Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-01-17, 10:29   #39076
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Äntligen hemma, det gick bra med flygen till och från Manilla. Ambassaden var dock inte mycket till hjälp för mig.

Blev magsjuk med kvällen innan flyget, både jag och sambon, så var en jobbig hemresa med både stress för vulkan + kassa magar då man spytt typ 100 gånger innan flyget (Matförgiftning).
Är det som dom säger, att Manilla är en ganska sunkig och sketen stad som dom flesta ogillar? Var i Ph var ni mer?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 10:48   #39077
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Är det som dom säger, att Manilla är en ganska sunkig och sketen stad som dom flesta ogillar? Var i Ph var ni mer?
Jag kan inte säga så mycket av Manilla då jag bara var där en natt och bodde då på ett hotell nära flygplatsen. Var i Cebu, El Nido, Malapascau och Boracay utöver det. Bodde under en vecka i Pajac i Cebu, där var riktigt sunkigt och fattigt faktiskt. El Nido var bra, men hade förväntat mig mer, Boracay var bra. Vi hade dock otur att en tyfon svepte in över både Cebu, Malapascau och Boracay. Vi var i Cebu under tyfonen och två dagar senare åkte vi till Malapascau som var ganska förstört. Även Boracay var ganska förstört efter den tyvärr. Tyfonen Ursula var en kategori 3 cyklon/tyfon som slog ganska hårt på vissa ställen där under julafton.

Senast redigerad av Akerhage den 2020-01-17 klockan 10:50.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 10:54   #39078
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Kräksjuk på flygplats eller resa är nog min största rädsla
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 10:59   #39079
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag kan inte säga så mycket av Manilla då jag bara var där en natt och bodde då på ett hotell nära flygplatsen. Var i Cebu, El Nido, Malapascau och Boracay utöver det. Bodde under en vecka i Pajac i Cebu, där var riktigt sunkigt och fattigt faktiskt. El Nido var bra, men hade förväntat mig mer, Boracay var bra. Vi hade dock otur att en tyfon svepte in över både Cebu, Malapascau och Boracay. Vi var i Cebu under tyfonen och två dagar senare åkte vi till Malapascau som var ganska förstört. Även Boracay var ganska förstört efter den tyvärr. Tyfonen Ursula var en kategori 3 cyklon/tyfon som slog ganska hårt på vissa ställen där under julafton.
Ok tack. Har hört att Cebu uppskattas mer än Manilla.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 11:11   #39080
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Kräksjuk på flygplats eller resa är nog min största rädsla
Ja vi flög dessutom in i Cebu precis när tyfonen skulle slå till, eller någon timme innan, sen då vulkanutbrottet på hemvägen och magsjuka på det. Var ganska nojjig och stressad får jag säga =)
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 00:48   #39081
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Har det alltid varit så dyrt att besikta bilen? Känns som att det låg på runt 300kr för inte så länge sedan men ligger på 600(!!!)kr nu
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 07:09   #39082
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Nej, man höjde priset när det blev privat.

Men å andra sidan så går det snabbt att få en tid nu. Och lättare att boka. Så för den delen skull så lägger jag heller till pengar.

Det var löjligt lång väntan förr på en tid, och enormt långa telefon köer.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 06:40   #39083
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Nej, man höjde priset när det blev privat.

Men å andra sidan så går det snabbt att få en tid nu. Och lättare att boka. Så för den delen skull så lägger jag heller till pengar.

Det var löjligt lång väntan förr på en tid, och enormt långa telefon köer.
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 07:32   #39084
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Kräksjuk på flygplats eller resa är nog min största rädsla
Att tajma in det så man åker på matförgiftning precis då man har sin hemresa är så jävla värdelöst. Jag gjorde det en gång, och trycke i mig immodium för att "korka igen" så jag inte skulle läcka. Fick ändå typ kramp i skinkorna för att det kändes som att jag skulle skita på mig hela tiden. Sen somnade jag på en bänk på flygplatsen eftersom jag legat på golvet på toan hela natten och spytt och inte sovit alls. Lyckades på nåt mirakulöst sätt hinna med planet ändå. Flygresan gick bra (tror jag sov hela vägen). Sen var det nån slags tågstrejk eller nåt när jag väl kom till Arlanda. Så anslutningen hem som skulle ha tagit 1h i vanliga fall tog 3-4h nu, vilket ju inte var vad jag längtade efter. Dock var jag rätt okej i kistan och lyckades få i mig rätt många flaskor med MER. Jag tror dock jag drack lite väl mycket i övermod över att jag faktiskt lyckdes behålla vätskan. För jag blev mer och mer illamående ju längre tågresan gick. När jag väl kom hem och hoppade på bussen till där jag bodde så var jag typ grön i ansiktet. Hoppade av bussen 100m hemifrån och tror inte bussen ens hann stänga dörren bakom mig innan jag lade en raketspya över hela busskuren. Så vidrigt. Jag tror det hade att göra med min överdos av immodium som korkade igen ella kroppsöppningar. All dricka blev kvar i magsäcken typ och låg där och skvalpade tills magen fick nog.

