Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-09, 21:10   #16
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Jag tror att det är din mobils fel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-10, 05:01   #17
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Dags att försöka sig på ett normalt sovmönster?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-10, 06:19   #18
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vaknar kl 08 är vaken i 18h och somnar alltså kl 02. Sover sedan 10h till kl 12 och är vaken 18h till kl 08 etc...
Sant! Tänkte på att han kanske jobbade.
Kanske testa skaffa ett jobb och försöka få till sovrytm bättre då. Detta låter ju sinnes.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 07:24   #19
carloskar
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 371
Låter stressrelaterat. Kontakta neurolog om det är bestående? För mig är hund bra gentemot stress eftersom jag måste ut i naturen. Mvh

Senast redigerad av carloskar den 2019-07-11 klockan 07:27.
carloskar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 07:32   #20
carloskar
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 371
Vet en som blev av med tinnitus av akupunktur även om det enligt någon dokumentär är hokus pokus. Tror dokumentärer har fel ibland
carloskar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 07:35   #21
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av carloskar Visa inlägg
Låter stressrelaterat. Kontakta neurolog om det är bestående? För mig är hund bra gentemot stress eftersom jag måste ut i naturen. Mvh
För mig har skaffandet av hund nog gett mig motsatt effekt. Hur mycket jag än älskar min 13-åriga hårboll så har det på något sett satt en inre stress i mig.

Detta då jag känt mig ganska låst då han måste ut 3-4 gånger per dag och han har sina middagstider, varje dag, i 13 år!

Så att åka in till stan, dra till havet gå ut med polarna, dra på resa etc blir ofta stressigt då man inte vill lämna hunden ensam. Att göra saker genererar i att jag MÅSTE lösa hundvakt etc. Du måste gå ut när du egentligen vill lägga dig etc. Livet blir fyllt med ännu mer måsten, vilket orsakar stress för mig.

Ångrar dock inte en sekund att jag har min Sam, han är verkligen mitt allt och nu är jag mer stressad i att han är så gammal och hur jag kommer må när han går bort.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 07:57   #22
carloskar
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 371
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
För mig har skaffandet av hund nog gett mig motsatt effekt. Hur mycket jag än älskar min 13-åriga hårboll så har det på något sett satt en inre stress i mig.

Detta då jag känt mig ganska låst då han måste ut 3-4 gånger per dag och han har sina middagstider, varje dag, i 13 år!

Så att åka in till stan, dra till havet gå ut med polarna, dra på resa etc blir ofta stressigt då man inte vill lämna hunden ensam. Att göra saker genererar i att jag MÅSTE lösa hundvakt etc. Du måste gå ut när du egentligen vill lägga dig etc. Livet blir fyllt med ännu mer måsten, vilket orsakar stress för mig.

Ångrar dock inte en sekund att jag har min Sam, han är verkligen mitt allt och nu är jag mer stressad i att han är så gammal och hur jag kommer må när han går bort.
Köpte en plastback på Biltema igår och stal sand från ett skogsbryn så nu blir det potträning. Är ute minst en långpromenad per dag. Min hund mår inte dåligt av att vara inomhus längre stunder, bara han får komma ut och göra av med energi. Fotboll och skogen gillar han. Och att skojfajtas
Fler hundar borde bajsa och kissa på låda, tror inte det är så svårt att lära ut. Får se.
Hund är jobbigt ja, men man växer med ansvaret.

Senast redigerad av carloskar den 2019-07-11 klockan 08:03.
carloskar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 08:19   #23
carloskar
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 371
Av ansvaret
carloskar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 08:54   #24
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vaknar kl 08 är vaken i 18h och somnar alltså kl 02. Sover sedan 10h till kl 12 och är vaken 18h till kl 08 etc...
aj min hjärna
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 10:43   #25
carloskar
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 371
Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
aj min hjärna
Svart afghan eller melatonin funkar bra för sömnen i verkligheten
carloskar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 10:58   #26
carloskar
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 371
Funkar det e du missbrukare
Men i 5k år före Freud och company var det ett bra läkemedel. Även som smärtstillande vid förlossning osv

Senast redigerad av carloskar den 2019-07-11 klockan 11:07.
carloskar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 11:22   #27
carloskar
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 371
Ett bättre alternativ till benzo som ofta skrivs ut som sömnmedel. Fick dock studier utav en professor i neurologi som jag inte orkat läsa. Han menade att det inte var bra för hjärnan och hade även en osanning. Jag tror personligen att fruktsocker i apelsinjuice är sämre eller iallafall jämförbart (nä kanske inte). Har dock endast praktisk erfarenhet. Och en massa kunskap från böcker, Google och Youtube. Tror det är opti att vänta till man fyllt 28, men borde va helt legalt efter 22 års ålder, och så blir det globalt senare hoppas jag. Eller egentligen bryr jag mig inte men det får ju förödande konsekvenser av vår föråldrade narkotikapolitik. Schweiz är i framkant i dessa frågor

Senast redigerad av carloskar den 2019-07-11 klockan 11:29.
carloskar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 11:37   #28
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Tack för alla svar! Garanterat stressrelaterat kombinerat med hypokondri som troligen gör det onödigt värre än vad det behöver vara.

