Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-18, 15:14   #1
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
I vilken ordning förlorar ni fett på kroppen?

Jag vet, nu kommer säkert en smart jäkel komma och säga, "höhö, men fettcellerna i kroppen krymper ju över hela kroppen, höhö, inte som de kommer i turordning höhö". Men nu snackar vi vad du ser i verkligheten, i spegeln. I vilken ordning förlorar du kroppsfettet över kroppen under en diet? Uppge kön också.

Kön: Man
Ordning:
När jag är riktigt fet, uppåt 20% KF, lagrar jag en hel del flabb på magen. Det här flabbet försvinner först vid diet, väldigt snabbt faktiskt, vilket får mig att tro att även vätska ansamlas lättare där. När flabbet försvinner är magen mer platt, kanske ser man en liten antydan av övre delen av magmusklerna.

När det flabbet är borta, tar det en väldans tid innan jag ser ytterligare förbättringar i spegeln. Det är för att mina love handles på baksidan av kroppen börjar krympa härnäst, och de lagrar mer fett än man kan tro. Brukar ta ett par veckor innan man inte längre kan greppa tag i handtagen, och då börjar det minsann hända grejer i andra kroppsdelar.

Nu börjar jag se mer definition på magen, rutorna börjar sjunka fram. Man börjar se separationer på axlarna och benen. Sedan fortsätter det ganska jämt från den punkten framåt, inga lika tydliga whoosh-effekter som i början.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 15:30   #2
Wilshere
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 117
Tappar snabbare vid bröstområdet och armarna samt låren men känns som att jag har väldigt enkelt att lägga på mig vid röven och magen och där tar det även tid att försvinna.
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 15:36   #3
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Det (enda?) som syns överlägset mest på mig är magen och handtagen, och de ser i princip lika stora ut vid 75kg som 82kg (187cm lång) vilket gör det rätt tråkigt att deffa.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 17:06   #4
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
1. Överkroppen släpper först och lagrar minst, speciellt framsidan.
2. Sen släpper ansiktet så att jag ser ut som Skeletor relativt tidigt i en viktnedgång, STOR skillnad i ansiktet mellan 10% och över 15% folk reagerar verkligen kraftigt på just det och oftast inte positivt.
3. Sen släpper överkroppens baksida.
4. Rumpan släpper i en ganska jämn takt, men jag sätter den som 4 eftersom den lagrar mer än överkroppen.
5. Allra sist släpper benen, låååååååångsamt. Jag lagrar nog mest på benen och rumpan, men det är en ganska jämn fördelning av fett över hela kroppen, däremot så släpper benen absolut sist, när jag redan är krisptorr på överkroppen.

Det kan vara lite frustrerande med benen, men jag ska inte klaga, hade ju varit värre om det var tuttarna eller magen som släppte sist,
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 07:29   #5
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Sist är mina love handles i alla fall

Typ mage först. och bröst.
Sen börjar ben, armar och ansikte haka på
Lovehandles är fortfarande kvar efter 3 månader och 19kg så vi får se när det släpper...

Senast redigerad av Carlzzon85 den 2020-08-21 klockan 07:31.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 08:15   #6
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Ryggen och armarna först, är betydligt mer definierad där än på framsidan. Sen benen. Sist bröst och mage. Kan ha bra detaljer på ryggen men samtidigt slät som en säl på framsidan.

Ger intrycket av att man är i bättre form än man är när man har kläderna på, eftersom armarna som oftast är det som syns, ser mer definierade ut.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 09:15   #7
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Ansiktet blir som en skelettzombie innan magrutorna kommer fram.

I princip 100% säger att jag är fulare när jag är i form...
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 10:10   #8
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Kön: Man

Ordning:
1. Överkroppen, närmare bestämt magen. Har så länge jag kan minnas haft synliga magrutor. Så fort jag märkt att jag ätit för lite så märker jag det på min magmuskulatur. Djupet mellan rutorna kommer fram mer och mer.
2. Resten av överkroppen, ryggen kommer nog först efter magen.
3. Benen. Släpper fettet ganska sent där.
4. Ansiktet. Jag håller av något märklig anledning alltid mest späck i anletet. Även på en låg fettrpocent, där jag ser ådror på nedre delen av magen, ser jag lite "plufsig" ut i ansiktet tycker jag. Men jag har aldrig heller vägt över 80kg på 189 cm, så vet inte riktigt hur jag skulle sett ut om jag vore fet på riktigt.
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-09, 13:17   #9
Yip_man
Registered User
 
Yip_mans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Dalby
Inlägg: 1 019
1.ansikte
2.rygg
3.armar
4.mage
__________________
Who am I

Yip Man's Träninsdagbok
Yip_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-09, 15:15   #10
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 262
Tyvärr sitter fettet väldigt ojämnt. Blir värre med åren tycker jag (närmar mig femtio). Har alltid haft ett ganska smalt ansikte som förvärras när jag går på diet.
Däremot tycks ansiktsfettet inte försvinna så fort så länge dieten är långsam.

Det mesta sitter på magen och midjan. Ser annars rätt deffad ut, har t ex split mellan de två bicepsbukarna året runt, t om kan skönja en tre-split på biceps.
Man kan skönja magrutor och obliques.

Börjar magrutorna synas på allvar, ser jag ut som ett skelett i ansiktet och folk tycker att jag ser sjuk ut. Då har jag fått en "julgrans-hårdhet" på triceps som man ibland ser hos tävlande. Men vad gör det när magen aldrig vill bli väldigt hård.

Jag inser att jag inte vill se sjuk/döende ut bara för att magrutorna ska vara vassast och därför försöker jag satsa mer på att se frisk ut, kanske ha liite lovehandles, men ändå skönja magrutorna. Ha bra volym men inte vara fet.

Jag gillar hans fysik :

https://tyngre.se/wp-content/uploads...A-1024x683.jpg

Senast redigerad av Uncle Joe den 2020-10-09 klockan 15:16.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-09, 23:21   #11
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
1 Armar
2 Axlar
3 Rygg
4 Ben
5 Mage
6 Rumpa
7 Ansikte

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 13:19   #12
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Bröstet ser jag skillnad ganska tidigt under diet. Mina bröstmuskler blir betydligt mer definierade. Serratus träder fram samt obliquerna. Efter det brukar jag se på låren, framför allt framsida. Sen lats/rygg, armar och sist midja och nedre delen av magen. Har nog aldrig varit under 8-9% KF så jag vet inte vad som händer under det sen.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 14:14   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Ansiktet blir som en skelettzombie innan magrutorna kommer fram.

I princip 100% säger att jag är fulare när jag är i form...
+1, jag håller mig själv lönnfet bara för att slippa tjat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 09:28   #14
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Det sista för mig verkar vara ryggfettet i alla fall hahaha
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 15:21   #15
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Benen först iaf sedan är det ganska jämt tror jag sidfettet är det som är kvar sist, men det är kanske är där jag har mest också trots att det syns mer på mage och chipsisar.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)