Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-21, 15:58   #2656
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Dat form!! snyyggt!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 16:19   #2657
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Dat form!! snyyggt!!
Tack
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 20:05   #2658
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
21/3 - Pass 2

Dips
19*
12
12

T.extensions kettlebell
16x8
16x6

Dipsmaskin
3 set

Armhävningar
12
12
12

Triceps kabel
3 set

*Mitt riktiga max ligger m.a.o. kring 20 st

Ett jag-Har-inget-liv-pass.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 20:17   #2659
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Något sorts pb: Tar bilen till gymmet, går in och tänker köra drag för överkroppen. Latsdragen är upptagna. Går till stängerna, de ser inte inbjudande ut. Hmm, T-bar kanske? Börjar värma. Känner hur den ovana rörelsen verkligen tar. Fan, kanske får träningsvärk som stör när jag springer på lördag? Skiter i det och börjar strosa runt igen. Curl? Känns jobbigt.

Bestämmer mig för att jag inte är motiverad och åker hem istället. Någon gång ska ju vara den första.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 21:35   #2660
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Ett PB är alltid ett PB
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 09:37   #2661
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Ett PB är alltid ett PB
Precis Kan dock vara ett TPB men vill minnas att jag alltid har gjort något innan jag gått hem, även om det då och då har varit otroligt lite.

Veckans medelvikt blev 87,7 kg. Skönt att kunna bocka av ett mål även om det i ärlighetens namn är mest "bara för att". Jag tror att jag nu har ungefär samma vikt som när jag "peakade" deff-mässigt i somras.

Nu är det igång!
De officiella förberedelserna inför loppet. Dagen innan tycker jag hör till lite. Man får göra specifika förberedelsegrejer så som att aktivera sig i form av promenader och jogg, man fyller på med extra mat, finslipar Spotify-listan och går igenom packningen.

Jag har haft en ganska så speciell situation. Mitt kontor läggs ned och jag byter arbetsgivare fr.o.m. april. Min arbetsmoral är med andra ord nästintill obefintlig. Det har dessutom inte hänt mycket annat i mitt liv så det enda som har funnits i mina tankar är det här jävla loppet. Jag är inte säker på att en fotbollsspelare som ska spela VM-final har grubblat lika mycket som jag har gjort inför det här. Nästintill ohälsosamt.

Med andra ord känns det otroligt skönt att det är fredag. Planen idag är att fylla på med mat och aktivera mig. Blir både lunchpromenad och en kort kvällsjogg. På lördag går jag upp tidigt och äter innan jag tar en promenad för att väcka kroppen. Styr kosan mot Mantorp runt kl. 09. Hämtar nummerlapp och börjar värma. Planen är att ganska tidigt vara placerad vid startlinjen för att hamna relativt långt fram. Har kollat tidigare års resultat och någon sorts mediantid verkar vara runt 46 minuter. Hamnar jag långt bak kommer jag därmed att behöva kryssa mellan folk i tid och otid, det undviker jag gärna.

Kommer att lägga mig kring 4:10-tempo och ta det därifrån. Ska använda faktumet att det är tre varv man springer som något positivt. När man passerar startlinjen inför sista varvet är det bara att koncentrera sig på att tömma sig fullkomligt. Tre kilometer går jättesnabbt. Klockan kommer att tala om för mig vilken tid det är jag springer för. Beroende på mentalt och fysiskt tillstånd så får man antingen gå in för att rädda en tid eller gå för en tid. Ett exakt tidsmål existerar inte utan det handlar bara om att komma i mål så snabbt som möjligt.

Blir nog bra det här.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 10:01   #2662
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Kommer bli ett grymt PB imorgon!!

Grattis i förskott
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 10:10   #2663
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Kommer bli ett grymt PB imorgon!!

Grattis i förskott
Tack Har gått mer och mer från sjukt nervös till beslutsam. Nu känner jag mest att det ska bli kul. Längtar till ölen efteråt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 10:12   #2664
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Lycka till bästis
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 10:16   #2665
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Lycka till bästis
Tack ChrillaOlle
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 18:33   #2666
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
23/3

Bänkpress
100x8
100x8
100x8
100x8
100x8

Latsdrag
5 set

Skivstångscurl
45x8
45x8
45x8


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 13:16   #2667
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Så jävla grymt! Hatten av för ett galet bra resultat
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 13:51   #2668
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Så jävla grymt! Hatten av för ett galet bra resultat
Tack Rapport kommer om ett par timmar! Idag gick det min väg

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 14:26   #2669
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Snyggt jobbat

Fan, måste ju ha varit gudomligt att springa på en helt flack bana?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-24 klockan 14:27.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 17:34   #2670
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Varvetmilen 2018

Dagen innan
Tryckte i mig så mycket mat jag orkade på fredagskvällen. Hade aktiverat mig hyggligt under dagen men sket i kvällsjoggen. Benen kändes helt återhämtade från allt skit som jag har utsatt dom för under tidigare veckor. Mentalt kändes det bra. Det är klart att man var nervös men främst så kände jag en jäkla beslutsamhet. Så trött på att gå och fundera över hur det kommer att gå - nu ville jag få det gjort.

Innan loppet
Vaknade kl. 07 av klockan. Värmde på spaghetti och köttbullar som jag åt tills jag kände mig snäppet över belåten. Det var lite gambling då jag givetvis var livrädd för att få håll under loppet. Efter lite slappande så gick jag ut och gick. Kände mig så pass sprittig i benen att jag gjorde kortare, spontana rusher då och då. Kl. 09 satte jag mig i bilen och åkte mot Mjölby.

