Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-24, 10:49   #16
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Sedan får man väl ej glömma de närbesläktade serierna som Amazon planerar, om man nu lite grovt räknar in vissa scifiserier som "fantasyaktiga" också (nära nog att få vara med i denna tråd).

Citat:
Ringworld, based on the classic 1970 novel by Larry Niven, is about a man named Louis Gridley Wu who is enlisted by an alien species to participate in an expedition to locate a mysterious object in space. After crash-landing on the massive construct, he and his crew have to find a way to escape. The novel is followed by several direct sequels, and fits in Niven’s much larger “Known Space” setting, which provides Amazon with a plenty of options for an expansive show. The Syfy Channel originally optioned the novel in 2004, and again in 2013, but nothing came of those efforts.

Snow Crash will be an adaptation of Neal Stephenson’s classic cyberpunk novel, which follows Hiro Protagonist, who delivers pizza by day and by night is a warrior in the virtual reality world Metaverse. He’s sucked into a plot as a computer virus begins to infect players in the virtual world, and has to track down the people behind it. Stephenson’s novel is a huge, influential work when it comes to the field of virtual reality, and with an adaptation of Ernie Cline’s novel Ready Player One on the way, Amazon seems poised to capture that interest.

Finally, Amazon also appears to be moving into the realm of comic books with an adaptation of Lazarus, based off of a comic by Greg Rucka (who helped create the CW’s Supergirl and Arrow, as well as Netflix’s Jessica Jones). That story is about an alternate future in which the world is divided into 16 rival families, who employ a specialized assassin known as Lazarus to help stop uprisings and wars.
Den första är jag väl mest intresserad av, men får erkänna att jag inte (ännu) har läst böckerna.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 10:53   #17
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Har fortsatt tveksamheter kring Cavills unga utseende i Witcher, men får väl hoppas att lite makeup gör han mer lik Geralt så som jag vill att han ska se ut från typ Witcher 3 ^^

Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 10:59   #18
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
The Dark Tower ska ju för övrigt handla om boken som tog upp de yngre åren. Det var väl bara i Wizards and Glass (bok 4) det utspelade sig?

Den yngre Roland samt Randal Flagg är ju castade redan i alla fall:
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 14:08   #19
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Vi som läst Wheel of Time hade ju troligtvis alla av oss ett jäkla meck att hålla reda på alla karaktärer. Det var en hög med huvudkaraktärer men hur många sidokaraktärer som helst.

En översikt över karaktärer i kronologisk ordning (spoilervarning). 2782 karaktärer listade där. Let the casting hell commence.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 14:35   #20
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Sedan får man väl ej glömma de närbesläktade serierna som Amazon planerar, om man nu lite grovt räknar in vissa scifiserier som "fantasyaktiga" också (nära nog att få vara med i denna tråd).



Den första är jag väl mest intresserad av, men får erkänna att jag inte (ännu) har läst böckerna.
Ringworld tror jag att jag läst för länge sedan. Är det den där storyn där en lite grupp av utvalda (bland annat en tigermänniska!) får tag i nån typ av speciellt rymdskepp och ska utforska nån spejsad rymdsation och del hela urartar i nåt slags politiskt spel som har att göra med upptäckten av "interstelära rymdresor". Typ...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 14:37   #21
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
The Dark Tower ska ju för övrigt handla om boken som tog upp de yngre åren. Det var väl bara i Wizards and Glass (bok 4) det utspelade sig?

Den yngre Roland samt Randal Flagg är ju castade redan i alla fall:
Ska tvserien ha nånting gemensamt med den katastrofdåliga filmen de släppte i fjol? Eller är det ett fristående projekt?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 14:51   #22
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ska tvserien ha nånting gemensamt med den katastrofdåliga filmen de släppte i fjol? Eller är det ett fristående projekt?
Helt frikopplat från skräpfilmen.

http://collider.com/the-dark-tower-t...s-cast-amazon/

Citat:
Miraculously, the Dark Tower TV series is still happening at Amazon—albeit as more of a reboot than a continuation of the film franchise. The long-in-the-works Stephen King adaptation finally came to fruition in 2017, after previous efforts by directors like J.J. Abrams and Ron Howard failed to coalesce. The resulting film found Idris Elba in the lead role of Roland Deschain and Matthew McConaughey as the villain Walter Padick aka the Man in Black, but ultimately director Nikolaj Arcel’s film—which “remixed” King’s sprawling book series—failed to impress critics or audiences.

