Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-09, 11:33   #76
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Men vi blir ju faktiskt dummare. Mätbart dummare, så tydligt mätbart dummare att "vi" trixar med siffrorna för att dölja att vi blivit markant dummare. (Skolskitstestet Pisa-test heter det kanske? Se där, för dum för att komma ihåg).

Kanske extra tydligt i Sverige dock.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 12:00   #77
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Men vi blir ju faktiskt dummare. Mätbart dummare, så tydligt mätbart dummare att "vi" trixar med siffrorna för att dölja att vi blivit markant dummare. (Skolskitstestet Pisa-test heter det kanske? Se där, för dum för att komma ihåg).

Kanske extra tydligt i Sverige dock.
Tesen i boken jag nämnde är att Flynn-effekten fram till mitten på 90-talet eller så har maskerat en minskning i den generella intelligensfaktorn (G) som pågått över lång tid. Masken har dock börjat glida av vilket man nu kan se på diverse testresultat. Det är också intressant att notera att år 1996 så förenklade man SAT i USA med syfte att öka testresultaten.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 12:18   #78
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Är inte särskilt smart själv men märker tydligt i min vardag att de flesta är korkade. Just det här med sociala medier gillar jag inte. Vet inte hur jag ska göra med den saken riktigt. Vill inte anpassa mig till det. Känns korkat att göra det.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 12:42   #79
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Du blandar ihop jämlikhet och jämställdhet. Och kruxet är ju inte huruvida man är för lika lön för lika arbete eller ej utan huruvida lika lön för lika arbete är praxis eller ej.
Ut ur Afrika: Att människan uppstod i Afrika och från denna kontintent koloniserade resten av världen.
Bing bang: Hur sannolik och baserat på vad?
Black lives matters: Nej alla liv har inte samma betydelse. Det är blott en sekulär humanistisk trosföreställning.
Orange man bad: Trump Derangement Syndrome är en del av en större sjukdomsbild som har att göra med genetiskt hårdkodad hjärnarkitektur. Finns tyvärr inget bot annat än lobotomi.
Du blandar ihop jämlikhet och jämställdhet. Och kruxet är ju inte huruvida man är för lika lön för lika arbete eller ej utan huruvida lika lön för lika arbete är praxis eller ej. Inget att tillägga
Ut ur Afrika: Att människan uppstod i Afrika och från denna kontintent koloniserade resten av världen. Om genetiken tyder på att så är fallet så ja
Bing bang: Hur sannolik och baserat på vad? baserat på nutidens bästa forskning och vetenskapliga teorier om ämnet. Om tecken ses på motsatsen så justeras slutsatsen, det är vetenskap, inte tro.
Black lives matters: Nej alla liv har inte samma betydelse. Det är blott en sekulär humanistisk trosföreställning. Jo alla levande människoliv har i grunden samma värde. Sedan kan tex brott påverka såsom tillämpning av dödsstraff.
Orange man bad: Trump Derangement Syndrome är en del av en större sjukdomsbild som har att göra med genetiskt hårdkodad hjärnarkitektur. Finns tyvärr inget bot annat än lobotomi. Varenda människa som jobbat nära honom intygar att han är en idiot. Hans sätt att prata, hur han för sig, ja allt visar att detta är en svagsint människa.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 13:37   #80
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Det är förövrigt jäkligt intressant hur den moderna pseudokommunistiska ateismen har lyckats inkorporera vurm för både islam och hbtq i sin ideologi/religion. Jag undrar vad ateisterna Marx och Stalin hade ansett om det.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 13:48   #81
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Ut ur Afrika: Att människan uppstod i Afrika och från denna kontintent koloniserade resten av världen. Om genetiken tyder på att så är fallet så ja
Finns inget genetiskt material från den tiden då utvandringen påstås ha skett eller tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Bing bang: Hur sannolik och baserat på vad? baserat på nutidens bästa forskning och vetenskapliga teorier om ämnet. Om tecken ses på motsatsen så justeras slutsatsen, det är vetenskap, inte tro.
Du har alltså inte en susning utan överlåter det åt prästerskapet.

Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Black lives matters: Nej alla liv har inte samma betydelse. Det är blott en sekulär humanistisk trosföreställning. Jo alla levande människoliv har i grunden samma värde. Sedan kan tex brott påverka såsom tillämpning av dödsstraff.
Det är vad du tror ja.

Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Orange man bad: Trump Derangement Syndrome är en del av en större sjukdomsbild som har att göra med genetiskt hårdkodad hjärnarkitektur. Finns tyvärr inget bot annat än lobotomi. Varenda människa som jobbat nära honom intygar att han är en idiot. Hans sätt att prata, hur han för sig, ja allt visar att detta är en svagsint människa.
Du grundar din uppfattning på vad som rapporteras och skrivs av Trumps fiender. Väldigt objektivt. Sedan är din definition av svagsint inte något man hittar i en ordbok.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 14:20   #82
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Exakt så känns det. Sen är de ännu mer irriterande än Jehovas, och är mer övertygade än den värsta kolozzeum-träningsnooben att de är sååååååå smarta och mentalt utvecklade, när deras argumentering/debattförmåga är patetiskt dålig. Är själv inte troende men grupperar mig hellre med FI än ateister.

edit: alltså hur kan ni edgy fedora-a(u)teister inte själva se hur era framskridna ledare magnus betnér och the amazing atheist inte är såna man skryter om och dyrkar?
Känns som du sitter i en filterbubbla. Jag känner till de du namnger.

