Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-15, 22:14   #451
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
15/11

OL-Böj 130x4(x5)@9
FU-Bänk 92.5x4(x5)@9.5
Sumo 182.5x4(x4)@8.5
Lårcurl/Pushdowns

Böj - en hel del set varje tunga, ibland hamnar stången fel. är osäker på vad som är lowbar eller midbar/highbar ibland XD. Bekvämare att köra denna övning runt @8. Och jag som tänkte börja köra highbar mer. fk that XD

Bänk - sjukt tungt, Trodde detta skulle bli bättre men tror kroppen börjar bli rätt trött nu.

Sumo - första o sista set dåliga men 2-3 var riktigt bra. Tror detta är ett PB med en halv rpe. Så tangerat från samma dag jag blev sjuk xD - 2or på 200 i helgen? e sjukt taggad på det!

2 tunga pass kvar borträknat ryggträningen tills deload/amrapveckan
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-17, 20:49   #452
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
17/11

Böj 155x2(x4)@10
Bänk 110x2(x5)@9.5

Böj - öööööh.. fan vad tungt det var. Hade också ätit väldigt lite till skillnad från vanligt så bältet satt lite konstigt. Jag som tänkte mig en amrap på sista men det fanns ingen chans XD. Typ en form av PB? har gjort 3x2 på 150 i somras(fan vad snabbt jag ökar!!!11)

Bänk - Känns ostabilt, segt, Körde i bur där dom hade någon matta som gör att jag inte kan lägga viktskivan under för fotstöd utan att den vinglar lite för den hänger utanför XD.

1 hårt pass kvar.. börjar bli riktig seg nu. Detta pass på 9 set tog typ 2 timmar. Nu börjar toppningsdepressionen komma :P. Känns inte bra alls och tror inte amrapen nästa vecka är en bra ide. Jag kanske borde bara göra några singlar på 90% till helgen och sen maxa veckan därpå istället.

Får alltid lite småpanik när man tänker på att ett halvårs träning kan åka rakt åt helvete ifall man inte slår några PBs. Sen vet jag att jag också kommer må sämre nu när volymen trappas ned av någon anledning.

Jag ber till träningsgudarna att min kropp kommer svara bra på den lättare träningen dom två närmaste veckorna.

----
Hände något skumt i omklrummet när jag skulle ta av ena strumpan och luta mig framåt. Något kom i kläm i magen och liksom fastnade i typ 30s innan det gick tillbaks till sin rätta position . Kändes fett obehagligt. Tror jag hade bältet för hårt idag så något inuti magen inte var jätteglad över det. Ska hålla mig till nästsista hålet i fortsättningen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-18, 22:18   #453
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
18/11

Sumo 200x2(x4)@9
Bänk 97.5x4(x3)@8-8.5

sumo - ett pb, Var tungt men första setet var typ @8.

Bänk - astungt, kanske måste köra ännu lägre vikt på denna dag så rpe inte sticker iväg.

Sista tunga passet, Nu kommer deload ett par dagar och sen blir det singlar eller amraps till nästa helg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 11:05   #454
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Goddag Blondie!

Bra jobbat med mark-tvåor på 200 kg! 200x2@8, när sliten (?) - du fixar en femma som du hoppats på?