Tror aldrig jag varit så glad över att komma innanför dörren och bara däcka som den gången. Måste ha sovit 20 timmar efter det. Jag var typ klen som en överkokt spaghetti i flera veckor.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 08:31   #39085
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Att tajma in det så man åker på matförgiftning precis då man har sin hemresa är så jävla värdelöst. Jag gjorde det en gång, och trycke i mig immodium för att "korka igen" så jag inte skulle läcka. Fick ändå typ kramp i skinkorna för att det kändes som att jag skulle skita på mig hela tiden. Sen somnade jag på en bänk på flygplatsen eftersom jag legat på golvet på toan hela natten och spytt och inte sovit alls. Lyckades på nåt mirakulöst sätt hinna med planet ändå. Flygresan gick bra (tror jag sov hela vägen). Sen var det nån slags tågstrejk eller nåt när jag väl kom till Arlanda. Så anslutningen hem som skulle ha tagit 1h i vanliga fall tog 3-4h nu, vilket ju inte var vad jag längtade efter. Dock var jag rätt okej i kistan och lyckades få i mig rätt många flaskor med MER. Jag tror dock jag drack lite väl mycket i övermod över att jag faktiskt lyckdes behålla vätskan. För jag blev mer och mer illamående ju längre tågresan gick. När jag väl kom hem och hoppade på bussen till där jag bodde så var jag typ grön i ansiktet. Hoppade av bussen 100m hemifrån och tror inte bussen ens hann stänga dörren bakom mig innan jag lade en raketspya över hela busskuren. Så vidrigt. Jag tror det hade att göra med min överdos av immodium som korkade igen ella kroppsöppningar. All dricka blev kvar i magsäcken typ och låg där och skvalpade tills magen fick nog.

Tror aldrig jag varit så glad över att komma innanför dörren och bara däcka som den gången. Måste ha sovit 20 timmar efter det. Jag var typ klen som en överkokt spaghetti i flera veckor.
Vilket flygbolag använder ni som tilllåter demm som har magsjuka att flyga? eller bryter ni medvetet mot flygbolagets regler?

#vittprivilegium...
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 08:47   #39086
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Behöver lägga vantarna på in ear lurar som passar min Ipone. Finns för många på marknaden för att sortera, så tips på nått som inte är skrot och inte ligger i övre prisklassen.

Och har hyfsat ljud och batteritid.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:12   #39087
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Aryt:

Vet iallafall att man kan få en egen hytt att sitta i om man är sjuk. Eller har jag drömt det :o

svenbanan:

Haha fy fan! Min syster fick det en gång, hennes kille fick hålla upp hennes huvud i passkontollen för att hon var så matt. Efter din historia blir man mer skraj för att ge sig ut att resa. :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:39   #39088
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Vilket flygbolag använder ni som tilllåter demm som har magsjuka att flyga? eller bryter ni medvetet mot flygbolagets regler?

#vittprivilegium...
Bröt mot "reglerna" då helt klart. (Gäller regler även för matförgiftning alltså?) Jag behövde komma hem från Manilla. Var bara att käka dimor och sätta sig. Gick och kissade en gång på 13h flygresa från Hongkong - London så tror inte jag smittade ner planet.

En fråga, ramlade precis ner från en stol och slog i revbenen väldigt rejält. Förmodligen spricka eller brutit något nu (känns det som). Jag behöver väl inte söka vård för detta, för inget görs väl ändå? - Blir spännande cykla till jobbet imon...

Senast redigerad av Akerhage den 2020-01-19 klockan 10:40.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:44   #39089
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Ok tack. Har hört att Cebu uppskattas mer än Manilla.
Cebu är en helt annan grej, jag bor här sen några månader tillbaka. Kanske inte paradiset på jorden men bra mix mellan storstad och ö-liv. Och bra utgångspunkt för diverse utflykter. Utflykter till ställen som smäller Thailand på fingrarna på nästan alla punkter.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 11:06   #39090
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Cebu är en helt annan grej, jag bor här sen några månader tillbaka. Kanske inte paradiset på jorden men bra mix mellan storstad och ö-liv. Och bra utgångspunkt för diverse utflykter. Utflykter till ställen som smäller Thailand på fingrarna på nästan alla punkter.
Jag såg inget i Filippinerna som var så bra som Koh Lipe i Thailand var. Vilka ställen slår Thailand på nästan alla fingrar? Jag måste ha haft en dålig upplevelse för jag blev faktiskt inte alls förälskad i Filippinerna. Cebu är ju verkligen inget fint alls? Möjligen bra ställe för dykare att utgå från. Men stränder etc vid Cebu är ju inget att hurra över direkt? Tror jag skulle uppskatta det mer om jag dök helt klart. Verkar ju vara det största där.

Senast redigerad av Akerhage den 2020-01-19 klockan 11:10.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)