Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-08-18, 13:29   #346
CharlezZz
Registered User
 
CharlezZzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Bara för att man inte vill bli större eller mindre innebär det ju inte att viljan till prestationsförbättringar upphör.
Naturligtvis inte, men det känns som ens prestationsförbättringar ändå kommer att bli hämmade av energibalansen.
__________________
Ät mig inte!
CharlezZz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 14:13   #347
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av CharlezZz Visa inlägg
Naturligtvis inte, men det känns som ens prestationsförbättringar ändå kommer att bli hämmade av energibalansen.
Just därför är ju kreatin en bra lösning för att minska den försämrade prestationsförmågan.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 14:20   #348
CharlezZz
Registered User
 
CharlezZzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Just därför är ju kreatin en bra lösning för att minska den försämrade prestationsförmågan.
Försämrade prestationsförmågan? Vid energibalans lär ju knappast prestationsförmågan bli sämre, som du väl vet

Pratar vi seriös träning med deff och bulk så är ju kreatin utmärkt vid båda faserna. Det är bara vid träning för viktbalans som jag tycker det låter "onödigt".

Detta gällande vid styrketräning då.
__________________
Ät mig inte!
CharlezZz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 14:23   #349
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av CharlezZz Visa inlägg
Försämrade prestationsförmågan? Vid energibalans lär ju knappast prestationsförmågan bli sämre, som du väl vet
Med "försämrad" menar jag i förhållande till vadman kunnat åstadkomma vid överätnig. Dvs samma sak som du valde att kalla "hämmad" fast med ett annat (måhända missvisande) ord.

Citat:
Ursprungligen postat av CharlezZz Visa inlägg
Pratar vi seriös träning med deff och bulk så är ju kreatin utmärkt vid båda faserna. Det är bara vid träning för viktbalans som jag tycker det låter "onödigt".

Detta gällande vid styrketräning då.
Ja och jag håller inte med. Jag kan inte förstå varför viljan att bli starkare och bättre försvinner bara för att man för närvarande vill vara viktstabil.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 14:33   #350
CharlezZz
Registered User
 
CharlezZzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Med "försämrad" menar jag i förhållande till vadman kunnat åstadkomma vid överätnig. Dvs samma sak som du valde att kalla "hämmad" fast med ett annat (måhända missvisande) ord.



Ja och jag håller inte med. Jag kan inte förstå varför viljan att bli starkare och bättre försvinner bara för att man för närvarande vill vara viktstabil.
Jag fick känslan av att viljan i det här fallet inte var särskilt stark. Jag kan inte se poängen bakom att medelsvensson som tränar 1 gång i veckan och vill vara viktstabil ska ta kreatin - om denne har ett problem med den lilla extra vattenvikten i musklerna dessutom.

Viktstabilitet över tävling mm är naturligtvis en helt annan femma.
__________________
Ät mig inte!
CharlezZz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 19:26   #351
billanpillan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 331
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Bara för att man inte vill bli större eller mindre innebär det ju inte att viljan till prestationsförbättringar upphör.
Det är precis det jag vill åt, men vet inte med vilket kosttillskott :/
billanpillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 21:58   #352
billanpillan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 331
Citat:
Ursprungligen postat av CharlezZz Visa inlägg
Jag fick känslan av att viljan i det här fallet inte var särskilt stark. Jag kan inte se poängen bakom att medelsvensson som tränar 1 gång i veckan och vill vara viktstabil ska ta kreatin - om denne har ett problem med den lilla extra vattenvikten i musklerna dessutom.

Viktstabilitet över tävling mm är naturligtvis en helt annan femma.
Hur vet du att jag tränar 1 gång i veckan?, Det gör jag iaf inte.

och ja det är för att hålla en viktklass för tävling.
billanpillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-19, 09:24   #353
CharlezZz
Registered User
 
CharlezZzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av billanpillan Visa inlägg
Hur vet du att jag tränar 1 gång i veckan?, Det gör jag iaf inte.

och ja det är för att hålla en viktklass för tävling.
Det vet jag naturligvis inte, det var bara ett antagande.