Hur har du lagt upp dina amraps, speciella vikter du är sugen på eller procent av max?
Hur ser dina uppvärmningsstegar ut, stregrar du med samma viktkakor (typ 20 kgs-hack) eller procentuellt av arbetsset?
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Nu börjar toppningsdepressionen komma
Toppningsdepression, hahaha
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Får alltid lite småpanik när man tänker på att ett halvårs träning kan åka rakt åt helvete ifall man inte slår några PBs.
Låter som dina maxningar blir väldigt psykiskt laddade? Så var jag också innan. Nu när jag kört bulgariskt några vändor har den spänningen försvunnit nästan helt! Smårädd i böj och MPn ännu, för jag kan få riktiga snedträffar där som kan skada mig.
Om din maxning för dagen skulle skita sig, försök igen efter några dagar?
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Hände något skumt i omklrummet när jag skulle ta av ena strumpan och luta mig framåt. Något kom i kläm i magen och liksom fastnade i typ 30s innan det gick tillbaks till sin rätta position . Kändes fett obehagligt. Tror jag hade bältet för hårt idag så något inuti magen inte var jätteglad över det. Ska hålla mig till nästsista hålet i fortsättningen.
Varade det verkligen en halvminut? Liknande har hänt mig, men bara i några sekunder! När jag hade kört static holds med bälte, sedan tog jag av mig bältet och böjde mig ner, kändes som något hamnade fel i magen och min puls flög upp av panik. Hade det varit en halvminut hade jag svimmat av panik!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 12:11   #455
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Goddag Blondie!

Bra jobbat med mark-tvåor på 200 kg! 200x2@8, när sliten (?) - du fixar en femma som du hoppats på?
Känns som kunde klarat det igår, Jag har aldrig fått till bra toppningar. Jag kanske egentligen aldrig är nedtränad utan lite formtoppad till varje pass istället? klarar ja 5 på 200 nästa helg så har jag 220 helgen därpå även ifall jag får ännu mer volymsänkning och längre in i deload blir det inte mer ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hur har du lagt upp dina amraps, speciella vikter du är sugen på eller procent av max?
Hur ser dina uppvärmningsstegar ut, stregrar du med samma viktkakor (typ 20 kgs-hack) eller procentuellt av arbetsset?
Allt från 1-5 reps
Böj - 20-60-100-120-140-155 i böj
Bänk - 20-40-60-80-100-110 i bänk
sumo - 70-120-160-180-200

Eftersom jag amrapa på 190 sumo, 150 böj sist så ville jag testa lite högre. Helst vikter jag tränat på under träningen också. så 200 o 155 blir blir det. I bänken tänkte jag på 115 men har gått dåligt på sistone och blir nog på 110 istället. Men jag skulle behöva typ 6 reps där för att kunna få ut nytt PB. och jag tror inte jag skulle klara mer än 3-4st i fredags. Tror det kommer gå åt helvete med bänken XD. - Den tråkiga är att jag blivit så mycket bättre på att reppa utan att jag blivit mer 1rm stark. tex 8or på 80 till 8or på 95 medans mina 2or ligger på samma vikt. Man kan lätta lura sig sådär ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Låter som dina maxningar blir väldigt psykiskt laddade? Så var jag också innan. Nu när jag kört bulgariskt några vändor har den spänningen försvunnit nästan helt! Smårädd i böj och MPn ännu, för jag kan få riktiga snedträffar där som kan skada mig.
Om din maxning för dagen skulle skita sig, försök igen efter några dagar?
Tror det är för jag alltid varit stressad över mina resultat. Jag fick aldrig dom där galna nybörjar gainsen och fick testa väldigt mkt olika program som inte gjort mycket alls. Bara 2 senaste åren har varit någorlunda bra.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Varade det verkligen en halvminut? Liknande har hänt mig, men bara i några sekunder! När jag hade kört static holds med bälte, sedan tog jag av mig bältet och böjde mig ner, kändes som något hamnade fel i magen och min puls flög upp av panik. Hade det varit en halvminut hade jag svimmat av panik!
Vet inte riktigt, hade iaf lite panik xD. Är orolig ibland att man kommer fucka upp något när man kör på tunga vikter XD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 22:47   #456
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
20/11

Böj 115x6(x3)
Bänk 85x6(x3)
Smalbänk 70x6(x2)
Hypers/Triceps Ext

Nu börjar deloadveckan. idag och på onsdag deloadar jag sen hoppar jag även ryggpasset på torsdagen för att vara helt fräsch inför fre-lör där jag hoppas att jag är i form för amrapsen

Måste säga att detta pass ändå var rätt tungt(mest i böjen, fick en skitställning som har halkigt golv där ställningen glider runt när man rackar på/av), inte fart/rpe-mässigt men känner att fatiguen fortf finns där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 22:23   #457
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
22/11

OL-Böj 110x4(x5)
FU-Bänk 75x4(x5)
Sumo 150x4(x4)
Pushdowns/Lårcurl

OL-böj - Känns ok för vikten. Tror jag kan ta 170 i lowbar men hoppas verkligen på mer.