Men de flesta normala ateister skiter fullständigt i att argumentera eller bryr sig ens om religöst troende. Mer än att man tycker synd om individerna som indoktrinerats. Om du frågar 100 personer på stan där åldern är över 30+ så kommer många inte ens känna till personerna du nämnt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 14:24   #83
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Känns som du sitter i en filterbubbla. Jag känner till de du namnger.

Men de flesta normala ateister skiter fullständigt i att argumentera eller bryr sig ens om religöst troende. Mer än att man tycker synd om individerna som indoktrinerats. Om du frågar 100 personer på stan där åldern är över 30+ så kommer många inte ens känna till personerna du nämnt.
Här gör du antagandet att normala ateister inte är indoktrinerade. Vad baserar du det på?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 14:46   #84
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Här gör du antagandet att normala ateister inte är indoktrinerade. Vad baserar du det på?
Bara fanatiker som raljerar. Det görs på båda sidor.

Normala ateister blir inte indoktrinerade i kyrkan och det som lärs ut i skolan om religion och ateism är inget man hänger upp sig vid. Man går vidare i livet och skiter i dessa frågor helt enkelt.

Det är fanatikerna på båda sidor som härjar. Är majoriteten av ateister fanatiker tycker du? Jag har inte de senaste låt oss säga 30 åren behövt lyssna på en enda ateist som varit fanatisk. Då har jag ändå varit mycket i kyrkan i flera år även fast jag själv är ateist och alla mina vänner är normalt funtade.

Näe, filterbubbla hävdar jag bestämt här.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 15:02   #85
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Bara fanatiker som raljerar. Det görs på båda sidor.

Normala ateister blir inte indoktrinerade i kyrkan och det som lärs ut i skolan om religion och ateism är inget man hänger upp sig vid. Man går vidare i livet och skiter i dessa frågor helt enkelt.

Det är fanatikerna på båda sidor som härjar. Är majoriteten av ateister fanatiker tycker du? Jag har inte de senaste låt oss säga 30 åren behövt lyssna på en enda ateist som varit fanatisk. Då har jag ändå varit mycket i kyrkan i flera år även fast jag själv är ateist och alla mina vänner är normalt funtade.

Näe, filterbubbla hävdar jag bestämt här.
Poängen var att det finns många läror och institutioner genom vilka man kan indoktrineras och det mesta rubriceras inte som religion.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 17:14   #86
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Poängen var att det finns många läror och institutioner genom vilka man kan indoktrineras och det mesta rubriceras inte som religion.
Ja och majoriteten av Ateister dvs de som inte hörs eller syns är de som helt enkelt inte tillskriver sig någon religion. Fanatikerna är de som motsäger sig religion och gör motstånd i samhället. Det är den senare gruppen ni tror är i majoritet vilket det med stor sannolikhet inte är.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 17:44   #87
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Ja och majoriteten av Ateister dvs de som inte hörs eller syns är de som helt enkelt inte tillskriver sig någon religion. Fanatikerna är de som motsäger sig religion och gör motstånd i samhället. Det är den senare gruppen ni tror är i majoritet vilket det med stor sannolikhet inte är.
I majoritet är de inte. Att döma av undersökningen här på Kolozzeum så anser 33% att bibeln är smörja varav 20% orkar argumentera om saken varav ingen som faktiskt har läst boken pärm från pärm. Sedan har vi 16% uttalat Kristna och därefter en stor gråzon på 51%. Men eftersom Kristna är lamm och ateister är vargar i fårakläder medan gråzonen varken säger bu eller bä så är det ateisterna som sätter samhällsagendan trots att de är i minoritet.

“The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”― Edmund Burke
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 18:52   #88
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
För er som är troende Kristna, när bestämde ni er för att den Kristna guden var den rätta guden? Varför inte Islam, Buddism eller Zoroastrianism? Eller varför ens begränsa sig till de religioner som praktiseras idag? Vad är det för fel med Minoernas religon eller gammal hederlig asatro?

“We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further.”
- Richard Dawkins
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 19:13   #89
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
För er som är troende Kristna, när bestämde ni er för att den Kristna guden var den rätta guden? Varför inte Islam, Buddism eller Zoroastrianism? Eller varför ens begränsa sig till de religioner som praktiseras idag? Vad är det för fel med Minoernas religon eller gammal hederlig asatro?

“We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further.”
- Richard Dawkins
Asatro är en praktiserad religion.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-09, 19:19   #90
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
För er som är troende Kristna, när bestämde ni er för att den Kristna guden var den rätta guden? Varför inte Islam, Buddism eller Zoroastrianism? Eller varför ens begränsa sig till de religioner som praktiseras idag? Vad är det för fel med Minoernas religon eller gammal hederlig asatro?

“We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further.”
- Richard Dawkins
Tror kristendomen är den enda religionen som ej har haft människoffer.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)