Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-24, 07:24   #19336
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Ja, känns ju lika bra att göra det ordentligt om man nu ska börja. Att göra en 45k är ju bara larv.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 09:35   #19337
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé
 
Torsk_oles avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Allt från söder till norr
Inlägg: 1 360
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Väst duger inte om du ska ha med skor och kläder. Då är en ryggsäck i löparstil mycket bättre. Denna på 20l, vilket är rätt storlek, har specialerbjudande just nu.
Spontant känns det väldigt stort med 20L för att få med sig ett par lågskor, skjorta, byxor och en tom matlåda. Men en större säck ger mer flexibilitet i vilket fall som helst.

Har du egen erfarenhet av säcken?

Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Jag har en 15-litare från haglöfs som är ok, men skulle nog kikat på 20l om jag köpt en ny.

Fick för övrigt otippat en salomonväst i julklapp av frugan, så jag måste väl anmäla mig till en bergsultra nu??! :s
Varför vill du har större? För att du inte får plats med allt? Vad brukar du ha säcken till?
Torsk_ole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 09:41   #19338
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Torsk_ole Visa inlägg
Spontant känns det väldigt stort med 20L för att få med sig ett par lågskor, skjorta, byxor och en tom matlåda. Men en större säck ger mer flexibilitet i vilket fall som helst.

Har du egen erfarenhet av säcken?
Nej, men däremot vänner som springer hem från jobbet. Plus att den nog kommer väl till användning på andra sätt.

Skor tar mycket plats.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 10:07   #19339
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Det brukar ju gå att komprimera sådana ryggsäckar, så grejerna inte skramlar runt. Så att den är lite större är ju rimligen bara bra.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 10:33   #19340
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Den här är dyrare, men om jag köpte en ryggsäck till löpning så skulle den ha sådana fickor på axelremmarna för vattenflaskor. Det följer med två sådana mjuka flaskor till denna säck, och de brukar väl kosta lite också. Tror även denna variant har lite större flexibilitet i hur man ställer in remmar för att få rätt passform. Har man inte möjlighet att prova säcken så vet man ju inte hur den kommer sitta. Så flexibiliteten kan nog vara rätt bra.

Bägge säckarna är nog bra. Men denna är den jag skulle köpt tror jag.

Lite mindre än den andra, på 12l för 800 kronor.
https://www.wiggle.se/salomon-agile-12-ryggsack/


Den andra modellen finns i en lite mindre variant också. 10l för 350 kronor.
https://www.wiggle.se/salomon-trail-ryggsack-10-liter/
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 10:37   #19341
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Svenbanan, jag tycker det är overkill för syftet i fråga. Att spendera runt 300kr extra för ett par lättillgängliga flaskfickor känns lite väl. Jag hade sett motivationen om det gällde något förutom att springa hem efter jobbet.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 10:37   #19342
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé
 
Torsk_oles avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Allt från söder till norr
Inlägg: 1 360
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nej, men däremot vänner som springer hem från jobbet. Plus att den nog kommer väl till användning på andra sätt.

Skor tar mycket plats.
Ja det är sant. Jag kommer att åka till butik och se vad man de facto får plats med i mindre säckar.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Den här är dyrare, men om jag köpte en ryggsäck till löpning så skulle den ha sådana fickor på axelremmarna för vattenflaskor. Det följer med två sådana mjuka flaskor till denna säck, och de brukar väl kosta lite också. Tror även denna variant har lite större flexibilitet i hur man ställer in remmar för att få rätt passform. Har man inte möjlighet att prova säcken så vet man ju inte hur den kommer sitta. Så flexibiliteten kan nog vara rätt bra.

Bägge säckarna är nog bra. Men denna är den jag skulle köpt tror jag.