När starten närmade sig så började jag värma. Joggade längs med banan och slängde även in lite fartökningar. Det blev inte en så rejäl värmning som jag hade tänkt mig men jag insåg idag att jag nog inte är bekväm med att göra alltför mycket innan ett lopp. Den lite slöare uppvärmningen fungerar för mig. 10 minuter innan start ställde jag mig på min startplats. Ett par minuter innan start fixade jag så att musiken var i ordning. En minut innan start förberedde jag klockan. Sen ljöd signalen.

Varv 1 (0-3,3 km)
Vi sätter av i en jävla fart. Lopp-syndromet nummer 1: alla spurtar i början. Jag hade dock en lite speciell huvudmålsättning för dagen, om ni minns? Att inte lämna något i tanken. Trots att vi låg i ~3:50 så kändes det bekvämt för mig. Då var det bara att köra. Jag visste ju helt ärligt inte exakt vad jag kunde förvänta mig tidsmässigt. Det här var mitt första 10K-lopp och dessutom med lite speciella förutsättningar i.o.m. den flacka banan. Jag kanske kunde springa närmare 40 om allt gick precis som det skulle? Hade verkligen ingen aning. A blessing and a curse.

Med det sagt så höll jag igen något och tempot sjönk till mer rimliga nivåer. Efter ett par km låg jag strax över 4-tempo. Kroppen kändes verkligen kanon och andningen var inga problem ö.h.t. Mentalt så jobbade jag mycket med positiva tankar: "Snart är första varvet klart, då är det bara ett varv kvar eftersom att sista varvet knappt gills då det typ är klart då". Ungefär så. Det handlar mest om att lura mig själv men jag är väldigt glad att jag ändå tänker på det sätter, för det fungerar fan.

Första tre kilometerna gick i ungefär 4:04-tempo.

Varv 2 (3,3-6,6 km)
Under varv 1 levde jag i någon sorts tro att jag skulle kunna få en sluttid närmare 40 minuter, nu började den tron att delvis försvinna. Tempot var som värst 4:08 och jag började att få destruktiva tankar: "42 minuter är ju bra, jag kanske ska nöja mig med det idag?". Samtidigt så kändes kroppen fortsatt bra och jag insåg att det fr.o.m. nu är 100 % mentalt. De negativa tankarna slogs bort med den besvikelse som jag vet att jag kommer att känna om jag ger upp och saktar ned trots att det fysiskt går att fortsätta. Det tände mig och jag ökade tempot marginellt.

När jag passerar startlinjen för det sista varvet så känner jag beslutsamheten återkomma. Jag har inte börjat att hyperventilera ännu och tempot som är kring 4:06 borde kunna sänkas under det sista varvet.

Varv 3 (6,6-10,2 km)
Sista varvet. Det är nu allt avgörs. Jag har börjat att andas hårdare men för att vara en avslutning så känns det ändå oförskämt bra. Tempot har lagt sig på 4:04 igen, vilket är det medeltempo som jag oftast har sett när jag har kollat på klockan under loppet. "Bleed it out - Linkin Park" kommer på mycket tidigare än jag tänkt mig(var min tänkta spurtlåt) men jag vänder det till något positivt och får ny energi. Jag måste ligga i!

Runt åtta km börjar det bli helt sinnessjukt jobbigt. Jag hör genom musiken hur mycket jag låter. Jag kommer på mig själv med att blunda. Jag får t.o.m. tanken "åtta km kanske räcker idag?", en tanke som jag givetvis slår bort direkt. Nu handlar det bara om att hålla ihop. Tempot jag ska rädda är 4:04, det finns inget tempo att vinna. BARA HÅLLA IHOP!

Målet närmar sig, en km kvar. Jag försöker se det positivt: "bara upp här, sen en sväng, en kort raka, en sväng till, sen upplopp". Sjukt nog så fungerar det. Jag har aldrig varit så sliten men jag nöter på! Tempot på klockan förändrar sig inte utan förblir 4:04.

På upploppet sliter jag av mig lurarna. Jag hör hur jag är den som låter överlägset mest bland mina löparkollegor: "OOOOAAAAHHH, OOOOOOAAAAH, OAAAAAAH!". Det skulle lika gärna kunna vara en man som är på väg att dö som en 27-årig singelkille på väg in i mål. Jag trycker mig över mållinjen och kollar klockan: 4:04 är intakt.

Jag gjorde det, det jag nästintill drömt om: jag gav allt och överträffade mina förväntningar. I en hög så ligger jag på asfalten, frustandes. Jag bryr mig inte om att jag låter som en flock gnuer. Tvärtom: jag är vansinnigt stolt över det. Så låter en man som gjorde det han kom dit för.

Resultat

Min klocka
Distans: 10,22 km
Tid: 41:37
10K: 40:54
Bästa 5K: 20:09
Medeltempo: 4:04 min/km

Varvetmilens mätningar
Tid: 41:31
Placering: 67(av 346 som slutförde)

Slutord
De sista två-tre kilometerna var det jobbigaste jag någonsin har gjort. Jag är sjukt stolt över hur jag höll ihop loppet. På många sätt så blev det hela precis så som jag hade önskat mig: ett ärligt max och en bra tid. En bonus är ju den, i mitt tycke, fina placeringen.

På ett år har jag gått från en kroppsvikt närmare 100-strecket och kass kondition till en kroppsvikt under 90 kg och att springa milen på närmare 40 minuter. Det är jag fan nöjd över. Det roligaste är dessutom att det finns så mycket mer att hämta, i framtiden alltså. På det här jävla loppet fanns det nog bara sekunder att hämta

Tack för mig, nu blir det BIRA!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)