Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-14, 23:14   #1
milk
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 118
Post Never say I can't, Go BEASTMODE! - Calisthenics v1.0

Tjü boys and girl och vem fan som orkar lägga ner tid på att läsa denna journalen.


Jag har hängt här på kolo ett par år nu men inte varit den flitigaste med att skapa inläggs-statistik etc. Jag har velat ett par dagar om jag skulle starta en journal eller inte men nu sitter jag här och skriver ner skiten iaf. Så nu får ni stå ut med mig.


Så vem är milk???

Milk aka mjölk är 26 år och kommer från sköna Göteborg men bor sen 3.5 år tillbaka i STHLM. Jag har tränat ett bra tag hyfsat seriöst de senaste 4 åren och några år innan dess men det är på senaste jag börjat bli seriös.

Innan jag började gymma va jag en tanig jävel, sparris, men allt eftersom började jag lägga på mig och bli bitigare. Min botten punkt var dock precis när jag hade kommit till STHLM för då gick allt åt helvete.

Innan STHLM låg jag stabilt på ca 74 kg (på mina 174cm), men några månader innan flytten så fuckades mitt liv upp och jag slutade träna. Käkade bara skräp och en jäääävla massa snacks. Det hela fortsatte när jag flytta upp till STHLM och jag kan säga er att rikskuponger för 2 lax / varje månad från jobbet gjorde inte saken bättre.
Den stora lavetten kom när jag och min polare stack till SATS Odenplan för att gymma, ställde mig på vågen innan passet, 90 KG!!!!!

Jag gick av och ställde mig på vågen igen och igen och igen... Det blev ingen skillnad. Fanns väl lite muskler där under men fan inte 15 kg heller!

Jag hade och har fortfarande inte väg så mkt i hela mitt liv och hela jag var enorm, speciellt mitt ansikte och mage.
Hursomhelst, jag reggade mig här och började läsa runt, checkade bla "Deff - en guide" och allt möjligt. Jag hade lite koll på kost osv men hade aldrig behövt deffa/gå ner i vikt.
Det hela slutade med att jag hittade en ganska hard core diet, JS dieten aka Jordnötsmörs dieten.. Nu i efterhand va det inte det smartaste valet men hela setup:en passade mig då (iaf vad mitt dåvarande jag trodde):

Käka x gram JS varje dag baserat på kroppsvikt
Käka x gram Protte vajre dag -"-
Jag körde 3 split schema på gymmet
och en jävla massa cardio.
Totala kcal utan träning var 1800 kcal

Hur som helst, 8 veckor senare hade jag droppat 10 kg och landade på totala 80kg. Inget magiskt med det men jagvar nöjd med resultatet. Började dock göra ont i leder osv då det var en rätt slitsam diet. Ligga på -1000 kcal med 3 splitt schema och 3-5 cardio pass i veckan = KAOZ

Dock så har jag råkat ut för 2 skallskador de senaste 2 åren:

- krashade rakt in i ett berg med en downhill cykel när vi va i Åre 2011, klarade mig undan med hjärnskakning men har än idag spränghuvudvärk 24/7 ( tänk er att vara bakis 24/7, ungefär så). Va sjukskriven i över ett år och kom tillbaka till jobbet 100% i mars 2012.

- 1,5 månad sen svimmade jag på toan när jag stod och pissade, slutade med att jag slog i bakhuvudet 2 gånger i samma fall, in i duschväggen och i kaklet. Hamnade på sjukhus i 5 dagar och har en neurolog som ska undersöka skiten.


Sen så åkte jag på ryggskott 2 månader efter första skall-skadan


Så mina 2 senaste träningsår har varit jävligt tuffa faktiskt. Så fort jag nått bra resultat med deff, träning kondition etc så har det alltid hänt något. Jag körde rehab i 6 månader bara för att kunna träna sen första olyckan. Detta va sjukt frustrerande men det var nödvändigt.

Så vi ser nedan så är min tränings-stat jääävlig varierande.