Bänk - inte mkt att säga, 125 känns väldigt långt borta XD

Sumo - Väldigt lätt, Försökte dra mer med konventionella vinklar och kändes som varje rep blev helt perfekt. Enda lyftet som faktiskt känns bra inför helgen :P

Vila imorgon. Är rätt nervös inför helgen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 21:07   #458
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
24/11

Böj 155x5 PB
Bänk 110x4 PB

Böj - Fan fick redan panik vid 3 repen hur tungt det var, blev en ful 4a o nog den sjukaste goodmorningen på femte repen. Kommer ihåg i huvudet hur jag tänkte på nr 4 att jag måste ta en 5a annars så har jag slängt ett halvårs träning i papperskorgen xD - Ska nog inte amrapa i böjen i fortsättningen o maxa normalt istället. Kändes lite sisådär på den där sista repen. Enligt mina kalkyler hamnar jag nånstans mellan 172-177. Så 170 tar jag nog, kanske 175 ifall jag inte är repstark :P

Bänk - Fick till en bra brygga men blev bara en 4a. försökte på en 5a fast jag visste att jag inte hade någon chans. kanske kan maxa 122.5? Lite tråkigt.

Böjen är jag nöjd med o bänken va sådär. Vi får se ifall nästa deloadvecka gör något ytterligare resultat eller ifall min fitness(heter det så?) dalar ut eller påverkas av amrapen. Testar detta sätt att toppa på så jag vet i fortsättningen när jag bygger vidare på mina program.

imorrn amrapsumon, får köra utan musiken för måste ge film efter all hype xD. Får se ifall jag är wrecked av böjen dagen innan men brukar inte påverka alls.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 20:47   #459
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
25/11

Sumo 200x5 PB Film
Bänk 85x3(x3)

Sumo - Gick som förväntat, Kändes lite sådär i ryggen ser att jag rundar ryggen på filmen. 2orna förra veckan var ju jättesnygga så tror jag fick en dålig startposition o sen gick jag bara all-in för PBt istället

Bänk - första av 2 deload dagar inför onsdagens maxning. Var tungt och kändes snett o allt möjligt. Går bra nu XD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 21:01   #460
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Bra Nicklas! En femma på 200 är fett!
Tror du verkligen du krummar? Tycker inte det ser ut så? Kameravinkeln kan luras. Har för mig min rygg ser banan'ig ut i den kameravinkeln.
Satan vad du lyfter med rumpan högt! Har för mig du kallat din sumo för rumänsk/rakmark?
https://www.youtube.com/watch?v=OwQR-DrznXM haha
Hur är din fotstans, har för mig du står innanför SL-ringarna?

Synd du inte filmade godmorgonböjen!

Hur löste du att filma med musik samtidigt?

Senast redigerad av 1x0 den 2017-11-25 klockan 21:05.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 22:43   #461
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Jag filmade med min iphone 4(som jag brukar ha på gymmet för att lyssna musik o anteckningar) o så tog jag min vanliga iphone 5 med idag. Kanske kan göra så i fortsättningen varje gång jag har en maxning men får se.

