Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-07-13, 22:39   #268276
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 00:10   #268277
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det är konstruktivt. Jag är på destruktivt humör. Står med en sprayburk i näven och tittar på mitt stereosystem just nu, jag kanske gör något asdumt.
Jag färdigställde två youtubeprojekt istället, och har på kuppen lärt mig färggradering. Det blev skitfult, men färggraderat är det!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 04:28   #268278
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Ahh. Ännu en natt där jag legat och stirrat upp i taket i 6 timmar utan att somna. När skall staten legalisera cb så jag kan få sova?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 04:30   #268279
Zekerna
Registered User
 
Zekernas avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ahh. Ännu en natt där jag legat och stirrat upp i taket i 6 timmar utan att somna. När skall staten legalisera cb så jag kan få sova?
Gör du det i skymundan får ingen veta ändå
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade aldrig använt BCAA överhuvudtaget om jag inte var vegan eller över 70 år gammal.
Zekerna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 04:42   #268280
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ahh. Ännu en natt där jag legat och stirrat upp i taket i 6 timmar utan att somna. När skall staten legalisera cb så jag kan få sova?
Haft en precis likadan natt. Gav upp runt tre, drog på en film, drack kaffe och skrev lite manus. För en kvart sen hittade jag en kvarts full red line som jag trodde var slut. Alldeles för sent och väldigt surt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 04:51   #268281
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Zekerna Visa inlägg
Gör du det i skymundan får ingen veta ändå
Citat:
Å här finns inte plats för nån tolerans, så samhörigheten får aldrig nån chans!
Peps

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Haft en precis likadan natt. Gav upp runt tre, drog på en film, drack kaffe och skrev lite manus. För en kvart sen hittade jag en kvarts full red line som jag trodde var slut. Alldeles för sent och väldigt surt.
Så tråkigt segt
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 05:13   #268282
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ahh. Ännu en natt där jag legat och stirrat upp i taket i 6 timmar utan att somna. När skall staten legalisera cb så jag kan få sova?
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Haft en precis likadan natt. Gav upp runt tre, drog på en film, drack kaffe och skrev lite manus. För en kvart sen hittade jag en kvarts full red line som jag trodde var slut. Alldeles för sent och väldigt surt.
Samma här. Försökt från 03 till 06.

Alltså jag är avslappnad, grubbelfri, ångestfri, oroar mig inte över något - ändå vill kroppen inte somna in!
Funderar på prova en period, någon månad, med endast 4-6 timmars sömn. Tror jag "översover" en hel del.
Fast de två saker jag älskar mest i livet är: äta och sova! :>
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 07:40   #268283
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag har aldrig gillat att blanda olika sorters kött
Så, inget bacon på din burgare?

Blanda kött är gôtt!
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 08:28   #268284
Powerdriver
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 18
Azorerna

Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Någon som har varit på azorerna?
Jag var där med min fru i våras.
Det är en mycket vacker ögrupp, med häftig natur, mycket grönska och växtlighet. Bra priser, 3-rätters för två stannar på ca 750:-
Det är en väldigt avslappnad atmosfär där, perfekt om man vill ta det lugnt och koppla av.
Söker man action och uteliv skall man välja något annat resmål!
Powerdriver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 10:07   #268285
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ahh. Ännu en natt där jag legat och stirrat upp i taket i 6 timmar utan att somna. När skall staten legalisera cb så jag kan få sova?
Det skall staten förhoppningsvis låta bli. Det tycks mycket rimligare att du tar ditt ansvar över ditt liv och tar reda på vad som är fel istället för att önska att någon annan skall ge dig tillstånd att sminka över det verkliga problemet med substanser som alla andra betalar för att du vill bruka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 10:08   #268286
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det skall staten förhoppningsvis låta bli. Det tycks mycket rimligare att du tar ditt ansvar över ditt liv och tar reda på vad som är fel istället för att önska att någon annan skall ge dig tillstånd att sminka över det verkliga problemet med substanser som alla andra betalar för att du vill bruka.
Ja men då tycker jag att vi förbjuder all medicin! Det är ju upp till var och en att reda ut vad som är fel med ens egen kropp.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 10:18   #268287
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ja men då tycker jag att vi förbjuder all medicin! Det är ju upp till var och en att reda ut vad som är fel med ens egen kropp.
Fel.Tänk om och tänk rätt.
Nu är jag ingen läkare men sömnproblem är inget jag i första hand kopplar ihop med fysiska fel.
Läkemedel må vara bra i många fall men att försöka lösa allt med substanser är ren idioti och slutar allt för ofta med att man bara skjuter det verkliga problemet framför sig och skaffar sig fler och större problem längre fram.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 10:21   #268288
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Du bygger alltså ditt resonemang på ett lösryckt antagande om att purewhey inte har fysiska åkommor som försvårar sömn. Inte så mycket att diskutera här.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 10:36   #268289
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det skall staten förhoppningsvis låta bli. Det tycks mycket rimligare att du tar ditt ansvar över ditt liv och tar reda på vad som är fel istället för att önska att någon annan skall ge dig tillstånd att sminka över det verkliga problemet med substanser som alla andra betalar för att du vill bruka.
THC är jäkligt effektivt för sömnproblem och hjärnor som inte kan släppa taget. Att det sen felaktigt associeras med enbart pundare får stå för andra parten. Melatonin hade också bra effekt för mig , när jag testade i USA.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 10:48   #268290
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Du bygger alltså ditt resonemang på ett lösryckt antagande om att purewhey inte har fysiska åkommor som försvårar sömn. Inte så mycket att diskutera här.
Själv erbjöd du en fin föreställning om att all medicin skulle förbjudas och att ingen skall be någon om hjälp med att reda ut sina problem och förbättrar därmed inte underlaget för att kunna diskutera.

Jag bygger mitt antagande på faktumen att de flesta som har sömnproblem inte har det på grund av fysiska problem
Antagandet stärks av önskemålen om legalisering av substanser som ofta nyttjas av personer som ofta redan har ett stort antal andra underliggande problem dessa personer har ofta redan nyttjat vissa substanser vid andra tillfällen (det är uppenbart eftersom det är tveksamt om någon skulle efterfråga vissa substanser som dom inte redan kommit i kontakt med tidigare under andra former) och ser en möjlighet att gnälla om att dom vill ha dessa på recept och helst av allt subventionerade när det rimliga vore att dessa personer tar tag i att reda ut (antingen själva eller med hjälp av andra) vart problemen kommer ifrån och hur dessa skall lösas istället för att spackla över det som är trasigt och därmed med stor sannolikhet skjuta problemet framför sig med stor risk att grundproblemen bara växer och blir värre samtidigt som behovet av substanser ökar och inte löser någonting mer än just för stunden.

Så nää det är inte ett lösryckt antagande,det är ett antagande baserat på sannolikhet,jag har även skrivit varför jag ser det som sannolikhet och försökt uppvisa någon form av konstruktivt tänk.
Tyvärr har jag tyvärr lite svårt att se det konstruktiva i dina inlägg i frågan men du är välkommen att förtydliga dina inlägg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)