Det ska tilläggas att jag hade två gymkort år 2012 så detta är inte helt rättvist pga jag tränade mer på det andra gymmet än på SATS, vars statstiken är tagen ifrån



Nu är jag trött på att vänta på bättre tider och oroa mig för huvud, kropp, knä och tå yada yada. Då jag bara kört styrketräning de senaste åren så tänkte jag att någon ny träningsform kan vara nice. Jag har sen 2 veckor tillbaka börjat med CALISTHENICS då det är något helt annorlunda jämfört vad jag tränat tidigare (ren styrketräning, lite crossfit - måste ju vara lite trendigt som alla andra och löpning).

Utöver min nya träningsform så har jag bestämt mig för att deffa. När jag började deffen så låg jag på 83.5 kg och har inte vägt mig sen dess. Jag tänkte väga mig nästa vecka för att kolla så allt går åt rätt håll bara. Ligger på ca 2200 kcal men käkar såklart mer om jag tränar 2 ggr om dagen etc då träningen kompenserar upp för detta. Måste ladda kolisar vid två tunga pass.



Så ni kanske undrar vad fan är CALISTHENICS ?

Detta klippet är ger en inblick i vad man gör/kan göra / vill göra etc.

http://www.youtube.com/watch?v=r4dR93bFXZ4

Då jag tidigare kört gym 5-6 gånger i veckan med att köra 1-2 muskelgrupper / pass så är mitt nya upplägg helt annorlunda. Nu kör jag tex träning 3 dagar, vila 1 dag, träning 3 dagar vila en dag etc. Jag mixar upp överkropp, underkropp och mage/core så att det ser olika ut varje vecka.


Då jag körde överkropp + cardio igår så körde jag abs/core idag på morgonen. Körde följande övningar

Situp:
0 kg x 15
0 kg x 15
0 kg x 15
0 kg x 15


Seated twist
3 kg x 20
3 kg x 20
3 kg x 20
3 kg x 20


In and outs
0 kg x 12
0 kg x 10
0 kg x 15


back raise
0 kg x 15
0 kg x 15
0 kg x 15


Toe Touch
0 kg x 15
0 kg x 12
0 kg x 12


Side Toe Touch (på varje sida)
0 kg x 10
0 kg x 10
0 kg x 10


Hanging Knee Raise
0 kg x 20
0 kg x 20
0 kg x 20


Planka
30 sek
30 sek
35 sek


Hanging Leg Raise
0 kg x 15
0 kg x 15
0 kg x 15



55 min senare var jag klar med övningarna. Ska tilläggas att jag körde Trigger Point på SATS i 30 min innan. VILKEN FUCKING SMÄRTA!!!

Om man är intresserad kan man läsa mer om det här (youtube länk). Trodde personligen det var bull men kan intyga att det är allt annat


Kommer slänga upp lite bilder på min nu varande form och även försöka slänga upp lite tidigare info på hur mkt/hur tungt jag körde på när jag discogymma

Då jag ska upp 0500 och köra ben innan jobbet imon måste jag få min recovery sleep.

Jag hoppas att ni inte förväntar er att ni ska få ut något vettigt i från detta för då kommer ni bli besvikna haha.


Salute!!!

Senast redigerad av milk den 2013-01-14 klockan 23:15.
milk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 05:33   #2
milk
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 118
Good morning ya'll!!

Fyfan va segt det är. Sovit som en jävla kratta (hur nu fan de sover) och försöker ladda upp med lite pre-frukost innan träningen :



Lite vanlig hederlig havregryns-gröt, ägg och en skvätt av MusclePharm's Assult

Nu måste jag kicka till tuben, hoppas ni får en grym dag peoples!


