Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-21, 12:05   #106
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
+9% på 25m. Om han är lika mycket långsammare över 100m, och man antar att sprintern springer på ca tio sek blankt så skulle det motsvara precis under 11 sek. Skulle gissa att han ligger där nån stans, men skulle nog kunna bli snabbare med lite specialicerad träning.

Senast redigerad av Jocke67 den 2018-01-21 klockan 12:06.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 12:26   #107
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Det är självklart att en som Ronaldo som är elit i världens största idrott kan klara 200 i en maxböj. Det är inte ens särskilt tungt. Känns som det är många gymnissar är butthurt i denna tråd
Ja, många verkar förvånansvärt kränkta av antydningar att Ronaldo skulle vara bättre än dem på deras egen hemmaplan (gymmet), när han bara är en simpel bollspelare
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 13:03   #108
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Det är självklart att en som Ronaldo som är elit i världens största idrott kan klara 200 i en maxböj. Det är inte ens särskilt tungt. Känns som det är många gymnissar är butthurt i denna tråd
Det är inte helt självklart för mig. Inte det minsta orimligt, men långt ifrån självklart.

Är det självklart att han klarar 150 i bänkpress också?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 13:40   #109
Bigggie
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Ja, många verkar förvånansvärt kränkta av antydningar att Ronaldo skulle vara bättre än dem på deras egen hemmaplan (gymmet), när han bara är en simpel bollspelare
Märkt det också Framför allt bland de som mestadels 'tränar för styrka' och inbillar sig att de minnsann är så djävulskt grova om de bara deffade. 'Så såg jag ut när jag var 16-17', 'Strandpojke'.

Nej, för att under deras lager av späck finns desto fler lager av späck och under det vätska och möjligen under allt detta flabb ett litet litet uns av muskelmassa. Och då är det en flyktig muskelmassa som kommer ryka all världens så fort de börjar deffa. I alla fall så som de tränar, med sina maxningar och toalett-f'låt 'paus' böjar mm.

För som Grub skrev, problemet är inte att bli lika grov som CR eller lika rippad, det är att bli både och.
Bigggie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 13:49   #110
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Folk som inte tränar och folk som tar steroider verkar ha en gemensam oförståelse för hur svårt det är att bygga muskler.
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Märkt det också Framför allt bland de som mestadels 'tränar för styrka' och inbillar sig att de minnsann är så djävulskt grova om de bara deffade. 'Så såg jag ut när jag var 16-17', 'Strandpojke'.

Nej, för att under deras lager av späck finns desto fler lager av späck och under det vätska och möjligen under allt detta flabb ett litet litet uns av muskelmassa. Och då är det en flyktig muskelmassa som kommer ryka all världens så fort de börjar deffa. I alla fall så som de tränar, med sina maxningar och toalett-f'låt 'paus' böjar mm.

För som Grub skrev, problemet är inte att bli lika grov som CR eller lika rippad, det är att bli både och.
Jag tänkte skriva (igår) att ett tredje fall, till Wain's exempelpersoner, är precis som du skriver, Bigggie. Att tjocka personer överskattar hur mycket muskelmassa de har och tror de (t.ex) behöver deffa ner till 90 kg för nå likvärdig form som CR. När i själva verket de kanske behöver deffa ner till 75 kg (och ser mindre ut än CR). Väldigt vanligt och lätt att överskatta sin muskelmassa och vikttapp som krävs för bli hård, när småfet.
__

Om han böjer 200 kg? Beror helt på vad för böj. Kvartsböj? Ass-to-grass? Hög stångplacering helt outrustat? Kvartsböj med bälte och knälindor?
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:34   #111
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Det är självklart att en som Ronaldo som är elit i världens största idrott kan klara 200 i en maxböj. Det är inte ens särskilt tungt. Känns som det är många gymnissar är butthurt i denna tråd
Ronaldo skulle bli totalt mos under en stång med 200 kg ifall han ens försöker göra något som liknar en knäböj. Att 200 kg "inte ens skulle vara tungt" säger väl mer om hur insnöad du är på lyftning?
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:37   #112
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Ronaldo skulle bli totalt mos under en stång med 200 kg ifall han ens försöker göra något som liknar en knäböj. Att 200 kg "inte ens skulle vara tungt" säger väl mer om hur insnöad du är på lyftning?
Fast det kan du väl inte heller vara säker på? Ronaldo är väl inte mycket tunnare än de mer fettfria elittyngdlyftarna? Förstår inte riktigt hur man kan uttrycka sig tvärsäkert åt något håll här.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:52   #113
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Jag har minst tilltro till de som uttalar sig tvärsäkert om saker som tex detta ämne (Ronaldos maximala knäböj) som man rimligen (om man inte sitter inne med annan i info och tex har sett honom styrketräna) inte kan annat än gissa och spekulera. Har väl inget att göra med att vara kränkt att göra om man tror att han inte böjer 200kg.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 16:14   #114
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Fast det kan du väl inte heller vara säker på? Ronaldo är väl inte mycket tunnare än de mer fettfria elittyngdlyftarna? Förstår inte riktigt hur man kan uttrycka sig tvärsäkert åt något håll här.
Nej, jag gissar bara. Men Att Ronaldo skulle böja snäppet under vad killarna på sm gör tror jag helt enkelt inte på. Det är en sak att böja lite på knäna med laddad stång och en helt annan att göra en riktig böj.

Ett böjmecka som kolozzeum borde ju vara fullt av personer som böjer minst 2,5 gånger kroppsvikten. Jag kommer på Ceejay. (Kanske?)
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 17:21   #115
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Tycker man att det är kul att nörda ner sig i elitidrottares fysiska kapacitet så finns det massor av statistik från NHL och NBA. De gör fys-tester inför varje säsong och resultatet är offentligt. Orkar inte googla men finns på internet.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 17:33   #116
Bigggie
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 21
Vem bryr sig om vad han böjer

Frågan var hur man ska träna för att se ut som CR och den är redan besvarad. Och inte är det som den där långa killen gör för övrigt. Han med den stora rumpan.
Bigggie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 17:46   #117
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Vem bryr sig om vad han böjer

Frågan var hur man ska träna för att se ut som CR och den är redan besvarad. Och inte är det som den där långa killen gör för övrigt. Han med den stora rumpan.
Hur är det inte vem menar du ?
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 18:01   #118
Bigggie
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 21
Jag minns tyvärr inte riktigt namnet.

Men av vad jag kommer ihåg hur han ser ut, så det är en lång kille med ett långsmalt ansikte och där hårflikarna börjar dra sig uppåt sakta vilket kanske inte är så kul i den åldern för han ser ung ut. Otroligt stark är han!
Bigggie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 18:19   #119
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Jag minns tyvärr inte riktigt namnet.

Men av vad jag kommer ihåg hur han ser ut, så det är en lång kille med ett långsmalt ansikte och där hårflikarna börjar dra sig uppåt sakta vilket kanske inte är så kul i den åldern för han ser ung ut. Otroligt stark är han!
Jag antager att du är grovast i byn, eller hur?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 19:24   #120
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Jag minns tyvärr inte riktigt namnet.

Men av vad jag kommer ihåg hur han ser ut, så det är en lång kille med ett långsmalt ansikte och där hårflikarna börjar dra sig uppåt sakta vilket kanske inte är så kul i den åldern för han ser ung ut. Otroligt stark är han!
Försök kolla på din högra knoge. Misstänker du kan ha namnet intatuerat där.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)