Oftast brukar jag inte ta med den andra för jag är lite mer rädd för den samt att jag brukar rengöra min gymtelefon och har råkat förstöra en telefon så förut(Har typ hygien-OCD för att hem bakterier från gymmet osv) :P

Någon sa förut att jag körde med smalmarkvinklar i min sumo. sen var det någon tidigare i veckan som sa att jag kör semisumo. Kanske därför jag kan maxa lowbar dagen innan?(utan att det påverkar sumon dagen efter) Jag står med fötterna precis innan ringarna.

lol såg videon du länka, Ifall jag tar 200 i rumänska sumo då är det feelsbadman XD(0 kontakt i baksida lår som ja kör nu dock)

böjen hade några riktigt fula reps så den hade varit lite pinsam att visa ifall jag hade filmat den xD - mitt gym är så jäkla trångt och finns inte mycket vinklar att filma från där utan att något står i vägen. Var tvungen att filma sådär i sumon pga dom framför mig(dom jävlarna vet dom inte om amrap-sumon??? xD)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 23:04   #462
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
25/11

Sumo 200x5 PB Film
Bänk 85x3(x3)

Sumo - Gick som förväntat, Kändes lite sådär i ryggen ser att jag rundar ryggen på filmen. 2orna förra veckan var ju jättesnygga så tror jag fick en dålig startposition o sen gick jag bara all-in för PBt istället

Bänk - första av 2 deload dagar inför onsdagens maxning. Var tungt och kändes snett o allt möjligt. Går bra nu XD

Grymt jobbat!! Nu har jag något att sikta mot i böjen
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-29, 22:54   #463
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
27/11

Böj 120x3(x3)
Bänk 97.5x1(x3)
Sumo 150x3(x3)

29/11

Bänk 117.5x1
Böj 135x1(x3)
Sumo 170x1(x3)

lite mer deload. Blev en maxning i bänken men det gick åt helvete. Där rök senaste halvåret av pressträinng för ingenting. Tror jag blev lite lurad av att jag blev bättre på att reppa, tex 8or på 90 till 8or på 95

Gör inget ifall böjen o marken inte lyckas i helgen för jag har redan PBs som visar att jag har det till skillnad från bänken.

Vet inte riktigt hur jag ska göra med pressträningen nu. Måste komma på en plan tills på måndag. Vet hur jag vill göra med resten iaf.

Kanske försöka köra samma igen men öka volymen lite o kanske försöka bredda greppet. Tror mitt smala grepp kanske inte är så bra egentligen(har iaf tagit mitt mål på 120 med stopp i år fast det var i juni i 120 tog jag riktigt fult stort rumplyft o knas i ryggen i januari så känns som det har hänt 0 :<)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-30, 11:13   #464
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
27/11

Böj 120x3(x3)
Bänk 97.5x1(x3)
Sumo 150x3(x3)

29/11

Bänk 117.5x1
Böj 135x1(x3)
Sumo 170x1(x3)

lite mer deload. Blev en maxning i bänken men det gick åt helvete. Där rök senaste halvåret av pressträinng för ingenting. Tror jag blev lite lurad av att jag blev bättre på att reppa, tex 8or på 90 till 8or på 95

Gör inget ifall böjen o marken inte lyckas i helgen för jag har redan PBs som visar att jag har det till skillnad från bänken.

Vet inte riktigt hur jag ska göra med pressträningen nu. Måste komma på en plan tills på måndag. Vet hur jag vill göra med resten iaf.

Kanske försöka köra samma igen men öka volymen lite o kanske försöka bredda greppet. Tror mitt smala grepp kanske inte är så bra egentligen(har iaf tagit mitt mål på 120 med stopp i år fast det var i juni i 120 tog jag riktigt fult stort rumplyft o knas i ryggen i januari så känns som det har hänt 0 :<)
Blev 117.5-bänken grinder?

Bredda bänkgreppet tror jag på! Väldigt intressant om det ger något! Du har väl tänkt dig en lång period, inte bara testa någon vecka eller två.
Haha min kompis Jöjje gick från 140 grinder till 142.5 lätt efter två-tre pass, när han gick från ringfinger@ring till maxbrett. xd

Är inte dina tuttar mest utvecklade och starkast, av dina pressmuskler? Lite konstigt att det blivit så - brukar sägas att smalare bänkgrepp ger mer tricep- och axelinvolvering? Så coolt att du byggt mastiga tuttar av smalbänk!