Ha det gött!
milk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 20:30   #3
milk
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 118
Jag va sjukt peppad efter jag hade käkat frulle part 1 och morgonens benpass blev som följande:

Knäböj (kroppsvikt)

0 kg x 15 reps
0 kg x 15 reps
0 kg x 15 reps
0 kg x 15 reps


Frontböj

20 kg x 15
20 kg x 15
30 kg x 15
30 kg x 15


Calf-raise (normal, inner, yttre - 7 reps på varje)

30 kg Vikt-Väst x 7 x 7 x 7
30 kg Vikt-Väst x 7 x 7 x 7
30 kg Vikt-Väst x 7 x 7 x 7
30 kg Vikt-Väst x 7 x 7 x 7


Walking Lunge

30 kg Vikt-Väst x 24
30 kg Vikt-Väst x 24
30 kg Vikt-Väst x 24
30 kg Vikt-Väst x 24



Single Leg Squat (var fett trött med 30 kg extra vikt! - antal rep på varje sida)

30 kg Vikt-Väst x 5
30 kg Vikt-Väst x 5
0 kg x 5
0 kg x 5



Jägarvila

30 sek
30 sek
30 sek


Swiss-ball leg curl

15 reps
15 reps
15 reps



Såhär kan det se ut när man langar den obligatoriska gympose bilden:


Senast redigerad av milk den 2013-01-15 klockan 20:32.
milk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 01:19   #4
milk
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 118
Shulululu!!

Idag har varit ett rätt keff jävla dag pga massa shit, tvekade mitt på dagen om jag skulle ta en vilodag eller inte. Slutade med att jag lirade basket i 1.5 timma för första gången på ca 10 år och det var fett jävla nice. Min wifey hade hookat ett par grymma korgbolls-skor till mig för ett litet tag sen och de var jävligt grymma (shout out till dig ). Fick blåsor under båda fötterna men det märkte jag inte för ens jag tog av mig dom och såg de nerblodade sockarna, tråkigt men life goes on. Kommer köra basket en gång i veckan bara för att det är så jävla rolig, så räkna med med basket updates.

Tror jag pajade högerfoten oxå för nu spränger den / värker som fan men det är inget som lite voltaren kan fixa.

Jag snackade tidigare om att jag skulle ge er lite stats på lite basövningar och annat skit när jag körde det, so here it comes.Då jag inte maxxat något det senaste året pga mitt hövve så tar jag med antal set och kilo jag körde på.

- Bänkpress: 6 x 80 kg ( tredje till fjärde bröst övning, körde 1-2 set)

- Knäböj 6 x 110 kg ( tredje ben övning och kunde köra 1 set, )

- Front-böj 6 x 60 kg ( även här tredje övningen in i passet )

- Marklyft 10 x 100 kg (här körde jag högreppare och körde totalt mellan 5-8 set på 100 kg)

- Stående vadpress ca 15 x maxvikt, testat cirka 10 olika vadpressar på olika gym och maxxar alla utan problem. Gud gav mig starka och köttiga vader tydligen.

- Dips har klarat att köra 10 reps 6 gånger efter ett nattpass med 10 sek vila mellan varje set. Har som mål att inom 1-2 månader klara 10 x 10 med 10 sek vila.

- Chins 15 x 3 utan några helst problem, nu ligger jag efter pga min skada men jag det fixar jag snart igen.

Thats about it folks! Då jag helt gått över till att köra enbart massa kroppsvikts övningar så är det dessa stats som gäller. Kommer givetvis riva av dessa övningar igen då jag planerar att köra mitt och en polares påhittade crossfit pass vilket innefattar många av dessa övningar. Kanske tom blir till helgen om jag har tur

Kommer även börja försöka mig på att lära mig göra en muscle up :

http://www.youtube.com/watch?v=qOCVo_gLoCo

För er som vet eller inte vet för den delen är det en sjuk jävla grej att göra. Det kommer ta ett tag men jag har inte bråttom.


DIET UPDATE

Om ni läst mina tidigare (två) inlägg så ligger jag och kör en diet på ca 2200 kcal och min start-vikt är 83.5 kg. Är redan inne på min 3:e vecka men har inte vägt mig ännu, tänker göra det nästa vecka för att se om jag behöver göra några justeringar. Siktar på 75kg inom 15 veckor, men det kan bli mer eller mindre om jag är nöjd med formen etc. Ska försöka gå ner 0.5 kg / vecka men jag har en känsla som säger mig att jag ligger högre men det får min kompis vågen berätta för mig. Jävlar va segt det är vissa dagar (no shit sherlock) men som tur verkar BCAA rädda mig/min hunger vilket är jävligt soft.


