Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-11, 08:29   #4021
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Deff kontra nya PB är svårt alltså.. jag sitter där emellan nu och kan inte bestämma mig om jag skall gå stenhårt för deff eller om jag skall börja äta för att få lite rörelse på vikterna.

Men du måste ner i vikt för att prestera nya PBn i löpningen så enkelt val.
Om du verkligen känner efter, får du då ingen känsla för vad du egentligen vill mest? Det finns ju gott om tid att tappa vikt på fortfarande, om vi utgår från att du ska väga lite mindre till sommaren.

Jo, men det är till sommaren som jag måste ned i vikt. Har inget direkt viktigt lopp inplanerat förrän Laugavegur. Gå upp i vikt är en icke-fråga, det gör jag inte. Däremot så verkar jag vara rätt stark på nuvarande ~92 kg så kanske ligger kvar här en stund till. Vi får se, skriver jag något så lär det bli precis tvärtom som vanligt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 08:49   #4022
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Om du verkligen känner efter, får du då ingen känsla för vad du egentligen vill mest? Det finns ju gott om tid att tappa vikt på fortfarande, om vi utgår från att du ska väga lite mindre till sommaren.

Jo, men det är till sommaren som jag måste ned i vikt. Har inget direkt viktigt lopp inplanerat förrän Laugavegur. Gå upp i vikt är en icke-fråga, det gör jag inte. Däremot så verkar jag vara rätt stark på nuvarande ~92 kg så kanske ligger kvar här en stund till. Vi får se, skriver jag något så lär det bli precis tvärtom som vanligt
Jag har ändå ca 10kg att skala så det börjar bli brådis Det är att gå ner i vikt som är min spontana känsla, men viktkåtheten stoppar den. (Rättfärdigar att käka massa mat för det gynnar gymmet )

Det blir bra hur du än gör skulle jag tro!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 08:57   #4023
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag har ändå ca 10kg att skala så det börjar bli brådis Det är att gå ner i vikt som är min spontana känsla, men viktkåtheten stoppar den. (Rättfärdigar att käka massa mat för det gynnar gymmet )

Det blir bra hur du än gör skulle jag tro!
Ptja, tio kg är ändå en del Kanske är dags att börja. Du har nog lite värre dilemma än mig, jag är ändå rätt på det klara med hur jag ska göra.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 09:09   #4024
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Riktigt bra pressar och bänkpressar. Kul att få känna sig odödlig ibland.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 09:14   #4025
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Jag är medveten om att mina tempon fortfarande är rätt modesta men ett pass som gårdagens glädjer mig faktiskt ganska mycket. Jag startade rätt lugnt första kilometerna(runt 5-tempo) och därefter så blev det den där härliga känslan av att varje kilometertid överraskade mig positivt. Känslan var förvisso att jag sprang på men det kändes ändå inte som de ~4:40 som klockan visade. Det var också glädjande eftersom att det var kanske fjärde veckan i sträck som jag har hållit lite tempo under ett pass. Jag har disicplin som få men ett pannben som förvisso är hyfsat men inte riktigt matchar discplinen. På lopp är det bra men jag är verkligen inte den där personen som får hålla igen för att inte springa för snabbt när jag tränar. Kan jag fortsätta på samma vis framöver under året så har jag nog en hel del att vinna!

Gårdagens elva innebar även att jag nådde 30. Nu känns det lite som att löpningen börjar "på riktigt". För att nå 35K behöver man ju faktiskt tänka lite på distanser och att inte vänta för länge i veckan med att få första passet avklarat. När det sedan blir 40K är man ju verkligen igång.

Stegrande långpass på helgen, mina två backpass i veckan och 6-7 km tempopass på någon lunch hade onekligen varit en grymt bra kombo. Sen är det bara att be, och prehaba, för knäts välbefinnande.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 09:16   #4026
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Riktigt bra pressar och bänkpressar. Kul att få känna sig odödlig ibland.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tack Ja, gårdagen var grym! Blev nog fyra timmar träning sammanlagt där allt var framgångsrikt. Det tillhör inte vanligheterna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 09:21   #4027
sjövärdig
Registered User
 
sjövärdigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2019
Inlägg: 355
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Hetast hittills är Omberg runt(31K) i april och Kolmårdstrailen(21K) i maj. 31K i april är egentligen för långt för tidigt men jag gillar Omberg(har vandrat där) och det var gott om höjdmeter, 800 stycken. Men det är lite på gränsen i.o.m. att det i praktiken är ett Lidingölopp med dubbla antalet höjdmeter. Bägge är hur som helst i Östergötland.
Jag sprang omberg runt på premiären 2017. Men då var det augusti och bara 27 km. Lite färre höjdmeter då med. Nu går det i april så det är inte lika vackert, men trevligt lopp och rätt löpvänligt förutom några grisiga backar.
sjövärdig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 09:30   #4028
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av sjövärdig Visa inlägg
Jag sprang omberg runt på premiären 2017. Men då var det augusti och bara 27 km. Lite färre höjdmeter då med. Nu går det i april så det är inte lika vackert, men trevligt lopp och rätt löpvänligt förutom några grisiga backar.
Nice med en expert på området Tack för info! Jag har vandrat på de lederna så jag har rätt bra koll på vilka några av de grisiga backarna är... Vi gick dock inte alla 31 km runt utan kanske en slinga på 20 km eller så.

