Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-28, 10:01   #451
skogstanke
Registered User
 
skogstankes avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Jag var alltså ironisk om det nu inte var uppenbart.
Förstår, men vad är anledningen till att du käkar mejeri?
skogstanke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 10:39   #452
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av skogstanke Visa inlägg
Förstår, men vad är anledningen till att du käkar mejeri?
Handlar om att jag är talanglös på matlagning, har ett högt energibehov och vill göra det enkelt för mig. Att addera ägg och mjölkprotein i rimliga mängder till kvalitativa kolhydratskällor som potatis, havregryn och grönsaker gör min kost fullvärdig på många sätt. Jag kan minimera tiden i köket och ändå få i mig det jag behöver på ett billigt vis. Det jag saknar är väl järn, i och med att jag är roddare på tävlingsnivå, och omega-3. Fet fisk äter jag för visso ibland när det bjuds.

Jag har ibland gjort linsgrytor etc med bra resultat, men det är inte värt tidsåtgången att hålla på med massa olika ingredienser och kryddor, iallafall inte i vardagen. En standardmiddag för mig är 400 gram kokt potatis, 2 kokta ägg, lättkvarg och kokt grönsaksblandning. Tar 10 min att förbereda. Storkokar potatisen och äter oftast den kall.

Jag vill inte heller köpa massa veganska halvfabrikat. Någon gång i livet kommer jag däremot garanterat testa en plantbaserad kost för att se hur jag mår/presterar.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 11:18   #453
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Tråden hette ju dumma frågor så here goes:
Är kopplingen mellan möjlighet till erektion så pass kopplat till testosteron att man kan anta att testosteronnivåerna är ok så länge erektionen är det?

Efter jag läst på mera om att avsluta finasterid (DHT blokerare) så är det flera som rekommenderat man kollar upp testoteronnivåerna både före och efter så man har koll ifall nivåerna blir låga. Undrar då istället om man helt enkelt kan märka av det själv på detta sätt.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 12:15   #454
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av skogstanke Visa inlägg
Varför skulle det finnas en nackdel med att äta protein?

Skärp dig och bli vegan


Enough.
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 12:37   #455
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av skogstanke Visa inlägg
Förstår, men vad är anledningen till att du käkar mejeri?
För att det är gott? Ostmackor, bregott, mjölk eller glass till gröten, fil med müsli. Diverse matyoghurtar för kalla såser. Att hålla på med mjölkersättare (mandelmjölk, havremjölk etc), nej fyfan vad äckligt och tråkigt.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 09:18   #456
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Märkte till min fasa att kylskåpsdörren var öppen när jag kom hem från träningen imorse, vilket betyder att den av nån anledning varit öppen hela natten. De enda kylvarorna är i princip oöppnade kvarg, långfil, ägg. De burkarna jag kände på var typ ljumma/varma. Är det bara att slänga eller håller de sig?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 09:20   #457
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Öppna och lukta.

Äggen borde klara sig rätt bra.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 09:37   #458
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Märkte till min fasa att kylskåpsdörren var öppen när jag kom hem från träningen imorse, vilket betyder att den av nån anledning varit öppen hela natten. De enda kylvarorna är i princip oöppnade kvarg, långfil, ägg. De burkarna jag kände på var typ ljumma/varma. Är det bara att slänga eller håller de sig?
Lukta på mejerivarorna, vad är det som ligger i burkarna?
Ägg är ju "egentligen" inte en kylvara, datumstämpeln gäller för förvaring i rumstemperatur men de håller längre i kylskåp.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 10:06   #459
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Lukta på mejerivarorna, vad är det som ligger i burkarna?
Ägg är ju "egentligen" inte en kylvara, datumstämpeln gäller för förvaring i rumstemperatur men de håller längre i kylskåp.
Ska lukta på dem när det är dags att öppna dem (någon ikväll då iaf). Det som ligger i burkarna är det jag skrev, kvarg och långfil i oöppnade förpackningar. Vet ej om det håller längre om det är typ långsyrad fil jfr med vanlig?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 11:50   #460
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Ska lukta på dem när det är dags att öppna dem (någon ikväll då iaf). Det som ligger i burkarna är det jag skrev, kvarg och långfil i oöppnade förpackningar. Vet ej om det håller längre om det är typ långsyrad fil jfr med vanlig?
Jaså, jag tänkte direkt typ glasburkar med olika grönsaker eller nåt

Syrade produkter är generellt sett tåligare (eller obekvämare för bakterier att växa i), men på mejeriprodukter så brukar ett lukttest eller smaktest direkt avslöja skicket :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 10:59   #461
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jaså, jag tänkte direkt typ glasburkar med olika grönsaker eller nåt

Syrade produkter är generellt sett tåligare (eller obekvämare för bakterier att växa i), men på mejeriprodukter så brukar ett lukttest eller smaktest direkt avslöja skicket :p
Kvargen var lite lösare och hade något mer gräddliknande smak, men både kvarg och långsyrad fil slank ned utan problem. Kvarg kan man allt lita på både i väder och vind. Nästa test: ställa en kvargburk i ett nukleärt testområde och sedan förtära.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 11:30   #462
skogstanke
Registered User
 
skogstankes avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
För att det är gott? Ostmackor, bregott, mjölk eller glass till gröten, fil med müsli. Diverse matyoghurtar för kalla såser. Att hålla på med mjölkersättare (mandelmjölk, havremjölk etc), nej fyfan vad äckligt och tråkigt.
Absolut, respekterar alla som äter mejeri. Är vegan för att jag märker att min prestation blir bättre utan animalier.
skogstanke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 11:38   #463
skattefusk
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 213
Citat:
Ursprungligen postat av skogstanke Visa inlägg
Absolut, respekterar alla som äter mejeri. Är vegan för att jag märker att min prestation blir bättre utan animalier.
Oj då, tillhör du eliten och i så fall, vilken sport utövar du där du presterar bättre p.g.a. det? Måste vara en grym karriär om du känner att du kan ge upp allting gott i livet för det.
skattefusk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 11:48   #464
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av skattefusk Visa inlägg
Oj då, tillhör du eliten och i så fall, vilken sport utövar du där du presterar bättre p.g.a. det? Måste vara en grym karriär om du känner att du kan ge upp allting gott i livet för det.


1. Fan vad arg

2. Måste man tillhöra eliten för att känna att ens prestation ökar med dietändring..??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 13:52   #465
skattefusk
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 213
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
1. Fan vad arg

2. Måste man tillhöra eliten för att känna att ens prestation ökar med dietändring..??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej, men om man ska avstå allt gott så bör det vara en god anledning för att få en liten prestationsförbättring.

Tror ingen gör om hela vardagen och genomlider måltider som kunde varit mycket godare bara för att orka springa lite mer den sista minuten i korpenfotbollen.
skattefusk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)