Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-11-25, 11:53   #1
ArnoldOnLehmä
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: skogen
Inlägg: 2 006
toalettrenGöring

Eftersom jag har fobi mot toalettborstar så har min toalettstol i min lägenhet som jag bott i i 5 år ändrat färg från porslins vit till svart där nere i vattnet. Det går inte att göra nåt åt med milda produkter som såpa, wc rent och dyl. Har för mig att det ska finnas nåt ämne som kan råda bot på det här men tror inte det var helt lagligt att använda i avlopp.

Så har ni några tips på rengöringsmedel som kan funka eller ska jag hoppas på att hyresvärden byter ut den utan kostnad. I värsta fall får jag väl betala en ny. Har sagt upp lägenheten så det börjar bli lite panik.
__________________
Lyssna på SaunaGhouls!!! http://www.myspace.com/saunaghouls

nya journalen
http://<br /> http://www.kolozzeum....ad.php?t=86344
ArnoldOnLehmä är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:08   #2
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Köp en ny toaborste & gummihandskar om du har fobi mot toalettstädning. Applicera därefter rikligt med toarent i toan & skura den ordentligt ren. Spola. Klart. Är det fortfarande inte rent så kan du hälla dit en rejäl skvätt klorin ( blekande) & borsta igen...


Din hyresvärd kommer knappast att byta ut toaletten då du försummat städningen genom att inte hålla den ren i 5 års tid... Det räknas inte som normalt slitage.


Eller så kan du leja bort flyttstädningen till en städare.
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:15   #3
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Lyssna på lillgrabben..

Själv är jag bara äcklad
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:18   #4
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Känns som om talesättet att ju längre man skjuter upp något desto värre blir det osökt kryper fram i tankarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:24   #5
Dumleman
ett tuff text
 
Dumlemans avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 3 632
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Känns som om talesättet att ju längre man skjuter upp något desto värre blir det osökt kryper fram i tankarna.
Samma gäller för ugnh*lvetet. Finns det något drygare än att rengöra en helt nedsmuttsad ugn? Svar nej .
__________________
If you gonna be dumb you gotta be tough.
Dumleman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:27   #6
LexSinner
Registered User
 
LexSinners avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 495
Kan funka med diskmaskins tabletter för att få bort ev. kalk rester i toaletten.. Det är allt jag vet
LexSinner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:27   #7
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Dumleman
Samma gäller för ugnh*lvetet. Finns det något drygare än att rengöra en helt nedsmuttsad ugn? Svar nej .
Vafan...blev ju tvungen att gå och rengöra muggen trots att den redan var relativt ren pga denna tråden tvinga mig inte att göra ren ugnen med!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:32   #8
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldOnLehmä
Eftersom jag har fobi mot toalettborstar så har min toalettstol i min lägenhet som jag bott i i 5 år ändrat färg från porslins vit till svart där nere i vattnet. Det går inte att göra nåt åt med milda produkter som såpa, wc rent och dyl. Har för mig att det ska finnas nåt ämne som kan råda bot på det här men tror inte det var helt lagligt att använda i avlopp.

Så har ni några tips på rengöringsmedel som kan funka eller ska jag hoppas på att hyresvärden byter ut den utan kostnad. I värsta fall får jag väl betala en ny. Har sagt upp lägenheten så det börjar bli lite panik.
Först måste jag säga blä.

Sen skulle jag nog ta en stor jävla klump med svinto...Köra ner det med ett skaft av något slag och gnugga bort det.

Ugnen gör man rent på 2 röda med Svinto.

Jag älskar svinto. :love:
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:40   #9
Juliette
Hobby huligan.
 
Juliettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Melbourne, USA
Inlägg: 799
Egentligen är varken svinto eller klorin bra i längden, de förstör ytan och på så sätt sätter sig mera smuts där, och det blir mer att hålla efter och dessto svårare blir det, och så sätter det sig ännu mera, så det blir en ond cirkel..

Men det klart, du ska ju flytta därifrån så du behöver ju bara låta det vara fint när det flyttar... om du har gjort det mer svårstädat i framtiden så är det ju ingenting du behöver lida av
Juliette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:43   #10
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av Juliette
Egentligen är varken svinto eller klorin bra i längden, de förstör ytan och på så sätt sätter sig mera smuts där, och det blir mer att hålla efter och dessto svårare blir det, och så sätter det sig ännu mera, så det blir en ond cirkel..

Men det klart, du ska ju flytta därifrån så du behöver ju bara låta det vara fint när det flyttar... om du har gjort det mer svårstädat i framtiden så är det ju ingenting du behöver lida av

Porslinsytan i Arnolds toa är säkert jättefin!



( Det är väl de i runda slängar 2 tum tjocka, "mörka & doftande" beläggningarna som skyddar själva tronen )
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 13:04   #11
Juliette
Hobby huligan.
 
Juliettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Melbourne, USA
Inlägg: 799
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben
Porslinsytan i Arnolds toa är säkert jättefin!



( Det är väl de i runda slängar 2 tum tjocka, "mörka & doftande" beläggningarna som skyddar själva tronen )
I bet!
Juliette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 13:23   #12
Nils.R
Klär i skinnrock
 
Nils.Rs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 1 340
citronsyra funkar,låt det vara i där i några timmar
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
LOL, du vet så väl vad du skall göra med vägkonen.
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300


Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
Nils.R är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 12:37   #13
gladiatorerna1
Banned
 
Reg.datum: Jul 2002
Inlägg: 1 227
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldOnLehmä
Eftersom jag har fobi mot toalettborstar så har min toalettstol i min lägenhet som jag bott i i 5 år ändrat färg från porslins vit till svart där nere i vattnet. Det går inte att göra nåt åt med milda produkter som såpa, wc rent och dyl. Har för mig att det ska finnas nåt ämne som kan råda bot på det här men tror inte det var helt lagligt att använda i avlopp.

Så har ni några tips på rengöringsmedel som kan funka eller ska jag hoppas på att hyresvärden byter ut den utan kostnad. I värsta fall får jag väl betala en ny. Har sagt upp lägenheten så det börjar bli lite panik.

Använd clorin, det bleker. Men var mycket försiktig så att duinte spiller det på golvet.
gladiatorerna1 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)