Lite mindre än den andra, på 12l för 800 kronor.
https://www.wiggle.se/salomon-agile-12-ryggsack/


Den andra modellen finns i en lite mindre variant också. 10l för 350 kronor.
https://www.wiggle.se/salomon-trail-ryggsack-10-liter/
Har tittat på agile 12l men också https://www.salomon.com/sv-se/shop-e...566&1532=6248/. Det är en variant på 10 liter. De två är mina främsta kandidater just nu, men jag behöver som sagt testa dem först.
Torsk_ole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 10:58   #19343
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nej, men däremot vänner som springer hem från jobbet. Plus att den nog kommer väl till användning på andra sätt.

Skor tar mycket plats.
Har salomons lite större väst.

Skorna är enklast att ha ett separat par som man förvarar på jobbet. Annars brukar de gå bra att fästa i spännband på utsidan.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 11:02   #19344
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Torsk_ole Visa inlägg
Ja det är sant. Jag kommer att åka till butik och se vad man de facto får plats med i mindre säckar.



Har tittat på agile 12l men också https://www.salomon.com/sv-se/shop-e...566&1532=6248/. Det är en variant på 10 liter. De två är mina främsta kandidater just nu, men jag behöver som sagt testa dem först.
Prova är en bra idé.

Jag köpte en rätt billig historia för ett antal år sedan. Men tycker det är svårt att få den att sitta riktigt skönt, så jag brukar föredra att inte använda den och istället vara törstig...

Dessutom har jag som sagt insett att vattenflskor på bröstet nog är vad jag helst vill använda. Om det också finns möjlighet till vätskeblåsa (eller fler flaskor) i ryggan så är det såklart positivt. Men jag skulle inte köpa en rygga utan sådana fickor på hängslena... Men det är ju min preferens, inget som nödvändigtvis gäller för alla.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 11:11   #19345
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Nu har jag bara studsat fram kortare sträckor. Men jag köpte iaf den här 15 l på biltema för 199:-. Tycker den funkar fint faktiskt, sitter bra och känns stabil med skor, matlåda och annat bös i.
https://www.biltema.se/fritid/resa/r...-l-2000041000#
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 12:56   #19346
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Svenbanan, jag tycker det är overkill för syftet i fråga. Att spendera runt 300kr extra för ett par lättillgängliga flaskfickor känns lite väl. Jag hade sett motivationen om det gällde något förutom att springa hem efter jobbet.
Kanske. Men om jag hade köpte en väska utan dessa flaskhållare så hade jag just använt den enbart till att springa hem efter jobbet. Hade jag haft flaskhållarna så hade jag nog använt den på långturer i ökenhetta också.

Dessutom kanske det är såpass långt till jobbet att man behöver dricka lite vatten. Då är det bra med vattenflaska.

Och ännu mera dessutom så är det som sagt bra med extra möjligheter att justera passformen.

Bara fördelar alltså.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 12:58   #19347
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Förutom priset och storleken. Mjaha, mjaha!
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 13:00   #19348
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Förutom priset och storleken. Mjaha, mjaha!
Den som har flest prylar när han dör, vinner!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 13:02   #19349
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag kan köpa mer med min billigare väska.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 13:24   #19350
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Jag har en 15-litare från haglöfs som är ok, men skulle nog kikat på 20l om jag köpt en ny.

Fick för övrigt otippat en salomonväst i julklapp av frugan, så jag måste väl anmäla mig till en bergsultra nu??! :s
Varför känner du att du behöver 20 l?

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg

Bägge säckarna är nog bra. Men denna är den jag skulle köpt tror jag.

Lite mindre än den andra, på 12l för 800 kronor.
https://www.wiggle.se/salomon-agile-12-ryggsack/


Den andra modellen finns i en lite mindre variant också. 10l för 350 kronor.
https://www.wiggle.se/salomon-trail-ryggsack-10-liter/
Varför skulle du välja 12 l och inte t.ex. 20 l? Vad skulle du använda ryggsäcken till? Får du ner en vinterjacka?

Jag fyller år nästa vecka och tänkte att jag kunde önska mig antingen en ryggsäck eller en väst. Västen har jag dock fått för mig att man vill prova först, hur ställer ni er till det?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)