tillåtit privat bruk.

Ni skulle bli förvånade över hur många som faktiskt använder, trots att det inte märks överhuvudtaget. Vet inte hur många jag snackat med som berättat vad dem går på och vilka doser, men som trots det fått skrattretande dåliga resultat.
Blir väl lurade antagligen.Fake.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 23:02   #23
sailorman
Registered User
 
sailormans avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 86
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Ni skulle bli förvånade över hur många som faktiskt använder, trots att det inte märks överhuvudtaget. Vet inte hur många jag snackat med som berättat vad dem går på och vilka doser, men som trots det fått skrattretande dåliga resultat.
Detta är min bild av det också!

Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Blir väl lurade antagligen.Fake.
Tror snarare det är en blandning mellan övertro på AAS och att folk inte sköter träningen och kosten. Att få tag på äkta AAS är inte svårt nu för tiden.

Senast redigerad av sailorman den 2018-03-12 klockan 23:04.
sailorman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 00:46   #24
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Blir väl lurade antagligen.Fake.
Tror det handlar mer om gener, otillräcklig kost, dålig träning eller liknande. Många av dem som är på köper av varandra eller av en och samma säljare.

Röstar mest på gener. Vissa exploderar i storlek vecka efter vecka av lågdos och halvdan träning och vissa kör skrämmande höga doser och tränar så hårt de kan men växer fortfarande sämre än rena individer.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 07:05   #25
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Oj, efter att ha spenderat flera år i Norge, tränat på 2 av de kändaste byggargymmen i Oslo där 90% tävlar, har tävlat eller har planer på det, använder I princip alla doping. Det pratas öppet om det, säljs och ingen bryr sig eftersom Norge för några år sedan tillåtit privat bruk.

Ni skulle bli förvånade över hur många som faktiskt använder, trots att det inte märks överhuvudtaget. Vet inte hur många jag snackat med som berättat vad dem går på och vilka doser, men som trots det fått skrattretande dåliga resultat.
Va? Man kanske skulle åka på byggarsemester till Norge.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 08:16   #26
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Det är bra,bara undrar.
Därav min rena men klena lekamen...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 08:25   #27
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Jag har uppfattningen (eller mer förhoppningen?) att roidandet gått UPP i åldrarna. Eller så är det att jag själv har blivit gammal och pratar mer med äldre än jag gör med ungdomar. Jag vet folk i 40, 50 och 60-års åldern som roidar. Som kanske har tävlat eller inte ens det.

Edit: Det är något visst, nån slags coolhetsfaktor i att en gubbe på 63 roidar för att han vill bygga muskler och bli starkare.

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2018-03-13 klockan 08:27.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 09:08   #28
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Dopningen har gått ner i åldrarna. Det är inte ovanligt att 10-åringar dopar sig. I alla fall i USA.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 09:12   #29
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Va? Man kanske skulle åka på byggarsemester till Norge.
Vilket var exakt anledning till många svenskar som jobbar och bor i Norge. Många yngre jag lärde känna som stannade kvar just för att dem hoppat på och börjat kura, och inte tyckte det kändes lika säkert att åka tillbaka till Sverige och fortsätta.

Idag ser lagen annorlunda ut dock och mer lik Sverige, men Norge år fortfarande långt mer liberala när det gäller doping och droger rent generellt.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 09:38   #30
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Då ska vi se... Jag har ingen misstänkt men ett par "möjliga". Den största snubben på gymmet skulle väl kunna gå på något, men han är mest stor, långt ifrån hård. Han har dessutom ett gäng år på nacken vad gäller styrketräning så det är långt ifrån osannolikt att han skulle ha kunnat träna sig till sin styrka ren. Har inte noterat så mycket mer från hans sida än reps på 130 kg i snedbänk. Sen finns det ett par yngre killar med rätt bra fysiker, men det stannar också där, vid rätt bra.

Min gissning får bli två-tre. Det finns ett par okej fysiker och typ inget i styrkeväg. Jag kände mig liksom tvungen att berätta för min kompis att "det var en kille som reppade på 190 kg i knäböj!", det var en "stor händelse" på gymmet.

Det är ett F&S, men ett bra sådant. Bra utrustning och träningsmöjligheter vilket man tycker borde locka starka personer.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)