Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-19, 21:40   #1
erlan
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 13
Den här gången ska jag hålla i!

Jag har börjat tränat flera gånger under mina 34 levnadsår men dessvärre har det alltid kommit något annat mellan så jag har slutat för att något år senare ta upp träningen igen under några månader.
Denna gång var det nära att bli lika igen då jag aldrig blev frisk från en förkylning, men har nu tränat kontinuerligt sedan slutet av mars och försöker hitta motivation till att hålla i ordentligt framöver. De flesta veckor blir det tre pass med två-split där tyvärr benen får vara utanför för det mesta tillsvidare (Springer lite också så de får kanske lite träning i varje fall den vägen). Öl- och pizzamagen har kommit krypande så har börjat tänka på vad jag äter och har nästan gått till överdrift med mestadels kvarg och andra bra proteinkällor till måltider för att försöka jobba bort magen.

De två målen jag har med träningen just nu är att få bort tjock-magen och öka i bänkpress (det spelar kanske ingen större roll vad du tar i en speciell övning, men har alltid känt mig så dålig och svag i bänkpress så vill försöka bättra på det lite). Dessa två kanske tyvärr motarbetar varandra då jag äter väldigt lite kalorier och kolhydrater. Magen har jag kommit en god bit på väg med i varje fall. Kortsiktiga målet i bänkpress är ynkliga 90kg då jag maxat 85 som max nyligen.

Testar nu ett bänkprogram en kompis tipsade om.
v1. dag1: 6x2 dag2: 6x3 dag3: 6x2
v2. dag1: 6x4 dag2: 6x2 dag3: 6x5
v3 dag1: 6x2 dag2: 6x6 dag3: 6x2
v4 dag1: 5x5 dag2: 6x2 dag3: 4x4
v5 dag1: 6x2 dag2: 3x3 dag3: 6x2
v6 dag1: 2x2 dag2: 6x3 dag3: MAX

6x =80% av 1RM
5x=85% av 1RM
4x=90% av 1RM
3x=95% av 1RM
2x=100% av 1RM

I morgon är det dags för dag 2 på vecka 4 (vilopass). På fredag blir det tungt med 4 st 4:or på 77,5 (76,5)

Tänkte börja skriva här för att motivera mig ytterligare till att hålla i, få till magen och öka i bänken. Peppning, tips och idéer är väldigt välkomna! Sorry om första posten blev mycket text och lite träning =)
__________________
Min Träningsjournal

http://www.kvarg.com
Allt om kvarg: Recept - Bilder - Fakta - Näringsinnehåll - Tips
Kvargblog
erlan är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)