Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-14, 16:33   #31
Larsson
.....
 
Larssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 654
De frånvarotimmar jag hade kom till största delen av att jag ofta var sen på morgonen, då jag alltid tog sista bussen till skolan. Annars var jag för det mesta på lektionerna, dock gjorde jag inte så mycket. Vilket man fick ta igen sista terminen och plugga som bara den. Dock fixade jag allt då, men så här i efterhand hade det varit bättre att göra allting i tid.
Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 16:34   #32
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Jag valde den sämsta linjen som fanns, och mina lärare var cynisika/otrevliga/uttråkade och sket i lektionerna.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 16:42   #33
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Jag valde den sämsta linjen som fanns
Sam? Snacka om linje som inte ger något, vilken jävla miss...
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 16:43   #34
regus
Regustered Abuser
 
reguss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 3 350
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Sam? Snacka om linje som inte ger något, vilken jävla miss...
+1 sam-ekonomi. Jag vill inte ens jobba med sådant. Verkligen hatade alla ekonomiska ämnen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Men vad fan, ersätt fet med klen era jävla sopor och berätta för oss alla varför er existens är värd mer än de fetas.
Konventionell styrketräning
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 16:44   #35
Nithian
Registered User
 
Nithians avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 546
Valde fel linje jag med Sam/eko. Borde gått bygg så man har lite jobb efter skolan.

Skolkar från spanskan för jag hatar skiten, annars skolkar jag från saker som inte kan kopplas till betyg typ besök, bio etc.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av seppo Visa inlägg
Funderar faktiskt på att slänga upp honom på ryggen och knäböja honom några gånger.. Se vad han säger om Buddapulver då
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_ Visa inlägg
Gör en krabba och skrik " VARE NÅ MER ELLER!!!!!!!!???"
Nithian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 16:52   #36
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
+1
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=682993

Kom in på läkarlinjen ändå


Bra artikel, känner igen mig i den. Gick väl ut med 300poäng från högstadiet och kom in på en bra skola. Ettan gick rätt lätt, läste 1100poäng och behövde inte plugga supermycket. Sen i nu i tvåan har jag dalat pga att det tagit emot i ett par ämnen, vilket gör att jag tappar motivationen att ta itu med de sakerna då jag annars inte har behövt anstränga mig särskilt mycket.

Sen har man börjat fatta att skolan är inte allt, vill leva livet och ha roligt också.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 16:53   #37
fajiwara
Registered User
 
fajiwaras avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 71
För att jag inte pallar och skiter i vilket.. ps. jag är cool
__________________
OMFG!?!
fajiwara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 16:57   #38
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av regus Visa inlägg
+1 sam-ekonomi. Jag vill inte ens jobba med sådant. Verkligen hatade alla ekonomiska ämnen.
Då kan man iaf få vissa ekonomijobb, har jag sett. Anyway, scooz teh offtopic.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 17:09   #39
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
De gånger jag skolkade gjorde jag detta för att jag helt enkelt inte behövde gå på lektionen. Gick ut med årskursens bästa betyg ändå...
Lite samma här även om jag inte var/är bäst. Har schysst betyg och kan med gott samvete skippa lektioner jag vet att jag klarar mig utan.

..och så gillar jag att sova på morgonen.
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 17:12   #40
jontahontas
Registered User
 
jontahontass avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 155
Valde en linje jag trivdes med. Däremot ansåg jag i hela 1:an och halva 2:an att skolan var mest den plats jag besökte när jag hade lust träffade mina kompisar. Jag tyckte även matte var roligt och jag gillade att skriva, så när sånt dök upp gick jag dit.

Det blev mycket skolk, och min ganska slöa approach (som ibland sken upp av någon form av tillfälligt intresse) hjälpte inte min närvaro.
__________________
jontahontas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 17:13   #41
Nithian
Registered User
 
Nithians avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 546
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Då kan man iaf få vissa ekonomijobb, har jag sett. Anyway, scooz teh offtopic.
Min syster gick ut gymnasiumet sam eko med über betyg, det ända jobb som ens var tillängligt för folk med enbart den utbildningen var ekonomiassistent, hon jobbade som det i 3 månader sen räckte det. Sjukligt tråkigt sa hon. Iaf, hon gick 4 år högskola och jobbar på bank nu så det gäller att man läser vidare om man ska bli något inom ekonomi.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av seppo Visa inlägg
Funderar faktiskt på att slänga upp honom på ryggen och knäböja honom några gånger.. Se vad han säger om Buddapulver då
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_ Visa inlägg
Gör en krabba och skrik " VARE NÅ MER ELLER!!!!!!!!???"
Nithian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 17:17   #42
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Skolkar/skolkade från gymnasiet för att det kändest drygt att sitta i skolan under håltimmar och liknande, ibland så ligger lektionerna så dåligt till så de får fan i mig skylla sig själva.

exempel: Gå upp klockan 8 för att åka buss till skolan och sen gå på lektion vid 11.30, buss hem, hemma vid 14.00. Eller så väljer man att ligga hemma och gå upp ur sängen 14.00

Man får väl skylla sig själv såhär i efterhand...
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 17:17   #43
Wao
Registered User
 
Waos avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 382
Händer väl någon gång ibland att vi blir några st som drar hem tidigare för att det är en extremt lång håltimme eller en lektion som vi anar inte kommer att hände så mycket på. Ett väldigt bra exempel är våra nv lektioner, mer ogivande lektion och sliten lärare får man leta efter.
Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 17:19   #44
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Jag skolkade väldigt lite. Det var bara de två-tre sista månaderna som jag var lite frånvarande, mest för att jag tyckte det var drygt att sitta i skolan på projektarbetstimmarna. Fick ett VG ändå. :virro
Jag tycker det är tråkigt att skolkfrekvensen är/var så pass hög. Det är/var dessutom dessa skolkare som klagar på att läraren är dålig på att lära ut, att kursen är jättesvår, att matte suger, att engelska är ett bögspråk osv.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 17:28   #45
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Omklädningsrumsatmosfären.

Det bästa med att lira fotboll är tjötet i omklädningsrummet efter träning och match, stämningen och hela atmosfären. Så det är väl den främsta anledningen, jag skolkade väldigt lite men i de flesta fallen var det lektionen som följde efter fotbollslektionerna som fick stå åt sidan p.g.a. detta.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)