Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-08-01, 14:25   #46
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Nej det är inte samma.

Nej så svårt är det inte om man kan läsa. Däremot är det jobbigt att laga bra mat varenda dag, hålla rutiner och uppmuntra ungarna till aktivitet.

Nej det är inte samma som droger - faktiskt nästan värre eftersom mat kan man inte sluta med.
Om man är missbrukare alltså.

Menar du att fyllon eller idioter ska förväntas fixa sånt själva? Det är ju därför vi betalar skatt till ett socialt skyddsnät.
Att ni vill bjuda in Stefan Löfven, Morgan Johansson och Hallenberg att detaljstyra er(andras) barnuppfostran.

Om rikedomen fördelades rättvist hade det inte varit något problem att hitta tid för att laga nyttigt mat, enligt mina uppfattningar.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 16:09   #47
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Att ni vill bjuda in Stefan Löfven, Morgan Johansson och Hallenberg att detaljstyra er(andras) barnuppfostran.

Om rikedomen fördelades rättvist hade det inte varit något problem att hitta tid för att laga nyttigt mat, enligt mina uppfattningar.
Det går bra att säga du till mig.

De är nog rätt ok föräldrar, tyvärr desto sämre politiker. De är nog bättre lämpade än narkomaner, efterblivna och psykiskt sjuka att ta hand om barn.
Men "samhället" är ju inte bara tre personer, du inkluderas där också vettu. Det kan vara bra om det finns en institution till hands om ens ECT gå åt helvete, SSIR inte biter och man inte har vänner...

Nej det handlar inte om tid i de allra allra flesta fallen utan om prioriteringar och vilja.
Dessutom verkar det som fattiga lagar mindre mat trots att det är billigare att göra det.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)