Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-23, 20:06   #1141
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Republikanerna visar sitt rätta ansikte:

https://www.realclearpolitics.com/vi...re_a_nazi.html

CNBC två dagar sedan:

Neo-Nazi Arthur Jones wins Republican nomination for Illinois congressional seat

Citat:
Neo-Nazi Arthur Jones has won the Republican nomination for one of Illinois' congressional seats.

Jones, a Holocaust denier and self-described former leader of the American Nazi Party, won the nomination by running as the sole candidate in Tuesday's GOP primary for the 3rd District outside Chicago.
Hobbes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-23, 20:24   #1142
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Republikanerna i detta område, generaliserande att påstå det skulle gälla hela GOP
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-03-23, 20:37   #1143
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Republikanerna i detta område, generaliserande att påstå det skulle gälla hela GOP
Alla förstod det utom du?
Hobbes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-23, 20:38   #1144
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Alla förstod det utom du?
Kanske så

men då du skriver svepande så skrev jag som jag gjorde. inte min direkt mening att göra dig stött
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-03-23, 20:56   #1145
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Kanske så

men då du skriver svepande så skrev jag som jag gjorde. inte min direkt mening att göra dig stött
Ingen fara. I stort tycker jag fortfarande att det är anmärkningsvärt att Republikanerna låter detta ske. Lokalt eller inte. Det är en skrämmande utveckling. I Sverige (bor i Canada) kallas väl SD för nazister - I USA låter man en fullblodig Nazist bli vald.
Hobbes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-23, 21:02   #1146
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Ingen fara. I stort tycker jag fortfarande att det är anmärkningsvärt att Republikanerna låter detta ske. Lokalt eller inte. Det är en skrämmande utveckling. I Sverige (bor i Canada) kallas väl SD för nazister - I USA låter man en fullblodig Nazist bli vald.
Håller med dig, tycker det är anmärkningsvärt att en person med de åsikterna kan bli vald, oavsett vad han i övrigt tycker borde han vara diskvalificerad ifrån denna positionen

Han var dock ensam representant för partiet som ställde upp i den kretsen, ser inte i länkarna hur många som röstade på honom.

Ser även ut som att GOP kommer försöka ställa en oberoende mot honom för att ta platsen


"Mr. Jones, 70, unsuccessfully sought the nomination five times before, and his victory on Tuesday was a foregone conclusion after the Republican Party failed to draft another candidate to enter the race against him.

“Even if only myself and my wife voted for me, I’d win the primary because the Republican Party screwed up big time,” Mr. Jones said in an interview."

"A spokesman for the Illinois Republican Party said those dollars would be used to support an independent candidate in the November general election. Party leaders are in talks with several potential candidates, the spokesman said, but have not yet decided which one to endorse."

https://www.nytimes.com/2018/03/20/u...-illinois.html

Senast redigerad av Magnus N den 2018-03-23 klockan 21:06.
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-03-23, 21:04   #1147
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Håller med dig, tycker det är anmärkningsvärt att en person med de åsikterna kan bli vald, oavsett vad han i övrigt tycker borde han vara diskvalificerad ifrån denna positionen

Han var dock ensam representant för partiet som ställde upp i den kretsen, ser inte i länkarna hur många som röstade på honom.

Ser även ut som att GOP kommer försöka ställa en oberoende mot honom för att ta platsen
Det är vad mina Amerikanska vänner säger oxå. Karl hycklar liksom inte med vart han står!
Hobbes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-24, 01:14   #1148
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Alla förstod det utom du?
Nä, du skrev "republikanerna visar sitt rätta ansikte" som om det gällde majoriteten.

Vad skriver du när isis hyllar terrordåd? "Muslimerna visar sitt rätta ansikte?"
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-24, 02:05   #1149
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Nä, du skrev "republikanerna visar sitt rätta ansikte" som om det gällde majoriteten.

Vad skriver du när isis hyllar terrordåd? "Muslimerna visar sitt rätta ansikte?"
Blandar du ihop muslimer med islamister. De muslimer jag känner anser inte att isis är muslimer.

Sedan anser ju jag att republikaner är idioter. Ingen annan kunde ju stött Trump en mentalt sjuk människa att bli president.
Hobbes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-24, 03:00   #1150
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Blandar du ihop muslimer med islamister. De muslimer jag känner anser inte att isis är muslimer.

Sedan anser ju jag att republikaner är idioter. Ingen annan kunde ju stött Trump en mentalt sjuk människa att bli president.
De rebublikaner jag känner är inte nazister, och tycker inte nazister är republikaner. Trump är det bästa som hänt USA. Läs på lite.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-24, 08:02   #1151
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Blandar du ihop muslimer med islamister. De muslimer jag känner anser inte att isis är muslimer.

Sedan anser ju jag att republikaner är idioter. Ingen annan kunde ju stött Trump en mentalt sjuk människa att bli president.
Så blir det när två av de mest avskydda kandidaterna genom tiderna ställer upp och slåss om "vinsten".

Men att kalla republikaner överlag idioter är ju enbart , idiotiskt.
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-03-24, 08:07   #1152
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Så blir det när två av de mest avskydda kandidaterna genom tiderna ställer upp och slåss om "vinsten".

Men att kalla republikaner överlag idioter är ju enbart , idiotiskt.
Buuuuuhuuuu, ring timoat och gråt ut......
Hobbes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-24, 08:08   #1153
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
De rebublikaner jag känner är inte nazister, och tycker inte nazister är republikaner. Trump är det bästa som hänt USA. Läs på lite.
....och där slutade jag bry mig om att ens försöka utveckla diskussionen.
Hobbes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-24, 08:47   #1154
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Buuuuuhuuuu, ring timoat och gråt ut......
Så trevligt

Jobbigt när man inte kan generalisera , måste vara lätt när man kan idiotförklara personer/grupper och sedan inte behöva tänka
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-03-24, 11:04   #1155
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Så trevligt

Jobbigt när man inte kan generalisera , måste vara lätt när man kan idiotförklara personer/grupper och sedan inte behöva tänka
Speciellt när man tycker att det bara funkar åt ett håll också...
timoat är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)