Nu när det har gått ett par dagar sedan läkarbesöket samt att jag läst här så är det bättre - åtminstone har jag vant mig och förberett mig på att det kan vara i flera veckor eller till och med månader i "värsta fall".

Härnäst fokuserar jag nu på att träna, jobba med det jobb jag har (trots negativ påverkan och en jävla idiotkund från sydvästra Europa som ej har betalat ännu - länge leve nätfrilansering haha), samt att kliva upp samma jävla tid varje dag nu och se till att få solljus under dagen (duh).

Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
För mig har skaffandet av hund nog gett mig motsatt effekt. Hur mycket jag än älskar min 13-åriga hårboll så har det på något sett satt en inre stress i mig.

Detta då jag känt mig ganska låst då han måste ut 3-4 gånger per dag och han har sina middagstider, varje dag, i 13 år!

Så att åka in till stan, dra till havet gå ut med polarna, dra på resa etc blir ofta stressigt då man inte vill lämna hunden ensam. Att göra saker genererar i att jag MÅSTE lösa hundvakt etc. Du måste gå ut när du egentligen vill lägga dig etc. Livet blir fyllt med ännu mer måsten, vilket orsakar stress för mig.

Ångrar dock inte en sekund att jag har min Sam, han är verkligen mitt allt och nu är jag mer stressad i att han är så gammal och hur jag kommer må när han går bort.
Jag lider med dig mannen. Föräldrarnas hundar som har varit med sedan 14 år tillbaka börjar försvinna en efter en. Kommande år nu är det en tik (12 år gammal) och en hane (13 år gammal) som troligen kommer att trilla av pinnen.

Jag vill hinna ta en bild med dem sittandes i min famn (precis som jag gjorde men första hanen som lämnade jordelivet vid 13,5 års ålder) innan det blir för sent men det har ej blivit av ännu men jag siktar på att göra det nu till helgen.

Det är också en stressfaktor för mig spekulerar jag. Det är riktigt viktigt att få ett "bra avslut" för att man inte skall gå omrking med "ångrande sorg" resten av sitt liv för att man inte tog ett riktigt farväl.

Husdjur som lever så här länge lämnar större avtryck på ens liv än vad vissa medmänniskor som man vuxit upp med kan göra, troligen på grund av "den villkorlösa kärleken".
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 11:48   #29
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag lider med dig mannen. Föräldrarnas hundar som har varit med sedan 14 år tillbaka börjar försvinna en efter en. Kommande år nu är det en tik (12 år gammal) och en hane (13 år gammal) som troligen kommer att trilla av pinnen.

Jag vill hinna ta en bild med dem sittandes i min famn (precis som jag gjorde men första hanen som lämnade jordelivet vid 13,5 års ålder) innan det blir för sent men det har ej blivit av ännu men jag siktar på att göra det nu till helgen.

Det är också en stressfaktor för mig spekulerar jag. Det är riktigt viktigt att få ett "bra avslut" för att man inte skall gå omrking med "ångrande sorg" resten av sitt liv för att man inte tog ett riktigt farväl.

Husdjur som lever så här länge lämnar större avtryck på ens liv än vad vissa medmänniskor som man vuxit upp med kan göra, troligen på grund av "den villkorlösa kärleken".
Ja helt klart, hur töntigt det än låter så är han min absolut bästa vän och han har varit med mig konstant och sett mina bästa och sämsta sidor. Och den kärlek han ger mig är obeskrivbar.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 11:58   #30
carloskar
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 371
Citat:
Ursprungligen postat av carloskar Visa inlägg
Ett bättre alternativ till benzo som ofta skrivs ut som sömnmedel. Fick dock studier utav en professor i neurologi som jag inte orkat läsa. Han menade att det inte var bra för hjärnan och hade även en osanning. Jag tror personligen att fruktsocker i apelsinjuice är sämre eller iallafall jämförbart (nä kanske inte). Har dock endast praktisk erfarenhet. Och en massa kunskap från böcker, Google och Youtube. Tror det är opti att vänta till man fyllt 28, men borde va helt legalt efter 22 års ålder, och så blir det globalt senare hoppas jag. Eller egentligen bryr jag mig inte men det får ju förödande konsekvenser av vår föråldrade narkotikapolitik. Schweiz är i framkant i dessa frågor
Ursäkta "en massa kunskap", allt är relativt. Men vet mer än min mamma iallafall, hehe

Senast redigerad av carloskar den 2019-07-11 klockan 12:00.
carloskar är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)