Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-01, 12:41   #16006
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Dom har inte lagt in några final assets eller påbörjat speltestandet med påföljande buggfixar än.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 12:49   #16007
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Hela demot var ju fullt av larviga dialoger och töntiga stereotypa macho-karaktärer, det hoppas jag de fixar till release.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 13:56   #16008
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Dom har inte lagt in några final assets eller påbörjat speltestandet med påföljande buggfixar än.
Ingendera är något som omöjliggör ett 2019-släpp. Final assets går väldigt snabbt att få på plats när leveldesigners väl knäcker sin flaska skumpa.

De har iaf varit tydliga att spelet ska släppas till current-gen och 2020 kan vara försent för att hitta lönsamhet i dubbelsläpp. Men det fina med CDPR är ju ’when it’s done’-filosofin och deras tro på att kvalitet skapar lönsamhet, så du kan helt klart ha rätt. Men som sagt, 2019 är inte VÄLDIGT osannolikt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 14:09   #16009
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag räknar med tidernas buggfest när det väl släpps.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 08:42   #16010
paropirat
Registered User
 
paropirats avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 388
Någon som testat Tropico 6? Har inte spelat något av dom tidigare men tycker det ser kul ut.
paropirat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 21:04   #16011
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Finns det några trådlösa tangentbord + mus-kombinationer som funkar bra till gaming? Jag inser att en äkta gamer fnyser åt bara tanken men jag trivs med att sitta i soffan framför min tv. Däremot upplever jag ett litet men ack så irritrande lagg.
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 21:56   #16012
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Var på LAN i helgen. Bästa någonsin. Att kunna köra PUBG och Insurgency Sandstorm på dedicated servers - priceless. Helt galet kul. Bästa lanet på evigheter. Tyvärr missar Battlefield och andra sådana spel just oss som klientel som vill kunna köra dedikerad server/LAN. BF Firestorm köps därmed inte alls av någon av oss. Förstår faktiskt inte varför speltillverkarna prioriterar bort denna målgrupp som inte trorde vara SÅ liten.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 22:01   #16013
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad tycker ni att man bör spela efter the witcher 3 (Kommer självklart även att köra expansionerna)? Jag har spelat få av de nyare spelen. OBS, jag är ganska casual i mitt spelande, har hållt på med the witcher sen i november. Har kingdom come deliverance på datorn, samt farcry 5 och AC:Odyssey. De två sistnämnda har jag dock inte fattat tycke för.
Ge KC en chans! Det spelet växer en bit in. Jag tyckte det sög i början och förlorade alla strider osv som jag ville vinna, men hela det spelet bygger på att man ska växa sig in i det och utvecklas. När man rullat in en bit in i det så är spelet helt fantastiskt. Rankar det strax under Witcher 3, med bättre grafik och snäppet högre kvalitet på spelet i sig så hade jag lätt rankar KC på samma nivå som W3. Storylinen är det inget fel på, särskilt inte med scener som där man krökar med prästen osv utan att spoila för mycket.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 07:03   #16014
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Är det bara jag som avskyr moddar och aldrig skulle göra det. Jag vill att spelet ska se ut som spelutvecklaren tänkt sig, annars känns det inte rätt på något sätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 08:42   #16015
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Älskar moddar och tycker alla utvecklare borde supportera det. Visst finns det fjant moddar som inte gör något. Men det finns väl massor som gör skyrim bättre?

Sen vet man ju inte om vi nånsin hade sett spel som CS, Day of Defeat, Desert combat(BF42), Dota, DayZ och liknande utan moddar.

I dagens läge där alla spel releasas oklara med 100miljoner buggar och många utvecklare ignorerar att fixa dessa så hade modsupport där dom kan fixas varit något galet fint.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 14:07   #16016
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är det bara jag som avskyr moddar och aldrig skulle göra det. Jag vill att spelet ska se ut som spelutvecklaren tänkt sig, annars känns det inte rätt på något sätt.
Jag spelar i regel aldrig med moddar men det är iofs att jag väligt sällan spelar singleplayer spel heller.

Dock fick D2 craweings igen och vill lira lite men då får det bli single player. Dock moddar jag faktiskt så att man får tillgång till saker som annars endast är tillängligt på Bnet vilket jag lirat otroligt mycket men har ingen lust att spela där nu.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 14:25   #16017
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Sållade moddar är i många fall helt fantastiska för att förstärka spelupplevelsen. Både Skyrim och Witcher 3 fick både ansiktslyft och bättre livskvalitet efter att jag installerat ett par väl valda tillägg. Allt detta för att göra min personliga upplevelse bättre.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 17:53   #16018
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är det bara jag som avskyr moddar och aldrig skulle göra det. Jag vill att spelet ska se ut som spelutvecklaren tänkt sig, annars känns det inte rätt på något sätt.
Vill du inte trixa är det nog bäst att undvika mods. Nuförtiden är det dock smidigare än någonsin.
Skulle säga att du missar mycket, mods kan göra mediokra spel fantastiska. Du spelar ju inte för utvecklarens skull utan för din egen, så går det att skräddarsy så det passar en själv bättre ser jag det bara som bra.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 18:09   #16019
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är det bara jag som avskyr moddar och aldrig skulle göra det. Jag vill att spelet ska se ut som spelutvecklaren tänkt sig, annars känns det inte rätt på något sätt.
Jag vet inte det finns ju många fall där utvecklarna bara inte hunnit med eller orkat och där kan ju moddare gå in och göra klart eller vidareutveckla.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 18:45   #16020
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är det bara jag som avskyr moddar och aldrig skulle göra det. Jag vill att spelet ska se ut som spelutvecklaren tänkt sig, annars känns det inte rätt på något sätt.
Moddar är krav för att det ska gå att njuta av flera spel. Ibland för att de ens ska vara spelbara, men ofta för QoL eller guldstjärna.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)