Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-10-11, 21:54   #751
KalleTeodor
Dödgrävarn
 
KalleTeodors avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 937
Mitt kreatin löses inte upp! Jsg har blandat med kallt och ljummet vatten men det samlas ändå bara på botten av glaset! Kör på vanligt monohydrat. Kommer inte min kropp ta upp kreatinet nu eller hur ska jag göra?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
hur kan man ha ordet manliga och under 170cm i samma mening ?
KalleTeodor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 22:01   #752
bustz0rz
Registered User
 
bustz0rzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 890
Citat:
Ursprungligen postat av KalleTeodor Visa inlägg
Mitt kreatin löses inte upp! Jsg har blandat med kallt och ljummet vatten men det samlas ändå bara på botten av glaset! Kör på vanligt monohydrat. Kommer inte min kropp ta upp kreatinet nu eller hur ska jag göra?
Hur blandar du det? Testa att antingen blanda det i shakern med ditt proteinpulver(eller vad du nu använder/om du nu använder något) eller bara ta ett glas och röra runt med en sked och drick en skvätt, rör igen, drick en skvätt o.s.v. tills det är slut.

Jo, din kropp kommer ta upp kreatinet i alla fall.
bustz0rz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 19:00   #753
Löpsko
Opti
 
Löpskos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 955
Har fått ont i magen nu efter dag 2, kände redan i går kväll att något var på g. Har läst på lite och sätt att man kan köra 5g/dagen och strunta i uppladdningsfasen, är de något att rekommendera? Tar 3 gånger x 5ml per dar nu.
__________________
Originally Posted by Gober
Du går inte på VLCD antar jag? Just nu skulle en bajskorv vara gott, med lite parmesan på.
Löpsko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 19:31   #754
bustz0rz
Registered User
 
bustz0rzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 890
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Har fått ont i magen nu efter dag 2, kände redan i går kväll att något var på g. Har läst på lite och sätt att man kan köra 5g/dagen och strunta i uppladdningsfasen, är de något att rekommendera? Tar 3 gånger x 5ml per dar nu.
Rekommendera och rekommendera; man gör som man vill. Såhär står det i FAQen:

Citat:
När man börjar ta kreatin kan man använda sig av en uppladdningsfas i form av ett intag på 5g kreatin 4 gånger per dag under fem dagar. Detta mättar muskulaturen på kreatin och man behöver efter detta bara inta 5g/dag för att hålla uppe nivåerna. Uppladdningsfas är inget måste och man får troligen samma effekt av att inta 5g/dag konstant. Skillnaden blir att det tar längre tid att mätta muskulaturen.
Om du vill köra med uppladdningsfasen så kan du testa att ta kreatinet i samband med en måltid och se om det funkar bättre för magen.
bustz0rz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 19:44   #755
Löpsko
Opti
 
Löpskos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 955
Citat:
Ursprungligen postat av bustz0rz Visa inlägg
Rekommendera och rekommendera; man gör som man vill. Såhär står det i FAQen:



Om du vill köra med uppladdningsfasen så kan du testa att ta kreatinet i samband med en måltid och se om det funkar bättre för magen.
Jag vet vad som står i faqen än en gång, men vill veta om någon upplevt samma sak och om de vet själva om de funkar, och ja, jag tar kreatinet med måltid.
__________________
Originally Posted by Gober
Du går inte på VLCD antar jag? Just nu skulle en bajskorv vara gott, med lite parmesan på.
Löpsko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 20:06   #756
bustz0rz
Registered User
 
bustz0rzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 890
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Jag vet vad som står i faqen än en gång, men vill veta om någon upplevt samma sak och om de vet själva om de funkar, och ja, jag tar kreatinet med måltid.
Det har hänt att jag har fått ont i magen när jag har tagit kreatin, men då oftast när jag tar det enskilt(då är det ju i o f lätt att säga vad det berodde på).

På vilket sätt får du ont då? Blir du typ uppblåst?
bustz0rz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 21:15   #757
Löpsko
Opti
 
Löpskos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 955
Citat:
Ursprungligen postat av bustz0rz Visa inlägg
Det har hänt att jag har fått ont i magen när jag har tagit kreatin, men då oftast när jag tar det enskilt(då är det ju i o f lätt att säga vad det berodde på).