Tänkte avsluta med att visa dagens korgboll-skor:




Over and out.
milk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 00:14   #5
milk
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 118
Hallöj Blögg!!

Ni trodde kanske jag chilla hemma framför Borderlands 2 eller pillade bort tå-luddet igår för jag sa att jag skulle ha "vilodag" men det gick inte att slita sig från gymmet.

Då jag blev ledig från jobbet så mötte jag upp en polare så stack vi till SATS Sickla (där en städerska snodde ett tåg och lyckades komma längre än SJ gör i detta väder) och drog / ryckte i lite saker.
Han skulle köra sitt axelpass medans jag hade egentligen tränat klart allt jag skulle enligt mitt "3 dagars pass" men det blev lite ändå. Jag gjorde mest olika övningar för att öva upp min förmåga/teknik/stryka att kunna göra en Muscle Up och såhär blev det:

Cykel - 10 min

3 x 15 reps @ 15kg stång till axlar (värma trapsen)

Chins - 10/10/8/5 @ kv

TRX Muscle Ups - svår att förklara men kolla här www.youtube.com/watch?v=kq00C4AR9uI
- Övade upp min explosivitet och tekniken för kommande Muscle Up försök - körde säkert en 20-25 st sådana! Äckligt jävla jobbigt men fett jävla bra, va helt slut i baksida axlar och hela triceps.

Dips - körde ett 10 / 10 sek vila vilket resulterade i 3 set av 10 reps sen 2 set med 5 repstotalt 40 dips

Pullup - 10/8/6 @ kv

Strech


Passet overall va rätt nice och jag kunde köra på hårt med tanke på att jag tränade på frulle + PWO.
Efter passet stack vi och käkade strömming(!) med potatismos och rå-röda lingon på Erssons vilket va jävla gött.

Hann även med att riva av lite skidåkning @ Flottsbro på eftermiddagen, skid-nörd som man är så tar man varje chans man får och såhär kan det se ut



Smurfblå POC hjälm is the shit!

Idag har jag inte gjort annat än chillat faktiskt, varit fett skönt och få vila kroppen. Imon ska jag och tung-mannen (se bilden ovan) sticka till Spårvagnshallarna och köra crossfit övningar i en timma. Ska bli intressant för det va nästan en månad sen jag körde det senast


Nu ska jag lira lite Borderlands 2 så this is it.

Happy ending.


PS




DS
__________________
Snubben har skaffat sig en journal så klicka inte här
milk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 22:54   #6
milk
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 118
Då var det måndag igen och detta är den 4:e måndagen in på min diet. Då jag inte vägde mig första veckan utan andra, så var min startvikt 83.5 kg nypissad och go. Idag så visade vågen 81.1 kg vilket betyder att allt går åt rätt jävla håll så det är skönt
Har inte kört riktigt så mkt kardio som jag hade tänkt mig men det blivit mkt annat som basket, skidåkning, snowracer etc. Kommer fortfarande ligga på 2200 kcal och utvärdera om 1-2 veckor och om droppet är för stort, kommer jag lägga till ca 300-500 kcal i maten.

Då jag leker att jag har ett liv vid sidan om kolo så har jag inte uppdaterat här men nu ska vi slänga in lite stats:


LÖRDAG 19:e Jan - Crossfit

10 min uppvärning på bandet

Snatches
15 x 20 kg
15 x 20 kg
15 x 20 kg
12 x 30 kg
12 x 30 kg
12 x 30 kg
12 x 30 kg
12 x 30 kg


Kettlebell Swing

12 x 20 kg
12 x 20 kg
12 x 20 kg
12 x 20 kg
12 x 20 kg


Seated twits situps

24 x 4 kg
24 x 4 kg
24 x 4 kg
24 x 4 kg
24 x 4 kg


Wall-Ball Squats + Boxjump direkt efter ( ca 70-80 cm hög box)

15 x 3.5 kg + 12 jumps
15 x 3.5 kg + 12 jumps
15 x 3.5 kg + 12 jumps
15 x 6 kg + 12 jumps
15 x 6 kg + 12 jumps



