Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-07-20, 19:52   #31
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Tänkte på de här gubbarna som har fyllt sextio vid det här tillfället. Idag är de betydligt äldre.


Det här borde vara det maximala som ni kan uppnå efter 60. för att visualisera hur det kan te sig senare i livet.

Den yngsta har mest muskler av gubbarna. Men han är en biff även idag massiv
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2021-07-20 klockan 19:54.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-20, 19:59   #32
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Min sambos morbrors hus brann ner .Så han byggde upp det helt själv tegelsten för tegelsten . Jo han var över 80 år då .Har jag bara hälften av hans kraft och energi vid den åldern är jag nöjd
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-20, 20:08   #33
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Min sambos morbrors hus brann ner .Så han byggde upp det helt själv tegelsten för tegelsten . Jo han var över 80 år då .Har jag bara hälften av hans kraft och energi vid den åldern är jag nöjd
Det handlar väldigt mycket om genetik. Du får studera dina föräldrars föräldrar för att få en inblick i hur dina förutsättningar är.

Kom ihåg att det är lätt att slita ut sig med tungt arbete och tung styrketräning. Utslitna leder gör att det blir svårt att att vara pigg och kraftfull långt upp i åren.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-20, 20:14   #34
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Det handlar väldigt mycket om genetik. Du får studera dina föräldrars föräldrar för att få en inblick i hur dina förutsättningar är.

Kom ihåg att det är lätt att slita ut sig med tungt arbete och tung styrketräning. Utslitna leder gör att det blir svårt att att vara pigg och kraftfull långt upp i åren.
Jo jag kör ej tung styrketräning behöver inte ta x antal kilo i vissa övningar viktigare för mej är en hållbar träning .
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 07:04   #35
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Tänkte på de här gubbarna som har fyllt sextio vid det här tillfället. Idag är de betydligt äldre.


Det här borde vara det maximala som ni kan uppnå efter 60. för att visualisera hur det kan te sig senare i livet.

Den yngsta har mest muskler av gubbarna. Men han är en biff även idag massiv
Är de natty?
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 07:21   #36
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Är de natty?
Tror du att någon är ren nuförtiden ?

Det är bara att gå på random gym och inse att det är nog det vanligaste kosttillskottet idag. Idag behöver det inte vara AAS. Det finns många S-preparat på marknaden som har bättre effekt.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 09:02   #37
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Tror du att någon är ren nuförtiden ?

Det är bara att gå på random gym och inse att det är nog det vanligaste kosttillskottet idag. Idag behöver det inte vara AAS. Det finns många S-preparat på marknaden som har bättre effekt.
Ja men du skrev ju att man kan förvänta sig att nå denna maxnivå vid +60. Jag förutsätter såklart att de flesta på Kolo tränar rena. Jag kanske är naiv. Jag menar, hur svårt kan det vara att bygga till sig en bra kropp om man sysslar med otillåtna preparat?
Hade jag proppat i mig steroider och tränat som jag gjort/gör och skött kosten som jag gör mm, hade jag fått en jäkligt imponerande body.

På mitt gym har jag sett en gubbe som jag misstänker tar steroider. Är runt 50-55 men ser ut som att kunna stå på scen. Jäklig bitig är han iaf. Resten av klientelet? Nja. En del vältränade javisst men inga som sticker ut.

Vissa av de tävlande i klippet såg tveksamma ut, speciellt han som är längst ut till höger. Jag vill tro att man som 60+ kan träna upp sig utan steroider på nivån som de flesta låg på i klippet.

Edit : Vad är S-preparat?

Senast redigerad av Uncle Joe den 2021-07-21 klockan 09:07. Anledning: tillägg
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 10:00   #38
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Ja men du skrev ju att man kan förvänta sig att nå denna maxnivå vid +60. Jag förutsätter såklart att de flesta på Kolo tränar rena. Jag kanske är naiv. Jag menar, hur svårt kan det vara att bygga till sig en bra kropp om man sysslar med otillåtna preparat?
Hade jag proppat i mig steroider och tränat som jag gjort/gör och skött kosten som jag gör mm, hade jag fått en jäkligt imponerande body.

På mitt gym har jag sett en gubbe som jag misstänker tar steroider. Är runt 50-55 men ser ut som att kunna stå på scen. Jäklig bitig är han iaf. Resten av klientelet? Nja. En del vältränade javisst men inga som sticker ut.

Vissa av de tävlande i klippet såg tveksamma ut, speciellt han som är längst ut till höger. Jag vill tro att man som 60+ kan träna upp sig utan steroider på nivån som de flesta låg på i klippet.

Edit : Vad är S-preparat?
Du kan nog räkna med att även några av de klena på gymmet är dopade. Har man doping men tränar dåligt eller har dåliga gener kan man mycket väl se sämre ut än många odopade.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 11:34   #39
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du kan nog räkna med att även några av de klena på gymmet är dopade. Har man doping men tränar dåligt eller har dåliga gener kan man mycket väl se sämre ut än många odopade.
Kan mycket väl vara så. Kanske vanligt bland nybörjare som inte orkar vänta på äkta muskelsyntes och tränar fel, äter fel men tar steroider?
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 11:41   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Kan mycket väl vara så. Kanske vanligt bland nybörjare som inte orkar vänta på äkta muskelsyntes och tränar fel, äter fel men tar steroider?
Är nog vanligt bland alla som vill ha snabba resultat i kombination med att de skiter i lagen och skiter i hälsan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 14:58   #41
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Kan mycket väl vara så. Kanske vanligt bland nybörjare som inte orkar vänta på äkta muskelsyntes och tränar fel, äter fel men tar steroider?
Tror mer på att det handlar om rutinerade tränande och att det inte är speciellt vanligt bland nybörjare(Men undantag finns). De tror fortfarande på äkta muskelproteinsyntes.

S-preparat selektiva androgenreceptormodulatorer.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 15:52   #42
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Min sambos morbrors hus brann ner .Så han byggde upp det helt själv tegelsten för tegelsten . Jo han var över 80 år då .Har jag bara hälften av hans kraft och energi vid den åldern är jag nöjd
Många var sådär förr i tiden i Sverige. Gamla och glada. De hade rutiner av enkel mat, inga cigaretter, snus eller alkohol eller kanske Lyckholms lättöl och kaffe då.

Ofta var de utslitna av ett hårt arbetsliv men det var mer ett kvitto på att de hade arbetat och var glada och körde på och var sociala ändå.

Andra var sämre, sura och använde alkohol och nikotin, kanske hade de otur i livet.

Träning innebar i så fall utomhusaktiviteter för det mesta, camping skridsko skidor och sådant, i så fall. Löpning och gym blev populärt senare.

Bor man i ett land med bra ställning, sjukvård, apotek och försäkringar så kanske ett artificiellt alternativ som mediciner vara hållbart.

Själv kommer jag att träna adaptivt och öka camping, skidor, paddling och sådana saker, om jag får bli gammal. Kan nog bli en del fysiskt arbete också men det måste ge något också, inte kännas meningslöst för mig själv, andra eller samhället, då sliter det mentalt.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 15:58   #43
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
De som blev gamla förr var säkert de starkaste och gladaste ändå, de överlevde en barndom som var full av sjukdomar och inga bra mediciner medan syskon dog, så nån slags överlevnad hade de väl i sig, ren tur i stora drag.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-31, 14:22   #44
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241

Ingen aning om han:
1. Är 70.
2. Tar några "kosttillskott" (som han påstår)
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 21:28   #45
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 731
Frisk och kry och orkar hålla på med sina intressen som farsan!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)