Är det inför en BB tävling eller liknande så är ju den extra vikten bara bra eftersom den består av vatten i musklerna.

Annars så blir det lite krångligare. Kre-Alkalyn (monohydrat + bikabonat för bättre pH värde) marknadsförs väll på att det ska ge monohytratets effekt utan vatteninlagringen, huruvida det stämmer vet jag inte. Tycker det låter konstigt eftersom målet är att öka mängden kreatinfosfat i muskulaturen och det är det som binder vätska.
__________________
Ät mig inte!
CharlezZz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-19, 14:13   #354
Sebbe_H
Registered User
 
Sebbe_Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 565
Citat:
Ursprungligen postat av CharlezZz Visa inlägg
Det vet jag naturligvis inte, det var bara ett antagande.

Är det inför en BB tävling eller liknande så är ju den extra vikten bara bra eftersom den består av vatten i musklerna.

Annars så blir det lite krångligare. Kre-Alkalyn (monohydrat + bikabonat för bättre pH värde) marknadsförs väll på att det ska ge monohytratets effekt utan vatteninlagringen, huruvida det stämmer vet jag inte. Tycker det låter konstigt eftersom målet är att öka mängden kreatinfosfat i muskulaturen och det är det som binder vätska.
Han ska antagligen väga in i en speciell viktklass i boxning, då är inte extravatten att föredra, inte heller i en bbtävling om man ska till en speciell viktklass. Fattar inte varför du fortsätter babbla om saken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
Jag tycker inte Göteborgare behöver lära sig slåss, det är ju som att ge dagisbarn nunchackos.
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-19, 14:52   #355
CharlezZz
Registered User
 
CharlezZzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe_H Visa inlägg
Han ska antagligen väga in i en speciell viktklass i boxning, då är inte extravatten att föredra, inte heller i en bbtävling om man ska till en speciell viktklass. Fattar inte varför du fortsätter babbla om saken.
Jag försöker få reda på vad som är målet är. Det är ju skillnad mellan att vara klara en invägning och att vara viktstabil.

Vad jag vet så "ska" väll kre-alkalyn inte ha samma vattenbindande effekt, kanske pga att man behöver ta en mindre dos pga att mindre monohydrat blir till kreatinin och att då vattenutjämningen skulle bli mindre. Sen ska det väll också tas upp snabbare så då vore det ju ett alternativ att ta det efter invägning.

Men jag har aldrig provat och jag hittar ingen bra forskning på det så...
__________________
Ät mig inte!
CharlezZz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 19:34   #356
Marleedd
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 11
Jag har funderat kring kreatin och om jag bör ta det men eftersom jag har en "glad" mage så vet jag inte om magen kommer att växa mycket under en cykel. Jag är väl inte fet men rädslan att bli fet på riktigt är stor. Bör jag först sänka min fettnivå eller kan jag köra på med kreatin redan nu?
Marleedd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 19:43   #357
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Kreatin binder väl bara vätska ? Så fet skulle jag inte tro att du blir ..

Rätta mig om jag har fel.
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 02:32   #358
Mala
Registered User
 
Malas avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 407
Är det sant att man kissar mer om man börjar inta Kreatin? Många som säger det...
__________________
"Om du inte har gener så får du skaffa dig gener."

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Mala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 10:25   #359
312
313,314,315,316,317......
 
312s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag vet inte.
Inlägg: 2 370
Började med kreatin efter att jag tog "före"-bilden, och undrar om den skillnaden bara är kreatinet eller om jag faktiskt fått muskler? Har gått upp 5kg.

__________________
Parjournalen
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver.
312 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 11:25   #360
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Skillnaden är för liten för att man ska kunna bedöma. Förmodligen kan ett par av de kilona tillskrivas vattenvikten som kommer från kreatinet.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)