TRX Muscle Up

5 x kv
5 x kv
5 x kv
5 x kv


Arm-gång - Failade efter 8 swing

Burpees direkt till chins

12 x kv Burpees och direkt 12 pull-ups på en stege i taket




Söndag 20:e Jan - Ben

Cykel till gym 2.5 km + 10 min uppvärmning på bandet


Knäböj (uppvärming)

15 x kv
15 x kv
15 x kv



Front-böj

15 x 20 kg
15 x 20 kg
15 x 20 kg
15 x 20 kg
12 x 30 kg
12 x 30
10 x 40 kg
10 x 40 kg


Single-Leg Squat i Smith-maskinen - höger/vänster

15 x kv
15 x kv
15 x kv
15 x kv


Stående vad-press

15 x 100 (plattor på maskinen)
15 x 100 (plattor på maskinen)
15 x 100 (plattor på maskinen)
15 x 100 (plattor på maskinen)



Walking dumbbell lunge

24 steg x 15 kg dumbbell
22 steg x 15 kg dumbbell
20 steg x 15 kg dumbbell



Swiss-ball leg curl (liggande med mecidin boll)

12 x kv
12 x kv
12 x kv
12 x kv


Cykel aka BatmoBike hem , 2.5 km



Måndag 21:a Jan - ABS/Core


Situps

15 x kv
15 x kv
15 x kv
15 x kv



Ryggresning i "ställning"

15 x kv
15 x kv
15 x kv
15 x kv



Hanging Knee Raise

20 x kv
20 x kv
20 x kv
20 x kv



Planka

30 sec x kv
45 sec x kv - 15 sec vila
30 sec x kv - 15 sec vila
15 sec x kv - 15 sec vila



Sit and hold - precis i mellanläget som känns som man ska ramla bakåt fast man håller upp sig med abs:en

30 sec
30 sec
30 sec



Side toe crunch

12 x kv
12 x kv
12 x kv
12 x kv



Hanging Leg Raise - Hänga i Chins-ställningen och försöka forma ett L med överkropp och benen rakt ut

20 sec
25 sec
25 sec


Bakåtlutande knä-resning på bänk - svår att förklara men tänk er att ni sitter på kanten på bänken och lutar er bakåt, går upp med kroppen och tar knäna inåt

15 x kv
20 x kv
20 x kv
25 x kv - FAIL



Efter träningen stack vi till Flottsbro (igen) och brände av 1-2 timmars åk i backen




Tisdag 22:a Jan(läs idag) - Överkropp

Wide Pullup

5 reps
5 reps
5 reps
5 reps
5 reps



Bicep Pullup

5 reps
5 reps
5 reps
5 reps



Breda armhävningar

12 reps
12 reps
12 reps
12 reps



Spider-walk pushup - En hand framför den andra och gå

10 reps
10 reps
10 reps
10 reps


Dips - va helt död i triccarna efter armhävningarna haha

10 reps
10 reps
10 reps



Dips on bar -

7 reps
7 reps
7 reps
6 reps - fail



Hold On bar - dra upp dig i pullup position - håll armarna/ biccarna i 90 graders vinkling och håll kvar

15 sec
15 sec
10 sec - drog mig upp och ner




TRX - Muscle Up


5 reps x kv
5 reps x kv
5 reps x kv



Diamond Pushup

10 reps
8 reps
6 reps
6 reps - FAIL



Pushup till fail - pallade bara 10 st


I morse körde jag även 35 min PW i mitt hüüd och hälsade på kylan och det var fett skönt.


Imon kommer jag lira korg-boll igen på min "vilodag", kanske slänger in ett pass imon får se.

Här kommer den obligatoriska korg-bolls skon som jag kommer haffa snart!

__________________
Snubben har skaffat sig en journal så klicka inte här
milk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 12:58   #7
milk
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 118
Hallöööj sluta aldrig göra knäböj!!

