Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-07-14, 10:50   #268291
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
THC är jäkligt effektivt för sömnproblem och hjärnor som inte kan släppa taget. Att det sen felaktigt associeras med enbart pundare får stå för andra parten. Melatonin hade också bra effekt för mig , när jag testade i USA.
Det må vara effektivt,men att lösa de underliggande problemen är mycket effektivare om än kanske också mycket svårare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 10:55   #268292
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Mina yttre sneda bukmuskler är så jävla snygga. Vill deffa bara så att de kan få den uppskattning de förtjänar.

#MyObliquesBeOnFleek
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 11:28   #268293
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det må vara effektivt,men att lösa de underliggande problemen är mycket effektivare om än kanske också mycket svårare.
Visst, men ibland är lösningen antingen medicinering mot ångest eller ADHD/ADD, vilket för med sig en egen radda bieffekter. Alla åkommor går inte att lösa, utan det handlar då om att behandla symptomen och öka livskvaliteten. Jag känner till minst en person med ADHD som mår mycket bättre och kan stilla sin vrålande hjärna, ifall dom applicerar THC på kvällen.

Det är kontroversiellt, ja. Och det finns en hel hop idioter som tror hampa är lösningen på alla världsproblem vi har, typ global uppvärmning, kronisk dumhet(heh...), och framtida oljekriser.

PS: Sen är det också svårt för oss som styrs lite mer normalt att förstå hur orolig ett sinne på ADD är. Eller hur drygt det är att inte få sova ordentligt en endaste natt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Mina yttre sneda bukmuskler är så jävla snygga. Vill deffa bara så att de kan få den uppskattning de förtjänar.

#MyObliquesBeOnFleek
Lägg. Av. Det märks att du är på semester

Senast redigerad av Rahf den 2016-07-14 klockan 11:31.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 11:31   #268294
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det skall staten förhoppningsvis låta bli. Det tycks mycket rimligare att du tar ditt ansvar över ditt liv och tar reda på vad som är fel istället för att önska att någon annan skall ge dig tillstånd att sminka över det verkliga problemet med substanser som alla andra betalar för att du vill bruka.
Håller med att det är rimligt PureWhey tar ansvar för sitt eget liv. Staten ska inte lägga sig i.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 11:37   #268295
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Själv erbjöd du en fin föreställning om att all medicin skulle förbjudas och att ingen skall be någon om hjälp med att reda ut sina problem och förbättrar därmed inte underlaget för att kunna diskutera.

Jag bygger mitt antagande på faktumen att de flesta som har sömnproblem inte har det på grund av fysiska problem
Antagandet stärks av önskemålen om legalisering av substanser som ofta nyttjas av personer som ofta redan har ett stort antal andra underliggande problem dessa personer har ofta redan nyttjat vissa substanser vid andra tillfällen (det är uppenbart eftersom det är tveksamt om någon skulle efterfråga vissa substanser som dom inte redan kommit i kontakt med tidigare under andra former) och ser en möjlighet att gnälla om att dom vill ha dessa på recept och helst av allt subventionerade när det rimliga vore att dessa personer tar tag i att reda ut (antingen själva eller med hjälp av andra) vart problemen kommer ifrån och hur dessa skall lösas istället för att spackla över det som är trasigt och därmed med stor sannolikhet skjuta problemet framför sig med stor risk att grundproblemen bara växer och blir värre samtidigt som behovet av substanser ökar och inte löser någonting mer än just för stunden.

Så nää det är inte ett lösryckt antagande,det är ett antagande baserat på sannolikhet,jag har även skrivit varför jag ser det som sannolikhet och försökt uppvisa någon form av konstruktivt tänk.
Tyvärr har jag tyvärr lite svårt att se det konstruktiva i dina inlägg i frågan men du är välkommen att förtydliga dina inlägg.
Ja, den föreställningen presenterades för att förtydliga hur dumt ditt inlägg var. Det var självklart inget jag la fram som diskussionsunderlag.

Men bara för att merparten av sömnproblem har sin grund i psykiska besvär kan du inte göra antagandet att så är fallet i individuella situationer. Sannolikheten talar kanske för det, men det är inte direkt med 99% säkerhet vi talar om här. Du bidrar inte med ett konstruktivt tänk utan enbart till ett ovetenskapligt perspektiv som inte är relevant för en saklig diskussion.

Nu har jag gjort mitt bästa så nu låter jag det här vara, om du inte fattar får det ligga på dig. Trevlig dag.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 11:43   #268296
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det må vara effektivt,men att lösa de underliggande problemen är mycket effektivare om än kanske också mycket svårare.
Utanför diskussionen vi redan har är det här också skitdumt btw. Ska man inte medicineras bara för att det går att åtgärda sömproblemen med år av KBT? Självklart ska man försöka släcla branden och inte lågorna men medicin när det används rätt är ju något som får den drabbade individens liv att fungera under den läkningsprocessen, både gällande fysiska som psykiska sjukdomar. Du verkar ha en syn på psykiska problem som hör hemma på 20.talet.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 11:58   #268297
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Lägg. Av. Det märks att du är på semester
.... asså du har väl inte FEL
Rätt stolt är jag ändå över dem.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 12:27   #268298
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Bra det! Man ska aldrig skämmas över att vara otroligt fåfäng.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 12:54   #268299
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Blev påtvingad nutella-cheesecake...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 12:57   #268300
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ja, den föreställningen presenterades för att förtydliga hur dumt ditt inlägg var. Det var självklart inget jag la fram som diskussionsunderlag.

Men bara för att merparten av sömnproblem har sin grund i psykiska besvär kan du inte göra antagandet att så är fallet i individuella situationer. Sannolikheten talar kanske för det, men det är inte direkt med 99% säkerhet vi talar om här. Du bidrar inte med ett konstruktivt tänk utan enbart till ett ovetenskapligt perspektiv som inte är relevant för en saklig diskussion.

Nu har jag gjort mitt bästa så nu låter jag det här vara, om du inte fattar får det ligga på dig. Trevlig dag.
Att uppvisa egen dumhet för att förtydlga andras dumhet är ingen vidare diskusionsmetod,brukar du sätta handen framför lågan på en skärbrännare för att förtydliga att någon annan inte skall stoppa handen i skållhet vatten?


Behöver förövrigt inte heller handla om psykiska besvär bara för att det inte är ett fysiskt besvär som lägger grunden för sömnbesvär. Kan lika väl vara vanor av olika slag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.

Senast redigerad av micke81 den 2016-07-14 klockan 12:58.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 13:25   #268301
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Du är lite som Batistas karaktär i Guardians of the Galaxy.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 15:21   #268302
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Du är lite som Batistas karaktär i Guardians of the Galaxy.
Spännande,kan du beskriva närmare? Uttrycket är långt utanför mina referensramar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 15:23   #268303
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Gubbar, lägg ned. Det här är babbla, inte käbbla.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 15:43   #268304
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Gubbar, lägg ned. Det här är babbla, inte käbbla.
Men jag är ju nyfiken på min karaktär ju

Förövrigt så vill jag inte identifiera mig som gubbe eftersom det säkert är någon form av kulturell appropriering att identifiera sig som det

Ja det sista var ett försök till humor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 15:44   #268305
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Gubbar, lägg ned. Det här är babbla, inte käbbla.



När man väl hittar en bil hos en bilhandlare till ett bra pris så blir man ju alltid misstänksam Skulle gärna hitta en som har körts här uppe istället för söderut, då det ofta är betydligt mer rost på dom södra bilarna. Plus att det är betydligt närmare att fara och kolla på en bil så att man slipper chansa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)