The idea was for the film to spur a three-movie franchise, with two seasons of a TV series filling in the gaps. Said TV series is still at go at Amazon, but instead of filling in said gaps, it appears the show is just a total reboot of The Dark Tower from the ground up.
sam-strike-the-dark-tower-tv-series


Per Variety, actor Sam Strike (Nightflyers) has been cast in the Dark Tower pilot as Roland Deschain, while Jasper Pääkkönen (BlacKkKlansman) will play The Man in Black. The series will be an origin story, telling how Roland first became the gunslinger and recounting his initial encounter with the villainous Man in Black.

The show is said to be a “more faithful” adaptation of King’s sprawling book series, and former The Walking Dead showrunner Glen Mazzara is onboard to executive produce and serve as showrunner. MRC is producing, but there’s no mention of Ron Howard’s Imagine Entertainment, which had previously tried to set the TV component up at HBO when Howard was going to direct the movies.
Jag har inget emot att de tar upp Rolands yngre år först, men hoppas att det följer någon slags kronologisk ordning då så att själva huvudstoryn kommer som en uppföljande TV-serie efteråt, då en TV-serieadaptation på den skulle kunna bli så jäkla bra. Det är en av mina favoritserier någonsin.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 15:50   #23
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Helt frikopplat från skräpfilmen.

http://collider.com/the-dark-tower-t...s-cast-amazon/



Jag har inget emot att de tar upp Rolands yngre år först, men hoppas att det följer någon slags kronologisk ordning då så att själva huvudstoryn kommer som en uppföljande TV-serie efteråt, då en TV-serieadaptation på den skulle kunna bli så jäkla bra. Det är en av mina favoritserier någonsin.
Ja det är en riktigt bra bokserie. Skönt att de verkar klippt alla band till filmen.

Problemet med att göra tvserie (eller film) av ett sådant mastodontverk är att ifall man försöker följa böckerna hyfsat väl så kommer man vara tvungen att göra 20 säsonger eftersom det finns så mycket att nysta i där. Och långa tvserier har en tendens att bli kassa efterhand. Så kanske är det bättre att man ändå gör sin egen version av alltihop och klipper bort en massa grejer. Risken är ju då iofs att de som läst böckerna kommer hata tvserien eftersom den inte följer kanon.

Jag vet inte riktigt vad jag hoppas på.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 17:20   #24
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380



Feta rustningar i Witcher
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 18:07   #25
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Sagan om paksenarrion vill jag se. Som filmer!
Stark kvinnlig huvudrollsinnehavare!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 18:44   #26
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Har fortsatt tveksamheter kring Cavills unga utseende i Witcher, men får väl hoppas att lite makeup gör han mer lik Geralt så som jag vill att han ska se ut från typ Witcher 3 ^^

Har typ aldrig gillat honom som skådespelare. :/ Geralt borde gestaltas av någon lite ädre. En grövre Mads Mikkelsen?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 18:48   #27
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Hade kunnat tänka mig Anson Mount som Geralt faktiskt, men hoppas de kan få Cavill att passa in
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 19:45   #28
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Tycker att båda era förslag lät passande Mads Mikkelsen hade ju fått till den raspiga rösten bra också.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 19:46   #29
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ringworld tror jag att jag läst för länge sedan. Är det den där storyn där en lite grupp av utvalda (bland annat en tigermänniska!) får tag i nån typ av speciellt rymdskepp och ska utforska nån spejsad rymdsation och del hela urartar i nåt slags politiskt spel som har att göra med upptäckten av "interstelära rymdresor". Typ...
Citat:
The artefact is a circular ribbon of matter six hundred miles long and ninety million miles in radius. Pierson's puppeteers, the aliens who discovered it, are understandably wary of encountering the builders of such an immense structure and have assembled a team of two humans, a mad puppeteer and a kzin, a huge cat-like alien, to explore it. But a crash landing on the vast edifice forces the crew on a desperate and dangerous trek across the Ringworld.
Det lät ju rätt? Jag har som sagt inte läst den än. Det är väl konceptet som Halo är baserat på iaf?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 19:48   #30
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205



Det hade ju fan inte varit fel alltså... =/
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)