Vart jävla seg jävel på att uppdatera det senaste pga haft fett mkt att göra. Va nere i gbg en vecka och hann med 5 träningspass och sen har vi renoverat här hemma o skit. Sånt tar jävla tid men nu ska jag sluta lalla och börja munbajsa igen.


Jag kommer skriva in lite random pass jag kört tidigare men även dagens underbara ben pass. Va lite segt pga dålig frulle men ändå nöjd.

Fredag 5:e Feb

Benspark

15 kg x 20 reps
30 kg x 20 reps
45 kg x 15 reps
65 kg x 10 reps
85 kg x 6 reps
95 kg x 4 reps

Baksida ben curl

15 kg x 15 reps
25 kg x 12 reps
35 kg x 8 reps
45 kg x 6 reps
45 kg x 4 reps


Front Böj

20 kg x 12 reps
40 kg x 12 reps
60 kg x 8 reps
60 kg x 8 reps
80 kg x 6 reps
100 kg x 1 rep PB!!!!!!

Blev så jävla slut så jag blåste ur vaderna efteråt:

Vader i maskin där man lastar viktplattor

50 kg x 15 reps
90 kg x 15 reps
140 kg x 10 reps
180 kg x 8reps
210 x 6 reps


Sittande vadpress

35kg x 12 reps
35kg x 12 reps
35 kg x 12 reps


Vadpress i benpress maskinen

100 kg x 12 reps
110 kg x 10
110 kg x 10
120 kg x 10




Kommer lägga till andra pass jag kört ovanför senare ikväll men nu kör vi dagens benpass:

12:e Feb - BEN

Benspark

25 kg x 15 reps
35 kg x 15 reps
45 kg x 15 reps
65 kg x 8 reps
75 kg x 8 reps
85 kg x 4 reps ( lite sämre idag än förra gången men det funka)


Swiss-ball leg curl

20 reps
20 reps
20 reps


Knäböj

20 kg x 15 reps
50 kg x 12 reps
80kg x 8 reps
100 kg x 2 reps (fail)
100 kg x 4


Box jump + "niga med vikt" kallar ajg den haha

10 box jumps + 15 kg nigning
10 box jumps + 15 kg nigning
10 box jumps + 15 kg nigning


Vadpress i benpress maskinen

100 kg x 12 reps
110 kg x 10
110 kg x 10
120 kg x 10
__________________
Snubben har skaffat sig en journal så klicka inte här
milk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-13, 20:43   #8
milk
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 118
Är jag grym eller är jag grym på att uppdatera? Jag är nog grym.

Anywho, tränat på som fan de senaste veckorna och har ÄNTLIGEN bråkat klart med vågen när det kommer till min kroppsvikt över 80 kg. Imorse (nypissad/bajsad) så vågade inte vågen visa mer än 79.6 kg. Som en chef, jag vet.

Har hänt lite random shit med min träning, börjat köra ben 2 ggr i veckan tex och ändrat hela mitt träningsschema i princip. Även spelat viktig på en impedans-våg och fick 14.1 % i kroppsfett. Kommit överens om med en person att jag ska väga mig igen om 6.5 vecka för att se hur mkt jag cuttat ner.
Målet är såklart att komma under 10% även fast jag vet skitsnacket om att impedans-vågar inte är så pricksäkra. Men fuck it, jag har 10 / under 10 % som mål iaf.

Basketen håller jag i, även haffat 2 par jävligt pheta kicks om ni frågar mig:

Legenden, mannen, myten Charles Barkley Posite Max Area 72 edition:


Och tack vare min kvinna så äger jag numera dessa skor:



Dessa blev jag överraskad efter en tung helg i Vemdalen med massa offpist åkning och en jävla massa snö i kalsongerna. Big up till dig min wifey!! FYI dessa kicks sålde slut medans jag satt i en packa jävla Skoda Fabia med 8 stavar upp i ansiktet.

På lördag kickar jag och 7 pers till, till en stuga i Åre och ska spendera 5 skiddagar där. Kommer bli fett nice!!
__________________
Snubben har skaffat sig en journal så klicka inte här

Senast redigerad av milk den 2013-03-13 klockan 20:44.
milk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)