Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-10, 11:53   #46
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Längre personer kommer ju alltid vara större, bara det att många av de långa inte har lika imponerande proportioner
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 12:06   #47
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
han är dock dopad
Och yates var ren? Hahahhahah
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 22:02   #48
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Hittar du en övning där du får bra kontakt och är stark så är det den övningen som du ska prioritera.


Min uppfattning är att biceps inte är en komplex muskelgrupp där det behövs blanda in så mycket övningar. Jämfört med t.e.x rygg/ben.


Jag gillar intensitets ökande principer. Som dropset, superset och myoreps.

Förutom vanlig traditionell styrketräning så har svarat bra på ehrling wahlgrens armprogram och occlusion träning.


Däremot får jag vara mer återhållsam med triceps träningen beroende på hur mycket pressövningar jag kör. Min högra armbåge har en tendens att klaga.

Senast redigerad av An Iron Soul den 2020-01-10 klockan 22:05.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 10:07   #49
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 209
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplan Visa inlägg
Står en person på 170cm och 43cm armar bredvid en person på 190cm med 50cm armar skulle den kortare personens armar se löjligt små ut. Korta personer behöver inte ytterligare en handikapps-regel i styrketräningsvärlden.
Av kommentaren förstår jag att du fet och rätt oaptitlig att beskåda. Lär dig att läsa först innan du speglar hela din personliga touch...
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 12:28   #50
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Av kommentaren förstår jag att du fet och rätt oaptitlig att beskåda. Lär dig att läsa först innan du speglar hela din personliga touch...
Trampade han på en öm tå? Känns som att någon har komplex för sin kortvuxenhet..
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 14:17   #51
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 209
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Trampade han på en öm tå? Känns som att någon har komplex för sin kortvuxenhet..
En till som är bara stor och fet ...

Nu skrev jag något om relationer och hur saker och ting uppfattas visuellt i proportionerna.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 15:05   #52
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
En till som är bara stor och fet ...

Nu skrev jag något om relationer och hur saker och ting uppfattas visuellt i proportionerna.
Haha personangreppen haglar verkligen från dig idag. Nu sysslar jag främst med konditionsträning. Så är varken eller, medellång och rätt smal snarare.

Du kanske ska hålla dig borta från internetforum om du har ett så känsligt ego.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 15:24   #53
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Haha personangreppen haglar verkligen från dig idag. Nu sysslar jag främst med konditionsträning. Så är varken eller, medellång och rätt smal snarare.

Du kanske ska hålla dig borta från internetforum om du har ett så känsligt ego.
Kortisar kan träna hur mycket de vill. Tyvärr kan de inte träna sig längre, och det syns att vissa tyvärr är oerhört bittra över det.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 17:02   #54
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 209
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Haha personangreppen haglar verkligen från dig idag. Nu sysslar jag främst med konditionsträning. Så är varken eller, medellång och rätt smal snarare.

Du kanske ska hålla dig borta från internetforum om du har ett så känsligt ego.
Antar att jag spikar rakt i din kista om jag förstår dig rätt, stor och fet eller bara fet.

Nu tänkte jag hålla mig till ämnet Kort kille 46,5 cm och lång kille säger sig att ha 55 cm biceps, inte Arnold som påstod det utan Weider.

__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 18:43   #55
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Grymma pecs och armar. Gissar på att deras ryggar inte är like imponerande med dagens standard. Och vem bryr sig om ryggen egentligen, dem passen jag tränar rygg tänker jag ibland för mig själv att vad fan håller jag på med....borde träna pecs och armar istället.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 19:41   #56
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 209
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Grymma pecs och armar. Gissar på att deras ryggar inte är like imponerande med dagens standard. Och vem bryr sig om ryggen egentligen, dem passen jag tränar rygg tänker jag ibland för mig själv att vad fan håller jag på med....borde träna pecs och armar istället.
Pecs:

Back:
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 20:51   #57
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Det är maxpump i avsedd muskel som gäller för mig, som för alla muskelgrupper. Förhållandevis lätta vikter som sas görs tyngre via utförandet. Mycket peak contraction, kort vila och 20set biceps och 20set triceps. Detta genomförs enligt nuvarande schema på lördagar.

Som Anders försöker förklara så handlar det mycket om proportioner, storlek mot längd men också leder, midja osv skapar ju den totala symmetrin.

Jag är 175cm kort och har en pytteliten arm på endast 40cm, dock inga komplex varken för längden eller armen.

bild: https://www.instagram.com/p/B7LJ6GCHYKs/
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 21:15   #58
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Kortisar kan träna hur mycket de vill. Tyvärr kan de inte träna sig längre, och det syns att vissa tyvärr är oerhört bittra över det.
Tydligen. Hade hade varit klädsamt om de var bittra i sin ensamhet.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 21:36   #59
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Little guy still jacked af!!




Alyssa Kiessling
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 06:52   #60
Flygplan
Registered User
 
Flygplans avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 475
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Av kommentaren förstår jag att du fet och rätt oaptitlig att beskåda. Lär dig att läsa först innan du speglar hela din personliga touch...
Grym analys av min fysik genom mina två rader text. Skickligt, bara om det inte vore för att jag håller mig på lågt % kroppsfett året runt. Ditt märkliga försök till påhopp som svar på ett ganska harmlöst inlägg säger verkligen en hel del, och DÄR kan vi prata om spegling av personlig touch.

Men efter att ha läst dina inlägg genom alla år på forumet så är jag van vid att du bara sprutar ut en massa smörja. Jämt och ständigt. Det är imponerande hur någon kan skriva så pass mycket, med sådant självförtroende och ändå hela tiden ha fel om det mesta.
Flygplan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)