På vilket sätt får du ont då? Blir du typ uppblåst?
Igår vad det typ kramper, idag var ja dålig i magen..
__________________
Originally Posted by Gober
Du går inte på VLCD antar jag? Just nu skulle en bajskorv vara gott, med lite parmesan på.
Löpsko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 21:15   #758
KalleTeodor
Dödgrävarn
 
KalleTeodors avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 937
Citat:
Ursprungligen postat av bustz0rz Visa inlägg
Hur blandar du det? Testa att antingen blanda det i shakern med ditt proteinpulver(eller vad du nu använder/om du nu använder något) eller bara ta ett glas och röra runt med en sked och drick en skvätt, rör igen, drick en skvätt o.s.v. tills det är slut.

Jo, din kropp kommer ta upp kreatinet i alla fall.
Har testat oliks blandat kallt vstten, ljummet vatten. Blandat med äppeljuice. I shakern med proteinpulvret blir inge bra. Jag blandar i vattenglaset med sked men det lägger sig på botten då blandar jag snabbt så det far runt i glaset och dricker medans det är blandat. Sen håller jsg på så tills det är slut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
hur kan man ha ordet manliga och under 170cm i samma mening ?
KalleTeodor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 21:42   #759
bustz0rz
Registered User
 
bustz0rzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 890
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Igår vad det typ kramper, idag var ja dålig i magen..
Hmm, okej. Jag kan nämnligen bli lite uppblåst om jag tar det enskilt. Kramper har jag aldrig märkt av. Har du testat flera märken?

Citat:
Ursprungligen postat av KalleTeodor Visa inlägg
Har testat oliks blandat kallt vstten, ljummet vatten. Blandat med äppeljuice. I shakern med proteinpulvret blir inge bra. Jag blandar i vattenglaset med sked men det lägger sig på botten då blandar jag snabbt så det far runt i glaset och dricker medans det är blandat. Sen håller jsg på så tills det är slut.
Sådär gör jag också om jag inte tar kreatinet tillsammans med t.ex. proteindrink. Tycker du inte det funkar då?
bustz0rz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 18:36   #760
tobnotch
Registered User
 
tobnotchs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 165
Har verkligen försökt hitta, sökt på internet och skummat igenom massa sidor i denna tråd i hopp om att finna svar men icke.

Vad är det för krav på tid mellan kreatindoserna i uppladningfasen? Är det möjligt att starta sin uppladdningsfas nu när klockan är 18.30 och sedan ta nästa 19.30 osv tills jag uppnått 4 doser idag? Vill gärna börja idag då det är måndag men inte haft möjlighet förrän nu.
__________________
I don't know why people compare Zyzz and god, I mean he's good and all but he's no Zyzz
tobnotch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 18:49   #761
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Citat:
Ursprungligen postat av tobnotch Visa inlägg
Har verkligen försökt hitta, sökt på internet och skummat igenom massa sidor i denna tråd i hopp om att finna svar men icke.

Vad är det för krav på tid mellan kreatindoserna i uppladningfasen? Är det möjligt att starta sin uppladdningsfas nu när klockan är 18.30 och sedan ta nästa 19.30 osv tills jag uppnått 4 doser idag? Vill gärna börja idag då det är måndag men inte haft möjlighet förrän nu.
Jag länkar till ett inlägg precis över:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=754

Du kommer inte märka ett jota skillnad om du bara tar en dos på 5 g idag, tar 4 doser a 5g utspritt över kvällen eller tar en stor dos på 20 g. Eventuellt börjar du må illa av 20g, det är det om något du kommer märka av i så fall.
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 00:57   #762
Magganyo
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 175
Hallå!

Jag får i mig Mg2-kreatinchelat i min PWO. Ger detta fullgott resultat? Får jag någon ytterligare effekt av att få i mig kreatin monohydrat dagligen?

Tack på förhand.
__________________
Le journal
Magganyo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 01:54   #763
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Ja. Nej.

Svaren förutsätter att mängden Mg2-Kreatinchelatmagnatkrösus är tillräckligt doserat á 5 gram kreatin per tillfälle.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 11:30   #764
Magganyo
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Ja. Nej.

Svaren förutsätter att mängden Mg2-Kreatinchelatmagnatkrösus är tillräckligt doserat á 5 gram kreatin per tillfälle.
Tackar för svar!
__________________
Le journal
Magganyo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 10:54   #765
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Hur långa cykler med och utan kreatin brukar ni på brädan köra?
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)