Är ju rätt nice att jämföra bänkpress:militärpress ratio. Tycker det visar hur en använder musklerna i bänkpressen. Jag MPar 70% av min stoppbänk vilket borde betyda att jag är axel- och tricepdominant i bänkpressen.

Vad lutar det åt för program för bänken? Du ska inte börja militärpressa igen? Prova något superhögfrekvent program med monstervolym. Kör bulgariskt! :P

Bänkpress har varit ditt bästa lyft, lättast att progressa i? Eller vilket? Marken är väl det som ligger högst om en kollar diverse statistik/kalkylatorer (på hur avancerad en är i ett lyft)?
__

Skrev massa onödigt skit. Svara om/på det du vill.

Senast redigerad av 1x0 den 2017-11-30 klockan 11:15.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-30, 11:34   #465
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Blev 117.5-bänken grinder?
Tappade massa fart i andra halvan och kanske blev ett lätt rumplyft. Kanske fegade ut och kanske borde testa 120 också? Visste direkt att 122.5 inte skulle gå o känns sådär att bara försöka tangera gammalt PB

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Bredda bänkgreppet tror jag på! Väldigt intressant om det ger något! Du har väl tänkt dig en lång period, inte bara testa någon vecka eller två
Jag har testat ett par gånger men ger alltid upp tidigt då det känns skit. Tänkte bredda med kanske halva min tumme i längd o sen testa öka så varannan månad. Vill kunna få ut lillfingret till yttre ringarna. Vet att pekfinger på dom aldrig kommer funka men lite bättre borde det kunna bli?

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Är inte dina tuttar mest utvecklade och starkast, av dina pressmuskler? Lite konstigt att det blivit så - brukar sägas att smalare bänkgrepp ger mer tricep- och axelinvolvering? Så coolt att du byggt mastiga tuttar av smalbänk!
dom är jättestora men dom kanske är jättesvaga egentligen? Jag har byggartuttar men SL-triceps XD

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Är ju rätt nice att jämföra bänkpress:militärpress ratio.
Jag har ju MPat 1 gång i veckan för 3-4 set(väldigt lite egentligen) på senaste tiden fast mest bara för förebyggande syfte. Maxade 60x1(lol) i somras efter jag hade gjort ett par singlar på 110 i bänken. Har ju 67x2 som bästa max för något år sen? Kanske har skitdåliga axlar egentligen

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Vad lutar det åt för program för bänken? Du ska inte börja militärpressa igen? Prova något superhögfrekvent program med monstervolym. Kör bulgariskt! :P
Låg säkert på runt 20 set över 4 dagar i veckan. Antagligen lägger ja på typ 20% mer volym på det jag körde och hoppas det funkar eller så kanske jag kör ashög(12ish per pass) volym 531 på 2 dagar i veckan med ett top-amrapset. kanske 531 i militär ena dagen med massa bänk efter?

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Bänkpress har varit ditt bästa lyft, lättast att progressa i? Eller vilket? Marken är väl det som ligger högst om en kollar diverse statistik/kalkylatorer (på hur avancerad en är i ett lyft)?
Jag tyckte alltid min bänk var så jäkla bra. Fast nu är nog sumon riktigt bra o böjen börjar bli ok. Av mina KV 2/1.5/2.5 mål innan jag dör så är jag väldigt nära i böj & mark

kolla tex från april 2015

Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Mina PBn
Böj: 135
Bänk: 107.5
Mark: 170
o nu har jag 170-175/120/220-225

Har blivit så mycket bättre på resten förutom bänk

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Skrev massa onödigt skit. Svara om/på det du vill.
alltid roligt när du har massa frågor. jag kör mer mangemani-style att ja kör 1 mening i din journal några ggr i veckan o sen bara drar XD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2017-11-30 klockan 11:35.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)