Jag tycker att loppet låter helt optimalt men det är fan på gränsen distansmässigt alltså. Hade det varit en månad senare hade jag inte tvekat en sekund. Nu ligger det dock bara två månader bort och jag sprang milen för första gången på evigheter igår. En mil som ska bli tolv km, 14 km, 16 km etc. 31 tuffa km kommer att bli för mycket för tidigt men man kanske har råd med ett sådant "pass", jag vet inte. Är ju rädd om knät.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 19:14   #4029
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
11/2

Militärpress
50x3
60x1
70x1
75x1
75x1
77,5x1
77,5x1

Knäböj
120x5
130x5
140x5
150x1

Benspark
3 set

Pyttelite rehab

Inte helt oväntat seg i pressulaturen. Böjen kändes bra, 140x5 var med rejäl mersmak. Hade jag kört i rack så hade jag nog gått för 145x5. Men det ni ser ovan är ju mitt problem: jag är inte beredd att göra så mycket. 5x5 har jag liksom ingen motivation för. Men jag är rätt nöjd så länge jag tar mig till ett slagläge där jag kan öka ifrån om/när peppen väl infinner sig.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 18:39   #4030
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
12/2

Löpning, långbacke
9,3 km, 6:08-tempo, 300 h.m.

Ny backe, den jobbigaste hittills med två riktigt rejäla knäppar. Vi skulle bara köra tre vändor men drog till med en extra och fick då fyra vändor upp och ned. Kände mig stark och det blev ett riktigt givande pass. Detta blir femte veckan med långbacke, nöjd över kontinuiteten!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 20:42   #4031
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
12/2 - Pass 2

Pendlay rodd
80x6
90x6
100x6
105x6
110x4

Biceps
3 set

Jaha. Var inte så sugen när jag väl kom hit så gick maxtungt i rodden i brist på annat. Försökte mig på lite stock men har fan ont i vänsteraxeln.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 10:20   #4032
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Nu fick jag precis besked om att min antilop till kompis är på Höga Kusten trail 43K i september! Vi har sedan vi började att springa snackat mycket om att vi inte ser poängen med lopp på många mil där man ofta snarare tar sig fram än springer. Man kan nog säga att vi har varit motståndare till "hackig" löpning. Så att han faktiskt är på innebär antingen att han har ändrat sig, inte inser vad loppet innebär eller att han har lite skuldkänslor för att han avstod Laugavegur. Hur som helst så är det sjukt nice att han sa ja. Är egentligen inte övertaggad på loppet i sig utan mer sugen på att göra det med honom samt uppleva naturen. Den 24:e bokar jag!

Förutsatt att jag inte går sönder så blir det i praktiken hårdträning fram tills Island, ta det lite lugnare veckan efter loppet, på't igen och därefter Höga Kusten. Efter det får jag lägga mycket krut på att få lite fart i benen och sedan avsluta året med Lidingöloppet. OM allt detta går vägen så ska det bli så jävla intressant att se vad denna nya tränings-approach gör med min tid på LL. Första året tränade jag typ bara tempo, andra året lade jag till volym och detta år har jag adderat backar.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:02   #4033
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
13/2

Press
50x3
50x3
60x1
60x1
70x1
80x1
85x1 tpb, film
87,5x1 pb, film





Ny taktik: gå svintungt innan rekordförsök 80 kg var okej men kanske inte så blixtrande lätt så att jag var övertygad om 87,5 kg ikväll. 85 kg gav mig dock lite hopp, det var väl ändå inte 100 % max? Vänster axel har dock känt av allt tungt pressande på sistone och nästan gett upp. Skitsamma, jag tänker alltid försöka om det finns ett litet hopp. Denna gång var hjärnspökena borta och istället för att inte lyfta från bröstet så gick stången upp. Kan inte finnas ett annat lyft som gynnas så mycket av att lyfta TUNGT och att göra det OFTA.

Längesedan jag kände sådan tillfredsställelse av att lyckas med ett lyft, mycket lyckligare känsla än när jag pressade 85 kg. Axeln mår dock INTE bra, den behöver vila så ska försöka vänta med nästa presspass tills helgen.

Efteråt började jag direkt att tänka på 90 kg Att man inte kan få vara nöjd i mer än någon minut! Jag borde avbryta detta nu och satsa lite på bänken innan all löpning drar igång på riktigt. Den som lever får se!

Och just det, jag glömde: SÅ JÄVLA PISSGÖTT!!!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 21:23   #4034
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Fan va kul! Grattis!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 21:24   #4035
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Fan va kul! Grattis!
Ja, svinkul Tack!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)